MSc Marketing Management

Generelt

2 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Oversigt

Programvarighed: Et studieår (på campus) Endelig ledelsesprojekt (kan afsluttes eksternt under arbejdet)

Adgangskrav: Bachelor-niveau bachelor grad i ethvert emne. Flydende på engelsk

Fuld programgebyr: € 19.450 (Grenoble campus). Se oversøiske campus sider for lokale gebyrer

Campusplaceringer: Grenoble, Frankrig og Berlin

Sprog: Engelsk

Finansiel støtte og stipend til rådighed

Hvorfor vælge MSc Marketing Management-programmet?

  • Skaffe evnen til at lave sunde markedsføringsbeslutninger på ledelsesniveau.
  • Få de færdigheder og viden, der er nødvendige for at understøtte markedsaktiviteter i et internationalt miljø.
  • Lær af erfarne marketingfolk og akademiske eksperter.
  • Netværk med top virksomheder til at udforske nye karrieremuligheder.
  • Tjen din grad fra en tredobbelt akkrediteret institution.

Program

Dette program er designet omkring kernekompetencer, du har brug for for at udvikle en succesrig karriere inden for marketing; det dækker 4 hovedområder: digital marketing, strategisk ledelse, marketingstyring og kerneforretningsevner på 17 kurser. Specifikke områder såsom forskning, forbrugeradfærd og styring af kundeforhold er også omfattet.

Kursusindhold lægger vægt på aktuelle trends inden for marketing samt nøgleproblemer, som marketingfolk står overfor.

Programmet kombinerer akademisk teori og en praktisk tilgang gennem casestudier og rigtige levende eksempler for at give en praktisk tilgang.

Den løbende udvikling af kritisk tænkning og analytiske færdigheder gør det muligt for kandidater at træffe sunde strategiske markedsføringsbeslutninger på ledelsesniveau i et internationalt miljø. MSc Marketing Management fokuserer også på bløde færdigheder såsom præsentationsteknikker og interkulturel kommunikation - uundværlige aktiver til effektiv styring i multikulturelle miljøer.

Programindhold *

Det første år af Master er et fuldtidsår i Grenoble eller Berlin.

Programmet dækker fire nøgleområder for markedsførere, hver af de 17 moduler følger en logisk forbindelse til det før.

År 1 - Campusår

Introduktion

Teambuilding-begivenhed - møde dine kolleger, find ud af, hvordan du vil arbejde

  • Akademisk skrivning og præsentation færdigheder
  • Case-Based Group Learning
  • Moodle e-learning platform
  • Bibliotek og Computing Services
  • Netværk, Karriere og Alumni Foreninger
  • Excel Færdighedstræning

Digital Marketing

  • Grundlæggende om digital - strategi, planlægning
  • Digital Analytics
  • Content Marketing

Strategisk ledelse

  • Strategisk marketing og planlægning
  • Markedspsykologi og forbrugeradfærd
  • Brand Management og Produktudvikling
  • Administration af markedsføring
  • Kvalitativ og kvantitativ markedsundersøgelse

Marketing Management

  • Innovation gennem Design
  • Markedsføringsmetoder og prispolitik
  • Customer Relationship Management
  • Projektledelse

Core Business Skills

  • Selskabsfinansiering
  • Regnskab
  • Interkulturel Ledelse
  • Internationale Forhandlinger

Capstone Course

  • Integrativ case studie

* Programmets indhold kan tilpasses fra år til år for at tage hensyn til industriens behov. Klasseværelse er obligatorisk.

