MSc i International Tourism Management
Modul University Vienna
Nøgleinformation
Campus placering
Vienna, Østrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 5.810 / per semester
Ansøgningsfrist
01 Apr 2024
Tidligste startdato
16 Sep 2024
Introduktion
Hvorfor ville du vælge International Tourism Management?
Vores program forbereder de studerende til bedst muligt at imødekomme den globale turistindustris fremtidige behov, som fokuserer på effektiviteten af det akademiske system såvel som brancherelevansen af uddannelsen og elevernes behov med hensyn til beskæftigelsesegnethed. Du vil beskæftige dig med banebrydende emner såsom oplevelsesdesign, deleøkonomi, smarte byer, innovation i anbefalingssystemer og online bookingplatforme samt virtual reality-forstærkede turismeoplevelser. Med udgangspunkt i den seneste udvikling inden for ny medieteknologi vil du lære at kritisk analysere teknologiens indvirkning på turismedestinationer og samfund. Udvikl dine forskningsfærdigheder, strategidesign, implementering og organisatorisk ledelse, og lær hvordan du anvender virksomhedernes sociale ansvar i det globale forretningsmiljø.
Fra fundament til speciale
Programmet udfordrer kandidatstuderende til at vokse og udvikle sig fra studerende til industriaktører ved at introducere dem til nøje udvalgte mentorer i branchens excellence-programmet. Programmet tilbyder kurser designet til at introducere studerende til kernen i turisme management. Desuden har Modul University-studerende adgang til banebrydende specialiseringer, der vil øge deres beskæftigelsesegnethed i kommende sektorer såsom bæredygtig turisme samt digitalisering og turisme. Denne grad giver også grundlaget og kvalifikationen for, at du kan fortsætte dine studier i et ph.d.-program.
Programundervisning
Læreplan
MSc i International Tourism Management-studerende skal gennemføre de nødvendige kernekurser og et udvalg af berigelseskurser som en del af deres læseplan:
- Fundamental for ledelse og forskning
- International turisme
- Innovation og forandringsledelse
- Bæredygtighed i turisme
- Speciale
Specialiseringer og berigelseskurser
MSc i International Tourism Management-studerende har mulighed for at fokusere på et af fem specialiseringsområder. Der skal minimum gennemføres 15 ECTS-point fra ét specialeområde for at kvalificere sig til et certifikat, og yderligere 3 ECTS kan gennemføres fra et andet specialeområde. For en generel MSc i International Tourism Management skal studerende gennemføre 18 ECTS-point, der består af valgfrie kurser, der udbydes i en af de fem specialiseringer. Følgende specialiseringer er tilgængelige for MSc i International Tourism Management-studerende:
- Digital markedsføring og sociale medier
- Entreprenørskab, innovation og ledelse
- Innovation og oplevelsesdesign for turisme
- Ejendomsforvaltning
- Bæredygtig ledelse og styring
Valgfri praktik
Studerende kan vælge at gennemføre en 6 ECTS valgfri praktik. Dette vil reducere det påkrævede ECTS af Modul V: Berigelseskursus med 6 ECTS.
Excellence program
Industry Excellence-programmet parrer topstuderende af MSc-programmerne med seniorrepræsentanter for østrigske og internationale virksomheder for on-the-job-erfaring inden for dit valgte område. I løbet af to semestre vil du blive vejledt af en leder på seniorniveau for at lære på egen hånd, hvordan ledelsesbeslutninger træffes i det moderne forretningsmiljø.
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder for kandidater fra Master of Science i International Tourism Management:
- Turismedestinationschef, museumschef, attraktionschef, virksomhedsstifter, strategikonsulent, resortdirektør, digital marketingchef, forskellige lederstillinger på hoteller og hos flyselskaber, marketingmanager, salgschef, event manager