MSc i Future Governance
The University of Edinburgh - Edinburgh Futures Institute
Nøgleinformation
Campus placering
Edinburgh, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* hjemmestuderende 1 år på fuld tid: £17.100 | internationale/EU-studerende 1 år på fuld tid: £25.300
Introduktion
En ny, tværfaglig uddannelse med Edinburgh Futures Institute
Teknologi og data transformerer styring over hele kloden. Hvordan vi anvender etisk og innovativ brug af data og teknologi til samfundets mest presserende udfordringer er nøglen til, hvordan vi styrer vores fremtidige verden. Dette nye MSc-program i Edinburgh Futures Institute (EFI) udforsker og analyserer de udfordringer og muligheder, som big data bringer til fremtiden for demokrati.
Dette er et unikt, nyt tværfagligt program, der tilbyder en innovativ tilgang til studier, der vil hjælpe dig med at udvikle avanceret tænkning inden for regeringsførelse og politikudformning for fremtiden. Det er for kritiske tænkere, der søger at udvikle avanceret viden for at hjælpe dem med at forme verden - og deres karrierer - ved at drive positive forandringer gennem politik og beslutningstagning.
Du vil få de færdigheder og den viden, der kræves til at evaluere og bruge forskellige datakilder og nye teknologier til at forstå, kritisere og forme fremtidens regeringsførelse. Den tværsektorielle, tværfaglige tilgang, der bruges inden for EFI, viser det allerbedste, som University of Edinburgh har at tilbyde, og inkluderer samarbejde med politik- og kommunikationseksperter og beslutningstagere på tværs af den offentlige, private og tredje sektor.
Du vil udvikle en dyb forståelse af demokrati og deltagelse i en æra med hastigt udviklende teknologiske forandringer og datadrevet beslutningstagning, og du vil afhøre de udfordringer og muligheder, som nye og store datakilder bringer til fremtidens regeringsførelse. Du vil øge din viden om etisk beslutningstagning i forbindelse med datadrevet politikudformning og din tillid til at bruge ny og big data. Du vil lære at identificere de mest passende metoder, der kræves til at løse politiske spørgsmål, og lære at anvende en stærk, kritisk og tværfaglig forståelse til udfordringen i vores demokratiske fremtid.
Postgraduate Study ved Edinburgh Futures Institute
Dette program er en del af en sammenkoblet portefølje af postgraduate studier i Edinburgh Futures Institute (EFI). EFI understøtter tværfaglig undervisning, læring og forskning, der er fokuseret på komplekse globale og sociale udfordringer. Vores uddannelser undervises alle af akademiske eksperter fra mange forskellige fagområder, og som EFI-studerende vil du udvikle kreativ, kritisk og datainformeret tænkning, der går på tværs af traditionelle faggrænser. Du får plads til at tænke dybt over spørgsmål knyttet til dine egne passioner og faglige mål, og vil udvikle et projekt baseret på en problemstilling, som du interesserer dig for.
Ud over viden, der er specifik for dit studieområde, vil studier på EFI give dig de færdigheder og den forståelse, du har brug for for at blive en kreativ, selvsikker og kritisk borger i en verden i hurtig forandring. Disse vil omfatte kernedatafærdigheder, dataetik, evnen til at undersøge spørgsmål af globalt omfang og de kreative og analytiske tilgange til viden, der er afgørende for at opbygge bedre fremtider. Du kan tilmelde dig, uanset om du allerede har kompetencer i brug og anvendelse af digitale data.
Indlæggelser
Læreplan
De studerende på uddannelsen studerer følgende:
- En portefølje af EFI-kurser (40 credits), som giver dig de vigtige kritiske og praktiske datakompetencer, undersøgelsesmetoder, etiske og kreative kompetencer, der er nødvendige for at understøtte dine programbaserede studier.
- Kernekurser (20 credits), der er specifikke for dit program.
- Et projekt (i form af et kursus i integration og projektplanlægning på 20 point og et afsluttende projekt på 40 point).
- Et bredt udvalg af korte valgfrie kurser på 10 credits (60 credits), hvoraf mindst to skal være om emner, der er relateret til dit program, med mulighed for at studere på tværs af hele EFI-porteføljen.
Centrale kurser
Du skal tage følgende 10 credit-grundfag på dit program:
- Fremtidig styring - Dette fremtidsorienterede kursus undersøger kritisk, hvordan data og teknologi anvendes i styringen og den politiske proces.
- Digitale demokratiske innovationer - Dette kursus udforsker den digitale teknologis potentielle transformative effekt på demokratisk innovation.
Du skal også tage følgende fælles grundkurser på 10 point, som er obligatoriske for EFI-studerende på alle uddannelser:
- Tværfaglige fremtidsudsigter
- Indsigt gennem data eller tekst Remix (vælg en)
- Etiske datafremtider
- Repræsentation af data eller opbygning af nære fremtidsudsigter (vælg en)
Disse fælles hovedkurser placerer dig i tværfaglige hold med studerende fra andre programområder. De vil lære dig at indsamle, administrere og analysere datasæt og at bruge nye metoder til at kortlægge og designe fremtiden. De vil også undervise i de grundlæggende dataetiske principper, samtidig med at de støtter dig i at bruge dine kreative evner til at analysere og repræsentere datainformerede og kvalitative undersøgelser.
