MSc i International Business and Marketing Management
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £11.000 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc International Business and Marketing Management kursus er akkrediteret af Association of MBA (AMBA) og Chartered Management Institute (CMI). Det vil forberede dig til en succesfuld international karriere med en kommerciel eller non-profit organisation.
Du lærer at:
- identificere, analysere og evaluere en række forretningsrelaterede problemstillinger
- udvikle passende svar på disse problemer
- vælge den mest passende fremgangsmåde
Du vil fokusere dine studier inden for markedsføringsområdet for at forberede dig til en række karrierer, herunder:
- produkt- og brand management
- markedsanalyse og research
- administration af kundeforhold
- direkte marketing
- digital markedsføring
- public relations
- medier og reklame.
Akkrediteringer
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Vi har designet et meget fleksibelt kursus, der er tilpasset en bred vifte af interesser inden for en række forskellige fagområder/roller/sektorer. Dette kursus er velegnet til enkeltpersoner:
- fra forskellige uddannelsesmæssige baggrunde
- som måske ikke har nogen tidligere erhvervserfaring
- som ønsker at udbygge deres viden og forståelse af forretning og ledelse for at støtte deres karriereønsker.
Du vil studere en kombination af obligatoriske og valgfrie moduler og vælge at gennemføre enten en afhandling, et klientbaseret forskningsprojekt eller et synoptisk forskningsprojekt.
Vores undervisere kommer fra en række forskellige akademiske og ikke-akademiske baggrunde. Det giver dig en omfattende og alsidig læringsoplevelse.
Vores studerende er internationale. Så du vil få gavn af at arbejde sammen med medarbejdere og kolleger med forskellige erfaringer og perspektiver.
Vores evalueringsstrategi omfatter en række forskellige evalueringsformer, herunder individuelle opgaver, grupperapporter og præsentationer, refleksioner, mundtlige og skriftlige eksamener.
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Global strategisk ledelse
Strategisk ledelse er den proces, hvor ledere formulerer og gennemfører strategier for at skabe høje resultater. På dette modul vil du udvikle din forståelse af den ledelsesmæssige strategiske udfordring, nemlig hvordan man kan skabe bæredygtige konkurrencefordele. Du skal foretage en kritisk evaluering af de vigtigste strategiske spørgsmål. Du vil overveje det bredere økonomiske miljø og undersøge, hvorfor strategi er vigtig, hvordan organisationer træffer strategiske beslutninger gennem analyse- og valgprocesser samt ansvarlig og etisk ledelse og lederskab. - Innovation, forandring og organisationer
Formålet med dette modul er at give indsigt i en række emner, der repræsenterer centrale spørgsmål omkring innovation og forandring og den organisatoriske kontekst i moderne generel ledelse. Modulet er fremtidsorienteret fra den nuværende organisation til den fremtidige udvikling. Et centralt perspektiv er en hidtidig udvikling af iværksætteri, innovation, forandring og organisatorisk praksis, der gør de studerende opmærksomme på langsigtede mønstre og cyklusser og på den måde og det omfang, som fortiden kan forme nutiden på. - Introduktion til principperne for markedsføring
I dette modul vil du blive introduceret til de vigtigste principper for markedsføring. Du vil udforske købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå marketingfolk planlægger, styrer og overvåger markedsføringsprogrammer i et internationalt miljø. - Udvikling af færdigheder til virksomhedsledelse
Succesfulde ledere har forskellige tilgange til deres arbejde og deler en række forskellige personlighedstræk. Et vigtigt formål med dette modul er at tilskynde dig til at udvikle en stærk selvbevidsthed om dine egne styrker og svagheder som leder og kollega. Derudover vil du udvikle en række overførbare færdigheder, som er afgørende for en vellykket ledelsespraksis. Det drejer sig bl.a. om beslutningsfærdigheder, færdigheder i teamarbejde og interpersonelle færdigheder og andre færdigheder, der er forbundet med udvikling af personlig effektivitet. - Operations Management
I dette modul vil du udvikle din forståelse af en organisations evne til at levere varer og tjenesteydelser af den kvalitet, mængde og til den pris, der opfylder kundernes behov, samtidig med at ressourcerne udnyttes effektivt. De nøgleprincipper, der introduceres i dette modul, kan anvendes i alle erhvervssektorer og funktioner. De emner, der behandles, omfatter etik, miljømæssig bæredygtighed, global forretning, kompleksitet og usikkerhed samt fortsat faglig udvikling. - Økonomi og regnskab for virksomheder
På dette modul vil du udvikle din kritiske vurdering af virksomheders finansielle information fra brugernes perspektiv. Du vil studere både finansiel og ledelsesmæssig regnskabsføring, der dækker tre områder: grundlæggende principper (terminologi, formål, brugere), regler og bestemmelser samt forretningsenheder.- Finansielle regnskaber - centrale regnskaber, offentliggjorte regnskaber og analyse og fortolkning ved hjælp af nøgletal.
- Ledelsesregnskab - omkostningsberegning, budgettering og prognoser, budgetforvaltning og prisfastsættelse.
