MSc Global - Management af luksusmærker
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 28.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MBA Global - Luxury Brand Management er udviklet i tæt samarbejde med virksomheder i luksussektoren. Kurser revurderes og tilpasses i overensstemmelse med de rådende økonomiske og strategiske spørgsmål - og fremtidens.
Det skiller sig ud ved sit brede indhold:
- Det er et "globalt" luksusprogram, der uddanner studerende i generel ledelse og til alle aktiviteter, der er nødvendige for at få succes på disse områder: Erhvervspolitik, kontrol og økonomiske anliggender, samt logistik og forsyningskæde, til at uddanne kandidater til at blive i mediet og på lang sigt General Managers of Luxury datterselskaber i større strategiske lande.
- Det lægger vægt på styring af skabelse og på det kreative team , da vi mener, at dette er et meget vigtigt element for et brand at skille sig ud og levere interessante og fremragende produkter, objekter og tjenester.
- Det udvikler særlige færdigheder inden for sociale medier og digital marketing.
- Det søger at fremstå som den bedste tilgængelige uddannelse inden for luksus detailhandel og luksus merchandising .
Global MBA er en kilde til højpotentialeprofiler for luksusfirmaer, fordi det gør det muligt for dem at finde kandidater, der er klar til at starte i forretningsudvikling, detailhandel, digital markedsføring eller lignende job og udvikle en langsigtet karriere i deres firma. Programmet sigter også mod at blive korsvej for international viden og interaktion i forbindelse med luksusverdenen.
Dette program er mærket MSc (Master of Science) af "Conférence des Grandes Ecoles".
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Alle undervisningsmetoder, inklusive proaktive og internetsystemer, vil blive brugt, men størstedelen af kurserne er baseret på business case-metoden.
En dybdegående analyse af en reel forretningssituation (et holdprojekt præsenteret for et luksusfirma) afslutter programmet.
Dybdegående ekspertise inden for forretningsstyring
- Regnskabskontrol, rapportering og budgettering
- Corporate financial management
- Global international strategi
- Global forretningspolitik
Luksus marketing management
- Forbrugeranalyse og forbrugeradfærd; markedsundersøgelse
- Produktpolitik og ledelse
- Brand management
- Internationale distributionssystemer
- Kommunikation og reklame
- Sociale netværk og digital markedsføring
Luksus detailhandel og merchandising
- Grundlæggende detailøkonomi og ledelse
- Store placering og konceptudvikling
- Merchandising og visuel merchandising
Forvaltning af oprettelsen
- Kunstforvaltning og særlige forhold
- Designadministration og styring af det kreative team
- Introduktion til produktdesign og kommunikationsdesign
Luksus talent management
- Organisationsudvikling
- Talent management
- Executive karriere i luksus
Fremstilling, forsyningskæde og indkøb. Logistik
- Verdensomspændende indkøbskilder
- Kvalitetsstyring
- Logistik, forsyningskæde og planlægningsprocesser
Luksus juridiske spørgsmål
- Brandregistrering og immaterielle rettigheder. Kontraktforhandling og opfølgning
Sektoranalyse
- Parfume og kosmetik
- Smykker og ure
- Fashion management
- Vin og spiritus
- Hospitality management
- Udfordringerne på det kinesiske marked
- Muligheder på andre energimarkeder
- Stedet for andre BRICS-markeder
Programresultat
Dette program forbereder de studerende til ledelsesjob gennem grundig undersøgelse af produktion, logistik og kontrol med vægt på økonomiske strategier og global ledelse.