Valgfrie kurser
EFI tilbyder en bred vifte af ca. 40-50 valgfrie kurser, som undervises af akademisk personale fra mange forskellige fagområder, herunder ca. seks til otte kurser om emner, der er forbundet med dit program. De nøjagtige kurser varierer fra år til år.
I 2023-24 kan de kurser, der er knyttet til dit program, omfatte:
- Digital indflydelse
- Beviser, argumenter og overtalelse i en digital tidsalder
- Tekstudvinding til socialforskning
- Data i samfundsfag
- Dataficering, ansvarlighed og demokrati
- Beslutningstagningens neuropolitiske aspekter
Valgfrie kurser fra hele det bredere udbud dækker en række temaer og emner, f.eks:
- kritiske perspektiver på, hvordan nye teknologier ændrer samfundet
- færdigheder inden for data, programmering og forskning, der fremmer de færdigheder, der læres i den fælles EFI-kerneuddannelse
- årsagerne til og konsekvenserne af uligheder i hele verden
- hvordan fremtidens uddannelse kan se ud
- hvordan fortællinger styrer den måde, vi forstår verden på
- at bringe servicedesign og servicestyring sammen for at skabe forandring i et datadrevet samfund
- aktuelle udfordringer og fremtidsudsigter for de kreative industrier
Projektet
I dit afsluttende projekt vil du være i stand til at anvende din læring i dybden på et område, et spørgsmål eller en bekymring, der driver dig. Det kunne være:
- på grundlag af dine egne personlige eller faglige interesser
- defineret af din arbejdsgiver
- sponsoreret af en af vores EFI-partnere fra industrien, myndighederne eller lokalsamfundet
- er tilpasset et af EFI's forskningsprogrammer
Du kan aflevere din endelige projektrapport som et skriftligt værk eller kombinere tekst med andre former - video, visualisering, en digital artefakt, performance, kode - alt efter behov.
Du vil relativt tidligt i uddannelsen vælge dit projektemne og arbejde på det parallelt med de underviste kurser. Vi forventer, at projekterne har en tværfaglig tilgang, som er i tråd med EFI-kernens kreative, data- og fremtidsorienterede karakter.
Muligheder for deltid og fuldtid
Fuldtidsstuderende på uddannelsen tager disse kurser på et år.
Deltidsstuderende tager de samme kurser som fuldtidsstuderende, over enten to eller tre år:
- I den toårige version tager de studerende 80 credits i kurser i år 1 og 100 credits (inklusive projektet) i år 2.
- I de treårige versioner tager de studerende 120 credits i kurser i løbet af det første og andet år (med op til 80 credits pr. år i hvert år), og derefter tager de studerende projektet (60 credits) i det tredje år.
Studerende kan også studere med henblik på et postgraduate certifikat eller postgraduate diplom:
- Studerende har to år til at tage en postgraduate diplomuddannelse, hvor de tager de samme undervisningsfag som studerende på kandidatuddannelsen, men ikke projektet. De skal tage i alt 120 credits i kurser - mellem 40 og 80 i hvert år.
- Studerende har et år til at gennemføre postgraduate certifikatet, hvor de skal tage 60 credits i kurser, herunder mellem 10 og 40 credits af EFI's "fælles hovedkurser", mellem 20 og 50 credits af programspecifikke kurser (enten programmets hovedkurser eller valgfrie kurser) og op til 30 credits fra den bredere række af EFI valgfrie kurser.
Programresultat
Når du har gennemført dette program, vil du være i stand til at:
- at udvikle en kritisk forståelse af den rolle, som forskellige data, nye teknologier og behovet for metodologisk ekspertise spiller for udformningen af fremtidens styreformer og demokrati
- øge din datakendskab og selvtillid til at håndtere nye og store datakilder og lære at identificere de mest hensigtsmæssige teknologier, data og metoder, der er nødvendige for at løse et politisk problem
- at blive bevidst om de etiske konsekvenser af metodologiske beslutninger og om, hvordan man træffer passende etiske og metodologiske valg
- blive en selvsikker og nysgerrig elev, der er i stand til at forme sin egen læringsrejse; at formidle sine forskningsresultater til forskellige målgrupper ved hjælp af forskellige medier; og at være rustet til at anvende den viden og de færdigheder, der er udviklet, i en række professionelle og uddannelsesmæssige sammenhænge
Programundervisning
Karrieremuligheder
Fremtidige kandidater med en uddannelse i ledelse vil have en solid forståelse af datadrevet beslutningstagning i ledelsesprocesser. De vil være klar til at foretage positive ændringer i beslutningsmiljøet. Programmets kerneelementer omhandler de data og højere færdigheder, som vi ved er vigtige for fremtidens arbejde, et selvsikkert og kritisk medborgerskab og et velfungerende og retfærdigt samfund.
Vores datakyndige kandidater vil være godt placeret til at tilbyde de tværfaglige færdigheder, der efterspørges af beslutningstagere og forskere i den offentlige, private og tredje sektor. Vi forventer, at vores kandidater vil tiltræde stillinger eller søge forfremmelse i disse sektorer, så de er rustet til at skabe sig en niche i den hastigt forandrende forvaltningspraksis.
For fagfolk midt i karrieren fra den private, offentlige og tredje sektor vil programmet støtte dem til at blive ledere af nye eller eksisterende styringsprojekter med et stærkt dataaspekt eller til at gå over til sådanne karrierer og/eller søge forfremmelser inden for deres egne institutioner.