MSc Turisme og gæstfrihed Management

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Programoversigt

I 2017 bidrog rejse- og turistindustrien med ca. 8,27 billioner USD til den globale økonomi. Denne industri omfatter en bred vifte af sektorer som gæstfrihed og hoteller i vid forstand underholdning, attraktioner, operatører af alle slags, distributører og især nye digitale spillere, transporttjenester som krydstogtskibe, kasinoer, forlystelsesparker, officielle organer der støtter turismeudvikling og konsulenter.

På grund af industriens vanskeligheder skal studerende tage en sektoriel markedsføringsmetode, når de opererer på dette felt. Master of Science in Tourism Marketing and Management (T2M) vil uddanne kompetente ledere, der forstår udfordringerne bag internationaliseringen af et brand og digitalisering både i marketingmetoden og distributionen.

T2M programmet vil lære eleverne, hvordan man implementerer en strategisk marketingplan for nøgleaktører i gæstfrihed, turisme og rejser. Studerende vil bygge nye applikationer af data og tilsluttede objekter i disse områder, mens man udforsker muligheder for nye forretningsmodeller.

Studerende vil blive bedt om at sætte distributionsløsninger, der optimerer e-handel, efter de nye tendenser i morgendagens forbrugere.

Studerende vil også lære at oprette en passende distributionsstrategi, der tilpasser sig den nye forbruger, og de vil blive udfordret til at forpligte kvaliteten af ​​det traditionelle individuelle forhold og erfaringsmarkedsføring med stringente og omkostningseffektive metoder til massemarketing.

MSc-programmet vil hjælpe studerende med at forstå udfordringerne og kompleksiteten ved nye forretningsmodeller, der følger af nye teknologier. Jobskabelse inden for markedsføring og ledelse findes inden for alle lag i turistbranchen: store grupper: Accor Hotel (arbejder førende inden for hotelkæder), Shangri La (luksuspalader), Lucien Barrière (kasinoer og hoteller), Booking, Expedia (verdensledende inden for elektronisk booking), World Travel & Tourism Council (WTTC), Club Med (all-inclusive bureauer for turistkommunikation); mellemstore virksomheder: privatetravel.com, Egencia (uafhængige webrejseselskaber), Honotel (specialist i gæstfrihedsinvesteringer); og små strukturer: Char Hotel Group (web-tilstedeværelse), indgående rejsearrangører, rejsebureauer og konsulenter for destinationsstyring.

Med sin campus beliggende i hjertet af Paris, vil de studerende opleve den franske "savoir-faire" i at organisere og styre turismen. Ved at leve og studere i Paris vil eleverne forstå forskellige aktører: rejsebureauer, turiststyrelser, departementale turistkontorer, regionale turistkontorer, internationale aktører og handelskammerets rolle. Hjem til UNESCO, Paris omdefinerer kultur og bevarer sin verdensarv.

Styrker

  • Da konkurrencen inden for denne sektor udvikler sig, skal de traditionelle hotelkæder svare på de nye krav; Ved at bruge Accor Hotels som et casestudium, skal de studerende udvikle et finansielt modul i betragtning af de særlige forhold i indtægtsstyring, prissætning, distribution og nøgleindikatorer.
  • T2M-programmet dækker destinationsmarkedsføring og paradigmeskiftet inden for turistsektoren, gennem relationsmarkedsføring og en-til-en, vil eleverne lære at overgå fra produktorientering (turismepakker) til kundeorientering (erfaring).
  • Integration i SM2-klyngen, hvor elever lærer at analysere produkter og tjenester inden for et bestemt marked, formidle forbrugerne relevante oplysninger om produkter og tjenester, hvordan man distribuerer produkter eller tilbyder tjenester på et givet marked og hvordan man planlægger og udvikler koncepter af produkter eller tjenester inden for rammerne af nye forretningsmodeller.

mål

  • Forbinder den franske regionale tilgang til turisme i udviklingen af verdensomspændende nichemarkeder såsom medicinsk, wellness, begivenhed, erhvervsliv og mørk turisme.
  • Forstå udviklingen i den globale økonomi og særlige forhold i turisme, gæstfrihed og rejse sektorer.
  • Erhvervelse af ekspertise om dagens og morgendagens udfordringer, der er specifikke for turismemarkedet, med forståelse for sektorens aktører og dets økosystem; styring af de nye passende teknologier til internationalisering og digitalisering af turismemarkedet.

