MSc i International Business Management
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £11.000 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc International Business Management-kursus er akkrediteret af Association of MBA (AMBA) og Chartered Management Institute (CMI). Kurset vil forberede dig til en succesfuld international karriere med enten en kommerciel eller non-profit organisation.
Du lærer at:
- identificere, analysere og evaluere en række forretningsrelaterede problemstillinger
- udvikle passende svar på disse problemer
- vælge den mest passende fremgangsmåde
Du vil lære om alle nøglefunktionerne i en virksomhed fra det enogtyvende århundrede. Afhængigt af dine interesser kan du personliggøre dit kursus med en af seks forskellige specialiseringer af MSc International Business Management-kurset.
- International Business Management og Corporate Social Responsibility
- International Business Management og Entrepreneurship
- International Business og Marketing Management
- International Business Management og Finans
- International Business og Supply Chain Management
- International Business Management og Digital Strategi
Akkrediteringer
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Global strategisk ledelse
Strategisk ledelse er den proces, hvor ledere formulerer og gennemfører strategier for at skabe høje resultater. På dette modul vil du udvikle din forståelse af den ledelsesmæssige strategiske udfordring, nemlig hvordan man kan skabe bæredygtige konkurrencefordele. Du skal foretage en kritisk evaluering af de vigtigste strategiske spørgsmål. Du vil overveje det bredere økonomiske miljø og undersøge, hvorfor strategi er vigtig, hvordan organisationer træffer strategiske beslutninger gennem analyse- og valgprocesser samt ansvarlig og etisk ledelse og lederskab. - Innovation, forandring og organisationer
Formålet med dette modul er at give indsigt i en række emner, der repræsenterer centrale spørgsmål omkring innovation og forandring og den organisatoriske kontekst i moderne generel ledelse. Modulet er fremtidsorienteret fra den nuværende organisation til den fremtidige udvikling. Et centralt perspektiv er en hidtidig udvikling af iværksætteri, innovation, forandring og organisatorisk praksis, der gør de studerende opmærksomme på langsigtede mønstre og cyklusser og på den måde og det omfang, som fortiden kan forme nutiden på. - Introduktion til principperne for markedsføring
I dette modul vil du blive introduceret til de vigtigste principper for markedsføring. Du vil udforske købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå marketingfolk planlægger, styrer og overvåger markedsføringsprogrammer i et internationalt miljø. - Udvikling af færdigheder til virksomhedsledelse
Succesfulde ledere har forskellige tilgange til deres arbejde og deler en række forskellige personlighedstræk. Et vigtigt formål med dette modul er at tilskynde dig til at udvikle en stærk selvbevidsthed om dine egne styrker og svagheder som leder og kollega. Derudover vil du udvikle en række overførbare færdigheder, som er afgørende for en vellykket ledelsespraksis. Det drejer sig bl.a. om beslutningsfærdigheder, færdigheder i teamarbejde og interpersonelle færdigheder og andre færdigheder, der er forbundet med udvikling af personlig effektivitet. - Operations Management
I dette modul vil du udvikle din forståelse af en organisations evne til at levere varer og tjenesteydelser af den kvalitet, mængde og til den pris, der opfylder kundernes behov, samtidig med at ressourcerne udnyttes effektivt. De nøgleprincipper, der introduceres i dette modul, kan anvendes i alle erhvervssektorer og funktioner. De emner, der behandles, omfatter etik, miljømæssig bæredygtighed, global forretning, kompleksitet og usikkerhed samt fortsat faglig udvikling. - Økonomi og regnskab for virksomheder
På dette modul vil du udvikle din kritiske vurdering af virksomheders finansielle information fra brugernes perspektiv. Du vil studere både finansiel og ledelsesmæssig regnskabsføring, der dækker tre områder: grundlæggende principper (terminologi, formål, brugere), regler og bestemmelser samt forretningsenheder.- Finansielle regnskaber - centrale regnskaber, offentliggjorte regnskaber og analyse og fortolkning ved hjælp af nøgletal.
- Ledelsesregnskab - omkostningsberegning, budgettering og prognoser, budgetforvaltning og prisfastsættelse.
