MA i uddannelse: Undervisning i engelsk til højttalere på andre sprog
University of Nottingham Malaysia
Nøgleinformation
Campus placering
Semenyih, Malaysia
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 4 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
MYR 46.000 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Malasyisk per program - ikke-malaysisk; RM55.200 pr. Program
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dette kursus er velegnet, hvis du i øjeblikket søger engelsk i højttalere af andre sprog, gerne vil bygge videre på din eksisterende viden og erfaring og søge at forbedre dine karrieremuligheder eller er interesseret i at forske i din egen undervisningspraksis / kontekst.
Det vil forberede dig til selvstændig forskning i undervisning og læring og giver en Pathway til doktorgradsstudiet. Du vil møde ekspertvejleder inden for engelsk sprogundervisning, en stor filial af anvendt lingvistik, der har mange års erfaring med at undervise på dette niveau, og som er forpligtet til at levere den bedste kvalitetsstudieoplevelse.
Vores undervisning er informeret af ledende forskning, og vi tilbyder valgfrie moduler, der afspejler det nyeste inden for anvendt lingvistik og sproglæreruddannelse. Du vil lære i et moderne, højteknologisk læringsmiljø med en livlig, multikulturel social oplevelse.
Vi tilbyder en bred vifte af support, herunder interaktive, samarbejdsmæssige undervisningsmetoder, individuelle vejledninger, muligheder for at forfølge dine faglige og forskningsinteresser, adgang til omfattende studiematerialer og gratis support til udvikling af færdigheder i akademisk engelsk.
Kursusstruktur
Det underviste element i dette kursus består af fire 30-kredit moduler plus en 60-kredit afhandling.
For at få tildelt en MA TESOL skal du gennemføre og bestå fire moduler (to kerne- og to valgfag) plus en afhandling.
billede med tilladelse fra University of Nottingham Malaysia
moduler
Kernemoduler
Sprogundervisning: Metodik og pensum
Modulet fokuserer på emner, der har været genstand for nylig diskussion og forskning inden for fremmed- og andetsprogede undervisning. Disse inkluderer:
- En historisk gennemgang af sprogundervisningsmetoder og tilgange.
- Indhold vs procesplanlægningsdesign i sprogundervisning.
- Humanisme i sprogundervisning.
- Kommunikativ sprogundervisning og opgavebaseret læring.
- Områder inden for anvendt sprogvidenskab, der især er relevante for undervisningen i produktive færdigheder, især sociolingvistik og pragmatik.
- Områder inden for anvendt sprogvidenskab, der er særlig relevante for undervisningen i modtagelsesevner, især psykolingvistik
Du vil blive forventet at læse, forstå og engagere kritisk med den forskning, der præsenteres om disse emner.
Forståelse af sprogundervisning og sproglæreren
Modulet fokuserer på centrale områder i Anvendt sprogvidenskab relateret til andet sprog erhvervelse (SLA) og udforsker dem ud fra både sprogeleveres og læreres perspektiv. Disse inkluderer:
- 'Den gode sprogelærer'.
- En historisk oversigt over SLA-teorier (nøgleindsigt fra anvendt sprogforskning).
- Seneste anvendte sproglige udviklinger i teoretisering af SLA som et dynamisk komplekst system og social proces.
- Implikationer af erhvervelse af førstesprog for SLA.
- Variabilitet og individuelle forskelle i SLA (køn, alder, egnethed, motivation, holdninger og overbevisninger, kognitive stilarter, strategier, autonomi og selvregulering).
- Grammatikkens, ordforrådets og fonologinstruktionens rolle i andresproget.
- Tendenser inden for anvendt sproglig forskning i SLA, herunder udvidelse af feltet, større udnyttelse af edb-eksempler på sprog, den voksende statur af klasseværelsebaseret undersøgelse.
Du vil blive forventet at læse, forstå og engagere kritisk med den forskning, der præsenteres om disse emner.
Valgfrie moduler
Fire valgfag tilbydes hvert år. Der tilbydes kun et valgfrit modul under hvert modulleveringssted. Der er fire modulleveringssteder hvert år.
Der er to muligheder for at vælge dine valgfrie moduler:
- Valgmulighed 1: Vælg TO valgfrie moduler, der tilbydes i TESOL-grupper.
- Valgmulighed 2: Vælg ET valgfrit modul i TESOL-gruppen og et andet modul fra andre programmer, der tilbydes af School of Education.
