MA i undervisning engelsk til højttalere for andre sprog (TESOL)
University of Cyprus
Nøgleinformation
Campus placering
Aglantzia, Cypern
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 5.125
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Institut for Engelsk Studier tilbyder kandidatuddannelser på kandidatniveau og vejledning ved forskning på doktorgradsniveau, hvilket fører til henholdsvis en MA og Ph.D. Alle kandidatuddannelser overvåges af et udvalg med tre medlemmer, der udpeges hvert andet år. Udvalget ledes af en postgraduate koordinator. Selvom der ikke er undervist ph.d. programmer, tilbyder instituttet ph.d. gradordninger i emner, der er relateret til alle forskningsinteresseområder ved dets akademiske fakultet.
De forskellige MA -programmer kører ikke nødvendigvis hvert år. Tjek venligst de relevante meddelelser fra Graduate School for opdaterede oplysninger. Disse findes på siderne på kandidatskolen og i meddelelsesafsnittet på siderne på Institut for Engelsk Studier.
De relevante meddelelser indeholder også fuld information om ansøgningsperioden, antallet af studerende, der skal optages på hvert program, adgangskravene og ansøgningsproceduren. Generelt skal alle ansøgere om adgang til de MA-programmer, der tilbydes af instituttet, have en førsteklasses eller øvre andenklasses grad (eller tilsvarende) i et emne, der er relateret til deres foreslåede studieretning. Alle kandidater skal være kompetente og flydende i engelsk og afhængigt af programmets art på andre relevante sprog. Ansøgere om optagelse ved ph.d. niveau skal have en kandidatgrad (eller tilsvarende), tildelt af et anerkendt universitet i et emne relateret til deres foreslåede studieretning; alternativt skal de vise bevis for deres evne til at udføre forskning. Selvom kandidater ikke behøver at have afsluttet deres uddannelse på ansøgningstidspunktet, skal de have modtaget den, før de får lov til at påbegynde kandidatuddannelserne.
Galleri
Læreplan
(A) MA i engelskundervisning til talere af andre sprog (TESOL)
Programmet er primært designet til dem, der er interesseret i TESOL som et akademisk felt og har følgende hovedmål:
- At tilbyde studerende et solidt fundament og uddybe deres viden inden for TESOLs hovedområder, både fra et teoretisk og et praktisk synspunkt.
- At gøre eleverne bekendt med nye områder inden for området (såsom computerstøttet sprogindlæring, alternativ vurdering, engelsk som lingua franca).
- At engagere studerende i forskning inden for TESOL og følgelig opmuntre dem til at fortsætte deres studier.
Programmet er opdelt i to komponenter: Den underviste komponent dækker hovedområderne i TESOL og gør de studerende fortrolige med forskningsmetodologi; specialekomponenten giver de studerende mulighed for at forske inden for et specialiseret interesseområde.
Struktur
Første semester | ECTS | |
ENG 740 | Sprogundervisning og -læring | 10 |
ENG 741 | Tendenser i anvendt lingvistik | 10 |
ENG 742 | Forskningsmetodologi | 10 |
Andet semester |
| |
ENG 753 | Sprogtest og vurdering | 10 |
ENG 754 | Materialeudvikling og kursusdesign | 10 |
ENG 75X | Valgfag | 10 |
Tredje Semester |
| |
ENG 765 | Speciale i TESOL | 20 |
ENG 762 | Udvikling af undervisningsportfolio | 10 |
Samlet ECTS | 90 |
Vurdering
Hvert undervist kursus evalueres normalt gennem en løbende vurdering, som kan omfatte en midtvejseksamen, en afsluttende eksamen, et forskningspapir og forskellige andre opgaver. Studerende skal også skrive en afhandling på 15.000 ord om nogle aspekter af TESOL.
(B) MA i teoretisk og anvendt lingvistik (TAAL)
Programmet er primært designet til dem, der er interesseret i den videnskabelige undersøgelse af sprog og har følgende hovedmål:
At tilbyde eleverne et solidt fundament og uddybe deres viden inden for hovedområderne i engelsk grammatik og sprogets struktur.
At gøre eleverne bekendt med forskellige områder inden for feltet (såsom syntaks, semantik, fonologi, anvendt lingvistik osv.).
At give retningslinjer for studerende, der udfører forskning inden for lingvistik, og som følge heraf opmuntre dem til at fortsætte deres studier.
Uddannelsen er opdelt i to komponenter: Den underviste komponent dækker hovedområderne i lingvistik og gør de studerende fortrolige med forskningsmetodologi; specialekomponenten giver de studerende mulighed for at forske inden for et specialiseret interesseområde.
