Markedsføring er blevet en vigtig drivkraft for både resultater indenfor organisationer og organisatoriske beslutninger. Programmet giver eleverne mulighed for at udvikle en bred faglig knowhow inden for marketing management takket være en unik kombination af kursusindhold.

Det integrerer et avanceret forberedelse i væsentlige markedsføringsværktøjer og områder som kvantitative metoder, juridiske spørgsmål og digitale marketingstrategier med yderst innovative strategier og kompetencer fra forskellige fagområder som neurovidenskab eller antropologiske studier og deres indvirkning på markedsrelaterede områder som forbrugeradfærd.

Kandidater er villige til at lykkes i en hurtigt skiftende globaliseret erhvervsliv med den nødvendige viden og færdigheder, der gør det muligt for dem ikke blot at reagere, men også proaktivt at forme fremtidens markedsføring.

De vil være i stand til at komme ind på arbejdsmarkedet i en række brancher, fra virksomhed til virksomhed til forretning til forbrugere, og spiller forskellige roller inden for markedsføringsfunktionen. De kan lykkes i fremstillings-, service-, detail- og konsulentfirmaer samt i markedsundersøgelses- og kommunikationsbureauer.

Programstruktur

I det første år studerer de konceptuelle og operationelle værktøjer, der er nødvendige for at forstå markedernes miljø og adfærd fra efterspørgselssiden og forsyningssiden (konkurrencedygtige kontekster, forbrugernes og industriens indkøbers adfærd, analyse af distributionssystemer) og de vigtige aspekter af markedsføring ledelse (strategisk perspektiv, produktstyring, innovationsudvikling og virksomhedskommunikation).
Studerende specialiserer sig derfor i et af de områder, der er fokuseret på faglig ekspertise og fremtidige karrieremuligheder ved at vælge en af ​​de store kandidater foreslået af Bocconi eller ved at udarbejde et sæt kurser, der skal vælges blandt de ledige inden for programmet.

FØRSTE ÅR
på Bocconi (Milano)

Første semester
Hovedemner:

  • Strategiske Marketingværktøjer
  • Market Sensing
  • Globale Vision og Økonomiske Scenarier

Studerende erhverver en forbruger-centreret indstilling, at udvikle fundamentet for strategisk markedsføring og forstå, hvordan man analyserer industrielle strukturer og dynamik.

Andet semester
Hovedemner:

  • Go-to-Market værktøjer
  • Marketing Analytics
  • Innovation og konkurrencedygtige stier

Dette semester gennemfører søjlerne i marketing, udvikler et tværfagligt sæt af kompetencer til problemløsning og forskning og giver eleverne mulighed for at erhverve et solidt tankegang for innovation og konkurrencemæssige udfordringer.

ANDET ÅR
på Bocconi (Milano) og / eller i udlandet

majors

  • Erhvervskommunikation og sociale medier
  • Distributionsnetværk og Retailing i den digitale tidsalder
  • Produkt og Service Management
  • Big Data og Business Analytics

Gratis spor

  • 4 valgfag

Studerende i udlandet

  • Dobbeltgrader med:
    ESADE Escuela Superior de Administracion y Direction de Empresas (Barcelona, ​​Spanien)
    NHH Norsk Handelshøjskole (Bergen, Norge)
    Queen's School of Business (Kingston, Canada)
    Universidade Catolica Portuguesa (Lissabon, Portugal)
    Universität Mannheim (Mannheim, Tyskland)
    University of Melbourne (Melbourne, Australien)
    WU Wirtschaftsuniversität Wien (Wien, Østrig)
  • Udvekslingsprogrammer

Praktik (obligatorisk)
Fremmedsprog (to sprog)
Afhandling

Læringsmål

Master of Science i Marketing Management har følgende uddannelsesmæssige mål:
  • tilvejebringe avancerede studier inden for markedsføring på de operative såvel som strategiske områder med henvisning til den nationale og internationale kontekst
  • udvikle en komplet forståelse af de forskellige marketing teknikker med hensyn til business-to-business og business-to-consumer, herunder forskellige kulturelle sammenhænge
  • færdiggør din forberedelse inden for erhvervsområdet, der giver kompetencer inden for emner som økonomi, kvantitativ og juridisk, for at udvikle problemanalysevidenskaber i tværfaglige områder;
  • udvikle adfærdsmæssige færdigheder via ad hoc-seminarer og via ind / ud af klassevirksomhed relateret til kurser, nemlig færdigheder i kommunikation, i interaktion, til løsning af komplekse spørgsmål;
  • Fremme flydende på engelsk for at arbejde effektivt og effektivt færdighed i et andet EU-sprog (i engelsk version af MSc: italiensk for ikke-italiensk modersmål). Endelig at fremme en bred kultur for at udvikle kritisk tænkning og at dykke i spidskompetente emner.

Karrieremuligheder

Jobmuligheder for kandidater i MSc i Marketing Management omfatter:

  • Business-to-business og business-to-consumer roller i alle brancher
  • Nøgleområder inden for marketing, fx markedsanalyse, strategisk marketingplanlægning, markedsføring implementering og overvågning
  • Muligheder på den internationale arena takket være den internationale bevidsthed om styrken af ​​Bocconi-mærket og dets netværk af forbindelser med virksomheder, offentlige institutioner og non-profit organisationer
  • Åbninger i fremstillings-, service-, detail- og konsulentfirmaer samt med markedsforsknings- og kommunikationsbureauer
  • En bred vifte af startpositioner og roller, som produkt- og brandchef, reklamestrategist, markedsanalytiker, medieplanlægger, nøglekonto og kundeledelseschef, handels- og detailchef, salgschef, kategoristyrer, PR og event manager osv. .
Program undervist i:
Engelsk

Se 11 flere kurser fra University Bocconi »

Senest opdateret September 27, 2018
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Duration
2 år
Fuldtid
Price
13,474 EUR
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Okt 2019
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
End Date
Ansøgningsfrist
Location
Ansøgningsfrist
End Date

Okt 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date