MSc i bæredygtighedsvidenskab, politik og samfund

Generelt

Program beskrivelse

Maastricht University - School of Business and Economics

International Center for Integreret Evaluering og Bæredygtig Udvikling (ICIS).


Bæredygtig udvikling - at forene samfundets udviklingsmål med planetens miljømæssige grænser på lang sigt - har vist sig som en af de centrale udfordringer for menneskeheden i det 21. århundrede. Bæredygtighedsvidenskab, politik og samfund kræver et langsigtet perspektiv og systemtænkning for at forstå de dynamiske sammenhænge mellem miljø, økonomi og samfund. Der er et presserende behov for lærde og fagfolk, der er uddannet i tværfaglige og integrerende tilgange til bæredygtig udvikling, så de kan vurdere og håndtere kompleksiteten involveret fra et systems perspektiv. Dette masterprogram vil skabe en unik mulighed for studerende til at specialisere sig i bæredygtighedsvidenskab og -politik, og især i bæredygtighedsvurdering, gennem et tværfagligt læseplan i en international atmosfære.


De vigtigste egenskaber ved SSPS MSc-program kan sammenfattes som følger:

• 1 års program (60 ECTS) helt på engelsk

• samfundsmæssigt højt relevant emne

• professionel orienteret tilgang

• International, tværfaglig klasseværelse med små grupper

• Undervisning af forskere

• Skræddersyet afhandling


Karrieremuligheder


MSc SSPS sigter mod at udruste sine kandidater med den viden, færdigheder og kompetencer, der gør det muligt for dem at finde en position i statslige, ikke-statslige og forretningsorganisationer, og at sikre, at de i deres professionelle praksis kan udføre funktioner såsom politik- beslutningstagere, bæredygtighedskoordinator, analytiker af strategisk politik og strategier og konsulent i bæredygtighedsspørgsmål. Nogle kandidater kan overveje en videnskabelig karriere ved et forskningsinstitut eller universitet gennem en ph.d.-bane.

Problembaseret læring


Master of Science in Sustainability Science, Policy and Society (MSc SSPS) vedtager Problem Based Learning (PBL) som dets uddannelsesformat.


PBL gør Maastricht-systemet "student-centreret" i stedet for "lærer-centreret": eleverne arbejder i små grupper på ca. 10-15 personer med personale, komplementære forelæsninger og undervisningsmateriale tæt på at hjælpe dem. Denne tilgang indebærer småskoleundervisning og intensivt gruppearbejde, som er afgørende for håndtering af virkelige problemer, der kun kan behandles tilstrækkeligt ud fra et integreret perspektiv.


Da MSc SSPS tiltrækker studerende fra forskellige nationaliteter og discipliner, beriker det resulterende internationale, tværfaglige læringsmiljø diskussionerne mellem studerende (og personale) og fremmer social læring.


MSc SSPS koordineres og undervises af International Center for Integrated assessment and Sustainable Development (ICIS) ved Maastricht University.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

ICIS, at the Faculty of Humanities and Sciences, Maastricht University, was founded in 1998. ICIS addresses complex issues facing the planet and its inhabitants. Its aims are to conduct research and p ... Læs mere

ICIS, at the Faculty of Humanities and Sciences, Maastricht University, was founded in 1998. ICIS addresses complex issues facing the planet and its inhabitants. Its aims are to conduct research and provide education in the fields of integrated assessment and sustainable development. Minimer