MSc i International Food & Beverage Management
ESCP Business School
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
15 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 27.350 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Programmets mål
For en succesrig karriere inden for fødevarer og drikkevarer som ledere, ledere og iværksættere.
Programmet er åbent for alle, der brænder for F & B-branchen, og som ønsker at arbejde i det fra et ledelsesperspektiv. Du behøver ikke at være en "specialist" i F & B-sektoren for at blive optaget. Du har mulighed for at styrke dine generelle ledelsesevner gennem kurser, der dækker marketing, økonomi, salg, HR management og forskellige strategiområder.
Når du har afsluttet programmet, vil flere scenarier være åbne i et multinationalt selskab eller i en mindre mellemstore virksomhed, i en opstart eller i en konsolideret virksomhed i Europa eller rundt om i verden.
Innovative og operationelle
Denne MSc tilbyder dig alle elementerne i et masterstudie på højt niveau med en innovativ tilgang, der tilbyder den førstehåndsoplevelse med mere end 20 dages firmabesøg, møder med topledere fra fødevareindustrien, smagssessioner i regioner der er kendt for madekspertise som Piemonte, Toscana og Champagne-regionen.
Talsmænd fra kendte internationale fødevare- og drikkevarevirksomheder vil give tips og tricks om, hvordan man med succes kan udvikle nye produkter og ideer, og hvordan man kan forbedre dit personlige netværk.
Et praktikophold, interaktive forelæsninger baseret på case studies, integreret teamwork og mundtlige præsentationer samt operationelle Labs og business games vil gøre denne MSc unik og innovativ og give dig et meget praktisk forberedelse til succesfuldt at komme ind i denne sektor.
Adgangskrav
- Bachelor eller kandidatuddannelse i ethvert fagområde
- Engelsk flydende (niveau C1)
Hvad overvejes en plus:
- Tidligere arbejdserfaring inden for fødevarer og drikkevarer
- Lidt kendskab til et andet fremmedsprog
Gebyrer og finansielle poster
Gebyrerne for studieåret 2020/2021 er sat til € 27.000.
Gebyrerne faktureres enten:
- i en rate i begyndelsen af studieåret
- ESCP tilbyder også mulighed for direkte debitering:
- Depositum: € 3.500 ved 2 uger efter optagelse
- Første rate: 12.000 € inden 31. august 2020
- Anden rate: 11.500 € inden 21. februar 2021
Ansøgningsgebyrer
En betaling på € 130 for ansøgningsgebyrer, der skal betales til CCIP ESCP.
Stipendier
MSc i Food and Beverage Management tilbyder studerende delvist stipendier, finansieret af CCIAA i Torino, på grundlag af både fortjeneste og økonomisk behov.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
MSc i Food and Beverage Management tilbyder studerende delvist stipendier, finansieret af CCIAA i Torino, på grundlag af både fortjeneste og økonomisk behov.
Læreplan
Specialiseringen fokuserer på fødevare- og drikkevareindustrien med en transnational tilgang og dækker alle de grundlæggende kompetencer, der er nødvendige for at lykkes i denne sektor. Du får mulighed for at studere på tværs af Italien og Frankrig.
Professorer og facilitatorer giver en god blanding af stærke faglige baggrunde med mange års erhvervserfaring inden for kompetence og en solid akademisk international baggrund og fundament. med en international akademisk læseplan og baggrund.
Undervisningsformerne er en blanding af forelæsningsbaserede og case-baserede tilgange. En væsentlig integration i foredragene for gæstetalere fra erhvervslivet, startups og iværksættere giver merværdi til viden og til deltagernes netværk.
En innovativ pædagogisk model udviklet på ESCP vil blande foredrag og besøg på stedet med onlineaktiviteter for fuldt ud at udnytte internationalitet, lavere geografiske afstande og træne deltagerne til nye arbejdsmetoder, der vil drage mere og mere fordel af brugen af teknologi og online arbejder.
Kernekurser - termin 1
Juli - september: Kandidater med <240 ECTS tidligere grad (eller tilsvarende)
Disse seks moduler er kun obligatoriske for kandidater med mindre end 240 ECTS (eller tilsvarende).
