MEd i inklusion og særlige pædagogiske behov
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 19.100 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* Nordirland og Republikken Irland: £6.650 | England, Skotland eller Wales: £7.470 | EU Andet og International: £18.200
Introduktion
Efterhånden som moderne samfund bliver mere heterogene, og efterhånden som inkluderende uddannelsesreformer vinder frem over hele verden, bliver uddannelsessystemerne udfordret til at løse nogle grundlæggende spørgsmål om undervisning og læring i forbindelse med tilpasning af og respekt for forskellighed.
Grundlaget for bevægelsen for inklusion er en bekymring for social retfærdighed og velvære. At imødekomme elevernes forskellige behov inden for nutidens skoler, gymnasier og universiteter er en af de mest udfordrende og vigtige opgaver, som uddannelse står over for i dag.
Denne grundigt reviderede kandidatgrad er unik ikke kun på grund af de disciplinære tilgange, den anvender, men også fordi studerende studerer og anvender en tilgang til velvære, der er udviklet af nogle af verdens førende tænkere.
Dette er en tilgang, der er internationalt anerkendt af f.eks. FN, og hvis principper i stigende grad findes i regeringens politik for uddannelse og særlige behov, nemlig Capability Approach. Vi er en af de meget få institutioner i Storbritannien, der tilbyder denne praktiske og etiske tilgang til vurdering af spørgsmål om særlige behov, ligestilling og inklusion.
De færdigheder, du vil udvikle, inkluderer færdigheder i kritisk tænkning, og hvordan man bedst kan være en inkluderende praktiker. Det er vigtigt, at der er tale om en fagligt baseret uddannelse, som betyder, at du vil anvende det, du har lært, til din egen professionelle praksis, uanset om du er klasseassistent, SENCO eller universitetslektor.
Ansøgningsfrist: torsdag den 30. juni 2022 kl. 16.00.
Studenterfaring
Fleksibilitet Dette program er designet til at imødekomme professionelle behov. Diplom- og certifikatmuligheder er også tilgængelige.
Meritoverførselsstuderende, der har gennemført andre priser på kandidatniveau, f.eks PGCE, inden for de sidste ti år er berettiget til meritoverførsel. Ansøgningen om meritoverførsel skal indsendes samtidig med online-programansøgningen, da retrospektive ansøgninger ikke accepteres.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Studerende kan tilmelde sig på fuld tid (1 år) eller deltid (3 år). Individuelle moduler kan studeres som et kort kursus. Deltidsstuderende gennemfører typisk et eller to moduler pr. Semester. Heltidsstuderende gennemfører typisk tre moduler pr. Semester.
MEd tildeles studerende, der med succes gennemfører seks underviste moduler (120 CATS -point) og en 15.000 - 20.000 ord forskningsafhandling (60 CATS -point).
Udgangskvalifikationer er tilgængelige: studerende kan afslutte et postgraduate diplom ved at gennemføre 120 CATS-point fra underviste moduler eller et postgraduate-certifikat med succes at gennemføre 60 CATS-point fra underviste moduler.
Vi har gjort det nemt at læse til et kandidatmodul som et kort kursus.
Kursusdetaljer
Kernemoduler (obligatorisk, alle 20 CATS -point):
En introduktion til forskningsmetoder: Børn, unge og uddannelse (online)
Dette indledende forskningsmetodemodul er obligatorisk for alle kandidatstuderende på Institut for Samfundsvidenskab, Uddannelse og Socialt Arbejde og forudsætter ingen tidligere erfaring eller viden om forskningsmetoder. Målet med modulet er at give et generelt forskningsoverblik og kontekstualisere den brede vifte af tilgange og debatter, der er tydelige inden for nutidig uddannelsesforskning. Modulet sigter mod at give de studerende en forståelse af teorien og en forståelse af de forskellige perspektiver, der ligger til grund for kvantitative og kvalitative metoder. Studerende vil blive introduceret til de etiske spørgsmål vedrørende uddannelsesforskning samt en række metodiske tilgange, inden for hvilke de centrale teoretiske og praktiske spørgsmål vil blive behandlet.
Dekonstruktion af specialundervisning og inklusion
Vi vil fokusere på at dekonstruere specialundervisning og inklusion ved at undersøge, hvordan nogle populære tilgange og adfærdsteoretiske modeller har påvirket vores forståelse af særlige behov. Meget af 'viden' om specialundervisning er velsagtens misforstået og fremmer ulighed i stedet for at adressere den. Når vi undersøger konsekvenserne af for eksempel mærkning eller sociale og følelsesmæssige adfærdsbesvær (SEBD), vil vi overveje et stærkt rationale for inklusion baseret på dekonstruering af selve begrebet 'behov' og 'særligt' for at spørge: hvorfor specialundervisning? Og hvem tjener det egentlig?
