MA i kunst, uddannelse og fællesskabspraksis
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nøgleinformation
Campus placering
New York, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
USD 1.795 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Undervisning pr. Point / kredit i studieåret 2019-20
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kunst, uddannelse og fællesskabspraksis
Deltag i vores samfund af socialt engagerede kunstnere / designere, undervisere, kreative aktivister og samfundsarrangører, der arbejder sammen for at skabe kritiske interventioner, der inspirerer til dialog og katalyserer social forandring gennem kunsten. Dette arbejde forbinder kunst og social retfærdighed, der er funderet i håbets og mulighedspedagogikken. Vores intime og tværfaglige program afbalancerer teori og praksis gennem klasseprojekter, der er vedtaget i offentlige rum og i partnerskab med lokale organisationer. Gennem kursusarbejde udforsker vi historien og den politiske kontekst for socialt engageret kunst og populær uddannelse samt kreative strategier for aktivisme og organisering. Capstone-projektet giver en mulighed for at designe, implementere og dokumentere en kunstnerisk indgriben i det offentlige rum eller at arbejde med en samfundsorganisation i et forsøg på at gennemføre social transformation.
Vores program er fleksibelt, og tilskynder studerende til at tage kurser med vores tilknyttede fakultet fra tværs af de forskellige skoler ved New York University og andre relevante kurser undervist af det anerkendte NYU-fakultet. Vi udnytter vores unikke beliggenhed i Lower East Side og New York City, hjem til kunstnere og aktivister, ved at bringe aktivistkunstnere ind i vores klasseværelser for at arbejde med studerende og udforske, hvordan kunst kan bruges som et redskab til at åbne dialog om et samfunds historie , kultur og sociale behov. Vores kandidater arbejder som kunstnere, undervisere og administratorer i samfundsbaserede organisationer og kulturinstitutioner samt K-12 skoler og colleges.
Klasserne er små, og hver studerende gives personlig opmærksomhed i hele programmets varighed, fra første rådgivning til afslutning af master's capstone-projekt.
Programmet kan afsluttes i så lidt som 3 semestre eller 12 måneder som fuldtidsstuderende. Programmet kan også afsluttes som deltidsstuderende på to år.
Optagelse i efteråret og foråret.
Tilmelding
Programmet Kunst, Uddannelse og Fællesskabspraksis tjener personer, der er interesseret i socialt engageret kunst, der ønsker at arbejde uden for eller i samarbejde med traditionelle spillesteder (museum, gallerier og klasseværelser). Studerende kommer fra en lang række baggrunde: studiekunst og design, scenekunst, film, kuratorer, samfundsbaserede organisationer, social aktivisme og en række forskellige kunstundervisningskontekster (underviser kunstnere).
Kerneprogrammoduler
Dette er nogle af de spørgsmål, der guider vores praktiske undersøgelser gennem 3 moduler, der fører til et capstone-projekt:
- Hvad er socialt engageret kunst i det 21. århundrede?
- Hvad er populær uddannelse? Og hvordan er socialt engageret kunst en form for populær uddannelse?
- Hvordan forstår vi den offentlige sfære og dens forhold til demokrati?
- Hvad er æstetik, politik og etik i socialt engageret kunst?
- Hvordan ved vi, når socialt engageret kunst er effektiv, mod hvad ender?
Studerende tager et påkrævet grundlæggende kursus i hvert programmodul og vælger derefter valgfag fra hele universitetet hvert modul for at tilpasse deres grad af fokus og oplevelser.
Modul 1: Moderne kunstnerisk praksis
Dette modul adresserer det ekspanderende felt inden for socialt engageret kunst i USA og internationalt. Studerende engagerer sig i at undersøge historien og den aktuelle praksis for socialt engageret kunst og dens ideer i relation til den offentlige sfære og demokrati. Studerende får mulighederne for at lære førstehånds fra socialt engagerede kunstnere, der arbejder i offentlige rum og også i forskellige samfund lokalt og globalt.
Modul 2: Pædagogisk teori
Programmet giver en fast forankring i populær uddannelse og social retfærdighedsundervisning, der er inspireret af Paulo Freire, forestiller programmet den aktivistiske kunstneruddannelse som en, der er i stand til at anvende pædagogisk praksis til forskellige kunstneriske bestræbelser. Studerende vil overveje radikal uddannelsesteori i offentlige, samfundsbaserede, uformelle og virtuelle / mediebaserede sammenhænge såvel som fra nationale og internationale perspektiver.
