MA i digitalt lederskab
Mediadesign Hochschule
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Berlin, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, German
Studieformat
På campus
Varighed
3 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 4.110 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
01 Apr 2024
* EU-borger: fra 650,00 EUR pr. måned; Ikke-EU-borger: fra 895,00 EUR pr. måned
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dette er hvad MD.H tilbyder dig
Mediadesign Hochschule har over 25 års erfaring inden for uddannelse. Det tilbyder statslige anerkendte kurser inden for alle medier og designområder. Der er et valg mellem tre placeringer i medierne og modeholdene i Berlin, Düsseldorf og München. Dette kombinerer en god byplacering, moderne faciliteter og mange muligheder for fleksible studier.
Karriereservicen, der er designet som en grænseflade til jobmarkedet, er et specielt tilbud fra MD.H. Formålet er at fremme den faglige udvikling for studerende og kandidater, hvilket det gør meget godt takket være et væld af foranstaltninger og kontakttilbud.
Lær os at kende!
Vil du vide mere om dette kursus? Så skal du blot kontakte den respektive studievejledning i Berlin, Düsseldorf eller München. Vi inviterer dig til vores faste informationsaftener. Der giver professorer og undervisere fra instituttet et indsigtsfuldt indblik i forløbet. På en levende og levende måde lærer du på egen hånd alt om kursets indhold og struktur, lektionstider, finansiering og meget mere. Et spørgsmål og svar og en guidet tur gennem universitetet runder arrangementet af. Du kan finde ud af datoerne i vores studievejledning.
Ideelle studerende
Målgruppe
Kandidatuddannelsen “Leadership in Creative Industries” henvender sig til alle, der ønsker at styrke deres professionelle karriere i den kreative og mediebranche, og som gerne vil videreudvikle deres viden inden for dette område på en velfunderet og praktisk måde.
Alle henvender sig til:
- Som nyder den praktiske ledelse af kreative teams;
- Hvem er interesseret i den strategiske ledelse af kreative virksomheder;
- Som er begejstrede for innovation og den nyeste teknologiske udvikling i den kreative industri.
Kultur og kreative industrier omfatter (ifølge WMK 2009-retningslinjerne): musikindustri, bogmarked, kunstmarked, filmindustri, tv-industri, scenekunst, arkitekturmarked, designindustri, pressemarked, reklamemarked, software/spilindustri.
Galleri
Læreplan
Kursets vigtigste indhold
Lederskab (lederevner):
"Lederskab i kunst": Opbygning af lederevner i kreative arbejdsprocesser
- Ledelse af kreative teams
- Agil projektledelse
- Rekruttering
"Strategic Management": Udvikling af ledelseskompetencer i strategisk virksomhedsledelse
- Virksomhedspolitik
- Miljø- og virksomhedsanalyse
- Strategiudvikling og implementering
"Innovation og nye teknologier": Viden om innovationsprocesser og nye teknologier
- Blockchain
- Internet of Things
- kryptovalutaer
- Innovationsledelse
Kreative industrier (branchekendskab)
"Digital Business Strategies in Creative Industries": Viden om strukturer og forretningsmodeller i den kreative industri
- Platform forretningsmodeller
- Influencer marketing
- Digital transformation
"Datavidenskab og kunstig intelligens"
- AI i medierne
- Forretningsmodeller med AI
- Neurale netværk
"Conception and Production": Viden om udformning og produktion af kreativt indhold
- Kreative teknikker
- Koncept skabelse
- Produktionsprocesser i den kreative industri
Læring af projekter (praktiske projekter, hvor du kan anvende den viden, du har lært)
- Oprettelse af kreativt indhold (f.eks. reklame, brandet underholdning)
- Udvikling af digitale forretningsmodeller i den kreative industri (f.eks. affiliate, cloud computing, spilplatforme, sociale medier, brug af kunstig intelligens)
Valgmuligheder (ledelse betyder mere end at "tjene penge")
- CSR og bæredygtighed
- Interkulturalitet og mangfoldighed
Programresultat
Som medie- og kreativ leder kan du
- Styre og overvåge medieproduktionsprocesser. Dette omfatter både udformning og produktion af medieprodukter.
- Udvikle forretningsstrategier for virksomheder i de kreative industrier.
- Styre og overvåge virksomheders digitale innovationsindsats. Dette omfatter udformning og implementering af produktudviklinger, markedslancering og kontrol af foranstaltningerne.
- Fremme kreativiteten hos medarbejdere og interessenter målrettet og gøre dem brugbare for virksomheden.
Karrieremuligheder
Jobprofiler
Kandidatuddannelsen i "Leadership in Creative Industries" uddanner fremtidige ledere i nationale og internationale virksomheder i den kreative og mediebranche (film, spil, musik med mere). Kandidater fra kandidatuddannelsen arbejder i grænsefladen mellem "kreativitet" og "business" og finder deres professionelle fremtid:
- I multinationale mediegrupper, der producerer eller distribuerer kreativt indhold såsom film-, tv- eller VoD-produkter, eller er involveret i produktion og markedsføring af spil, musik eller digitale printprodukter;
- Også i nystartede virksomheder, der udvikler nye teknologier og formater i den kreative industri.