MA i kulturel, intellektuel og visuel historie

Generelt

Program beskrivelse

Om graden

Warburg Institute MA i kulturel, intellektuel og visuel historie sigter mod at udstyre studerende til tværfaglig forskning i middelalderlige og renæssance studier og i modtagelse af den klassiske tradition. Studerende vil blive en del af et internationalt samfund af lærde, der arbejder i et verdensberømt bibliotek. De vil udvide deres videnområde til at inkludere den historisk informerede fortolkning af billeder og tekster, kunsthistorie, filosofi, videnskabens historie, litteratur og religionens indflydelse på samfundet. Studerende vil forbedre deres viden om latin, fransk og italiensk og vil erhverve bibliotek og arkiv færdigheder afgørende for forskning på primære tekster.

Dette tolvmåneders fuldtids kursus er beregnet som en introduktion til de vigtigste elementer i den klassiske tradition og til tværfaglig forskning i kulturel og intellektuel historie fra den sene middelalder til den tidlige moderne periode. Selv om det er en kvalifikation i sig selv, er MA også designet til at yde uddannelse til videre forskning på ph.d.-niveau. Det undervises gennem klasser og tilsyn af medlemmer af instituttets akademiske personale og af eksterne lærere. Læringspersonalet er førende professorer og akademikere på deres område, der har udgivet bredt. Forskningsstyrker omfatter overførsel af arabisk videnskab og filosofi til Vesteuropa; den senere indflydelse af den klassiske filosofi (Aristotelianisme, Platonisme, Epicureanisme og Stoicism); og religiøs nonconformism i det sekstende og syttende århundrede i Europa. For yderligere oplysninger om læreruddannelsens forskningsinteresser se modultabellen i denne folder eller besøg www.warburg.sas.ac.uk/home/staff-contacts/academic-staff.

Dette kursus er også tilgængelig som en Master of Research (MRes) grad, der er velegnet til de studerende, der ønsker at udføre et betydeligt stykke originalt akademisk arbejde, og som et postgraduate Certificate, ideelt til dem, der ønsker at gå videre med studiet, men ikke kan forpligte sig til en fuldtids kandidatgrad. Besøg vores hjemmeside for mere information om dette.

Gradoversigt

MA-programmet sigter mod at:

  • Handler som en introduktion til tværfaglig forskning i det vestlige Europas kulturelle og intellektuelle historie fra den sene middelalder til den tidlige moderne periode og er i høj grad fokuseret på den klassiske antikkens arv.
  • Dækningsaspekter af kulturel og intellektuel historie studeres sjældent i dybden inden for bacheloruddannelser, for eksempel renæssancefilosofi, ikonologi, humanisme og historie samt to specialiserede studieområder. Hovedvægten er på Italien, men der tages også hensyn til resten af Vesteuropa.
  • Giv de studerende en solid grundforbindelse i det nuværende stipendium på de områder, der er dækket, stort set gennem undersøgelsen af primærkildemateriale på originalsproget.
  • Uddanne undervisning i middelalder og renæssance latin, italiensk og fransk, latin og italiensk paleografi og i beskrivelsen af manuskripter og tidlige trykte bøger.
  • Udstyre eleverne til at foretage forskning og give dem erfaringerne med sådan forskning ved at skrive en afhandling. Selv om en kvalifikation i sig selv, MA også tjener som en introduktion til yderligere forskning. Mange studerende har udviklet sig til ph.d.-studiet i Warburg og andre steder, og mange forfølger succesfulde akademiske karriere i institutioner over hele kloden, bl.a. ved universiteterne Cambridge, København, Notre Dame (USA), Padua, University College London, Birkbeck, La Sapienza Rom), Warwick og Yeshiva (New York).

Struktur

Kurset begynder i begyndelsen af oktober med en grunduge, hvor studerende introduceres til de vigtigste emner og temaer, der skal dækkes over året. Derudover er der en regelmæssig serie af klasser gennem de tre termer på Teknik for stipendium, der indeholder en beskrivelse af manuskripter, paleografi, trykning i det 15. og 16. århundrede, redigering af en tekst, forberedelse af afhandlinger og fotografiske billeder. Nogle af disse klasser holdes uden for instituttet, på steder som det britiske bibliotek eller Wellcome-biblioteket. Studerende får mulighed for at undersøge tidlige trykte bøger og manuskripter. Læse klasser på latin, italiensk og fransk er givet til at hjælpe med at erhverve den nødvendige fortrolighed med disse sprog som skrevet i slutningen af middelalderen og renæssancen. Studerende opfordres også til at deltage i direktørens ugentlige seminar om igangværende arbejde og et hvilket som helst af de andre regelmæssige seminarer, der afholdes af instituttet, som kan være af interesse for dem. Disse omfatter for tiden kunsthistorie og kort og samfund. Det tredje semester og sommer bruges til at forske og skrive en afhandling under ledelse af en vejleder fra det akademiske personale. Alle studerende tager to obligatoriske kernekurser og to valgfrie emner. Kernekurserne undervises i første semester og vil variere fra år til år. De valgfrie emner undervises i andet semester, og de tilgængelige muligheder varierer fra år til år.

Undervisning, læring og vurdering

Det normale format for klasser er et lille ugentligt seminar, hvor studerende normalt diskuterer tekster på deres originale sprog. I de fleste kurser giver studerende også korte præsentationer af deres egen forskning, som ikke vurderes. Der lægges vægt på at hjælpe eleverne med at erhverve de færdigheder, der er nødvendige for at fortolke filosofiske, litterære og historiske dokumenter samt kunstværker. Hvert obligatorisk eller valgfrit modul vil blive vurderet ved hjælp af et 4.000-ordsoplæg, der skal indsendes på den første dag af termen efter det, hvor modulet blev undervist. En afhandling på 18.000-20.000 ord på et emne, der er aftalt af den studerende og vejlederen, skal indsendes senest den 30. september. Kurset undersøges om disse fem stykker skriftligt arbejde og på et skriftligt oversættelsesprøve i tredje semester. Studerende tildeles en kursusvejleder og opfordres endvidere til at diskutere deres arbejde med andre medlemmer af det akademiske personale. På grund af vores relativt små kohorte har eleverne en usædvanlig hyppig kontakt, formel og uformel, med deres lærere.

Adgangskrav Den normale minimumskrav til indrejse er en øvre anden klasse honours degree fra et britisk universitet, eller en tilsvarende kvalifikation fra en udenlandsk institution, inden for enhver disciplin i humaniora, der er relateret til kurset. Der kræves en læsekendskab til et europæisk moderne sprog bortset fra engelsk og latin. En forståelse for italiensk er særlig nyttig. Alle elever, hvis første sprog ikke er engelsk, skal fremlægge nylige bevis for, at deres skriftlige og talte engelsk er tilstrækkeligt til efteruddannelse.

Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

The School of Advanced Study (SAS), University of London brings together 9 internationally-renowned research institutes to form the UK's national centre for the support and promotion of research in th ... Læs mere

The School of Advanced Study (SAS), University of London brings together 9 internationally-renowned research institutes to form the UK's national centre for the support and promotion of research in the humanities. Minimer