- Forskningsmetoder
Dette modul forbereder dig til at gennemføre systematisk erhvervs- og ledelsesforskning af høj kvalitet og giver dig mulighed for at få succes med din afsluttende afhandling eller et andet hovedmodul. Du vil lære at foretage effektiv forskning ved hjælp af en række sekundære og primære datakilder og vil blive introduceret til en række værktøjer, der er nødvendige for forskning, herunder metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og undersøgelsesfærdigheder. - Konsulentprojekt eller international ledelse i praksis: Studietur
Du kan vælge mellem:- Konsulentprojekt: Få praktisk international projekterfaring ved at arbejde i et tværkulturelt team på et reelt problem for en kundeorganisation. Du vil udvikle dine problemløsnings- og kommunikationsevner samt evnen til at arbejde i tværkulturelle teams. Dit team arbejder virtuelt, ansigt til ansigt og med hjælp fra undervisere.
- International studietur: Dette modul giver dig en praktisk og intensiv oplevelse af aktuelle forretningsideer og -praksis gennem besøg i multinationale virksomheder og internationale organisationer. Du mødes med ledere af globale virksomheder og internationale organisationer og får mulighed for at besøge faciliteterne. Programmet omfatter præsentationer fra lokale og internationale ledere, administratorer og akademikere. For at deltage i studieturen skal eleverne betale et ekstra gebyr, se afsnittet om ekskursioner for et eksempel på omkostninger.
Valgfrie moduler
- Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Global marketingstrategi
På dette modul vil du anvende de begreber, du tidligere har studeret, med vægt på det globale markedsmiljø. Du vil udvikle din forståelse for at skabe bæredygtige konkurrencefordele i en global kontekst, implementere strategier, der tager hensyn til både konvergens og divergens i forbrugerpræferencer, skabe globale produkter og brands, der har næsten universel anvendelse og appel, og betydningen af etiske og sociale spørgsmål på det globale marked. - Ressourcestyring, talent- og præstationsstyring
Et af de vigtigste mål for HR-funktionen er at mobilisere en arbejdsstyrke. Organisationer kan kun fungere, hvis de er i stand til at sammensætte hold af mennesker med de nødvendige kompetencer til at nå deres mål og fastholde effektive medarbejdere. I dette modul vil du fokusere på de praktiske aspekter af rekruttering, udvælgelse, fastholdelse af medarbejdere og afskedigelse. Du udvikler den viden og de færdigheder, der er nødvendige for ressource- og talentstyring i en global kontekst. Du vil få en forståelse af, hvordan performance management kan støtte en organisations strategiske mål, hvordan medarbejdernes præstationer kan forbedres og inspireres af ledelse, og hvordan det bidrager til højtydende arbejdsorganisationer. - Managing Employment Relations
Dette vil udvikle din forståelse af at lede ansættelsesforhold i en global virksomhed. Arbejdsmarkedsrelationer er et emne i forandring, der påvirkes af eksterne faktorer (politiske og økonomiske) og interne faktorer (ledelse og ledelsesstil). Du vil undersøge de forskellige nationale miljøers indvirkning på beskæftigelsen og de forskellige interessenters roller i ansættelsesforholdssystemer. Du vil også kritisk gennemgå ansættelsesforholdene i en organisation og fremsætte forslag til forbedringer af personaleledelsen. Dette modul omfatter en workshop om praktiske færdigheder. - Entrepreneurial Theory and Practice
Dette modul forbedrer din forståelse af iværksætteri og iværksætteri og hjælper dig med at udvikle vigtige iværksætterfærdigheder. Disse færdigheder omfatter idégenerering og evaluering, kommunikation, netværksdannelse og risikovurdering. Desuden vil du udvikle en forståelse for iværksætteriets sociale og økonomiske betydning. Modulet fokuserer på at udvikle en forståelse af faktorer, der vedrører udviklingen af iværksætteren, iværksætteridéen og iværksætterorganisationen. Ved at studere disse emner bygger modulet bro over kløften mellem teori og praksis. - Planlægning af nye forretningsprojekter
Dette modul udvikler dine færdigheder inden for forretningsplanlægning og er vigtigt for de studerende, der har til hensigt at starte og drive deres egen virksomhed. Kernen i modulet er en evaluering af en virksomheds forretningsmodel. I skal i grupper udarbejde en forretningsplan for en ny eller eksisterende virksomhed, som vil blive vurderet af et panel. Du vil blive vurderet ud fra dens økonomiske logik, dens værdi for kunden og dens ejeres afkast af investeringen. - Strategisk erhvervssimulering
