MSc International Marketing og forretningsudvikling

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Denne kandidatvidenskab er akkrediteret af Conférence des Grandes Ecoles.

MSc International Marketing and Business Development er specifikt designet til at give dig mulighed for at udvikle din fremtidige internationale karriere og forberede dig på at kommunikere med partnere fra forskellige kulturer i et multikulturelt miljø.

MSc International Marketing and Business Development uddanner eksperter inden for international handel og marketing. Studerende lærer at anvende teknikkerne til markedsundersøgelser, forretningsplanlægning, forhandling, logistik og anvendt lov til international handel. Programmet er designet omkring færdighedsblokke, der hjælper studerende med at blive mere alsidige. Et af højdepunkterne på kurset er udsættelsen for interkulturelle påvirkninger.

Yamen Koubaa, ph.d.
Akademisk leder
Lektor i marketing

målsætninger

Erhverve al teoretisk og praktisk viden for at besætte nøglepositioner inden for marketing og / eller salgsledelse, i Frankrig og i udlandet.

styrker

  • Udvikle sig i et internationalt miljø i Frankrig med kurser 100% på engelsk.
  • Åben for interkulturelitet takket være mange nationaliteter.
  • Berig din viden og dine færdigheder med en interkulturel dimension.
  • Øv kontinuerlig forretningsforhandling.
  • Udnyt kurser, der gives af eksperter inden for markedsføring, salg, indkøb og levering, international forretning, interkulturel ledelse og webmarketing.
  • Byg et netværk gennem forretningsdating og forretningsmøder.

Dette program er genstand for en partnerskabsaftale mellem EM Normandie og AASTMT (Egypten).

Two digital marketing experts planning about SEO and link building strategies.

program

MSc International Marketing and Business Development-programmet bringer ekspertise til at trives som en professionel anerkendt for sin oplevelse i udlandet.

  • Marketingproces
    • Management Marketing
    • International marketing: casestudier
  • International Operations Management
  • Internationale kontrakter
  • Internationale betalingsmetoder
  • International logistikdrift
  • Interkulturel virksomhed
  • Interkulturel forvaltning
  • International forhandling
  • Markedsundersøgelser
  • Internationale markedsundersøgelsesteknikker
  • Forskningsmetodik
  • International marketing i praksis
  • Karrierevej
  • Forretningsudfordring
  • Fransk sprog og kultur
  • Digital marketing og marketingtjenester
  • E-handel, webmarketing og mobil marketing
  • International Marketing Services
  • Marketinginnovationer
  • Udvikling af nye produkter
  • Brand marketing
  • International forretningsudvikling
  • International forretningsudvikling og strategi
  • International projektledelse
  • International virksomhed i praksis
  • Karrierevej
  • Forretningsudfordring
  • Forretningsspil

adgang

Mode for optagelse

Valg på fil og individuel motivationssamtale.
Vi inviterer dig til at ansøge online.

Betingelser for optagelse

Programmet er åbent for studerende med en af følgende grader:

  • Master 1-eksamensbevis eller tilsvarende (Bac +4)
  • Bachelorgrad på fire år eller tilsvarende

Uanset undtagelsen kan optagelsesjuryen betragte som antagelige, de ansøgninger, der, selv om de ikke opfylder ovennævnte kriterier, forekommer usædvanlige i betragtning af kvaliteten af dossieret (akademisk dygtighed, tilknyttet engagement, international erfaring, praktikpladser osv.) .).

Der kræves ingen engelsksprogetest for studerende med en grad fra et engelsktalende universitet. For de andre kandidater er sprogkravene: TOEIC 790, IELTS 6, TOEFL 83.

På grund af covid-19 situationen og lukningen af nogle eksamenscentre tilbyder vi muligheden for kandidater til at tage en sprogprøve online, tøv ikke med at kontakte os for mere information: Applyto @ em -normandie.fr.

Adgangstrin

  1. Et første valg foretages på grundlag af undersøgelsen af ansøgningsfilen: filens alvor, profilens kvalitet på et akademisk og / eller professionelt niveau.
  2. Kvalificerede ansøgere inviteres til et Skype-interview med en akademisk leder. Dette interview hjælper med at lære kandidaten bedre at kende, hans projekter og hans mål. Beslutningen om optagelse (optaget, nægtet) udtales et par dage efter samtalen.
  3. I tilfælde af et positivt optagelsesresultat modtager kandidaten en meddelelse om støtteberettigelse og en invitation til betaling af et depositum, der er fradragsberettiget fra studieafgiften, hvilket gør det muligt at reservere kandidatens sted i programmet og udløser redigering af '' et brev med endelig accept.

For at vores studerende skal kunne drage fordel af vores læring under de bedste forhold, er pladserne begrænset i vores træning. De tilgængelige steder revurderes ved hver optagelsessession. Når en klasse er gennemført, lukkes optagelserne.

Fristen for indsendelse af ansøgninger til optagelsesmødet 2020-2021 er 15. maj 2020 .

Yderligere oplysninger til ansøgere, der finansieres (CIF eller beslægtede)

Ansøgere om finansiering anmodes om at indsamle de nødvendige oplysninger og sende os deres ansøgning så hurtigt som muligt for at muliggøre forberedelse af administrative dokumenter i den tilladte tid.

karriere

Generel information om jobmarkedet

Selvom den internationale varehandel fortsatte med at falde i tredje kvartal af 2019, er industrien stadig blomstrende. Medarbejdere med en dobbelt kompetence: Marketing / Digital Marketing og International Trade søges at blomstre i nye forretningsmiljøer (digital transformation, globalisering osv.).

Eksempler på muligheder

Butikkerne er meget forskellige. Efter en fase med integration i virksomheden er funktionerne målrettet af kandidater for eksempel:

  • Produktchef
  • Kategori manager
  • International brand manager
  • Regional salgsdirektør
  • International salgschef
  • International projektleder
  • International marketingkonsulent
  • Eksport / import manager

Uddannelsesomkostninger for året 2020-2021

  • Uddannelsesomkostninger: 12.500 € (enkeltpris: Franske og internationale studerende, medarbejdere, selvstændige erhvervsdrivende)
  • Ansøgningsgebyr: 50 € vil blive anmodet om fra kandidaterne til studiet af deres ansøgning

Føjet til dette:

  • Student-og campuslivsbidrag (CVEC) i et beløb på € 91 ved at logge ind på den dedikerede platform.
  • Indgangsgebyret på € 575 til Alumni EM Normandie Association, som giver dig adgang til alle tjenester i foreningen og status som livmedlem (ikke obligatorisk).

finansiering

Forskellige muligheder tilbydes studerende til finansiering af deres studier:

  • Tilskud: Videregående uddannelse, regioner, rejse- eller praktikantilskud.
  • Banklån: aftaler mellem EM Normandie og partnerbanker.
  • Betalte studerendes job, der tilbydes af Jobs Service og Junior Enterprise-foreningerne.
Senest opdateret May 2020

Om skolen

Over the last 25 years, the Chambers of Commerce of Caen and Le Havre have combined their efforts to set up a joint structure in Higher Education for the benefit of their respective towns and regions. ... Læs mere

Over the last 25 years, the Chambers of Commerce of Caen and Le Havre have combined their efforts to set up a joint structure in Higher Education for the benefit of their respective towns and regions. Today, this effort has given birth to the Ecole de Management de Normandie, a unified and strengthened business school ready to meet both the national and international needs of firms. Minimer
Caen , Le Havre , Paris , Deauville , Rouen , Oxford + 5 Mere Mindre