Studentprofil

  • Studerende i erhverv, ledelse, humaniora eller kunst.
  • Studerende motiverede til at forfølge en karriere inden for marketing eller ledelse med en stor interesse eller ønske om at arbejde i turistbranchen.

Programstruktur

T2M-programmet vedtager en operationel tilgang i sin pædagogik. Som navnet antyder, følger programmet en trefoldig tilgang med fokus på turisme, markedsføring og ledelse.

Master of Science i Tourism Marketing & Management består af følgende elementer:

  • Generelle uddannelseskurser i multikulturel ledelse, forretningsstrategi, ledelse og HR, finansiel kontrol og international marketing.
  • Specialiserede marketingkurser undervist af akademikere inden for innovation inden for marketing, forbrugeradfærd, marketingforhold og dataanalyse.
  • Specialiserede kurser undervist af fagfolk inden for turisme, gæstfrihed, rejser, markedsføring af destinationer og digitale værktøjer og tilsluttede objekter.
  • Valgfag, der finder sted i Toulouse, Paris, Casablanca, Barcelona og London.

Undervisere

  • TBS permanente fakultet, der parrer deres undervisningsmetodik med aktuel forskning.
  • Erhvervsfolk, der arbejder i hotelgrupper som Accor Hotels, og iværksættere inden for nicheturisme.
  • Besøgende professorer fra topuniversiteter i Frankrig og i udlandet.

Kurser

Generelle uddannelseskurser:

  • Multikulturel ledelse og tværkulturelt teamwork
  • Omforme forretningsdrift til at definere effektivitet
  • Låsning af lederen i dig
  • Udformning af Value Offering i en international sammenhæng
  • Undersøgelse af, hvad der kører ydeevne
  • Franske sprogkurser

Specialiserede Marketing kurser:

  • Innovationsmarkedsføring: Fra idé til værdiskabelse
  • Forståelse af den nye forbruger
  • Relationer Marketing og Exchange Evolutioner

Turisme kurser:

  • Forstå det nye internationale landskab af turisme
  • Fastlæggelse af joint value-tilbud mellem offentlige og private aktører inden for turisme
  • Undersøgelse af virksomhedsledelse i gæstfrihed
  • Håndtering af digitale værktøjer og tilsluttede objekter i turismen

Indlæggelser

  • Faglige krav: 4 års bachelorgrad *
  • Sprogkrav:
    • Engelsk modersmål, eller
    • Bacheloruddannelsen undervises på engelsk eller
    • TOEFL IBT 80 / IELTS 6.5 / TOEIC 800 / FCE

* For studerende med en 3-årig bachelorgrad er det muligt at tage MSc MILES-programmet (link er eksternt) på forhånd, og når de er afsluttet, kan de studerende deltage i MSc SCALE-programmet.

4-trins applikationsproces:

  • Komplet online ansøgning
  • Indsend bilag
  • Tag virtuelt interview
  • Vent til optagelsesresultater

Karrieremuligheder

Hoteller og hotelkæder:

  • Assistent direktør
  • Yield Revenue Manager
  • Marketing og e-Marketing Manager
  • Kommunikationschef

Rejsebureauer og rejsearrangører online eller mørtel:

  • Agenturets agentur
  • Produktchef
  • Web Marketing Manager
  • Areal / Produktchef
  • Branch Manager

Global turistindustri:

  • Miljø og grønne etiketter
  • Udvikling af ligelig turisme
  • Ny forretningsudvikling
  • Events Managers
  • Brand Manager

Udtalelser

" TBS har stærke positioner i den velkendte business school rankings samt triple akkreditering fra EQUIS, AACSB og AMBA. Underviserne er erfarne og kyndige, og miljøet er venligt og livligt. TBS er utvivlsomt valget at lave." K arina MUKHANOVA (Rusland), MSc Marketing 2016

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

With 5 campuses located in the heart of dynamic cities, such as Toulouse, Barcelona, Casablanca, Paris and London, and alliances with top academic institutions and multinational corporations across th ... Læs mere

With 5 campuses located in the heart of dynamic cities, such as Toulouse, Barcelona, Casablanca, Paris and London, and alliances with top academic institutions and multinational corporations across the globe, we are able to offer a broad core curriculum of undergraduate and graduate degree programs: from Bachelor to MSc, MBA, DBA, and Executive Education. Our programs are taught in French, English or Spanish, and cover Business, Management, Finance, Marketing, and Aerospace Management. Minimer
Toulouse , Barcelona , Paris , Casablanca , London + 4 Mere Mindre