Dette modul lærer dig om gruppebeslutningstagning. Det omfatter et scenarie for udvikling af en ny virksomhed, hvor du anvender din forståelse af forretnings- og iværksætterprincipper på en computersimulering. Simuleringen vil udfordre dine forretningsmæssige, iværksættermæssige og ansvarlige ledelsesbeslutninger, når du driver en international virksomhed, og den vil omfatte en række forretningsfunktioner. Du vil udvikle ledelsesfærdigheder som f.eks. teamledelse, budgettering, strategiudvikling, gennemførelse af en kommunikationsstrategi og håndtering af uventede konkurrenters aktiviteter. - Virksomhedsledelse og socialt ansvar
I dette modul lærer du om alternative perspektiver på strategisk ledelse og virksomhedsledelse. Dette vil omfatte interessentspørgsmål, herunder etik, bæredygtighed og virksomhedernes sociale ansvar (CSR). Du vil udvikle din forståelse for tilgange til problemløsning i forbindelse med ledelse i erhvervslivet. I dine studier vil du overveje aktuelle spørgsmål og de sociale konsekvenser af regeringsførelse. Du vil også fokusere på globaliseringens indvirkning på international ledelsespraksis. Du vil blive udstyret med den viden, der skal til for at forbedre ledelsesbeslutninger, der indebærer etiske valg. Endelig vil du overveje dine antagelser om lederes og organisationers rolle i en kompleks og udfordrende kontekst gennem udforskning af aktuelle emner inden for CSR. - Corporate Finance Concepts
Du vil studere, hvordan virksomheder forvalter deres økonomi inden for en virksomhed i overensstemmelse med deres virksomhedsstrategi. Dette omfatter forståelse af de forskellige metoder, der anvendes til at værdiansætte en virksomhed. Du vil også forstå, hvordan vigtige forretningsbeslutninger træffes ud fra et finansielt perspektiv, f.eks. investeringer i større projekter, forvaltning af arbejdskapital og risikovurdering. - Finansielle markeder og institutioner
Du vil studere, hvordan virksomheder interagerer i en ekstern finansiel kontekst ved at forstå, hvordan midler stilles til rådighed gennem markeder og institutioner. Dette modul ser på, hvordan de finansielle markeder fungerer, herunder aktiemarkeder, markeder for fastforrentede aktiver og derivatmarkeder, og fokuserer på spørgsmål om prisfastsættelse af aktiver og markedseffektivitet. Med hensyn til institutioner undersøger vi den finansielle sektors forandring som følge af globalisering, teknisk innovation og lovgivningsmæssige ændringer. - Indkøb & Supply Chain Management
I et stadig mere globaliseret erhvervsmiljø er organisationers evne til at identificere og derefter styre forsyningsnetværk og individuelle forsyningskæder blevet stadig vigtigere. Det er af afgørende betydning, at både opstrøms- og nedstrømsforbindelserne med leverandører og kunder forvaltes effektivt for at sikre, at der skabes værditilvækst, samtidig med at omkostningerne kontrolleres og kunden i sidste ende bliver tilfredsstillet. På dette modul lærer du om de vigtigste elementer og aktiviteter inden for indkøb og supply chain management, hvordan denne funktion understøtter den bredere organisation og dens mål, og hvordan disse aktiviteter kan styres for at sikre det optimale resultat. - Strategisk & Bæredygtig logistik
Fysisk logistik beskæftiger sig med styring og kontrol af aktiviteterne og processerne i en forsyningskæde, fra indkøb af materialer til flytning, distribution og levering af færdige varer, der opfylder kundernes ordrer. Kunderne er blevet mere og mere krævende og ønsker mere for mindre og større værditilvækst. Dette indebærer ofte skræddersyede produkter og tjenester, hurtige leverancer og avancerede informationssystemer. Denne nye æra med kundernes "pull" og det globaliserede erhvervsmiljø har sammen med vægten på bæredygtighed ført til begrebet "strategisk og bæredygtig logistik". De studerende skal evaluere, hvordan effektive logistik- og distributionssystemer kan blive vigtige forretningsmæssige katalysatorer, og hvor vigtigt det er at forvalte internationale logistiksystemer. - Digital forretningsstrategi
