MA i pædagogisk teknologi
University of Tartu
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Tartu, Estland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* Studieafgiftsfritagelsesstipendier tilgængelige
Introduktion
Educational Technology er et online 1-årigt program designet til at give mulighed for faglig udvikling til mennesker, der arbejder i stillinger, der involverer undervisning og ønsker at bruge pædagogisk teknologi mere effektivt i deres arbejde.
Programmets fleksibilitet og store fokus på e-learning gør det særligt velegnet til dig, der går på arbejde – uanset om det er uden for Tartu eller i et andet land.
Hvorfor pædagogisk teknologi?
- Teamwork er en primær vægt i programmet, hvilket giver dig mulighed for at fremme dine samarbejdsevner og hjælpe dig med at udvikle et globalt socialt netværk.Studerende har mulighed for at lave deres MA-afhandling i et lille team
- Det fleksible 1-årige program er næsten udelukkende online, så du kan fortsætte med at arbejde i dit nuværende job.
- Du finder praktiske løsninger på udfordringer på din arbejdsplads.
Der er planlagt to klasseundervisningssessioner - en uge i begyndelsen af programmet og en i slutningen.Resten af året er studier online-baserede – uafhængigt teamwork understøttes af Moodle-miljøet, cloud-baserede løsninger og webinarer .
Indlæggelser
Læreplan
Uddannelsesteknologi-programmet er et 1-årigt online program designet til at give mulighed for faglig udvikling til personer, der arbejder eller planlægger at arbejde i stillinger, der involverer undervisning og ønsker at bruge uddannelsesteknologi mere effektivt i deres arbejde.
Programmet kan vise sig at være særligt nyttigt for personer, der i øjeblikket arbejder på uddannelsesinstitutioner (skoler, universiteter osv.), som ikke har haft mulighed for at opnå digitale teknologiske færdigheder og viden under deres studier (uanset om det er fordi sådanne teknologiske løsninger ikke eksisterede endnu eller var kun begyndt at dukke op).
Programmets fleksibilitet og et stort fokus på e-learning gør det særligt velegnet til dem, der arbejder – uanset om det er uden for Tartu eller i et andet land. Der er to sessioner i Tartu: en to-ugers onsite-session i august 2022 og en uge i juni 2023. De nøjagtige datoer for august 2022-sessionen vil blive offentliggjort i begyndelsen af juni.
Der er planlagt to klasseundervisningssessioner – to uger i starten af programmet og en uge i slutningen. Resten af året er studierne online-baserede – uafhængigt teamwork understøttes gennem Moodle-miljøet, cloud-baserede løsninger og webinarer.
Studierne er også kendetegnet ved en innovativ tilgang til afgangsafhandlingen – vi giver mulighed for at lave kandidatafhandlingen som teamwork i små grupper for at fremme de studerendes teamwork færdigheder og hjælpe dem med at skabe et internationalt netværk af alumner til fremtidigt samarbejde.
Programmet består af tre hoveddele:
- Generelt: pædagogiske tilgange – online interaktive forelæsninger og seminarer
- Teknisk: praktiske kurser i teams, vejledning af andre, seminarer
- Evaluering (forskning) – forskningsdesign (hovedsageligt aktionsforskning og designbaseret forskning), publicering
Følgende opbygning af uddannelsen gælder for indeværende studieår. For at se den mest opdaterede version, besøg venligst University of Tartu Study Information System og vælg det næste akademiske år (hvis tilgængeligt).
Ranglister
UT er rangeret blandt de 250 bedste universiteter i verden inden for uddannelse og træning (QS Rankings 2020)
Programresultat
Uddannelsesteknologi er et tværfagligt studieområde, der fokuserer på at lette læring og forbedre undervisningspraksis ved at skabe, bruge og administrere passende teknologiske processer og ressourcer og give tilsvarende uddannelse til undervisere.
Studerende vil arbejde sammen i grupper på 2-4, støttet af deres undervisere og mentorer, for at finde løsninger på specifikke problemer på deres arbejdsplads eller forbedre et andet aspekt af deres arbejde (eller arbejdet i de teams, de leder på deres arbejdsplads) .
For eksempel vil undervisere måske lære, hvordan man effektivt implementerer den flippede klasseværelses tilgang; skolelærere kan sigte mod at skabe sjove og gavnlige læringsaktiviteter, hvor eleverne bruger deres smarte enheder; Skoleledere kan have lyst til at øge deres læreres digitale kompetence, og undervisere i virksomheder kan være interesserede i at udvikle uddannelser i form af e-learning, der giver medarbejderne mulighed for at studere hjemme.
Stipendier og finansiering
Der er 9 fritagelser for undervisning.
Programundervisning
Galleri
Karrieremuligheder
Kandidater er parate til at arbejde som undervisere på universiteter eller lærere i skoler (afhængigt af deres tidligere studier og stillinger), som specialister inden for uddannelsesområdet eller forskellige institutioner eller virksomheder med fokus på uddannelsesforskning, udvikling eller innovation. Det er også muligt at fortsætte i ph.d.-uddannelsen.