MA i kommunikation og medievidenskab
Eötvös Loránd University
Nøgleinformation
Campus placering
District V., Ungarn
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.800 / per semester *
Ansøgningsfrist
30 Jun 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* ikke-refunderbart ansøgningsgebyr: € 150 - gebyr for ikke-refunderbart optagelsesprøve: € 100
Introduktion
Målet med programmet er at uddanne fagfolk, der er i stand til at praktisere arkæologi med deres erhvervede generelle viden inden for arkæologi og i udvalgte specialiseringer. Programmet giver omfattende viden om en række felter i arkæologien i Centraleuropa og Eurasien. Det fokuserer på emner som arkæologi af ritualer, kunstarkæologi, stilarter og identiteter, krigsarkæologi, arkæologi af fester og mad, social arkæologi, dødsarkæologi, handel, transport og mobilitet.
Ideelle studerende
Kandidatuddannelsen forbereder dig på et højt niveau af intellektuel aktivitet og videnskabelig karriere. For dem, der ønsker at arbejde efter endt uddannelse, tilbyder medie- og kommunikationsindustrien en bred vifte af beskæftigelsesmuligheder. Uddannelsen forbereder dig også til at fortsætte dine studier på ph.d.-niveau.
De, der vælger specialet i kommunikations- og medievidenskab, bliver professionelle med en grundig samfundsvidenskabelig baggrund, som vil orientere sig i de medialiseringsprocesser, der kan betragtes som et afgørende emne for samtidens sociale fænomener, forske og undervise dem selvstændigt som undervisere eller forskere.
Dette program anbefales til ansøgere, der er interesseret i samfundsvidenskab, moderne offentlige liv, samfund og kultur og mediernes og nye teknologiers sociale og kulturelle rolle. Dem, der kan lide at skrive og læse meget, som kan lide at deltage i teamwork, laver deres egne produktioner.
Ansøgere til Kommunikations- og Medievidenskab MA er uddannet inden for en studieretning med to specialiseringer (Media Cultural Journalism og Digital Business Communication), der sætter dem i stand til at komme ind på nogle af underområderne i EU Nomenclature of Creative Industries (bøger, aviser og magasiner, musik, Scenekunst, tv, film, radio, videospil, billedkunst, arkitektur, reklame).
Indlæggelser
Læreplan
Styrke af programmet
Hvis du forbereder dig på en karriere inden for samfundsvidenskab eller humaniora, garanterer ELTE videnskabelig kvalitet gennem dens videnskabelige træning og præstationer af dets undervisere, dets internationale relationer og uddannelsessystemet baseret på personlige konsultationer, som i høj grad understøtter videnskabeligt arbejde. Det enkleste første skridt på vejen mod en international videnskabelig karriere er ELTE Media.
På den anden side, hvis du ser dig selv som online indholdsudvikler, marketingmedarbejder eller PR, kulturentreprenør, ansat i en international organisation eller nystartet virksomhed om fem år, kan du opnå dette gennem praktiske kurser og håndværkskurser, der er annonceret for bachelorstuderende og mediespecialer. Snesevis af unge tidligere ELTE Media-studerende underviser i mediefaget som undervisere og uddanner studerende som professionelle i den kreative industri.
Struktur
Specialiseringer:
Uddannelsen omfatter to specialiseringer:
- Speciale i kulturjournalistik
- Specialisering i Digital Virksomhedskommunikation
For yderligere detaljer, besøg venligst fakultetets hjemmeside: href="https://www.btk.elte.hu/master-programmes
Programresultat
Kommunikations- og mediespecialistspecialiseringen uddanner fagfolk med en social og humanistisk baggrund og praktiske færdigheder, der arbejder inden for forskellige områder af den nutidige medie- og kommunikationsbranche som ledere, redaktører, programmører, internationale projektledere, kommunikationseksperter, mediekonsulenter, fagjournalister.
Karrieremuligheder
Med en MA i kommunikations- og medievidenskab på engelsk kan kandidater arbejde inden for et professionelt område defineret af en konvergerende mængde viden, færdigheder og motivation i de kreative industrier, som ifølge nyere data tegnede sig for næsten 5 % af EU's BNP , mens byggeriet og det er det tredjemest folkerige fagområde i EU efter hotelbranchen.
Job eksempler
- Universitetsprofessor, medieforsker
- I online- eller trykte magasiner som kulturjournalist, reporter, redaktør, oplægsholder
- I presseafdelingen for civile og statslige organer
- I internationale virksomheders PR- og marketingafdelinger
- Som social media manager for multinationale virksomheder
- Som talsmand, pressemedarbejder