Modul 3: Social aktivisme
Overlægning af de kunstneriske og uddannelsesmæssige moduler er et fokus på social aktivisme og samfundsengagement. Kursusarbejde vil udforske historien, politikken og etikken i at arbejde i lokale, globale og virtuelle sammenhænge. I dette modul lærer studerende om metoder, taktikker og strategier for engagement fra sociale bevægelser og organisering af samfundet for at skabe kunstneriske indgreb i offentlige og samfundsmæssige rum.
Valgfag
Studerende vælger også valgfag fra hele universitetet for at tilpasse deres grad af fokus og oplevelser.
Terminal Integrative (Capstone) projekt
Studerende arbejder under opsyn af programdirektøren og en fakultetsmentor, og designer og implementerer et samfundsbaseret projekt informeret om deres individuelle kunstpraksis, deres kerne- og valgfrie kurser og den kulturelle eller organisatoriske kontekst, i hvilken de arbejder. I samarbejde med NYC-baserede kulturelle og uddannelsesorganisationer opfordres de studerende til at bruge forskellige metoder, der kombinerer intuition, sociale, konceptuelle og kulturelle måder at kende og være på for at udvikle og implementere et kunstprojekt, der muliggør social transformation.
Galleri
Ideelle studerende
Programmet Kunst, Uddannelse og Fællesskabspraksis tjener personer, der er interesseret i socialt engageret kunst, der ønsker at arbejde uden for eller i samarbejde med traditionelle spillesteder (museum, gallerier og klasseværelser). Studerende kommer fra en lang række baggrunde: studiekunst og design, scenekunst, film, kuratorer, samfundsbaserede organisationer, social aktivisme og en række forskellige kunstundervisningskontekster (underviser kunstnere).
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Format: Fuldtid/deltid
Kreditter: 30
Dette er nogle af de spørgsmål, der guider vores praktiske undersøgelser gennem 3 moduler, der fører til et capstone-projekt:
- Hvad er socialt engageret kunst i det 21. århundrede?
- Hvad er populær uddannelse? Og hvordan er socialt engageret kunst en form for populær uddannelse?
- Hvordan forstår vi den offentlige sfære og dens forhold til demokrati?
- Hvad er æstetik, politik og etik i socialt engageret kunst?
- Hvordan ved vi, når socialt engageret kunst er effektiv, mod hvad ender?
Studerende tager et påkrævet grundlæggende kursus i hvert programmodul og vælger derefter valgfag fra hele universitetet hvert modul for at tilpasse deres grad af fokus og oplevelser.
Modul 1: Moderne kunstnerisk praksis
Modul 2: Uddannelsesteori
Modul 3: Social aktivisme
Valgfag: Studerende vælger også valgfrie kurser fra hele universitetet for at tilpasse deres gradfokus og oplevelser.
Terminal Integrative (Capstone) projekt
Studerende arbejder under opsyn af programdirektøren og en fakultetsmentor, og designer og implementerer et samfundsbaseret projekt informeret om deres individuelle kunstpraksis, deres kerne- og valgfrie kurser og den kulturelle eller organisatoriske kontekst, i hvilken de arbejder. I samarbejde med NYC-baserede kulturelle og uddannelsesorganisationer opfordres de studerende til at bruge forskellige metoder, der kombinerer intuition, sociale, konceptuelle og kulturelle måder at kende og være på for at udvikle og implementere et kunstprojekt, der muliggør social transformation.
Ranglister
Placeret som nr. 47 ud af 300 universiteter verden over for uddannelse, QS World University Rankings
Programresultat
MA Art, Education, and Community Practice Degree afbalancerer teori og praksis gennem klasseværelsesprojekter vedtaget i det offentlige rum og i partnerskab med lokale organisationer.
På kurser som kunst og ideer: Hvad er social praksis kunst? og kritisk pædagogik, kunstnere og det offentlige rum, vil du udforske historien og den politiske kontekst for socialt engageret kunst og populær uddannelse samt kreative strategier for aktivisme og organisering.
I løbet af programmet vil du arbejde med samfundsorganisationer i et forsøg på at gennemføre social transformation. Dit slutstenprojekt vil give mulighed for at designe, implementere og dokumentere en kunstnerisk intervention på forskellige steder rundt om i byen, herunder skoler, samfundsorganisationer, museer og gaderne.
Karrieremuligheder
Vores kandidater arbejder videre som kunstnerpædagoger og administratorer på museer, samfundsbaserede organisationer, kulturinstitutioner og non-profit organisationer samt K – 12 skoler og gymnasier. Studerende er også gået videre med at få avancerede grader - ph.d.er eller edD'er på universiteter i USA og i udlandet. Nogle går ind i programmet arbejder for organisationer, og vores grad giver dem mulighed for at gå op til en højere professionel position i organisationen, såsom at flytte fra at være pædagog til at styre programmet.