MEd i pædagogiske studier
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 19.100 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* Nordirland og Republikken Irland: £6.650 | England, Skotland eller Wales: £7.470 | EU Andet og International: £18.200
Introduktion
Dette program giver lærere og pædagogiske fagfolk muligheder for at lære på tværs af en række områder inden for det brede uddannelsesområde.
Uddannelsesprofessionelle i det enogtyvende århundrede forventes at have stærk viden og færdigheder inden for kerneområder samt en evne til at bevæge sig fleksibelt ind og ud af en række specialistområder. Dette uddannelsesstudieprogram er designet til at imødekomme disse forskellige behov ved at tilbyde studerende mulighed for at vælge moduler fra en bred vifte af emner, herunder læring og undervisning, vurdering, pædagogisk ledelse, inklusion og særlige pædagogiske behov.
Programmet giver de studerende mulighed for at sætte sig ind i aktuel forskning om disse emner. Derudover opfordres de studerende til at overveje og reflektere over de praktiske implikationer af teoretiske perspektiver og forskningsresultater.
MEd i pædagogiske studier er åben for lærere i primær-, sekundær- og videregående institutioner samt for fagfolk inden for andre uddannelsesområder.
Efter afslutningen af modulerne vil de studerende være i stand til at:
- Demonstrere en bredt funderet viden og forståelse af uddannelsesforskning, politik, praksis og teori dækket af de valgte moduler.
- Analyser og anvend kritisk eksempler på forskningslitteraturen i de valgte moduler (og, hvor det er relevant, færdigheder).
- Reflektere kritisk over deres egen personlige praksis.
Ansøgningsfrist: torsdag den 30. juni 2022 kl. 16.00.
Internationalt anerkendte eksperter
Kernedisciplinen Education at Queen's er et af de førende områder for uddannelsesforskning i Storbritannien og Irland.
Studenterfaring
- Mangfoldigheden af emner er især værdsat af studerende, der ønsker at lære på tværs af en række emner i stedet for at fokusere på ét specialfag.
- Meritoverførselsstuderende, der har gennemført andre priser på kandidatniveau, f.eks PGCE, inden for de sidste ti år er berettiget til meritoverførsel. Ansøgningen om meritoverførsel skal indsendes samtidig med online-programansøgningen, da retrospektive ansøgninger ikke accepteres.
- Fleksibilitet Dette program leveres via blandet læring (en blanding af ansigt-til-ansigt og online læring).
- Fleksible exit-kvalifikationer (PgCert, PgDip) er tilgængelige, og individuelle kursusmoduler kan også tages som korte kurser.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Kursusdetaljer
Liste over vejledende programmoduler
Moduler* (20 CATS-point):
En introduktion til forskningsmetoder: Børn, unge og uddannelse (obligatorisk)
Dette indledende forskningsmetodemodul er obligatorisk for alle kandidatstuderende på Institut for Samfundsvidenskab, Uddannelse og Socialt Arbejde og forudsætter ingen tidligere erfaring eller viden om forskningsmetoder. Målet med modulet er at give et generelt forskningsoverblik og kontekstualisere den brede vifte af tilgange og debatter, der er tydelige inden for nutidig uddannelsesforskning. Modulet sigter mod at give de studerende en forståelse af teorien og en forståelse af de forskellige perspektiver, der ligger til grund for kvantitative og kvalitative metoder. Studerende vil blive introduceret til de etiske spørgsmål vedrørende uddannelsesforskning samt en række metodiske tilgange, inden for hvilke de centrale teoretiske og praktiske spørgsmål vil blive behandlet.
Evalueringsspørgsmål i undervisning og læring i klasseværelser
Dette modul tager en problemstillingsbaseret tilgang til vurdering i forhold til undervisning, læring og forskning i klasseværelser. Den gennemgår forskellige tilgange til og udviklinger inden for vurdering i forhold til tre underliggende temaer:
- de praktiske spørgsmål om vurdering til undervisning, læring og forskning
- forholdet mellem vurdering og elevlæring; og
- den sociale indvirkning af vurdering og test på læring;
Gennem hele modulet opfordres de studerende til at tænke kritisk om vurderingspraksis (inklusive deres egen) i lyset af en dybere forståelse af de grundlæggende begreber i vurderingsteori. Målet med modulet er at give lærere og pædagoger fra alle faser af skole- og uddannelsesinstitutioner samt andre vurderingsudøvere en forståelse for problemstillingerne omkring vurderingspraksis, politik og forskning.
NB Studerende må ikke tage dette modul, hvis de har taget/vil tage modulet EDU7253.
