MSc i Marketing Communications Management
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £10.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Udvikl din viden og færdigheder med vores Marketing Communications Management MSc.
Dette er et konverteringskursus designet til studerende med begrænset markedsføringserfaring. Men hvis du har en vis marketingbaggrund, kan du udvikle din viden og færdigheder, især inden for følgende områder:
- brand kommunikationsstrategier
- brugen af branded og content management
- og de mere traditionelle metoder som reklame og PR.
Du vil arbejde på levende projekter for rigtige kunder. Og hvis du starter i september, kan du vælge at tage et års betalt vejledt praktikophold i en marketingrolle. Denne erhvervserfaring vil forberede dig til din fremtidige karriere inden for områder som:
- annoncering
- public relations
- markedsføring på sociale medier
- influencer marketing
- mærkevareindhold
- indholdsmarkedsføring
- medieplanlægning.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Du vil studere en række obligatoriske moduler, herunder et modul, som vil hjælpe dig med at udvikle dine faglige og akademiske færdigheder. Derefter vælger du enten en afhandling eller et kundeprojekt.
Hvis du starter i september, kan du vælge sandwich-formen, som giver dig mulighed for at søge om et års betalt og overvåget arbejdserfaring i en marketingfunktion.
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Introduktion til principperne for markedsføring
Dette modul introducerer de vigtigste principper for markedsføring ved at studere de teorier, der ligger til grund for emnet. Du vil udforske købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå marketingfolk planlægger, styrer, implementerer og overvåger marketingprogrammer i det 21. århundredes internationale miljø. - Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Research Methods for Events and Marketing
Dette modul giver dig de færdigheder, der gør dig i stand til at foretage selvstændig markedsføringsforskning. Studerende på kandidatuddannelserne forventes at foretage effektiv forskning ved at trække på en række sekundære og primære datakilder i forbindelse med forberedelsen af kursusarbejdet. Det er vigtigt, at du bliver udsat for en række metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og studiekompetencer. Desuden er dette modul rettet mod forberedelse til og succesfuld gennemførelse af stringent og systematisk forskning af høj kvalitet inden for erhvervsliv og ledelse. - Faglig og akademisk udvikling
- Dette modul til udvikling af faglige og akademiske færdigheder hjælper dig med at blive en livslang lærende, udvikle karrierefokus og forbedre din beskæftigelsesegnethed. Du starter med at fokusere på, hvordan du opnår dit bedste akademiske niveau, og derefter udvikler du dine færdigheder med hensyn til beskæftigelse og karriereplanlægning. Du vil arbejde med en plan for selvudvikling og tage lederskab i din egen læring og udvikling. Du vil blive coachet i at identificere, deltage i og reflektere over, hvordan du kan drage fordel af udviklingsaktiviteter inden for universitetet og eksternt.
- Strategisk brand management
Du vil undersøge, hvordan brands skabes og forvaltes med succes. Du vil udforske den nyeste forskning og praksis inden for strategisk brand management og fokusere på innovative tilgange til udvikling af nye produkter. De vigtigste etiske, miljømæssige og sociokulturelle implikationer for moderne brand management analyseres i regionale, nationale og globale sammenhænge. Den nyeste forskning og praksis inden for strategisk brand management og brugen af sociale medier og digital kommunikationsteknologi undersøges. Når du har afsluttet dette modul, vil du have opnået avanceret viden om de nyeste værktøjer, teknikker og bredere samfundsmæssige implikationer af moderne strategisk brand management. - Brand and Marketing Communications
Du vil udforske den rolle og anvendelse af moderne brand- og marketingkommunikation og den grundlæggende indsigt i, at en organisations brandstrategi skal være i centrum for alle dens marketingkommunikationsaktiviteter. Et professionelt og etisk ansvarligt fokus vil hjælpe dig med at tage hensyn til flere interessenters behov - f.eks. forbrugere, virksomheder, medierne, pressionsgrupper - i en global sammenhæng. En bred vifte af markedsføringskommunikationskanaler og -værktøjer vil blive vurderet kritisk. Dette omfatter reklame, PR, sponsorater og digital markedsføringskommunikation. Kreativ og strategisk indsigt fra den aktuelle praksis vil hjælpe dig med at forstå og anvende dine færdigheder inden for marketingkommunikation. - Content Marketing Management
Dette modul undersøger begreberne branded content og content marketing. Du vil især fokusere på den rolle og anvendelse af content marketing som en ny ledelsesmæssig tilgang til marketingkommunikation. Modulet undersøger kritisk det fundamentale paradigmeskift inden for marketingkommunikation fra push- til pull-markedsføring, som har ført til fremkomsten af branded content og content marketing. Desuden præciserer dette modul, hvad der adskiller branded content og content marketing fra andre centrale marketingkommunikationskoncepter og forvaltningstilgange. Du vil lære at udvikle etisk ansvarlig content marketing management praksis på tværs af en række forskellige sektorer og tage hensyn til flere interessenter på regionalt, nationalt og internationalt plan. - Marketingstrategi for digitale og sociale medier
