MSc International Fashion
Institut Francais de la Mode
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
15 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 19.000
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Nyt: MSc i international mode
Målet med MSc Fashion/>
Dette program trækker på IFMs styrke som et unikt mødested for samspillet mellem ledelsen
Det giver eleverne:
- et stærkt fundament i ledelsesevner som specielt anvendt til luksussektoren: markedsføring, strategi og drift på internationale markeder med særlig vægt på distribution og detailforvaltning.
- nøglerne til forståelse og udnyttelse af brandværdi: luksus branding, kommunikation og digitale strategier.
- et dybtgående kendskab til skabelsen: mode-, design- og luksuskultur, forståelse af den kreative proces, forståelse for vigtigheden af kvalitet og savoir-faire (knowhow) i luksusindustrien.
Studerende vil også udvikle færdighederne til at forstå "den franske touch" -historiske og nutidige referencer-og vil lære fransk til at lette kommunikationen og den kulturelle forståelse.
Et rigt akademisk år i hjertet af Paris, med særlig fokus på ledelse og personlig udvikling, vil give deltagerne en afgørende konkurrencefordel, da de forfølger deres karriere.
For studerende, der allerede har en 4-årig bachelorgrad (eller tilsvarende), består programmet i et 9-måneders intensivt program efterfulgt af en 6-måneders praktikplads. For studerende, der har en 3-årig bachelorgrad (eller tilsvarende), starter programmet med et 12 måneders Fundamentals Year dedikeret til både traditionel in-class og erfaringslæring, ud over Paris Fashion Week og detailarbejde. For disse studerende er det påkrævet at afslutte begge år for at opnå kandidatuddannelsen i international mode
Professionelle muligheder for kandidater fra dette program er primært relateret til international forretningsudvikling, der hjælper med at opfylde behovene hos luksusmærker, da de fortsat forstærker deres tilstedeværelse på tværs af globale markeder. Rollerne er i funktioner som produkt og visuel merchandising, engros- og detailstyring, køb, markedsføring og kommunikation, digital og CRM.
IFM Open Day 2018 - MSc i international mode
Dette program har aktiv støtte fra virksomheder som Chanel, Chloé, Christian Dior, Hermès, Kenzo, L'Oréal Luxe, Louis Vuitton, Saint Laurent ... som deltager i programmet under de akademiske kurser og tilbyder praktikophold.
IFM er en statsgodkendt institution for videregående uddannelse og MSc i International Luxury Management er registreret på niveau 1 (Master level) med Répertoire National des Certifications Professionnelles (RNCP). Denne registrering berettiger de ikke-EU-studerende, der er uddannet fra programmet (praktikophold inkluderet) for at få autorisation Provisoire de Séjour (APS - Midlertidig opholdstilladelse), der giver dem mulighed for at arbejde i Frankrig i et år.