MSc Anvendt Udviklingspsykologi
Queen's University Belfast
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 23.150 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* internationalt gebyr
Introduktion
Anvendt udviklingspsykologi er anvendelsen af grundlæggende udviklingsvidenskab i anvendte sammenhænge. Psykologskolen har ekspertise i udvikling i ugunstige sammenhænge og atypisk udvikling i en uddannelsesmæssig sammenhæng, og undervisningen på kurset, samt de emner, der udbydes til afhandlinger, vil afspejle denne ekspertise. Skolen har også ekspertise inden for grundlæggende udviklingsvidenskab, som vil være et vigtigt element i kurset. Emnerne dækket i MSc omfatter kvantitative og kvalitative forskningsmetoder, atypisk udvikling i klasseværelset, modgang i barndommen: fra grundvidenskab til forbedring af resultater og teoretiske perspektiver på børns og unges udvikling.
Denne kandidatuddannelse har til formål at give kandidatstuderende en mulighed for avancerede studier i specialiserede emner inden for anvendt udviklingspsykologi og at forberede kandidatstuderende til mere avanceret forskning i anvendt udviklingspsykologi, professionsuddannelse i psykologi eller anden disciplinrelateret professionsuddannelse.
Det sigter også mod at give kandidatstuderende en mulighed for avanceret undersøgelse i specialemner inden for anvendt udviklingspsykologi.
Bemærk venligst: Ansøgninger til dette kursus modtaget efter 30. juni 2022 accepteres muligvis ikke. Derudover vil der blive krævet et depositum for at sikre en plads.
Højdepunkter i anvendt udviklingspsykologi
Internationalt anerkendte eksperter
Skolen har et mangeårigt ry for forskning og praksis inden for udviklingspsykologi.
Studenterfaring
Programmets fokus på udvikling i sammenhæng med modgang og atypiskhed adskiller det fra andre programmer i Storbritannien.
Karrieremuligheder
Uddannelsens emne er relevant for karrierer inden for pædagogisk og klinisk psykologi. Det er også relevant for de studerende, som kan beslutte at tage en ph.d. i psykologi.
Programmet er designet til at forberede kandidatstuderende til mere avanceret forskning i udviklingspsykologi, til faglig træning i psykologi eller beslægtede discipliner, og / eller til beskæftigelse i børns frivillige eller lovpligtige tjenester. Det vil også give kandidater med forskning færdigheder og viden til at udføre en ph.d. i udviklingspsykologi og / eller i barndom studier, og for at forfølge en akademisk karriere.
Graduate Plus/Future Ready Award for ekstra-curricular færdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at opnå bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige kompetencer. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt af et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder denne Graduate Plus/Future Ready Award. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.
Læreplan
Kursusstruktur
Denne MSc er en tredjedel forskningsmetoder og analyse, en tredjedel anvendt udviklingspsykologisk indhold og en tredjedel afhandling.
- Atypisk udvikling i en pædagogisk kontekst - kerne (20 CATS)
- Childhood Adversity: Fra grundlæggende videnskab til forbedring af resultater - kerne (20 CATS)
- Afhandling - kerne (60 CATS)
- Introduktion til terapeutiske færdigheder - valgfrit (10 CATS)
- Placering: Childhood Adversity in Applied Contexts - valgfrit (10 CATS)
- Principper for kvalitative forskningsmetoder og dataanalyser 1 - kerne (10 CATS)
- Principper for kvalitative forskningsmetoder og dataanalyse 2 - valgfrit (10 CATS)
- Psykologiske metoder i udviklingsforskning - kerne (10 CATS)
- Kvantitative dataanalyser 1 - kerne (10 CATS)
- Kvantitativ dataanalyse 2 - valgfri (10 CATS)
- Forskningsfærdigheder - kerne (10 CATS)
- Teoretiske perspektiver i børns og unges udvikling - kerne (10 CATS)
Læring og undervisning
Undervisere på kurset er eksperter i udvikling i ugunstige sammenhænge eller i atypisk udvikling og har aktive forskningsprogrammer inden for udviklingspsykologi. Undervisningen på uddannelsen er således forskningsstyret.