De kører i et online format mellem juli og september forud for campusvilkårene. Kandidater kan blive fritaget for at deltage i disse moduler baseret på deres tidligere erhvervserfaring (3 år påkrævet). Se Adgangsfane for flere oplysninger.
Kerneledelse
- Økonomi
- Statistik
- Regnskab & økonomi
- Marketing
- Ledelse
- Strategi
Kernekurser - vilkår 2 og 3
Oktober - marts: Turin Campus | April - juni: Paris Campus
Kurserne giver både teori og virkelige applikationer.
Specialiseringen starter i oktober og er afhængig af ESCPs højt kvalificerede undervisningspersonale samt de besøgende professorer fra nogle af de mest prestigefyldte universiteter og handelsskoler i verden og inviterede professorer med omfattende erhvervserfaring inden for datavidenskab.
Dette program kræver et højt niveau af engelsk sprogfærdighed.
Termin 2 - Torino Campus
- Marketingprincipper inden for mad og drikke
- Finansielt regnskab inden for mad og drikke
- Forbrugerindsigt og marketingundersøgelser
- Effektiv kommunikation
- Virksomhedsstrategi: succeser, fiaskoer og udfordringer i F & B -branchen
- Ledelsesøkonomi: mikrofundamenter i F&B
- Forståelse af mad og drikkevarers økonomiske udfordringer
- Familievirksomhed og opstart i F&B
- Digital strategi for F&B
- HR Management & tværkulturel dynamik i F&B
- International forretningsret og fødevareforskrifter
Valgfrie kurser
- Introduktion til håndtering af madspild
- Introduktion til AgriFoodTech Innovation
- Avancerede økonomi- og ledelsesmodeller til F&B
- Mad og drikke i nye lande
- Big data og forretningsanalyse
- Salgsledelse i F&B
- Marketing på sociale medier i F&B
Termin 3 - Paris Campus
- Supply Chain & Operations i F & B -branchen
- Forhandlinger i en interkulturel kontekst
- Kunde Value Management
- Handel, detailhandel og kategorimarkedsføring i F & B -branchen
- Markedsføring af innovationer og udvikling af nyt produkt
- Bæredygtighed og risiko for F & B -virksomheder
Studerende vil også tage et obligatorisk seminar om etik, miljø, social og virksomhedsledelse.
Professionel mission - termin 4
Juli - december: En professionel mission på mindst 4 måneder overalt i verden
Fra juli til december skal eleverne gennemføre en praktikplads i virksomheden på 4 måneder.
Praktikken er en mulighed for praktisk anvendelse af de teoretiske begreber, der er lært af kurser, med henblik på at etablere en karriere.
Afdelingen for Corporate Relations
Company Relations Department er dedikeret til at indsamle placeringstilbud fra mange virksomheder. Afdelingen arrangerer også en række messer, der involverer virksomheder, hvilket giver kandidatstuderende mange muligheder for at tage kontakt.
Professionelt speciale og forskningsseminar - semester 4
December: Skrivning og forsvar af et professionelt speciale
Dette individuelle anvendte forskningsprojekt er en væsentlig del af programmet, da det fører til dybdegående analyse.
Det bør arbejdes videre med afsnit 2, 3 og 4. Emnet skal afsluttes i koordinering med den faglige specialevejleder inden udgangen af semester 2. Evalueringen af kandidatfaglig afhandling er baseret på en skriftlig rapport og et mundtligt forsvar før en jury i slutningen af december.
En professionel afhandling repræsenterer 17 af de i alt 90 ECTS -point, der er optjent i løbet af dette studieår.*
I løbet af denne tid vil eleverne også deltage i et obligatorisk forskningsseminar afholdt af en ESCP -professor. Dette seminar repræsenterer 3 ECTS -point af de i alt 90 optjente i løbet af dette studieår.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Når du har afsluttet specialiseringen, vil der være mange muligheder i en multinational virksomhed eller i en lille-mellemstor virksomhed, i en nystartet virksomhed eller i en konsolideret virksomhed i Europa eller i resten af verden.
Internationale karrieremuligheder som:
- Marketingchef
- Brand Manager
- Produktchef
- Mad & Leder af drikkevareafdelingen
- International regional chef
- Kommunikationschef
- Eksport- og importchef
- Iværksætter
- Leder af forsyningskæden
- Produkt- og forretningsudvikler
Akkrediteringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.