- Forskningsmetoder
Dette modul forbereder dig til at gennemføre systematisk erhvervs- og ledelsesforskning af høj kvalitet og giver dig mulighed for at få succes med din afsluttende afhandling eller et andet hovedmodul. Du vil lære at foretage effektiv forskning ved hjælp af en række sekundære og primære datakilder og vil blive introduceret til en række værktøjer, der er nødvendige for forskning, herunder metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og undersøgelsesfærdigheder. - Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Global Marketing Strategy (kun med start i september)
På dette modul vil du anvende de begreber, du tidligere har studeret, med vægt på det globale markedsmiljø. Du vil udvikle din forståelse for at skabe bæredygtige konkurrencefordele i en global kontekst, implementere strategier, der tager hensyn til både konvergens og divergens i forbrugerpræferencer, skabe globale produkter og brands, der har næsten universel anvendelse og appel, og betydningen af etiske og sociale spørgsmål på det globale marked. - Strategic Business Simulation (kun januarstart)
Dette modul lærer dig om beslutningstagning i grupper. Det omfatter et scenarie for udvikling af en ny virksomhed, hvor du anvender din forståelse af forretnings- og iværksætterprincipper på en computersimulering. Simuleringen vil udfordre dine forretningsmæssige, iværksættermæssige og ansvarlige ledelsesbeslutninger, når du driver en international virksomhed, og den vil omfatte en række forretningsfunktioner. Du vil udvikle ledelsesfærdigheder som f.eks. teamledelse, budgettering, strategiudvikling, gennemførelse af en kommunikationsstrategi og håndtering af uventede konkurrenters aktiviteter. - Konsulentprojekt eller international studierejse
Du kan vælge mellem:- Konsulentprojekt: Få praktisk international projekterfaring ved at arbejde i et tværkulturelt team på et reelt problem for en kundeorganisation. Du vil udvikle dine problemløsnings- og kommunikationsevner samt evnen til at arbejde i tværkulturelle teams. Dit team arbejder virtuelt, ansigt til ansigt og med hjælp fra undervisere.
- Internationalt studieophold Rejse: Dette modul giver dig en praktisk og intensiv oplevelse af aktuelle forretningsideer og -praksis ved at besøge multinationale virksomheder og internationale organisationer. Du mødes med ledere af globale virksomheder og internationale organisationer og får mulighed for at besøge faciliteterne. Programmet omfatter præsentationer fra lokale og internationale ledere, administratorer og akademikere. For at deltage i studieturen skal eleverne betale et ekstra gebyr, se afsnittet om ekskursioner for et eksempel på omkostninger.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Dette er en mulighed for dig til at foretage en dybdegående undersøgelse af et emne inden for virksomhedsledelse, der har din særlige interesse. Den skal have et tilstrækkeligt klart fokus og være en undersøgelse baseret på primære og/eller sekundære data, der begrundes og understøttes af detaljerede henvisninger til relevante teorier og begreber fra litteraturen. - Kundeprojekt
Det arbejdsbaserede projekt er en mulighed for at forbinde teori med praksis. Du vil analysere et reelt organisatorisk problem indefra og finde en brugbar tilgang. Spørgsmålet kan være et problem, som organisationen står over for i øjeblikket, eller det kan vedrøre dens fremtidige strategi. Du er ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine egne fremskridt. - Synoptisk forskningsprojekt
På dette modul vil du integrere, anvende og udvide din viden og dine færdigheder fra kernemodulerne gennem et internationalt casestudie og en mundtlig eksamen. Du vil lære mere om kompleksiteten af Business and Management ved at sammenfatte og anvende den læring, du har opnået i andre moduler.
Praktikophold
- Arbejdsophold
Dette superviserede arbejdserfaringsmodul er en del af den toårige sandwich-ordning for studerende, der starter på programmet i september. Modulet støtter og vurderer studerende, der deltager i betalt, overvåget arbejdserfaring (et praktikophold) i en rolle, der er relevant for deres program. Det giver de studerende mulighed for at få en førstehåndsforståelse af, hvordan virksomheder arbejder, og for at anvende den læring, de har opnået i det underviste element af deres program, i et virkeligt arbejdsmiljø.
Vi vil hjælpe dig med at finde en praktikplads - vores team har en database med muligheder og afholder arrangementer, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. En praktikplads vil give dig værdifuld erfaring, men det kræver en stor indsats at få en praktikplads, og det er ikke sikkert, at det lykkes. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele den periode, hvor du er i praktik.
Der opkræves gebyrer for praktikåret i år 2, og de kan fås ved henvendelse i maj i studieåret.
Programundervisning
Karrieremuligheder
MSc Business and Marketing Management forbereder dig til en bred vifte af roller inden for marketing i erhvervslivet. De kan være i kommercielle, nonprofit- eller offentlige organisationer.
Mange af vores kandidater finder lederstillinger i en lang række organisationer, herunder:
- virksomheder, der producerer hurtigt omsættelige handelsvarer
- konsulentfirmaer
- finansielle institutioner
- detailgiganter
- velgørende organisationer
- SMV'er
Eksempler på disse arbejdsgivere er bl.a.:
- Amazon
- IBM
- Deutsche Telekom
- Deloitte, KPMG, PwC, EY
- Oxfam
- BASF-gruppen
- Kautex Unipart
- Raiffeisen Bank