Programoversigt

Det luksuriøse marked er i overgang og udvikler hele tiden sin markedsføringspraksis, hvilket betyder, at de studerende skal tage en sektormæssig markedsstrategi, når de arbejder i denne industri. Master of Science i Luxury Industries Marketing og Management (L2M) vil uddanne kompetente ledere, der forstår udfordringerne bag internationalisering af et mærke og digitalisering både i marketing tilgang og distribution. L2M-programmet vil lære eleverne, hvordan man designer en markedsføringsstrategi, der fremhæver værdipapiret for luksusvarer eller -tjenester samt kombinerer nye forbrugerindsigt og metoder til optimering af trendspotting i luksussektoren. Studerende vil blive bedt om at sætte distributionsløsninger, der optimerer e-handel, efter de nye tendenser i morgendagens forbrugere.

Studerende vil også lære at oprette en passende distributionsstrategi, der tilpasser sig den nye forbruger, og de vil blive udfordret til at forpligte kvaliteten af ​​det traditionelle individuelle forhold og erfaringsmarkedsføring med stringente og omkostningseffektive metoder til massemarketing.

Da forbrugsudgifterne på luksusvarer og -tjenester i Nordamerika, Kina, Indien, Brasilien og Rusland vil fortsætte med at øge, skal luksusmærkerne ekspandere globalt, hvilket fører til udviklingen af ​​brandbilleder og skabelsen af ​​en innovativ portefølje. MSc programmet vil hjælpe eleverne med at forstå de udfordringer og kompleksiteter af nye forretningsmodeller som følge af erhvervelser og nye partnerskaber.

Med sin campus beliggende i hjertet af Paris, vil eleverne dechiffrere universet, der udgør mærker som Hermes, YSL og Louis Vuitton. Ved at leve og studere i Paris, vil eleverne forstå historien om luksus og dens indflydelse på Paris. Hjem til de største luksusmarkedsgrupper LVMH og Kering, Paris repræsenterer luksus i al sin pragt.

  • Varighed: 15-18 måneder
  • Campus: Paris
  • Sprog: Engelsk
  • Mode: Heltid
  • Undervisningsgebyrer: 16 500 €
  • Ansøgningsgebyrer: 130 €
  • Indtagelse: oktober
  • Frist: 30. juni

Styrker

  • På trods af finanskrisen er der 3-4% global vækst i luksusbranchen. Væksten i denne sektor medfører et økosystem af job og muligheder.
  • L2M programmet dækker high-end luksus og mass luksus; gennem relations marketing og one-to-one, lærer eleverne at overgå fra produktorientering til kundeorientering.
  • Integration i SM2-klyngen, hvor elever lærer at analysere produkter og tjenester inden for et bestemt marked, formidle forbrugerne relevante oplysninger om produkter og tjenester, hvordan man distribuerer produkter eller tilbyder tjenester på et givet marked og hvordan man planlægger og udvikler koncepter af produkter eller tjenester inden for rammerne af nye forretningsmodeller.

mål

  • Etablering af et relevant værdiudbud under hensyntagen til de særlige forhold i luksusindustrien: "hurtig luksus" -model, betydningen af ​​fortælling i kommunikation på mere horisontale kanaler (herunder sociale medier), den betydelige udvikling af salgsstedet i den endelige blanding.
  • Forstå udviklingen i den globale økonomi og specifikationer for luksusmarkedet efter type produkter (mode
  • At erhverve en ekspertise om dagens og morgendagens udfordringer, der er specifikke for luksusmarkedet, med en forståelse for sektorens aktører og dets økosystem; styring af de nye passende teknologier til internationalisering og digitalisering af luksusmarkedet.

Studentprofil

  • Studerende i Business, Management, Humaniora eller Arts
  • Studerende motiveret til at forfølge en karriere inden for marketing eller ledelse med stor interesse eller lyst til at arbejde i luksusindustrien

Programstruktur

L2M-programmet vedtager en operationel tilgang i sin pædagogik. Som navnet antyder, følger programmet en trefoldet tilgang, der fokuserer på luksus, marketing og ledelse.

Master of Science i Luksus Industries Marketing

  • Generelle uddannelseskurser i Multikulturel Ledelse, Forretningsstrategi, Ledelse og HR, Finansiel Kontrol og International Marketing
  • Specialiserede marketingkurser undervist af akademikere inden for Innovation Marketing, Consumer Adfærd, Relationship Marketing og Data Analytics
  • Specialiserede kurser undervist af fagfolk inden for luksus, luksusmarkeder, nye forretningsmodeller i luksus og luksus marketing og kommunikationsstrategi
  • Valgfag, der finder sted i Toulouse, Paris, Casablanca, Barcelona og London

Undervisere

  • TBS permanent fakultet, der parrer deres undervisningsmetode med nuværende forskning
  • Industri fagfolk arbejder inden for tekstil design, brand arkitektur, interkulturel reklame, tværkulturel forvaltning og trendspotning, luksus re-branding med erfaring i LVMH, Kering, Richemont, Hermes, Chanel og L'Oreal
  • Besøgende professorer fra topuniversiteter i Frankrig og i udlandet

Kurser

Generelle uddannelseskurser:

  • Multikulturel forvaltning
  • Omforme forretningsdrift til at definere effektivitet
  • Låsning af lederen i dig
  • Udformning af Value Offering i en international sammenhæng
  • Undersøgelse af, hvad der kører ydeevne
  • Franske sprogkurser

Specialiserede Marketing kurser:

  • Innovationsmarkedsføring: Fra idé til værdiskabelse
  • Forståelse af den nye forbruger
  • Relationer Marketing og Exchange Evolutioner

Luksus kurser:

  • Historie, Sociologi og Luksusfilosofi
  • Forstå de nye facetter i luksus verden over
  • Marketing og kommunikation til at drive et segmenteret luksustilbud
  • Løsninger til udvikling af en vellykket luksusvirksomhed

Indlæggelser

  • Faglige krav: 4 års bachelorgrad *
  • Sprogkrav:
    • Engelsk modersmål, eller
    • Bacheloruddannelsen undervises på engelsk eller
    • TOEFL IBT 80 / IELTS 6,5 / TOEIC 800 / FCE

4-trins applikationsproces:

  • Komplet online ansøgning
  • Indsend bilag
  • Tag virtuelt interview
  • Vent til optagelsesresultater

Karrieremuligheder

  • Produktchef
  • Marketing / Kommunikationschef
  • Marketing Analyst
  • Market Research Analyst
  • Markedsanalyser
  • Brand Manager
  • Marketing Manager
  • Fællesskabschef
  • Web Strategy Manager
  • Kategori Manager

Udtalelser

Manjari JAYASEELAN, MSc International Luxury Industries Marketing

"Programmet og fakultetet var fremragende, jeg vil helt klart anbefale det. TBS er et sted, hvor du kan få viden med gode fakultet og supportpersonale. Jeg kunne godt lide TBS 'Paris campus med det sjove og venlige miljø. Jeg ønsker bare kurset var længere! "

Program undervist i:
Engelsk

Se 7 flere kurser fra Toulouse Business School »

Senest opdateret October 27, 2018
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Okt 2019
Duration
15 - 18 måneder
Fuldtid
Price
16,500 EUR
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Okt 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Okt 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date

MSc International Luxury Industries Marketing & Management