MSc i at undervise i engelsk til talere af andre sprog
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 19.100 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jun 2024
* Nordirland og Republikken Irland: £6.650 | England, Skotland eller Wales: £7.470 | EU Andet og International: £18.200
Introduktion
Dette er en professionelt orienteret højere grad for dem, der har til hensigt at følge en karriere i engelsk sprogundervisning (ELT) og lærere, der ønsker at udvide og udvikle deres viden om sprogundervisning. MSc TESOL-teamet er internationalt anerkendt for sit udvalg af undervisning og forskning inden for sprogundervisning og anvendt lingvistik.
Programmet gør det muligt for deltagerne at opnå den nødvendige viden og færdigheder til at udtænke og undervise i effektive engelsksprogede kurser, ud over at udstyre eleverne med de væsentlige forsknings- og analytiske færdigheder til at følge med den hurtige udvikling inden for TESOL og anvendt lingvistik.
Gennem rækken af moduler kan du også fokusere på visse aspekter af TESOL og sprogindlæring, herunder materialeudvikling, tosproget undervisning, virkningen af digitale færdigheder og sprogvurdering. Et af hovedtrækkene ved MSc TESOL er, at uddannelsen er knyttet direkte til det nye Center for Sprogundervisning, hvilket betyder, at studerende kan drage fordel af en rig forskningskultur for at øge deres kursusaktiviteter.
Ansøgningsfrist: torsdag den 30. juni 2022 kl. 16.00.
Studenterfaring
Undervisning i små grupper MSc TESOL-teamet er internationalt anerkendt for sit udvalg af undervisning og forskning inden for sprogundervisning og anvendt lingvistik.
Fleksibilitetsdiplom- og certifikatmuligheder er også tilgængelige.
Meritoverførselsstuderende, der har gennemført andre priser på masterniveau, f.eks PGCE, inden for de sidste 10 år er berettiget til meritoverførsel. Ansøgningen om meritoverførsel skal indsendes samtidig med online-programansøgningen, da retrospektive ansøgninger ikke accepteres.
Disciplinær bedømmelse Der er ingen skriftlige prøver. Alle moduler bedømmes ved skriftlige opgaver, som har et fagligt og/eller teoretisk fokus. Eksempler omfatter casestudier, sproganalyse og materialeevalueringer. Formativ vurderingspraksis til at støtte studerende er et nøgleelement i MSc TESOL-moduler.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Studerende kan tilmelde sig på fuld tid (1 år) eller deltid (3 år). Deltidsstuderende gennemfører typisk et eller to moduler pr. Semester. Fuldtidsstuderende gennemfører typisk tre moduler pr. Semester.
MSc tildeles studerende, der med succes gennemfører seks underviste moduler (120 CATS -point) og en 15.000 - 20.000 ord forskningsafhandling (60 CATS -point).
Udgangskvalifikationer er tilgængelige: studerende kan afslutte et postgraduate diplom ved at gennemføre 120 CATS-point fra underviste moduler eller et postgraduate-certifikat med succes at gennemføre 60 CATS-point fra underviste moduler.
Kursusdetaljer
Kernemoduler inkluderer (alle 20 CATS):
En introduktion til forskningsmetoder: Børn, unge og uddannelse
Dette indledende forskningsmetodemodul er obligatorisk for alle kandidatstuderende på Institut for Samfundsvidenskab, Uddannelse og Socialt Arbejde og forudsætter ingen tidligere erfaring eller viden om forskningsmetoder. Formålet med modulet er at give et generelt forskningsoverblik og kontekstualisere den brede vifte af tilgange og debatter, der er tydelige inden for nutidig uddannelsesforskning.
Sprogbevidsthed til undervisning
Dette modul vil overveje de forskellige systemer og færdigheder i det engelske sprog (fonologi, grammatik, leksikon, diskurs, tale, lytning, læsning og skrivning) og udstyre kursisterne med de nødvendige færdigheder til at analysere sprog til undervisningsformål. Modulet vil lægge vægt på brugen af pædagogisk grammatik og anlægge en systemisk/funktionel tilgang til grammatik. Der vil blive lagt særlig vægt på studiet af talt og skriftlig diskurs.
Sprogindlæring og -undervisning
Dette modul vil give et overblik over de vigtigste teorier forbundet med sprogindlæring og sprogtilegnelse i den formelle kontekst i klasseværelset. Det vil give moduldeltagere mulighed for at vurdere forskellige tilgange til støtte for læring i en række TESOL-sammenhænge.
