MA i design
S. Seifullin Kazakh Agro Technical University
Nøgleinformation
Campus placering
Nur-Sultan, Kasakhstan
Lingvistik / Sprogvidenskab
Kontakt skolen
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Formålet med uddannelsesprogrammet "Design" er at udvikle de studerendes personlige kvaliteter, dannelsen af generelle kulturelle, faglige og professionelle kompetencer, udvikling af færdigheder til implementering i professionelle aktiviteter.
Designet af uddannelsesmiljøet på kreative universiteter er et af de presserende problemer, som det kasakhstanske videregående uddannelsessystem står over for som en del af tilpasning til hurtigt skiftende forhold og udvikling af multi-level uddannelse for bachelor designere som en betingelse for dannelsen af faglige kompetencer af studerende. Især moderne uddannelse og designuddannelse bør ikke kun påvirke udviklingen af personlighed, men også betragte en person som en kerneværdi. En af hovedopgaverne for en sådan uddannelse er at sikre de mest gunstige betingelser for individets egenudvikling, udvikling af kreativt potentiale.
Hovedmålene for det uddannelsesmæssige program er:
at give en fuld og høj kvalitet videnskabelig og pædagogisk uddannelse, danne faglig kompetence, uddybe teoretisk og praktisk og individuel træning af studerende inden for teknisk læseplan.
sikre udviklingen af grundlæggende kurser, der garanterer faglig mobilitet i krydset mellem videnskaber
bidrage til erhvervelse af færdigheder til at deltage i videnskabelige begivenheder på forskellige niveauer, fortsætte videnskabelig uddannelse i ph.d.-studier.
Generelle kendetegn ved uddannelsesprogrammet
Uddannelse ved Institut for Arkitektur og Design fokuserer på kreative discipliner for at udvikle den specielle tænkning og individuelle vision for studerende. Vægten i uddannelsesprogrammet for bachelordesignere lægges hovedsageligt på dens mangfoldighed: studerende læres at udvikle kritiske tænkningskompetencer og derefter anvende dem til at løse den moderne verdens modsætninger. Her beskæftiger de sig med designproblemer og lægger særlig vægt på miljøproblemer og humanitære kriser.
Uddannelsesinstitutionens hovedmål er at give kandidatstuderende et højt uddannelsesniveau, overførsel af viden, der gør dem til sande fagfolk inden for arkitektonisk design. Dette opnås gennem løbende uddannelse, forskning og samarbejde med industrielle og arkitektoniske designvirksomheder. I træningslaboratorierne, der danner et enkelt netværk, studerer de studerende globaliseringens effekter og udfører deres egen forskning.
Typer af professionel aktivitet, som kandidater, der har mestret kandidatuddannelsen, forbereder sig på:
projektaktiviteter:
udvikling og styring af udviklingsprojekter til oprettelse, transformation, bevarelse og fremtidig udvikling af det geografiske domæne og dets komponenter, herunder innovativ (konceptuel), tværfaglig og specialiseret natur
forskningsaktiviteter:
grundlæggende og anvendt forskning inden for miljødesign, miljødesign, arkitektur og designuddannelse.
kommunikativ aktivitet:
visualisering og præsentation af designløsninger, beskyttelse af designmaterialer;
organisatoriske og ledelsesmæssige aktiviteter:
kendskab til moderne ledelses- og marketingmetoder, planlægning, organisering og styring af kreative teams arbejde, træffe konsoliderede beslutninger i forbindelse med pluralisme;
kritisk og ekspertaktivitet:
generalisering og analyse af erfaringerne med udvikling og implementering af arkitektoniske og byplanlægningsløsninger, udarbejdelse af feedback på design- og forskningsforslag, lovgivningsmateriale til design, kontrol af designdokumentation;
undervisningsaktiviteter:
oprettelse, begrundelse og implementering af socialt vigtige modeller og programmer for uddannelse i arkitektur og design, udvikling af innovative metoder og midler til professionel uddannelse.