MSc Digital Marketing og e-handel
TBS Education
Nøgleinformation
Campus placering
Toulouse, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 18.500 / per course
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Mens alle vores kandidatuddannelser beskæftiger sig med digital markedsføring, tilbyder denne dig avanceret professionel ekspertise inden for ledelse af webmarketing og sociale medier.
Du lærer at designe og implementere en digital marketingplan og styre en digital forretning og e-handel.
Programmet giver dig værktøjerne, teknikkerne og de konceptuelle rammer, der gør dig i stand til at udvikle en uforglemmelig digital kundeoplevelse.
Indlæggelser
Læreplan
Programdesign
Samlet antal timer: 450 timer
Dette program består af fem læringsoplevelser, der er nøje designet til at udvikle dine ledelsesmæssige og operationelle færdigheder inden for dit faglige ekspertiseområde.
Faglig ekspertise
8 kursusenheder:
- Grundlæggende om digital markedsføring
Formål: Den succesfulde studerende vil være i stand til at designe, udføre og evaluere digitale strategier, der tilpasser sig skiftende kundeadfærd og udnytter teknologiske innovationer. - Grundlæggende om elektronisk handel
Mål: Den succesrige studerende vil være i stand til at administrere online salgsplatforme og markedspladser, kritisk vurdere digitale grænseflader og oplevelser og forbedre konverteringsraterne. - Digitale platforme, indhold og produktion
Mål: Den succesrige studerende vil være i stand til at opdage de værktøjer og metoder, der bruges til at designe, administrere og bygge digitale grænseflader, platforme og indhold. - Digitale markedsføringskanaler
Formål: Den succesrige studerende vil være i stand til at drive trafik til et websted med Search Engine Marketing (SEM) og direkte markedsføringsteknikker. - Dataanalyse og visualisering
Mål: Den succesrige studerende vil være i stand til at udnytte Web 2.0, sociale medier, mobil og andre nye teknologier til markedsføring og promovering. - Kampagne planlægning og eksekvering
Mål: Den succesfulde studerende vil være i stand til at definere en hjemmesidestrategi, identificere nøglepræstationsindikatorer, lokalisere dataindsamlingspunkter, etablere en tagplan og oprette online rapporter og dashboards til at måle ydeevne. - Internationale perspektiver og nye problemstillinger
Mål: Den succesrige studerende vil være i stand til kritisk at vurdere, hvordan digitale marketingstrategier udformes og udføres i forskellige internationale sammenhænge. - Digital marketing og e-handel forskningsmetoder og dynamik
Mål: Den succesfulde studerende vil være i stand til at designe og gennemføre et forskningsprojekt med state-of-the-art forskningsmetoder og værktøjer inden for digital markedsføring og elektronisk handel.
Certifikat designet af 26 professorer og ledere og ledelsesprofessionelle i samarbejde med TBS Career Starter.
"Soft Skills" er intrapersonlige og interpersonelle færdigheder, der skaber betingelserne for et succesfuldt og bæredygtigt team og giver dig mulighed for effektivt at styre din karriere.
2 kursusenheder:
Ledelse og lederskab færdigheder
Mål: Tilegne dig ni nøglekompetencer til at lede teams og styre din professionelle karriere.
Karriereagility
Mål: Afslør dit talent og tag evolutionære valg i overensstemmelse med dine dybe forhåbninger.
Karrierestarteren er et støttecenter, der hjælper studerende med at definere og udvikle deres karriereprojekter. Gennem adskillige forelæsninger, workshops, individuelle tests og coaching-sessioner vil en specialist støtte hver elev fra deres første spørgsmål til at søge efter den rigtige praktikplads eller job.
Coaching: vi støtter dig i din refleksion over dine færdigheder, styrker og områder for forbedring. Gennem personlighedstest og individuel coaching kobler vi denne selverkendelse til dine ambitioner og karrierevalg.
Personlig branding: du vil deltage i workshops for at opbygge dit CV og e-portefølje for bedst muligt at fremhæve dine erfaringer og færdigheder for dine fremtidige arbejdsgivere.
Rådgivende mission
En unik øvelse, der er et stort aktiv i dit program!
For regning af prestigefyldte TBS partnervirksomheder udfører studerende, coachet af professorerne, en strategisk diagnose med det formål at analysere deres konkurrencemæssige position, og derefter foreslå strategiske og operationelle anbefalinger for at imødegå deres udfordringer.
Eksempler på partnervirksomheder
Aerospace Valley, AIRBUS, Cap Gemini, Comtesse du Barry, Continental Automotive, EY, Hilti, Mars Petfoods, Motorola, Thalès, Rockwell & Collins.
Speciale
Mål: Forøg din hjernes smidighed til at forudse og løse komplekse forretningsproblemer inden for dit ekspertiseområde.
Hver studerende i dette MSc-program er forpligtet til at skrive en afhandling, der behandler et aktuelt problem inden for ledelse fra et akademisk eller professionelt perspektiv inden for hans ekspertise.
Den studerende bidrager således til undersøgelse, analyse, formalisering og abstraktion af det identificerede problem.
Praktik
Studerende kan gennemføre et praktikophold i den virksomhed efter eget valg i en periode på 3 til 6 måneder.
Programresultat
Målet med denne MSc er at uddanne ledere, analytikere, koordinatorer og specialister i digital markedsføring og elektronisk handel.
Klasser giver dybdegående, praktisk træning i vigtige digitale og netværksteknologier, online marketing og salgsteknikker og banebrydende adfærdsanalyser.
Ved afslutningen af programmet vil de studerende i høj grad have udvidet deres digitale kultur og erhvervet de nødvendige færdigheder til at designe, planlægge og udføre digitale strategier for kundeerhvervelse, konvertering og fastholdelse.
Denne MSc giver studerende inden for marketing og salg en digital fordel på nutidens konkurrenceprægede arbejdsmarked.
Programundervisning
Akkrediteringer
Karrieremuligheder
Denne Master of Science forbereder dig til følgende jobkategorier:
- Trafikopkøbschef
- Digital Brand Manager
- Content Marketing Manager
- Marketing Data Analyst
- Fællesskabschef
- Entreprenør
- Digital Strategy Consultant
- E-mail marketing specialist
- E-handel marketing specialist
- Online produktchef
- Digital Markedsfører
- SEO/SEA/SEM specialist
- UI / UX Designer
- Webdesigner / Udvikler