Adfærdsanalyse for effektiv undervisning
Dette modul vil omfatte en introduktion til teorien og begreberne i den videnskabelige disciplin adfærdsanalyse og vil introducere specifikke evidensbaserede applikationer, der kan bruges i et uddannelsesmiljø. Der vil være fokus på at beskrive og kritisk vurdere den videnskabelige baggrund og forskningsmetoder, der anvendes i adfærdsanalyse. Alt indhold vil være baseret på adfærdsanalytiske principper og afledte teknologier og vil fokusere på positiv støtte, der med succes kan implementeres i et uddannelsesmiljø for en enkeltperson eller en hel klasse. Disse vil blive optaget og til enhver tid tilgængelige for visning for eleverne til refleksion og videre læring. Studerende forventes at bidrage til ugentlige diskussionsfora om emner, der er dækket i den akademiske uge, for at støtte peer-læring og interaktion. En opgave på 3000 ord vil blive afsluttet i slutningen af modulet, med fokus på et emne efter eget valg fra kursets indhold.
*Bemærk: Dette modul er ikke et kerne-ABA-modul og vil være gavnligt for studerende i en række programmer såvel som andre områder af pædagogik og uddannelsesstudier, da kursusindhold vil fokusere på praktiske anvendelser af læring i uddannelsesmiljøer.
Nutidige perspektiver på læring og undervisning
Dette modul undersøger nutidige forskningsperspektiver på læring og undervisning. Ud over at udvikle en bred forståelse af teoretisk, forskningsmæssig og politisk litteratur vedrørende læring og pædagogik, vil eleverne udvikle en kritisk og analytisk tilgang til evaluering af læring og undervisning i uddannelsesmiljøer. Modulet vil give et godt grundlag for engagement i selvevaluering og udvikling af evidensbaseret praksis i uddannelsesmiljøer. Modulet vil være af interesse for et bredt spektrum af uddannelsesprofessionelle, herunder lærere og læringsledere på tværs af forskellige uddannelsesmiljøer.
Læreplan: Teori, politik og praksis
Spørgsmål om, hvad der er formålet med uddannelsespolitikken og læseplanernes egnethed til formålet, er fremherskende i nutidige diskurser om uddannelse på tværs af livsforløbet og over hele kloden. Fra makroniveau til mikroniveau er disse debatter vigtige, fordi de har at gøre med uddannelsesmæssige og samfundsmæssige forandringer, og hvis behov en sådan forandring bør tjene. Dette modul vil give de studerende mulighed for at reflektere over læreplansteori, politik og praksis. Det vil undersøge socio-politiske og teoretiske påvirkninger på udvikling af læseplaner og give analytiske begreber og færdigheder. Sessioner omfatter at undersøge, hvordan viden er organiseret og de/legitimeret i læseplanen; social dannelse inden for den skjulte læreplan; og læreplanens rolle i samfund med arv efter konflikt, ulighed og splittelse og i forhold til målene for bæredygtig udvikling og globale udfordringer.
Uddannelse, loven og børns rettigheder
Dette modul vil fokusere på børns menneskerettigheder i skolen under FN's konvention om barnets rettigheder. Internationale forpligtelser i henhold til den europæiske menneskerettighedskonvention vil også blive taget i betragtning. Emner, der skal dækkes, vil omfatte skoleoptagelse, læseplanen, deltagelse, disciplin, børns ret til at blive hørt og handicappede børns rettigheder. Spørgsmålene vil blive analyseret ud fra de to perspektiver af børns rettigheder og lærernes forpligtelser. Der forventes ingen forudgående juridisk viden.
E-læring: Begreber og praksis
Dette modul giver dig mulighed for at udforske politikkerne, problemerne, fakta og hypen omkring eLearning. Det vil introducere dig til ideer som Third Space og den 4. industrielle revolution. Du vil reflektere over de muligheder, der tilbydes af teknologiforbedret læring, virtuelle læringsmiljøer, administrerede læringsmiljøer og dataanalyse. Der vil være muligheder for at sammenligne og kontrastere klasseværelsets ansigt-til-ansigt miljø med online læring og at høre fra eksperter på området. De forskellige udviklinger inden for e-learning vil blive undersøgt på flere niveauer, herunder teknisk (f.eks. hvordan fungerer det?), praktisk (f.eks. erfaring med at lave online kurser) og teoretisk (f.eks. hvilke typer læringsmodeller er involveret?). Endelig vil din egen faglige arbejdssammenhæng være fokus for dit opgavearbejde.
Reflekterende praksis og aktionsforskning (10 CATS -point)
Der er en betydelig mængde litteratur, der fremhæver vigtigheden af praktikerstyret undersøgelse og refleksion, dens centralitet i læringsprocessen og den nøglerolle, den spiller i processen med fortsat faglig udvikling. På trods af dette plejer der at være ringe muligheder inden for undervisnings- og læringsprogrammer for lærere til at udforske refleksionens natur, de forskellige perspektiver og teorier omkring emnet eller for at undersøge konceptet i dybden. Dette modul begynder at adressere denne mangel ved at invitere deltagerne til at overveje og eksperimentere med forskellige tilgange til refleksiv praksis, som de anvendes i mindre aktionsforskningsprojektdesign inden for uddannelsesområdet generelt og deres egen faglige udvikling i særdeleshed.