Bedømmelse i sprogundervisning
Dette modul vil se på:
- Formål med vurderingen.
- Vurderingsformer.
- Kommunikativ vurdering.
- Evaluering af '4 færdigheder'.
- Casestudier af internationale centrale eksaminer.
- Aktuelle problemer i sprogvurdering.
Håndtering af sprogundervisning og sproglærere
Modulet dækker:
- Organisatoriske strukturer og ledelse af sprogundervisningsorganisationer (LTO'er).
- Spørgsmål inden for marketing, finansiering og styring af ændringer.
- Ledelse af personale: personaleudvælgelse, vurdering og relationer, personaleudvikling.
- Modeller af lærerindlæring, der udvikler aktiviteter og materialer til læreruddannelse, observation af lærere, der undersøger diskursen om styring, uddannelse og undervisning.
Materiale og teknologi i sprogundervisning
Dette modul vil se på:
- Rollen for læring / undervisningsmateriale og ressourcer.
- Typer og modeller for evaluering af materialer og ressourcer.
- Forholdet mellem metodologi og materialer / ressourcer.
- Modeller af teknologi forbedret Langue Learning.
- Mobil langue learning.
- Computerformidlet kommunikation.
- Implikationerne af materialer og teknologi for læreruddannelsen.
Undervisning i engelsk til akademiske formål: kontekst, sprog og pædagogik
Dette modul tager højde for:
- Nuværende status for engelsk til akademiske formål (EAP) og engelsk til specifikke formål.
- Akademiske samfund og kontekster: viden skabelse, kritisk tænkning og evidensbaseret resonnement.
- Genre: kommunikativt formål, retorisk organisering og holdning.
- Akademisk grammatik og ordforråd.
- Tekstbehandling og produktion.
- EAP-læreres identitet, baggrunde og forventninger.
- Typer af EAP-kurser baseret på behov, kontekster og begrænsninger.
- EAP klassepraksis.
- EAP-lærere: tro, identitet og faglig udvikling.
- Forskning filosofier og metoder.
Undervisning af sprog til unge elever
Modulet fokuserer på nøgleområder relateret til sprogundervisningen til yngre elever og udforsker dem ud fra både sproglærernes og lærernes perspektiv. Disse omfatter:
- Profiler og sprogbehov hos yngre sprogelever aldersmæssige metoder.
- Multisensoriske, studerende-centrerede aktiviteter, for eksempel historier, sange, filmdrama og leg.
- Samarbejde, interaktiv personlig kommunikation og integreret grammatik.
- Klasseledelsestyring / organisation og undersøgelse af kritiske klasselivshændelser.
- En oversigt over teorier og forskning omkring yngre studerende.
- At engagere sig i kultur og samfund.
- Spørgsmål vedrørende tosprogethed, flersprogethed og oversættelse.
Afhandlingsmodul
Dette materielle stipendium inden for kurset vil normalt være baseret på interesser og færdigheder, du har udviklet i løbet af de moduler, du allerede har studeret. Du vælger et emne i samråd med din kursusleder og en passende vejledende.
Vurdering
Hvert 30-kredit modul vurderes ved en skriftlig opgave på 6.000 ord. For at færdiggøre mesterne skal du opnå et pass på 50 på hver opgave.
15.000-ordsafhandlingen er et originalt stykke arbejde og bør relateres til en af de valgte moduler på et godkendt emne.
Adgangskrav
En relevant anden klasse honours degree (eller internationalt ækvivalent). Relevant erfaring kan være påkrævet for nogle af programmerne.
Ikke-britiske kvalifikationer vurderes ud fra denne standard.
Modne ansøgere uden standardindgangskrav, men med væsentlig og relevant erfaring kan overvejes til optagelse på Postgraduate Certificate-niveau, og accept er efter skolen for uddannelse.
Engelsk sprogkrav
- IELTS: 6,5 (med ikke mindre end 6,0 i hvert element).
- TOEFL (iBT): 87 (mindst 20 i tale og 19 i alle andre elementer).
- PTE (akademisk): 62 (med ikke mindre end 55 i hvert element).
- MUET: Band 4.
Resultaterne af IELTS, TOEFL og PTE (akademisk) skal være mindre end to år gamle, og alle IELTS skal være den akademiske version af testen. MUET-resultater er gyldige i fem år fra datoen for frigivelsen af resultaterne.