Epistemisk uretfærdighed: Etikken ved at kende i SEN/inklusion
Hvad er en stereotype, og hvordan bidrager en stereotype til fordomme? Hvordan bidrager former for uvidenhed til uretfærdighed mod de marginaliserede? For at udforske disse spørgsmål vil vi undersøge, hvordan stereotyper og fordomme bidrager til former for 'epistemisk uretfærdighed', hvorved det, som visse grupper af mennesker ved, tillægges mindre troværdighed og vægt, blot på grund af deres handicap, køn, klasse eller etnicitet. Vidnesbyrd (hvad de ved eller oplever) fra medlemmer af stigmatiserede grupper vil sandsynligvis blive udelukket på grund af (ofte ubevidste) fordomsfulde overbevisninger og holdninger, som kan forstørre virkningerne af uretfærdighed såvel som skabe andre, såsom at undlade at genkende visse spørgsmål som relevant for undersøgelsen, såsom seksuelt misbrug af udsatte piger og drenge eller handicappede eller handicappede personers seksualitet. Vores vurderinger, som vi vil lære, vil sandsynligvis blive påvirket af implicitte skævheder, selv når vi tror, at vi foretager vurderinger af videnskabelig eller argumenterende værdi.
Social retfærdighed i særlige behov Uddannelse og inklusion: En kapacitetsmetode
I dette kernemodul vil vi udforske nogle af kompleksiteterne ved at forstå social retfærdighed i uddannelse, og hvad det vil sige at blomstre, et meget rost mål inden for uddannelse i øjeblikket. Mens uddannelsessystemer i hele Storbritannien og mange dele af verden går ind for lige ret til uddannelse og vigtigheden af at give barnet og den unge mulighed for at blomstre og opnå velvære, er det præcise indhold af dette mål svært at bestemme og blive enige om. En tilgang, der er opstået med betydelig kraft og anvendelse, er Capability Approach (CA). CA hævder to centrale normative påstande: For det første, at friheden til at opnå velvære er af primær moralsk betydning; og for det andet, at frihed til at opnå velvære skal forstås ud fra menneskers evner, det vil sige deres reelle muligheder for at gøre og være det, de har grund til at værdsætte. Eksempler kan omfatte at få en grad, at rejse, være lærer eller at blive værdsat, respekteret og inkluderet.
Kapacitetstilgangen er en etisk evaluerende ramme, der for at vurdere trivsel, udvikling og retfærdighed blot stiller to spørgsmål: Hvad er en person i stand til at gøre og være? Svaret på de to spørgsmål vil afhænge af, hvordan samfundet, herunder vores uddannelsesinstitutioner, er indrettet. Så i hvilket omfang omfatter vores skoler minoriteter eller børn med særlige behov mærker? Hvordan sættes et barn på det autistiske spektrum for eksempel i stand til at være den person, hun ønsker at være, og til at gøre de ting, hun værdsætter?
To valgfrie moduler kan vælges fra uddannelsesstudierne (MEd).
Ranglister
Vores uddannelsesforskning er blevet rangeret som nummer 4 i Storbritannien i forhold til forskningsintensitet, med 87 % vurderet som 'internationalt fremragende eller verdensledende' (REf, 2014).
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater fra denne grad har fundet det fordelagtigt i deres faglige institutioner at rådgive kolleger, påvirke politik og støtte elever og studerende.
Graden hjælper studerende med at omforme deres tanker om specialundervisning og spørgsmål om inklusion for at stille spørgsmålstegn ved værdier og overbevisninger, der tidligere blev taget for givet. Vigtigt er det, at en mastergrad i særlige behov/inklusion vil være en stor fordel for fagfolk, der søger forfremmelse, når vi bevæger os mod en master-ledet lærerprofession.
Queens postgraduates høster ekstraordinære fordele. Unikke initiativer, såsom Degree Plus og Researcher Plus, styrker vores forpligtelse til beskæftigelsesegnethed, mens innovative lederskabs- og executive-programmer hjælper vores studerende med at få centrale lederstillinger både nationalt og internationalt.
Beskæftigelse efter kurset
De fleste af eleverne i dette kursus er praktiserende lærere i børnehave-, primær- og sekundærsektoren. Studerende fra videreuddannelses- og handicapsektoren deltager også. Studerende tager ansættelse eller fortsætter med at arbejde med undervisning, ansøger om forfremmelse eller fortsætter med at tage yderligere grader.
Beskæftigelsesforbindelser
- Uddannelse
- Handicaporganisationer
- Videre og videregående uddannelse
Yderligere priser vundet
Der er ingen specifikke ekstra kursusomkostninger forbundet med dette program.
Priser og priser
Lærere, der arbejder på klasseværelsesbaserede afhandlingsprojekter, kan ansøge om prisen for Northern Ireland Center for Educational Research (NICER).
Grad plus pris for undervisningsfærdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at opnå bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige færdigheder. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt fra et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder dette Grad Plus. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.