MFA Program i Moderne Smykker og Body Ornament

ALCHIMIA Contemporary Jewellery School

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

MFA Program i Moderne Smykker og Body Ornament

ALCHIMIA Contemporary Jewellery School

Alchimias MFA-program udvikler sig over en toårsperiode med det formål at udvide og uddybe elevernes viden og færdigheder i studio-baseret smykker design. Programmet er beregnet til at skabe yderligere kritisk forståelse i og disciplinen, styrke individuelle kunstneriske tilgange og holdninger og undersøge nye muligheder for markedsføring og forfremmelse.

Formålet med kurset er at gøre eleverne selvstændige og kvalitativt højtforberedte i alle aspekter af deres arbejde, ikke kun med forskning, skabelse og produktion, men også netværk og udstilling og selvpræsentation i forhold til gallerier og samlere. Derfor er det ikke nødvendigt at leve i Firenze i programmets andet år, men kan vælge enhver by i Europa som deres base. En personlig tutor udpeget af skolen følger deres udvikling, mens intensive workshops, seminarer og træningsperioder afholdes i Firenze.

Der lægges særlig vægt på evnen til at placere eget arbejde inden for en moderne kontekst og kritisk evaluere og debattere ens fremskridt. Programmet indebærer også flere kollektive aktiviteter, såsom realisering af begivenheder, der omfatter den komplette produktionsproces - herunder fundraising, curating og skrivning af de relevante tekster.

De studerende, der deltog i vores andet år af MFA, der gerne vil bo i Firenze, har adgang til et værksted, der udelukkende er designet til dem.

Første år

Tilstedeværelse i Firenze er obligatorisk i programmets første år.

I løbet af det første år definerer hovedfokus for eleverne deres personlige projekt. Denne første fase af forskning udforsker designmetoder i forskellige sammenhænge, ​​tekniske og digitale induktioner, introducerer nye teknologier og nye materialer, og hjælper eleverne med at forbedre deres præsentationsfærdigheder. Sæt projekter, som seminarer, tekniske og konceptuelle workshops, udstillinger og gruppekritikker, vil løbe sammen for at gennemføre individuel forskning.

Studerende forventes at udvikle og uddybe ideer til definitionen af ​​det personlige projekt på individuel vis, idet man styrer deres tid mellem de mere gruppeorienterede aktiviteter. I slutningen af ​​året forventes de studerende at have udviklet deres kontekstuelle, kritiske og forskningsmæssige færdigheder for fuldt ud at koncentrere sig om deres personlige projekt i løbet af deres andet år.

Læreplanen kulminerer i en udstilling, der præsenterer resultaterne af det første års erfaring og ved forelæggelse af en afhandling om det personlige projekt, der skal udføres i løbet af andet år.

Hovedområder:

For et detaljeret kursuskatalog, kontakt skolekontoret.

Nye perspektiver i moderne

Goldsmithing

Smykker Fotografi

Material Eksperimentering - Dette kursus vil lære eleverne avancerede metoder i udvælgelse, testning og passende brug af materialer, processer og teknikker i forbindelse med smykker design og fabrikation ved hjælp af både hands-on færdigheder og moderne teknologi. De vil forbedre deres evne til at vælge de relevante materialer, medier, metoder, teknikker, teknologier og præcise værktøjer, der gør det muligt for dem at integrere og afbalancere de kreative og praktiske aspekter af deres projekter. Studerende vil beslutte arten og retningen af ​​deres projekter og dermed opfordres til at tage det fulde ansvar for forvaltningen af ​​deres eksperimenter. De forventes at demonstrere en kapacitet til dybtgående forskning og et højt niveau af indsigt, kritisk vurdering, kreativitet og teknisk kompetence i overensstemmelse med et kandidatniveau.

Forskningsmetoder

Andet år

Tilstedeværelse i Firenze er ikke obligatorisk i andet år.

De studerende indskrevet i vores andet år af mester, som gerne vil bo i Firenze, har adgang til et værksted, der udelukkende er designet til dem.

I løbet af det andet år afslutter eleverne deres personlige projekt ved at oprette deres eget studierum på et sted efter eget valg, kun i Firenze med givne intervaller til kritisk gennemgang, seminarer og workshops. I løbet af denne fase vil eleverne mere bredt reflektere over deres arbejde i forhold til nutidens kulturelle produktion og diskurs. Formålet med denne fase er at styrke deres individuelle positioner som designere og kunstnere, lære at kritisk evaluere deres arbejde og hvordan man præsenterer det inden for en udstillingskontekst. Eleverne er ansvarlige for udviklingen af ​​deres projekt i henhold til en tidsplan, der er underlagt en tidsplan for frister for levering og gennemgang i løbet af året. Andet år afsluttes med realiseringen af ​​en solo-udstilling og en katalog eller kunstnerbog af hver elev.

Hovedområder:

For et detaljeret kursuskatalog og -program kontakt venligst skolekontoret.

Avanceret 3D Digital Design - I dette kursus introduceres eleverne til teknikkerne for design til digital fremstilling gennem oversættelse af deres designs til digitale genstande. Studerende vil blive bekendt med den software, der er nødvendig for at producere konstruktioner til 3D-udskrivning, og hvordan man effektivt kan designe deres stykker på en måde, der vil være kompatibel i et 3D-trykt format. Udgaver af digitalt håndværk og byggesamling vil blive informeret af de funktionelle, æstetiske og teoretiske ambitioner i arbejdet.