År 2 - Final Management Project

Ved afslutningen af det ene akademiske års heltidsdel af programmet skal hver studerende gennemføre et afsluttende ledelsesprojekt på ca. 15.000 ord i længde under vejledning af en vejleder. Dette er et anvendt eller teoretisk forskningsprojekt, der kan afsluttes på afstand og parallelt med fuldtidsbeskæftigelse eller en godkendt praktikplads. For at kunne gennemføre det endelige ledelsesprojekt kræves det, at de studerende adresserer et bestemt forskningsspørgsmål eller videnmangel inden for deres valgte felt af deres undersøgelse. Dette vil være forretningsorienteret og sammenhænge med programmets mål. En studerende kan vælge at skrive deres projekt om et emne, der er baseret på deres praktikoplevelse.

Integrativ Marketing Case Study

Ved hjælp af en eksisterende virksomhed vil Live Business Case give de studerende mulighed for at reflektere over og integrere alle aspekter af det underviste program. Studerende vil analysere et specifikt marketingproblem i virksomheden og bruge deres færdigheder og viden til at kontekstualisere problemer og foreslå løsninger. Dette finder sted i små grupper og i en begrænset periode. Evaluering af casestudiet vil være baseret på en gruppeopgave med en gruppepræsentation for virksomheden.

Fremmede sprog

Programmet undervises på engelsk, men giver mulighed for at lære et fremmedsprog på samme tid. Der kræves ingen forkendskab til fransk for at deltage i programmet. At lære et fremmedsprog er en anbefalet (men ikke obligatorisk) programmulighed for alle studerende, der ønsker at arbejde internationalt. Ikke-fransktalende har muligheden for at studere fransk (begynder til avanceret niveau), mens fransktalende kan vælge mellem et antal andre sprog på begynderniveau.

Eksempler på MSc Marketing Management Graduate Praktikpladser

Accor Hotels, Adidas Frankrig, Altran, Amadeus SAS, British American Tobacco, B-Sharpe, Bulgari, Cartier International, Chanel, Coca Cola, Danone, Google, Hewlett Packard, HSBC, L'Oréal, Mondelez International, Nestle, Nike, Nissan , P

Praktikanter sætter deres marketingkundskaber i praksis, ikke kun i marketingafdelinger, men også i salg, B2B, eksport og presse og reklame.

Testimonial

”Som kandidat i internationale forbindelser med 5 års erhvervserfaring med at fremme international uddannelse i Mexico anerkendte jeg, at for at forbedre min forretningsskarphed og karrieremuligheder, ville jeg have behov for at følge en kandidatgrad.

MSc Marketing ved Grenoble Ecole de Management bød en ideel akademisk og kulturel mulighed for at studere på engelsk på en europæisk topskole.

I løbet af det første år fik jeg enorm og uvurderlig viden fra et fremragende internationalt fakultet og nød at studere i en sådan multikulturel gruppe.

I løbet af den anden del af programmet følte jeg mig privilegeret som kunne få adgang til det europæiske jobmarked og finde en praktikplads hos Alcatel-Lucent Enterprise, et fransk teknologiselskab, der opererer i over 100 lande over hele verden.

En international karriere var nu blevet åben for mig, da min praktik blev til et jobtilbud, og jeg sluttede mig til afdeling for marketing og kommunikation på hovedkvarteret i Paris.

Kort efter fik jeg tilbudt en forfremmelse til stillingen som chef for netværkspartnerprogrammer og flyttede sammen med Alcatel-Lucent til Milano, Italien. Takket være min oplevelse hos GEM følte jeg mig nu udstyret med den internationale kvalifikation og netværk til at drive min karriere fremad og nå ufattelige steder. "

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Grenoble Ecole de Management (GEM) has earned both national and international recognition. More than just a school, GEM represents an open-ended laboratory through which 8,000 students and 500 employe ... Læs mere

Grenoble Ecole de Management (GEM) has earned both national and international recognition. More than just a school, GEM represents an open-ended laboratory through which 8,000 students and 500 employees learn and work every day to solve complex problems and overcome major challenges for business and society. Minimer
Grenoble , Medellín , Grenoble , Tbilisi , Berlin , Moskva , Ile-de-France , Singapore + 7 Mere Mindre