Vi driver et proaktivt system for elevstøtte. Studievejlederen vil guide og støtte dig gennem din tid hos os, støttet af skolens kyndige og venlige administrative personale. God kommunikation mellem medarbejdere og studerende er centralt, og vi driver et Rådgivende Student-Stab-udvalg specifikt for underviste kandidatuddannelser. Medlemskab af dette udvalg omfatter valgte repræsentanter fra hver af de underviste postgraduate programmer, direktøren for Postgraduate Teught Education, programdirektører og skolelederen. Dette udvalg giver eleverne mulighed for hurtigt at rejse spørgsmål, der vedrører dem, og gør det muligt for skolen at holde eleverne orienteret om forhold, der berører skolen og det bredere universitet.
School of Psychology på Queen's har en fornem historie med at uddanne bachelor- og postgraduate-studerende. Skolen driver en enkelt honours bachelorgrad, hvor omkring 500 studerende er indskrevet, tre underviste MSc grader, professionelle doktorgrader i klinisk psykologi og pædagogisk, børne- og ungdomspsykologi, og en meget aktiv forsknings-ph.d. program. Mange af de ansatte, der underviser på vores programmer, har internationalt ry inden for deres områder. Alle er engagerede undervisere og forskere.
Vores mål som skole er at rekruttere de bedste elever lokalt og internationalt. Vi sigter efter at opbygge et understøttende læringsmiljø, der stimulerer eleverne til at gøre deres bedste arbejde.
Vi giver eleverne en række muligheder for at lære og har inkluderet nogle yderligere oplysninger om disse nedenfor.
Fremragende supervision
De studerende tildeles tidligt i forløbet en specialevejleder, som de udvikler et projekt med, opnår etisk godkendelse, analyserer og fortolker data og skriver den endelige rapport. Vi opfordrer studerende til at være ambitiøse for deres projekt, og det er ikke usædvanligt, at kandidatafhandlingsdata er af publicerbar kvalitet.
Interaktion i rollespil
Studerende vil have mulighed for (gennem et valg af det valgfrie modul Introduktion til terapeutiske færdigheder) at engagere sig i interaktion i rollespil og færdighedsøvelser sammen med forelæsninger, der skitserer teorien, der vejleder terapeutisk praksis, for at opnå færdigheder som: at skabe en grundlæggende case-konceptualisering, valg af terapimetoder til at ændre adfærd, anvendelse af grundlæggende terapifærdigheder og selvrefleksion.
Forelæsninger
Forelæsninger tjener en række formål: de giver information om et emne og grundlaget for yderligere selvstyret undersøgelse. De giver også mulighed for klassediskussioner, spørgsmål og feedback. I mange tilfælde efterfølges forelæsninger af studerende ledede seminarer.
Selvstyret undersøgelse
Det selvstyrede studie er en væsentlig del af ethvert undervist cand.merc.-kursus, når der gennemføres privat læsning og research, forberedelse til opgaver og refleksion over feedback.
Vurdering
Vi vil vurdere din præstation på en række forskellige måder
- Coursework essays
- Litteratur anmeldelser
- Plakater
- Forslag
- porteføljer
- Præsentationer
- afhandling
- Politik briefings
Indlæggelser
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Hvordan finansierer jeg min undersøgelse?
Økonomiafdelingen vil give et studieafgiftslån på op til £6.500 pr. NI/EU-studerende til postgraduate studier.
Et postgraduate-lånesystem i Storbritannien tilbyder statsstøttede studielån på op til £11.836 til underviste og forskningsmæssige masterkurser inden for alle fagområder. Kriterier, berettigelse, tilbagebetaling og ansøgningsoplysninger er tilgængelige på den britiske regerings hjemmeside.
Internationale Stipendier
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.