MSc i Global Business Management
Università Cattolica del Sacro Cuore
Nøgleinformation
Campus placering
Piacenza, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
09 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
Master of Science i Global Business Management sigter mod at adressere de mest innovative ledelsesmæssige emner om international forretning, at drive forretning i udlandet, international konkurrenceevne, fusion og opkøb, præstationsmåling og ledelse og bæredygtighedsledelse.
Studerende i programmet udvikler færdigheder til effektivt at identificere løsninger på ledelsesmæssige problemer i et internationalt miljø, mens de forstår dynamikken.
Mere specifikt vil kandidater have finpudset følgende færdigheder, som virksomheder ivrigt leder efter, når de ansætter:
- opnået bevidsthed om internationale problemstillinger og rammer
- arbejds- og studieerfaring inden for multinationale arbejdsgrupper
- evne til at analysere globale markeder
- evne til at udtænke og håndtere ledelse af større eller væsentlige projekter
Studieordningen præsenterer to typer kurser: fag, der vedrører ledelsesdisciplinerne (strategi, HRM, regnskab) og fag, der vedrører forretningsmæssige problemstillinger og problemer, der typisk er forbundet med processerne for internationalisering af virksomheder og forståelsen af økonomiske problemstillinger (ledelsesøkonomi, finansiel rapportering). og præstationsmåling, forretnings- og regeringsforhold). Dette gøres for at balancere traditionel ledelsesviden med specialisering og udvikle specifikke internationaliseringsorienterede færdigheder. Derudover omfatter programmet også kurser, der har til formål at udvikle evnen til at arbejde i forskellige sociale og kulturelle sammenhænge og til at gennemgå, udvikle og implementere de problemstillinger, der typisk opstår, når virksomheder bliver globale.
Graden er resultatet af mange års erfaring både i undervisning og forskning også inden for IPBS (International Network of Business Schools) Network. The International Partnership of Business Schools (IPBS) er et konsortium af 12 førende business schools i Europa, USA og Latinamerika. Partnerskolerne er placeret i Dublin (Irland), Lancaster (Storbritannien), Madrid (Spanien), Reims/Rouen (Frankrig), Reutlingen (Tyskland), Piacenza (Italien), Boston (MA, USA), Raleigh (NC, USA), Winter Park (FL, USA), San Diego (CA, USA), Puebla (Mexico) og São Paulo (Brasilien).
Nøgle Fakta
- Campus : Cremona
- Skole : Landbrugs-, fødevare- og miljøvidenskab
- Indtag : september 2022
- Undervisningssprog : Engelsk
- Varighed : 2 år
- Grad tildelt : Laurea magistrale i landbrugs- og fødevareøkonomi
- Samlet ECTS : 120
Dobbelt grader
Università Cattolica tilbyder studerende fra Global Business Management-programmet muligheden for at opnå en dobbeltkvalifikation ved afslutningen af deres studievej:
- Laurea Magistrale fra Università Cattolica del Sacro Cuore &
- Master i International Management fra Université Catholique de Lille
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Ikke-europæiske indbyggere
Kandidater kan anmode om "UCSC International Scholarship", mens de udfylder onlineansøgningen.
UCSC International Scholarship er en årlig reduktion af studieafgifter, der fremmes af Università Cattolica for at fremme internationale studerendes adgang til uddannelser.
Rabatten dækker omkring 37% af de samlede omkostninger.
Ansøgere får besked om tildelingen via e-mail, når de modtager et tilbud om optagelse.
For det akademiske år 2022/23 er studieafgiften gældende for studerende, der modtager UCSC International Scholarship, € 6,050.
Dette stipendium forlænges automatisk fra år til år i den normale varighed af uddannelsen. Succesfulde kandidater skal bevare fuldtidsindskrivningsstatus for at afslutte deres grader til tiden. Såfremt kandidaten ikke dimitterer på den forventede dato, vil alle meromkostninger være for den studerendes regning.
Hvis studerende modtager andre former for økonomisk støtte (stipendier og indkvartering, der tilbydes af EDUCatt), vil UCSC International Scholarship ikke blive tildelt.
Læreplan
Første år
- Strategi og International Business - 10 ECTS
- Modul Virksomhedsstrategi - 5 ECTS
- Modul International Business - 5 ECTS
- International økonomi - 5 ECTS
- Bæredygtighedsledelse - 5 ECTS
- Ledelsesøkonomi - 10 ECTS
- Modulets konkurrenceadfærd
- Moduløkonomiske scenarier
- Internationale anliggender - 10 ECTS
- Modul Business-Government Relations
- Modul International virksomhedsbeskatning og skatteplanlægning
- Præstationsmåling og kontrol - 10 ECTS
- Modul International Financial Reporting
- Modulets præstationsmåling og incitamenter
- Corporate Finance - 5 ECTS
- Praktik - 6 ECTS
Andet år
- International Human Resource Management - 5 ECTS
- Interkulturel markedsføring - 10 ECTS
- Modul International marketing og kundeoplevelsesstyring
- Modul Sociologi af forbrugeradfærd
- Forretningsetik - 5 ECTS
- Business Analytics - 6 ECTS
- Valgfag * - 15 ECTS
- Speciale - 18 ECTS
Valgfrie kurser
- Anvendt globaliseringsøkonomi
- Datavidenskab og ledelse
- Finansielle markeder og institutioner
- Globale udfordringer og konsekvenser
- Fusioner og opkøb (avanceret international forretning)
- Silicon Valley fordybelsesprogram
- Sociologi i den digitale disruption-æra
- Supply chain og driftsstyring
Karrieremuligheder
Kandidater fra Global Business Management-programmet er udsat for en bred vifte af karrieremuligheder.
Kandidater vil have både den tekniske viden og de metodiske værktøjer, der er egnede til at forfølge professionelle og ledelsesmæssige karrierer i store multinationale og indenlandsk ejede selskaber, SMV'er og internationale institutioner såsom Verdenshandelsorganisationen, Den Internationale Valutafond, Verdensbanken og den europæiske Kommissionen og Europa-Parlamentet.
Deres indlæring af evner til at håndtere internationale og multikulturelle problemstillinger sætter dem også i stand til at arbejde i mindre virksomheder, hvor fleksibilitet og tilpasningsevne kommer først.
Kandidater fra uddannelsen får den unikke mulighed for at drage fordel af interaktionen med gæstetalere, der kommer fra de mest innovative forretningsmodeller.