MSc i Service Management og Design
The University of Edinburgh - Edinburgh Futures Institute
Nøgleinformation
Campus placering
Edinburgh, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* hjemmestuderende: boligafgifter skal stadig aftales | internationale/EU-studerende 1 år på fuld tid: £25.300
Introduktion
En ny, tværfaglig uddannelse med Edinburgh Futures Institute
Tjenester – og hvordan de designes og styres på tværs af den offentlige og private sektor – er afgørende for fremtiden for økonomier og samfund over hele kloden. Dette innovative nye masterprogram integrerer unikt serviceledelse og servicedesign i sammenhæng med et datadrevet samfund og undervises af akademiske eksperter fra ledelse, design og datarelaterede områder. Det er beregnet til dem, der planlægger at bygge karrierer inden for servicerelaterede områder på tværs af den private, offentlige og tredje sektor. Det støtter eleverne til at udvikle de kritiske, kreative og datafærdigheder, der er afgørende for deres succes.
I modsætning til andre programmer betragter dette karakteristiske program serviceledelse og servicedesign som en del af en integreret helhed. Vi kan ikke designe tjenester uden at forstå, hvordan de skal leveres og administreres, og vi kan ikke administrere tjenester uden at forstå, hvordan og hvorfor de er designet. Ved at arbejde ud fra dette perspektiv vil du udvikle en engageret og kritisk forståelse af serviceledelse og servicedesign, der vil understøtte din karriereudvikling.
Ved at udvikle kernedatafærdigheder og en avanceret forståelse af implikationerne af designede tjenester, vil du udforske kerneegenskaberne ved 'service' og 'tjenester, forstå hvordan de kan designes, administreres og leveres for at tilføje værdi til deres forbrugere og brugere. Du vil se på implikationerne af det datadrevne samfund for servicesektoren, og hvad det betyder for styring og design af services. Programmet vil også give dig en dyb forståelse af, hvordan værdi defineres, skabes og indlejres i servicelevering.
Postgraduate Study ved Edinburgh Futures Institute
Dette program er en del af en sammenkoblet portefølje af postgraduate studier i Edinburgh Futures Institute (EFI). EFI understøtter tværfaglig undervisning, læring og forskning, der er fokuseret på komplekse globale og sociale udfordringer. Vores uddannelser undervises alle af akademiske eksperter fra mange forskellige fagområder, og som EFI-studerende vil du udvikle kreativ, kritisk og datainformeret tænkning, der går på tværs af traditionelle faggrænser. Du får plads til at tænke dybt over spørgsmål knyttet til dine egne passioner og faglige mål, og vil udvikle et projekt baseret på en problemstilling, som du interesserer dig for.
Ud over viden, der er specifik for dit studieområde, vil studier på EFI give dig de færdigheder og den forståelse, du har brug for for at blive en kreativ, selvsikker og kritisk borger i en verden i hurtig forandring. Disse vil omfatte kernedatafærdigheder, dataetik, evnen til at undersøge spørgsmål af globalt omfang og de kreative og analytiske tilgange til viden, der er afgørende for at opbygge bedre fremtider. Du kan tilmelde dig, uanset om du allerede har kompetencer i brug og anvendelse af digitale data.
Indlæggelser
Læreplan
De studerende på uddannelsen studerer følgende:
- En portefølje af EFI-kurser (40 credits), som giver dig de vigtige kritiske og praktiske datakompetencer, undersøgelsesmetoder, etiske og kreative kompetencer, der er nødvendige for at understøtte dine programbaserede studier.
- Kernekurser (30 credits), der er specifikke for dit program.
- Et projekt (i form af et kursus i integration og projektplanlægning på 20 point og et afsluttende projekt på 40 point).
- Et bredt udvalg af korte valgfrie kurser på 10 point (50 point), hvoraf mindst to skal være om emner, der er relateret til dit program, med mulighed for at studere på tværs af hele EFI-porteføljen.
Centrale kurser
Programmet omfatter tre hovedkurser på 10 creditpoint:
- Introduktion til service management
- Introduktion til servicedesign
- Værdi og værdiskabelse (som udforsker den grundlæggende rolle, som værdiskabelse spiller i både service management og servicedesign)
Du skal også tage følgende fælles grundkurser på 10 point, som er obligatoriske for EFI-studerende på alle uddannelser:
- Tværfaglige fremtidsudsigter
- Indsigt gennem data eller tekst Remix (vælg en)
- Etiske datafremtider
- Repræsentation af data eller opbygning af nære fremtidsudsigter (vælg en)
Disse fælles hovedkurser placerer dig i tværfaglige hold med studerende fra andre programområder. De vil lære dig at indsamle, administrere og analysere datasæt og at bruge nye metoder til at kortlægge og designe fremtiden. De vil også undervise i de grundlæggende dataetiske principper, samtidig med at de støtter dig i at bruge dine kreative evner til at analysere og repræsentere datainformerede og kvalitative undersøgelser.
Valgfrie kurser
EFI tilbyder en bred portefølje af omkring 40-50 valgfrie kurser, der undervises af akademisk personale fra mange forskellige fagområder, herunder ca. seks til otte kurser om emner, der er forbundet med dit program. De nøjagtige kurser varierer fra år til år.