Det er ikke nogen overdrivelse at sige, at digitale teknologier har gennemgribende og forstyrrende virkninger på organisationslivet. Kun få brancher og arbejdsområder har været uberørt af deres stadig større udbredelse i produkter, tjenester og forretningsprocesser. I det 21. århundrede er der opstået nye industrier og forretningsmodeller, som ikke ville være tænkelige uden adgang til hurtige, prisbillige og fleksible digitale enheder - sammen med de tilhørende netværksinfrastrukturer. Dette modul har til formål at hjælpe de studerende med at forstå og håndtere de organisatoriske udfordringer og muligheder, der er forbundet med digital innovation og transformation. Den ser især på de strategiske og ledelsesmæssige spørgsmål, som ledere sandsynligvis vil blive konfronteret med, og på de begreber, teorier og rammer, som de skal forstå og anvende som svar på disse. - Informationssystemer i organisationer
Digitale teknologier, så forskellige som regnskabs- og salgssoftware, internet- og mobilteknologi, kunstig intelligens og robotteknologi, har en omfattende rolle og indvirkning i organisationer, som skal forstås og forvaltes. Dette modul har til formål at give de studerende viden og færdigheder til at forstå, analysere og evaluere brugen af digitale teknologier i organisationer ud fra et informationsperspektiv. Dette vil være baseret på systemteori og fokusere på den rolle, som data og information spiller i ledelsens beslutningstagning og forretningsprocesser.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Dette er en mulighed for dig til at foretage en dybdegående undersøgelse af et emne inden for International Business Management, som er af særlig interesse for dig. Den skal have et tilstrækkeligt klart fokus og være en undersøgelse baseret på primære og/eller sekundære data, der begrundes og understøttes af detaljerede henvisninger til relevante teorier og begreber fra litteraturen. - Synoptisk forskningsprojekt
På dette modul vil du integrere, anvende og udvide din viden og dine færdigheder fra kernemodulerne gennem et internationalt casestudie og en mundtlig eksamen. Du vil lære mere om kompleksiteten af Business and Management ved at sammenfatte og anvende den læring, du har opnået i andre moduler. - Kundeprojekt
Det arbejdsbaserede projekt er en mulighed for at forbinde teori med praksis. Du vil analysere et reelt organisatorisk problem indefra og finde en brugbar tilgang. Spørgsmålet kan være et problem, som organisationen står over for i øjeblikket, eller det kan vedrøre dens fremtidige strategi. Du er ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine egne fremskridt.
Praktikophold
- Arbejdsophold
Dette superviserede arbejdserfaringsmodul er en del af den toårige sandwich-ordning for studerende, der starter på programmet i september. Modulet støtter og vurderer studerende, der deltager i betalt, overvåget arbejdserfaring (et praktikophold) i en rolle, der er relevant for deres program. Det giver de studerende mulighed for at få en førstehåndsforståelse af, hvordan virksomheder arbejder, og for at anvende den læring, de har opnået i det underviste element af deres program, i et virkeligt arbejdsmiljø.
Vi vil hjælpe dig med at finde en praktikplads - vores team har en database med muligheder og afholder arrangementer, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. En praktikplads vil give dig værdifuld erfaring, men det kræver en stor indsats at få en praktikplads, og det er ikke sikkert, at det lykkes. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele den periode, hvor du er i praktik.
Der opkræves gebyrer for praktikåret i år 2, og de kan fås ved henvendelse i maj i studieåret.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Du vil få en eksamen med meget relevant viden og praktiske erfaringer om, hvordan man leder forskellige funktionelle enheder i organisationer.
Mange af vores kandidater finder lederstillinger i en lang række organisationer, herunder:
- virksomheder, der producerer hurtigt omsættelige handelsvarer
- konsulentfirmaer
- finansielle institutioner
- detailgiganter
- velgørende organisationer
- SMV'er
Eksempler på disse arbejdsgivere er bl.a.:
- Amazon
- IBM
- Deutsche Telekom
- Deloitte, KPMG, PwC, EY
- Oxfam
- BASF-gruppen
- Kautex Unipart
- Raiffeisen Bank
- Revolution forsikring
- Amerikanske erhvervskonferencer
- Consilio Global
- Eller vende tilbage til deres familievirksomhed