MSc i økonomi og ledelse inden for kunst, kultur, medier og underholdning

Generelt

2 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Dette program er baseret på tre hovedaktiver:

  • Bocconis internationale ry for forskning og undervisning inden for økonomi, ledelse og lov
  • Milano, med økonomisk vitalitet og levende kreativitet
  • Italien, med sin kunstneriske og kulturelle tradition.

Disse elementer udgør den ideelle ramme for at forberede eleverne til at opbygge en international karriere som ledere eller iværksættere og professionelle inden for områder, der almindeligvis omtales som den kreative industri, herunder billedkunst, scenekunst, biograf, medier, forlag, underholdning, turisme, mode , design og luksus.

I de seneste årtier har disse sektorer haft og fortsat spiller en central rolle i den økonomiske udvikling i mange lande. Denne rolle er knyttet til deres evne til at producere økonomisk værdi og forbedre deres tiltrækningskraft, øge socialt trivsel og kvaliteten af liv.

Kernekurser suppleres med workshops, der hjælper deltagerne med at forstå dynamikken i hvert underfelt i industrielle og ikke-industrielle kunst- og kulturområder. Workshops omfavner en praktiseringsperspektiv og en jordnær tilgang, idet kerneforedrag og case-diskussioner forbedres med forskellige off-campusbesøg, forskellige møder med ledere og fagfolk, igangsatte forretningsprojekter og feltundersøgelser om nye problemer og udfordringer, som kreativ forretning og offentlige organisationer inden for kunst og kulturelle områder står overfor.

Kandidater vil kunne integrere brugen af ​​økonomiske og ledende teknikker og værktøjer med forståelse for den kreative industris specifikke dynamik og kompleksitet.

Programstruktur

Programmet er struktureret i to forskellige blokke: Kernekrav og majors.
I den første blok udvikler eleverne avanceret viden og kompetencer inden for intellektuel ejendomsret, dataanalyse, strategisk ledelse og corporate governance, komparative kulturpolitikker og fundraising, projekt- og begivenhedsstyring, forbrugerrelation og kulturmægling, performance management og evaluering .
I den anden blok vælger eleverne en større (herunder obligatoriske og valgfrie kurser) og workshops, der sigter mod at definere og specialisere elevernes færdigheder og faglige orientering inden for forskellige områder og delsektorer i den kreative økonomi.

FØRSTE ÅR
på Bocconi (Milano)

Første semester
Hovedemner:

  • Strategisk ledelse og kulturelt iværksætteri
  • International Ejendomsret
  • Customer Relationship Marketing i kunsten
  • Præstationsmåling og evaluering

Andet semester
Hovedemner:

  • Fundraising Management
  • Komparative kulturpolitikker
  • Team og projektledelse
  • Kulturstudier
  • Stort værksted

Studerende vil tilegne sig et bredt og tværfagligt forberedende arbejde: Kernekurser fokuserer på, hvad der er anderledes og vigtigt, når de arbejder som ledere og iværksættere i kultursektoren.

ANDET ÅR
på Bocconi (Milano) og / eller i udlandet

majors

  • Kunstmarkeder, kulturarv og kultur
  • Byer, turisme og begivenheder
  • Mode og design
  • Medier
  • Scenekunst og underholdning

Studerende i udlandet

  • Dobbeltgrader med:
    CBS Copenhagen Business Schools (København, Danmark)
    HEC École des Hautes Etudes Commerciales (Paris, Frankrig)
    Southern Methodist University / HEC Montréal (Dallas, USA / Montreal, Canada)
  • Udvekslingsprogrammer

Praktik (obligatorisk)
Fremmedsprog (to sprog)
Afhandling

Læringsmål

Master of Science i økonomi og ledelse inden for kunst, kultur, medier og underholdning har følgende uddannelsesmæssige mål:
  • udarbejde forretningsforberedelser (ledelseskontrol, planlægningsstyring, marketing, regering og strategi) under hensyntagen til de forskellige forretningsfunktioner for at arbejde inden for samtidskunst, kulturarv, medier, turisme, show business og mode; og at forstå udviklingen i kunst og kultur;
  • give en ensartet forståelse inden for de forskellige sektorer inden for kunst, kultur, medier og underholdning, især i valg af strategi, styring og økonomiske karakter af selskaber, der tilhører samme område
  • færdiggøre de erhvervs- og juridiske studier, der giver kompetencer inden for fag som økonomi og kvantitativ og juridisk, for at udvikle tværfaglige problemanalysevner
  • udvikle adfærdsmæssige færdigheder via ad hoc-seminarer og via ind / ud af klassevirksomhed relateret til kurser, nemlig færdigheder i kommunikation, i interaktion, til løsning af komplekse spørgsmål;
  • Fremme flydende på engelsk for at arbejde effektivt og effektivt færdigheder i et andet EU-sprog (italiensk for ikke-italiensk modersmål). Endelig at fremme en bred kultur for at udvikle kritisk tænkning og at dykke i spidskompetente emner.

Karrieremuligheder

Kandidater tilbydes typisk karrieremuligheder i følgende specialiserede sektorer: kulturarv og kunstmarkedet; medier (tv, biograf, radio, traditionel udgivelse og multimedie, musikindustrien); meddelelse; redigering og medier levende underholdning; turisme; mode og design.

Typiske faglige profiler inden for disse sektorer omfatter følgende:

  • Iværksættere, freelance-fagfolk, konsulenter inden for kulturarv, kommunikation, levende underholdning, medier og mode
  • Ledere i kommunikation, radio, tv og biograf, forlag og nye medier, mode, underholdning og live performance virksomheder
  • Ledere på kulturelle, museer, arkivering, arkæologiske og turismefonde og institutioner
  • Konsulenter og eksperter i evaluering og pleje af kunstnerisk og kulturel arv
  • Programleder ledere i kommunikationsselskaber
  • Royalty ledere
  • Interne og eksterne kommunikationsledere
  • Arrangører af underholdning og festivaler
  • Eksperter på kulturturisme
  • Eksperter på konsortiums aktiviteter (kunst, kultur, sport og kommunikation)
  • Planlæggere og udviklere af forlystelsesparker
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Università Bocconi, founded in 1902, was the first Italian university to grant a degree in economics.

Università Bocconi, founded in 1902, was the first Italian university to grant a degree in economics. Minimer
Milano , Los Angeles + 1 Mere Mindre