I 2023-24 kan de kurser, der er knyttet til dit program, omfatte:
- Anvendt samskabelse
- Datadrevet innovation inden for tjenesteydelser
- Materielle tings internet
- Inter-organisatorisk arbejde og samarbejde
- Introduktion til participatoriske metoder
- Markedsføring og kommunikation af tjenester
- Strategisk ledelse og operationel forvaltning
- Udformning og levering af offentlige tjenester
Valgfrie kurser fra hele det bredere udbud dækker en række temaer og emner, f.eks:
- kritiske perspektiver på, hvordan nye teknologier ændrer samfundet
- færdigheder inden for data, programmering og forskning, der fremmer de færdigheder, der læres i den fælles EFI-kerneuddannelse
- årsagerne til og konsekvenserne af uligheder i hele verden
- hvordan nye og hurtigt skiftende teknologier og datakilder forandrer demokratiets fremtid
- hvordan fortællinger styrer den måde, vi forstår verden på
- aktuelle udfordringer og fremtidsudsigter for de kreative industrier
Projektet
I dit afsluttende projekt vil du være i stand til at anvende din læring i dybden på et område, et spørgsmål eller en bekymring, der driver dig. Det kunne være:
- på grundlag af dine egne personlige eller faglige interesser
- defineret af din arbejdsgiver
- sponsoreret af en af vores EFI-partnere fra industrien, myndighederne eller lokalsamfundet
- er tilpasset et af EFI's forskningsprogrammer
Du kan aflevere din endelige projektrapport som et skriftligt værk eller kombinere tekst med andre former - video, visualisering, en digital artefakt, performance, kode - alt efter behov.
Du vil relativt tidligt i uddannelsen vælge dit projektemne og arbejde på det parallelt med de underviste kurser. Vi forventer, at projekterne har en tværfaglig tilgang, som er i tråd med EFI-kernens kreative, data- og fremtidsorienterede karakter.
Muligheder for deltid og fuldtid
Fuldtidsstuderende på uddannelsen tager disse kurser på et år.
Deltidsstuderende tager de samme kurser som fuldtidsstuderende, over enten to eller tre år:
- I den toårige version tager de studerende 80 credits i kurser i år 1 og 100 credits (inklusive projektet) i år 2.
- I de treårige versioner tager de studerende 120 credits i kurser i løbet af det første og andet år (med op til 80 credits pr. år i hvert år), og derefter tager de studerende projektet (60 credits) i det tredje år.
Studerende kan også studere med henblik på et postgraduate certifikat eller postgraduate diplom:
- Studerende har to år til at tage en postgraduate diplomuddannelse, hvor de tager de samme undervisningsfag som studerende på kandidatuddannelsen, men ikke projektet. De skal tage i alt 120 credits i kurser - mellem 40 og 80 i hvert år.
- Studerende har et år til at gennemføre postgraduate certifikatet, hvor de skal tage 60 credits i kurser, herunder mellem 10 og 40 credits af EFI's "fælles hovedkurser", mellem 20 og 50 credits af programspecifikke kurser (enten programmets hovedkurser eller valgfrie kurser) og op til 30 credits fra den bredere række af EFI valgfrie kurser.
Programresultat
Når du har gennemført dette program med succes, vil du:
- at have en kritisk forståelse af værdi og værdier på tværs af serviceledelse og servicedesign og af, hvordan de hænger sammen
- at kunne identificere, generere og anvende passende forskningsmetoder til at løse aktuelle problemer på tværs af forskellige serviceområder med fokus på samskabelse af viden
- være i stand til kritisk at vurdere, sammenfatte og integrere information fra alle discipliner inden for servicestyring og servicedesign
- at kommunikere effektivt og følsomt i komplekse og dynamiske miljøer for at støtte udviklingen af samskabende kulturer
- at udvikle de personlige og intellektuelle evner til at blive en ledende leder i grænsefladen mellem servicestyring og servicedesign
- med sikkerhed at identificere, vurdere og udvikle tekniske værktøjer og tilgange og anvende dem i digitale og analoge miljøer
Programundervisning
Karrieremuligheder
Programmet henvender sig til ansøgere, der enten allerede arbejder eller er interesseret i en karriere inden for serviceledelse og/eller servicedesign - i den offentlige, private og tredje sektor. Servicesektoren udgør ca. 75 % af de udviklede økonomier globalt set og 35-50 % af udviklingsøkonomierne - og den vokser hurtigt.
Det er derfor en vigtig kilde til beskæftigelse og karriereforbedrende muligheder. Der findes karrieremuligheder inden for serviceledelse og servicedesign i den offentlige, private og tredje sektor. Vi forventer, at kandidater fra programmet vil stræbe efter operationelle og strategiske lederstillinger inden for design og levering af tjenester. Disse karrieremuligheder kan omfatte roller som f.eks:
- chefer for serviceområder
- chefdesignere
- sektorledere eller direktører
Mulige beskæftigelsesområder er bl.a.:
- Finansielle tjenesteydelser og bankvirksomhed
- Turisme, fritid og sport
- Offentlige tjenester og sundhedstjenester
- Uddannelse
- Forretningstjenester
- Kreative industrier
- Detailhandel og mode
- IT- og informationstjenester
Programmets kerneelementer omhandler de data og højere færdigheder, som vi ved er vigtige for fremtidens arbejde, et selvsikkert og kritisk medborgerskab og et velfungerende og retfærdigt samfund.