Bemærk venligst, at dette er et modul på 10 point og kun er tilgængeligt for de studerende, der kræver dette specifikke antal point for at fuldføre deres kvalifikationer.
Forvandling af videregående uddannelse
Videregående uddannelser er en kompleks global sektor i hastig forandring. Med lange traditioner for at påvirke samfundsændringer er højere uddannelsesinstitutioner i øjeblikket positioneret som potentielle drivere for de internationale bæredygtige udviklingsmål (SDG'er) og mange andre aspirationsdagsordener. Videregående uddannelsesstudier er dukket op som et vigtigt felt at studere, kritisere og informere om politik og praksis. Dette modul overvejer den videregående uddannelses rolle i at transformere samfund og sætter studerende i stand til at debattere deres egne roller og indflydelsessfærer i at transformere videregående uddannelser - hvad enten de er fagfolk, lærere, forskere, interessenter eller globale borgere. Gennem kritisk læsning og diskussioner af akademiske publikationer og indflydelsesrige politikker vil deltagerne lære om de principper og formål, der ligger til grund for rammerne for transformationen af videregående uddannelse. Spørgsmål om demokratisering, udvikling, menneskerettigheder, social retfærdighed og afkolonisering vil blive analyseret i forhold til samtidens dominerende drivkræfter og påvirkninger på sektoren, herunder global kapitalisme, internationalisering og geopolitik. Ved at planlægge og gennemføre en mindre undersøgelse vil de studerende blive udstyret med grundlæggende forskningsviden og -færdigheder til at kortlægge institutionelle, lokale, nationale og globale sektormæssige bekymringer; og at udforske rollerne som lederskab, i/lighed, handlekraft og repræsentation for forandring.
Uddannelsens rolle i etnisk plurale samfund
Dette modul vil introducere de studerende til debatter omkring teori, politik og praksis for uddannelse i etnisk plurale samfund. Det vil centrere sig om to emner, der har optaget pædagoger i de seneste årtier – 1) uddannelsens rolle i at fremme lighed og lighed mellem racemæssige, etniske og religiøse grupper; og 2) uddannelsens rolle i at fremme social sammenhængskraft i forskellige samfund – og overveje områder med sammenløb og spændinger mellem disse. Efter en vellykket gennemførelse af dette modul skal de studerende være i stand til at forstå uddannelsens rolle i at fremme lighed og social sammenhængskraft i opdelte samfund, og hvordan de begreber og problemstillinger, der er omfattet af modulet, manifesterer sig i specifikke uddannelsessammenhænge lokalt, nationalt og internationalt. Bedømmelse sker via en opgave på 3.500 ord.
Studerende skal vælge 120 CATS-point fra modulerne nævnt ovenfor eller andre moduler fra MEd/MSc-programmerne, der tilbydes af skolen (undtagen visse ABA-moduler EDU7225/7227/7229/7230/7900).
Moduler på pædagogiske ledelse og inklusion og specialundervisning Pathways kan være af interesse, fx
- Digital læsning og kommunikation
- Grundlæggende elementer i adfærdsændring
- Ledelse for forandring
- Ledelsesteori og praksis: En oversigt
- Genopbygning af specialundervisning: inklusiv pædagogik
- Skoleeffektivitet og skoleforbedring
- Specialundervisning og spørgsmål om egenkapital
- De intellektuelle fonde for specialundervisning
- Forståelse for voksne med ASD
- Forståelse af børn med ASD
* Disse moduler kan ændres.
Ranglister
Vores uddannelsesforskning er blevet rangeret som nummer 4 i Storbritannien i forhold til forskningsintensitet, med 87 % vurderet som 'internationalt fremragende eller verdensledende' (REF, 2014).
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater fra denne grad har fundet de lærte færdigheder og viden til gavn på deres arbejdsplads ved at forbedre deres professionelle praksis. For lærernes vedkommende har det betydet udvikling af forskningsinformeret praksis og evnen til at lede faglig udvikling inden for deres skoler.
Desuden kan en højere grad forbedre beskæftigelsesmulighederne for at sikre fremtidig forfremmelse. Efter at have uddybet deres viden inden for et specifikt område, har andre studerende valgt at fortsætte akademiske studier til ph.d.-niveau.
Queens postgraduates høster ekstraordinære fordele. Unikke initiativer, såsom Degree Plus og Researcher Plus, styrker vores forpligtelse til beskæftigelsesegnethed, mens innovative lederskabs- og executive-programmer hjælper vores studerende med at få centrale lederstillinger både nationalt og internationalt.
Yderligere priser vundet
Der er ingen specifikke ekstra kursusomkostninger forbundet med dette program.
Priser og priser
Northern Ireland Center for Educational Research (NICER) tilbyder to priser for at støtte lærerforskere, der arbejder på klasseværelsesbaserede projekter, der sigter mod at forbedre undervisning og læring (berettigelseskriterier gælder).
Grad plus pris for undervisningsfærdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at opnå bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige færdigheder. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt fra et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder dette Grad Plus. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.