TESOL: Principper og praksis
Dette modul vil overveje principperne og praksisserne for ELT-metodologi og spore udviklingen over de sidste 20 år. Fra fremkomsten af 'den kommunikative tilgang' til den nuværende 'post-metode'-æra, vil kurset undersøge en række pædagogiske problemstillinger og evaluere deres indvirkning på nuværende klasseværelsespraksis.
Valgfrit modul: (20 CATS)
Et valgfrit modul kan vælges blandt dem, der tilbydes i uddannelsen Uddannelsesstudier (MEd), herunder følgende:
Spørgsmål i sprogvurdering for TESOL *
Dette modul udforsker nøglespørgsmål i vurdering, herunder forholdet mellem vurdering og læring, feedback og virkningen af vurdering og test på læring. Den giver et overblik over centrale vurderingsbegreber for validitet og reliabilitet og overvejer forskellige modeller for vurderingspraksis og feedback. Dette modul undersøger begrebet sprogfærdigheder for TESOL og nuværende metoder og praksis i klasseværelsesbaseret sprogvurdering.
* Studerende kan ikke tage vurderingsspørgsmål i undervisning og læring i klasseværelserne, hvis de tager dette modul.
Digital læsning og kommunikation
Målet med dette modul er at undersøge virkningen af nye digitale færdigheder på sprogindlæring og TESOL. Modulet tager udgangspunkt i et socialt praksissyn på literacy, som derefter bruges som en linse til kritisk at undersøge digital literacy i det moderne samfund og dets rolle i sprogundervisningen. Kursusdeltagere vil også undersøge metoder, der er blevet anvendt til at forske i sprog og læsefærdigheder i digitale miljøer. Modulet udstyrer kursisterne med de nødvendige færdigheder til praktisk at undersøge og analysere digitale færdigheder i menneskers liv, i institutioner og i det bredere samfund.
Materialudvikling til TESOL
Dette modul vil undersøge begrebet 'kontekst' i forhold til undervisning i engelsk til talere af andre sprog. Begyndende med klasseværelset som kontekst vil deltagerne have mulighed for at udvikle deres egen interaktionelle bevidsthed som et middel til at fremme læringsmuligheder. Modulet vil derefter overveje den bredere forestilling om ELT-kontekster i relation til engelsk kulturpolitik som et internationalt sprog og vurdere den indflydelse, som forskellige kontekster har på tilgange til undervisning og læring, vurdering og udformning og brug af læseplaner og undervisningsmaterialer.
Tosprogethed, Literacy og Disciplinary Literacy Development
Dette modul er designet til at give deltagerne en grundlæggende forståelse af tosprogethed/flersprogethed og modeller for tosproget/flersproget undervisning. Modulet vil fremme lærernes forståelse af den pædagogiske og programmatiske praksis til at imødekomme de sproglige og akademiske behov hos flersprogede elever ved at trække på deres sproglige og kulturelle ressourcer. Kurset vil dække det historiske og teoretiske grundlag for tosproget undervisning som relateret til forskellige tosprogede programmer, herunder undervisning, læseplan og vurdering.
Ranglister
Vores uddannelsesforskning er blevet rangeret som nummer 4 i Storbritannien i forhold til forskningsintensitet, med 87 % vurderet som 'internationalt fremragende eller verdensledende' (REf, 2014).
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater har fundet deres grad meget gavnlig i at få beskæftigelse i en række undervisningsinstitutioner verden over, internationale agenturer og eksamensorganer og opnå forfremmelse på deres nuværende arbejdsplads. Andre går videre til yderligere studier og forskning på doktorgradsniveau.
Queens postgraduates høster ekstraordinære fordele. Unikke initiativer, såsom Degree Plus og Researcher Plus, styrker vores forpligtelse til beskæftigelsesegnethed, mens innovative lederskabs- og executive-programmer hjælper vores studerende med at få centrale lederstillinger både nationalt og internationalt.
Yderligere priser vundet
Studerende, der vælger at udføre afhandlingsforskning i Nordirland, der involverer deltagere under 18 år, skal gennemgå en Enhanced Disclosure Check med Access NI, der koster £33.
Priser og priser
Lærere, der arbejder på klasseværelsesbaserede afhandlingsprojekter, kan ansøge om prisen for Northern Ireland Center for Educational Research (NICER).
Grad plus pris for undervisningsfærdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at opnå bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige færdigheder. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt fra et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder dette Grad Plus. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.