Digitale teknologier har forandret markedsføringen, de tilbyder nye kilder til kundeindsigt, de har dramatisk ændret kundeadfærd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket den måde, hvorpå organisationer interagerer med deres kunder og vigtigste interessenter. Formålet med dette modul er at anlægge et strategisk perspektiv på det digitale og sociale mediemiljø. Den fokuserer på samspillet mellem forbrugere, virksomheder og andre organisationer, og hvordan digital tænkning kan bidrage til en effektiv markedsføring. Webbaserede medier, mobile platforme, sociale medier og digitale værktøjer gennemgås, praktiseres og evalueres kritisk for at identificere vellykkede resultater og skabe moderne digitale markedsføringsstrategier.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Afhandlingen er en mulighed for at udforske og udvikle din ekspertise inden for markedsføringskommunikation. Du opfordres til at vælge et emne, som vil være værdifuldt i din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrende aktivitet, hvor du driver dit eget forskningsprojekt med vejledning og rådgivning fra en vejleder, baseret på det forslag, der er udviklet i modulet Research Methods in Marketing. - Kundeprojekt
Du får mulighed for at forbinde teori med praksis ved at analysere et reelt organisatorisk problem. Efter at have identificeret et projekt (med godkendelse fra både kundevirksomheden og modullederen) undersøger du et bestemt emne, som kan understøttes af den relevante litteratur og ved at foretage primær forskning med kunden. Dette modul er ikke et praktikophold, men kan tages i forbindelse med et praktikophold, som du har fundet og deltager i. Det pågældende "problem" kan være et aktuelt ledelsesproblem for kundeorganisationen eller relateret til fremtidige strategiske valg. Kundeprojektet giver dig en vigtig lærings- og personlig udviklingsoplevelse.
Praktikophold
- Marketing Practice (sandwich mode)
Dette modul er en fantastisk mulighed for at få et års overvåget, betalt fuldtidsarbejdserfaring i Storbritannien eller internationalt i en marketingfunktion. Du vil undersøge en markedsføringsudfordring i en kommerciel eller nonprofitorganisation. I løbet af dette praktikophold anvender du de praktiske begreber, du lærer på kurset. Når du arbejder for organisationen, vil du være ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine fremskridt.
Vi tilbyder masser af støtte til at hjælpe dig med at finde betalt arbejdserfaring og få kontakt med forskellige organisationer. Vores praktikantteam (WAVES) har en database, der registrerer muligheder for praktikophold, og de afholder adskillige praktikantmesser, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. Det er dit ansvar at skaffe dig en praktikplads, og det kræver en stor indsats, men det giver dig værdifuld erfaring. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele denne periode.
Programundervisning
Karrieremuligheder
MSc Marketing Communications Management-programmet giver grundlæggende viden gennem kernemoduler:
- Introduktion til principperne for markedsføring
- Forståelse af kundeadfærd
- Strategi for markedsføring på digitale og sociale medier
- Forskningsmetoder til arrangementer
- Markedsføring og faglig og akademisk udvikling.
Programmet videreudvikler det specialiserede indhold gennem:
- Varemærker og markedsføringskommunikation,
- Strategisk brand management
- Forvaltning af indholdsmarkedsføring
- Afhandling eller kundeprojekt.
Denne læring giver vores kandidater mulighed for at vælge karriere Pathways inden for en række generelle og specialiserede marketingområder som følger:
Markedsførings-/erhvervssektoren (som dækker både Business to Business- og Business to Customer-discipliner)
- Markedsføringskommunikation
- Kommunikationsbureauer (f.eks. Reklame, PR, medier, digital, integreret, sociale medier)
- Markeds-/markedsføringsundersøgelser
- Virksomhedsrådgivning
- Detailhandel (online/offline)
- Styring af kunderelationer
- Etisk/grøn markedsføring
- Non Profit-organisationer
- International markedsføring
Arbejdsgiverne omfatter:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC
- Nielsen
Vores kandidater har følgende stillinger inden for marketingkommunikation:
- kommunikationschef
- reklamechef
- leder af PR-virksomhed
- medieplanlægger
- medieindkøber
- leder af content marketing
- markedsføringsforsker
- chef for kunderelationer
- strategisk planlægger
- kreativ planlægger
- leder af partnerskabet,
- koordinator for sponsorater
- account manager
- leder af sociale medier
- salgschef
Disse stillinger er på tværs af kommercielle og ikke-kommercielle sektorer samt kommunikationsbureauer. Desuden går nogle af vores studerende videre til at starte deres egne virksomheder.
Vi har stærke relationer med virksomheder i en række brancher, som er med til at informere programmets udformning og levering og giver mulighed for praktikophold og beskæftigelse. Vores karriereservice hjælper de studerende med at få en "konkurrencefordel", når de søger job, ved at tilbyde hjælp til CV'er og prøve at lave vurderingscentre og interviews.
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.