Kulturanalyse Gennem kunsten - Udformet til at undersøge kulturarv og interkulturelle relationer for at styre og udvikle individuelle kunstneriske identiteter og effektivt samspil med andre, dette kursus guider eleverne gennem en proces af samarbejde, gruppearbejde og forhandling. Kulturarv og identitet er store bekymringer i nutidens samfund og præsenterer enorme kreative muligheder. Lektioner er designet til at vække bevidstheden om både ens individuelle kulturarv og forståelse og fremme af mangfoldighed. Dens endelige mål er at forbedre og videreudvikle ens selvtillid, oprindelige tænkning, uafhængighed og selvtillid som kunstner.

Udstilling Curating for Applied Arts - Praktiske og teoretiske træk ved kuratering behandles i en øvelsesbaseret øvelse, hvor eleverne præsenterer et forslag til en udstilling, herunder refleksioner om alle aspekter af curating, såsom kunstnerisk, logistisk, økonomisk og finansielle problemer. Der lægges særlig vægt på udviklingen af ​​mundtlige og skriftlige kommunikationsfærdigheder til klart at definere og artikulere deres meninger, ideer, hensigter og resultater. Studerende vil lære at overvåge alle detaljer i produktionen og organisationen af ​​en udstilling. Dette vil omfatte at forske i den sociale kontekst, mulig publikum og eventuelle tilføjelser, der måtte opstå. Kombinationen af ​​historisk / kritisk undersøgelse, casestudieanalyse og kvalitativ empirisk forskning vil hjælpe med at definere og undersøge kuratorisk praksis fra forskellige synspunkter for at hjælpe med et vellykket display.

Visual Communication Development - Dette kursus udforsker de forskellige situationer i det moderne smykkemarked og forklarer, hvordan man fremstiller smykker sikkert og effektivt og observerer professionel arbejdspraksis. Det hjælper med at lære eleverne at kommunikere ideer og information effektivt i visuelle former og præsentere materialerne i forskellige situationer. Efter afslutningen af ​​dette program af dette kursus vil den studerende med held kunne bruge en bred vifte af kilder til at generere, udvælge, udvikle og præsentere innovative løsninger til kommunikation af hans / hendes arbejde gennem produktion af en bog, hjemmeside, kunstnerudtalelse , og endelig præsentation.

Guidet faglig forskning - Gennem diskussioner med hovedprofessorerne indleder de studerende et studieprogram indenfor forhandlede sessioner. Studerende bestemmer arten og retningen af ​​deres praktiske arbejde og opfordres derfor til at tage det fulde ansvar for forvaltningen af ​​deres projekt. De skal udvikle en række strategier og metoder til at forbedre deres kreative praksis, studier, forskning og selvforsyning. De har brug for at udvikle deres oprindelige ideer igennem til færdige stykker, der viser viden og forståelse af forskellige smykkedesigner og fremstillingsprocesser. Målet med dette kursus er at give eleverne midler til at identificere personlige styrker og behov, tilpasse sig ændringer og arbejde inden for rammerne af tvetydighed, usikkerhed og ukendtlighed.

Uafhængig professionel praksis - I denne afsluttende fase af programmet er eleverne forsynet med en vejleder, der følger dem, da de forfiner en ekspansiv arbejdsgruppe over en 6-måneders periode. Arbejdet afspejler individets kompetence inden for deres valgte specialisering og giver også kunstneren mulighed for at reflektere over deres egen praktiske og akademiske udvikling. Desuden giver dette kursus eleverne mulighed for at bekræfte og fuldt ud udnytte deres nye viden og forståelse af materialer, processer og teknikker i deres valgte specialisering. Dette giver dem mulighed for at bekræfte deres personlige designidentitet. Det er en mulighed for at fokusere deres energier på produktion af et koncept eller temabaseret, signatursamling, der er egnet til optagelse i en offentlig udstilling af deres arbejde.

Marketing og webudvikling - Dette kursus dækker de vigtigste udviklinger i nuværende og nye medier og teknologier og deres konsekvenser og potentiale for kommunikation af koncepter, ideer og kunstværker. Eleverne vil lære at effektivt anvende nutidige marketingværktøjer, og de vil lære at analysere og anvende trendprognoser og undersøge metodisk kulturelle og sociologiske spørgsmål for at udnytte dem succesfuldt i deres design- og marketingkoncepter.

Speciale - I slutningen af ​​MFA-programmet skal eleverne præsentere al deres værdifulde forskning, der gennemføres i løbet af de 2 studieår i form af en bog og en solo-udstilling. Fremhæve alt hvad de har lært i kurser med curating, kreativ skrivning, kulturanalyse og kreative processer på en konkret og håndgribelig måde. Programmets mål er at færdiggøre en professionel arbejdsgruppe, der præsenteres for offentligheden som en start på en selvstændig karriere.

Gebyrer

  • For EU-studerende er gebyret for hvert årligt kursus € 13908 (€ 11.400 22% moms)
  • For oversøiske internationale studerende er hvert årskurs € 16.348 (13.400 € 22% moms)

Ved indskrivning skal den studerende betale et optagelsesgebyr på 40% (EU-studerende € 5.172, udenlandske studerende € 6.292) for at sikre sin plads plus et administrationsgebyr på € 610. Det resterende beløb af studieafgiften kan betales i rater.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret April 8, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
2 år
Fuldtid
Price
Pris
13,908 EUR
EU-studerende: (11.400 € 22% moms). For oversøiske internationale studerende er hvert årskurs € 16.348 (13.400 € 22% moms).
Information
Deadline
Locations
Italien - Florence, Tuscany
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Italien - Florence, Tuscany
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen