MSc Business Development

Generelt

Program beskrivelse

Oversigt

Programvarighed: Et studieår (på campus) Endelig ledelsesprojekt (kan afsluttes eksternt under arbejdet)

Adgangskrav: Bachelor-niveau bachelor grad i ethvert emne. Flydende på engelsk

Fuldt programgebyr: € 21.450 - International studietur inkluderet!

Placering af campus: Grenoble, Frankrig

Sprog: Engelsk

Stipendier og finansiel støtte til rådighed

mål

Formålet med dette program er at opbygge evner og færdigheder til at udvikle og lede virksomheden i et internationalt og multikulturelt miljø.

Deltagerne vil udvikle viden og kompetencer til at identificere og forstå kritiske forretningsdrivere og aktuelle spørgsmål, udvikle passende strategier til at skabe konkurrencefordele og værdikilder .

Udfordringerne med programmet er at forstå tilgangen til forskellige internationale markeder, forhandlingsprocessen i en multikulturel sammenhæng, globaliseringen af ​​erhvervslivet og bidrage til at forbedre virksomhedernes konkurrenceevne .

Program

Programindhold *

Det første år af mesteren er et heltidsår i Grenoble. Studerende er forpligtet til at deltage i programmet på heltid i et studieår fra september til juni det følgende år. Efter en vellykket afslutning af disse moduler, vil deltagerne begynde deres Final Management Project. Studerende arbejder normalt delt eller fuld tid i denne fase og kan være baseret overalt i verden.

År 1 - Campusår

Introduktion Session Business Fundamentals

  • Lederskab, teambuilding og ledelsesmæssig kreativitet
  • Corporate Finance og forretningsplanlægning
  • Regnskab
  • Forskningsmetoder for ledere
  • Fusioner, erhvervelser og omstrukturering
  • Strategisk ledelse
  • Internationale Forhandlinger
  • Budgettering og styring
  • Juridisk Miljø af International Business
  • Ledelsesøkonomi

Forretningsudviklingsspecifikationer

  • New Venture Business Planning
  • Digital transformatin i erhvervslivet
  • International Marketing Management
  • Digital marketing 1: Insight in Digital
  • Digital marketing 2: IMC, strategi
  • Markedsundersøgelse
  • Projektledelse
  • Iværksætteri og muligheder
  • Indkøb
  • Opbygning af strategiske nøgletal
  • Rådgivningssalg
  • Undersøg opholdssted
  • Live Business Case
  • Projektforslag

* Programmets indhold kan tilpasses fra år til år for at tage hensyn til industriens behov. Klasseværelse er obligatorisk.

År 2 - Final Management Project

Ved afslutningen af det ene akademiske års heltidsdel af programmet skal hver studerende gennemføre et afsluttende ledelsesprojekt på ca. 15.000 ord i længde under vejledning af en vejleder. Dette er et anvendt eller teoretisk forskningsprojekt, der kan afsluttes på afstand og parallelt med fuldtidsbeskæftigelse eller en godkendt praktikplads. For at kunne gennemføre det endelige ledelsesprojekt kræves det, at de studerende adresserer et bestemt forskningsspørgsmål eller videnmangel inden for deres valgte felt af deres undersøgelse. Dette vil være forretningsorienteret og sammenhænge med programmets mål. En studerende kan vælge at skrive deres projekt om et emne, der er baseret på deres praktikoplevelse.

Live Business Cases

I løbet af dette program får deltagerne mulighed for at blive forretningsudviklere i virkeligheden ved at udforske en Live Business Case leveret af virksomheder, der arbejder i partnerskaber med MSc Business Development-programmet. Det arbejde, studerende udfører i Live Business Case, er tæt knyttet til International Study Trip. Studerende arbejder i grupper og dykker dybt ned i deres sager i løbet af de syv måneder fra oktober til juni under opsyn af en GEM-coach.

International Study Trip

Som en del af MSc Business Development programmet har eleverne mulighed for at besøge en voksende økonomi hvert år (Brasilien, Rusland, Kina, Indien). Målet er at skabe en integreret læringsoplevelse for alle deltagere.

Den internationale studietur kombinerer akademiske forelæsninger, virksomhedsbesøg og kulturelle aktiviteter. Studerende får omfattende viden om global forretningspraksis til at forberede dem som forretningsudviklere, der konsekvent optræder på tværs af kulturer og konkurrerer på et globalt marked.

Den internationale studietur er knyttet til Live Business Case, og studerende får mulighed for at besøge større virksomheder.

Kommende studieture:

Dubaï 2019 | Marokko 2020 | Tjekkiet 2021

Anerkendelse

Kandidater fra MSc Business Development modtager også et certifikat, der giver dem titlen "Manager International". Denne titel anerkendes af den anerkendte af den franske stat gennem France Compétences, et agentur, der tilhører det franske arbejdsministerium, på niveau I (svarende til et niveau 7 i den europæiske kvalifikationsramme) - det højeste niveau for en sådan certificering.

Det er en anerkendelse, at kandidatens centrale internationale ledelsesevner lever op til standarder, der er fastlagt af Arbejdsministeriet for ledere af international virksomhed. For studerende, der planlægger at arbejde i Frankrig efter deres studier, giver denne anerkendelse en konkurrencefordel.

Top arbejdsgivere af vores MSc Business Development Graduates

Adidas (Tyskland), Accenture (Frankrig), Aldi (UK), Altran (Brasilien), Arjomary Wiggins (Frankrig), American Tobacco (Danmark), Atos Consulting (Frankrig), Bayer Bloomberg (UK), BMW (Tyskland), Bombardier (USA), Coca-Cola (Frankrig), Gaumont (Frankrig), General Electric (USA), General Electric (Frankrig), Google (Irland), Hitachi (Kina), Henkel (Tyskland), Hewlett-Packard (Frankrig), IBM (Tyskland), InBev (Belgien), Infiniti (Frankrig), Lagardère (Singapore), Logica (Frankrig), Metro Cash

Eksempler på kandidatstillinger inden for MSc Business Development

Salg

  • Forretningsudvikler
  • Kundechef
  • Account Executive
  • Distriktschef
  • Salgschef
  • Area Sales Promoter
  • Sales Section Manager
  • Strategisk branding
  • Digital strategi
  • Produktkommunikation
  • International Marketing Manager
  • International Marketing Assistant

Forretningsudvikling

  • Business analytiker
  • Innovation og Management Consultant
  • Afdelingsleder
  • Strategisk og Enterprise og forretningsplanlægning
  • Leveringschef
  • Marketing og forretningsudvikler

Testimonial

"MSc Business Development udsat for et meget udfordrende miljø, hvor jeg udmærkede mig både fagligt og personligt. Studieturen til udlandet til Japan var et ægte højdepunkt i programmet, der kombinerede en berigende kulturel nedsænkning og mange virksomhedsbesøg.

Jeg føler også, at det at være i gruppe med 43 studerende fra 23 nationaliteter i høj grad forbedrede mine interpersonelle og interkulturelle færdigheder samt opbygge mit internationale netværk.

Live Business Case var et meget givende aspekt af programmet, som involverede arbejde med konsulenter fra rigtige virksomheder i løbet af 7-8 måneder. Jeg arbejdede på forretningssagen Schneider Electric, og i slutningen af det første studieår fik jeg et praktikophold fra Schneider. Det var tydeligt, at MSc Business Development allerede havde øget min ansættelsesevne meget.

Siden da har jeg arbejdet som forretningsudvikler i en innovativ afdeling kaldet Shore Connection hos Schneider Electric. Det har også været en god mulighed for at øve min fransk. Jeg er overbevist om, at dette kandidatuddannelse har givet en masse merværdi med hensyn til karrieremuligheder og åbnet døre for mig, som tidligere var utilgængelige. "

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Grenoble Ecole de Management (GEM) has earned both national and international recognition. More than just a school, GEM represents an open-ended laboratory through which 8,000 students and 500 employe ... Læs mere

Grenoble Ecole de Management (GEM) has earned both national and international recognition. More than just a school, GEM represents an open-ended laboratory through which 8,000 students and 500 employees learn and work every day to solve complex problems and overcome major challenges for business and society. Minimer
Grenoble , Medellín , Grenoble , Tbilisi , Berlin , Moskva , Ile-de-France , Singapore + 7 Mere Mindre