StrukturVurdering
Første semester | ECTS | |
ENG 741 | Tendenser i anvendt lingvistik | 10 |
ENG 743 | Principper for sproglig analyse I | 10 |
ENG 766 | Porteføljeudvikling I | 10 |
Andet semester |
| |
ENG 748 | Principper for sproglig analyse II | 10 |
ENG 742 | Forskningsmetodologi | 10 |
ENG 767 | Porteføljeudvikling II | 10 |
Tredje Semester |
| |
ENG 749 | Første- og andetsprogstilegnelse | 10 |
ENG 750 | Emner i sprogvidenskab | 10 |
ENG 768 | Porteføljeudvikling III | 10 |
Fjerde Semester |
| |
ENG 769 | Speciale i TAAL | 30 |
Samlet ECTS | 120 |
Hvert undervist kursus evalueres normalt gennem en løbende vurdering, som kan omfatte en midtvejseksamen, en afsluttende eksamen, et forskningspapir og forskellige andre opgaver. Studerende skal også skrive en afhandling på 15.000 ord om nogle aspekter af lingvistik.
(C) MA i engelskstudier
Dette kandidatprogram er designet til studerende, der ønsker at forfølge avancerede studier og forskning i engelskstudier. Med udgangspunkt i områderne litteratur- og kulturstudier, oversættelsesstudier og studiet af det engelske sprog, balancerer dette tværfaglige, tværgeneriske program teoretiske, kulturelle og praktiske bekymringer. Det har følgende hovedmål:
- At give kandidatstuderende en holistisk forståelse af hermeneutiske og pædagogiske spørgsmål om fortolkning og formidling.
- At tilbyde et omfattende fokus på teoretiske og historisk informerede perspektiver på litteratur.
- At udvikle et særligt fokus på rollen som den intersprogede og interkulturelle overførsel af litterære tekster gennem oversættelse og tilpasning.
- At give en vital baggrund i sprogets filosofi og praksis.
Programmet er opdelt i to komponenter: Den underviste komponent dækker hovedområderne for engelskstudier og gør de studerende fortrolige med forskningsmetodologi; specialekomponenten giver de studerende mulighed for at forske inden for et specialiseret interesseområde. Udbudte kurser vil blive trukket fra en liste over bredere rubrikker (angivet nedenfor), der repræsenterer programmets filosofi og mål. Disse kursustilbud kan variere fra en cyklus af MA til en anden, men ved udgangen af tredje semester vil de studerende have taget mindst et kursus fra hver af de fire rubrikker.
Liste over rubrikker:
I) Litteratur- og kulturhistoriens emner
ENG 700 Æstetik og litteratur: Fra romantik til postmodernismeENG 713 Køn, seksualitet og subjektivitet i tidlig moderne litteratur og kulturENG 721 Nation og fortællingENG 723 Tidlig moderne litteratur og politisk teoriENG 724 The Struggle for Shelter: Refugees, the Five Generations, 1935-2020ENG 725 At skrive antropocæn II) Spørgsmål i komparative kulturstudier ENG 705 Dyret i litteratur og filosofiENG 716 The SublimeENG 719 Rum- og kulturproduktionENG 720 Seminar i moderne feministisk teori: Debatter om æstetik, etik og politikENG 726 Advanced Seminar in Literary and Cultural Theory
III) Modtagelse, Oversættelse, Tilpasning
ENG709 Imagined Worlds: The Long Nineteenth CenturyENG727 Læsning, genlæsning, undladelse af at læse: Metodiske spørgsmål i litteratur- og kulturkritikENG771 Shakespeares efterlivENG772 Oversættelseskritik IV) Sprog, Litteratur, Pædagogik ENG704 Kritisk Pædagogik og ShakespeareENG740 Sprogundervisning og -læringENG743 Principper for sproglig analyse IENG748 Principper for sproglig analyse IIENG749 Første- og andetsprogstilegnelseENG760 SprogfilosofiENG761 Pragmatik: Ytring, kontekst, kommunikation Struktur
Første semester | ECTS |
Obligatorisk kursus trukket fra rubrik 1-4 | 10 |
Obligatorisk kursus trukket fra rubrik 1-4 | 10 |
Avancerede forskningsfærdigheder I (obligatorisk) | 10 |
Andet semester |
|
Obligatorisk kursus trukket fra rubrik 1-4 | 10 |
Obligatorisk kursus trukket fra rubrik 1-4 | 10 |
Avancerede forskningsfærdigheder II (obligatorisk) | 10 |
Tredje Semester |
|
Obligatorisk kursus trukket fra rubrik 1-4 | 10 |
Obligatorisk kursus trukket fra rubrik 1-4 | 10 |
Forskningsportfolio (obligatorisk) | 10 |
Fjerde Semester |
|
Speciale i engelske studier | 30 |
Samlet ECTS | 120 |
Vurdering
Hvert undervist kursus evalueres normalt gennem en løbende vurdering, som kan omfatte en midtvejseksamen, en afsluttende eksamen, et forskningspapir og forskellige andre opgaver. Studerende skal også skrive en afhandling på 15.000 ord om nogle aspekter af engelskstudier.