MSc i byggeprojektledelse
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £9.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.900
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc i Construction Project Management (CPM) opfylder de udfordrende krav fra den moderne lærende og de skiftende behov hos fagfolk i byggemiljøer.
Vi har stærke forbindelser til fremtrædende virksomheder i sektoren, såsom:
- Mace
- Willmott Dixon
- BAM Byggeri.
Vi rådfører os med disse virksomheder for at sikre, at kursusindhold forbliver relevant for den moderne byggeleder. De yder også rådgivning om eksisterende og foreslåede studieforløb, forskningsaktiviteter og konsulentarbejde.
Du kommer til at arbejde med problemstillinger, som byggebranchen, kunder og rådgivere oplever. Ved at gøre det vil du udvikle en bred vifte af ledelsesevner og viden, herunder:
- Bygningsinformationsmodellering (BIM)
- projektfinansiering
- teknologi
- indkøb.
Kurset er ideelt, hvis du har en baggrund i byggebranchen og ønsker at udvikle din karriere som Byggeleder. Vores kandidater fortsætter med at fremme deres karriere lokalt, nationalt og globalt.
Bemærk venligst, PGCert- og PGDip-kvalifikationer tilbydes kun som exit-priser og er ikke akkrediteret af RICS eller CIOB.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Studieformer
Der er to måder at levere dette kursus på:
- på fuld tid på campus
- fjernundervisning.
Der er to indgangspunkter - september og januar.
Bemærk venligst, at PGCert- og PGDip-kvalifikationer kun tilbydes som afslutningsbeviser og er ikke akkrediteret af RICS eller CIOB. Ansøgere, der er interesseret i disse, bør i første omgang søge om at blive cand.merc.
For fuldtidsstuderende afholdes der forelæsninger på to faste dage hver uge.
For fjernundervisere er det virtuelle læringsmiljø (VLE) den primære leveringsform. De studerende får støtte via e-mail, Skype, online-forelæsninger og telefon, og de er velkomne til at deltage i alle forelæsninger på campus. Fjernstuderende anbefales at bruge to aftener om ugen og en hel dag i weekenden på deres studier.
Der er også intensive studieperioder og en europæisk ekskursion, hvor studerende fra begge studieformer mødes (valgfrit for fjernstuderende).
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Mennesker, ledelse og organisationer (30 credits)
Dette modul har til formål at udvikle din viden om og forståelse af, hvordan adfærdsmæssige og organisatoriske spørgsmål påvirker projektresultater, og hvordan de kan udnyttes til at levere projekter effektivt.
Den omfatter en oversigt over ledelsestilgange, en undersøgelse af spørgsmålene omkring forståelse af sig selv og andre, teamteori og lederskab, kommunikation, konfliktteori og konfliktløsning, konfliktløsningsstrategier og læring af erfaringer i projektmiljøer samt konflikter og forhandling i forbindelse med personlige og kulturelle forskelle.
Modulet er i vid udstrækning baseret på problembaseret læring (PBL). Her fremmes PBL gennem problemløsningsøvelser, der er baseret på prominente casestudier og spiløvelser. - Projektplanlægning, kontrol og risiko (30 credits)
Dette modul forbereder dig til at lede projekter inden for det byggede miljø ved hjælp af avancerede planlægnings- og kontrolteknikker. Du vil lære og anvende en række færdigheder inden for projektplanlægning, planlægning, overvågning og kontrol, herunder analyse af pengestrømme og kapitaludgifter, værdistyring, risiko- og mulighederstyring og brug af softwarebaserede beslutningsstøtteværktøjer, som anvendes i industrien. - Processtyring (30 credits)
Dette modul udvikler de nødvendige færdigheder til at styre indkøb effektivt og produktivt; de nøgleprocesser, der i sidste ende er afgørende for projektets succes. Modulet starter med en kritisk evaluering af projektets livscyklus og udforsker en række alternative indkøbsmetoder, samtidig med at der lægges stor vægt på samarbejde og integration i forsyningskæden. Desuden undersøges også de kontraktmæssige ordninger mellem parterne i forsyningskæden samt kilder til tvister og konflikthåndtering.
Modulet undersøger også andre vigtige aspekter af byggeprojektledelse, såsom sundhed og sikkerhed, kvalitet og miljøledelse. Kriterierne for projektsucces og teamets præstationer overvejes også, mens der foreslås et mere effektivt projektleverancesystem ved at udforske udvikling af forsyningskæden og lean-tænkning. - Avanceret teknologi og BIM (30 credits)
Dette modul anerkender, at den nuværende udfordring for den britiske byggeindustri er at finde innovative løsninger for at imødekomme kravene i en verden i hastig forandring. Bæredygtigt byggeri, byggeri uden for byggepladsen og intelligente teknologier er nogle af de metoder, der udvikles for at levere et produktivt og mere bæredygtigt byggemiljø af høj kvalitet til vores fremtidige generationer.
Selv om BIM (Building Information Modelling) endnu ikke er fuldt ud indarbejdet i standardpraksis, er den nye teknologi, der er ved at blive det grundlæggende middel til at drive og levere disse innovationer. Dette modul udforsker derfor både avancerede byggeteknologier og innovationer og brugen af BIM i forbindelse med forvaltning og organisering af information om byggeprojekter. - Anvendte forskningsmetoder (10 credits)
Dette modul giver dig de grundlæggende principper for forskningsdesign og fremhæver forskellen mellem kvalitative og kvantitative forskningsparadigmer og demonstrerer, hvordan data kan indsamles og analyseres, og hvordan deduktive argumenter kan bruges til at generalisere gyldige data. Den giver dig også et overblik over bestemte forskningsteknikker, så du kan vælge og udvikle de værktøjer, der er mest hensigtsmæssige for dit forskningsprojekt.
Intensive studieperioder
Du vil deltage i fire intensive studieperioder i løbet af din uddannelse. De varer normalt omkring 3 dage. Studerende (og personale) nyder disse intensive sessioner, da de kan dele erfaringer og viden samt forny venskaber og skabe forbindelser inden for branchen, og de studerende med åben undervisning får mulighed for at mødes ansigt til ansigt med personalet.
Tilrettelæggelsen og samarbejdskarakteren af disse intensive studieperioder bliver altid rost af vores studerende, som især er glade for de besøg på stedet, workshops og gæsteforelæsninger fra brancheeksperter, som er nogle af de vigtigste elementer.
Afhandling (50 credits)
Din afhandling følger op på Applied Research Methods og har ikke kun til formål at generere ny viden eller indsigt, men også at udvikle din evne til at foretage grundig forskning, planlægge og gennemføre et udvidet projekt og kommunikere komplekse idéer effektivt i ord og grafisk form. Du vil arbejde sammen med en vejleder fra instituttet for at producere et originalt stykke arbejde af publicerbar kvalitet ved at udføre din egen primære forskning og præsentere dine resultater på en professionel måde.
Læring og undervisning
Som svar på feedback fra branchen har vi gjort vores kurser mere praktiske ved at bruge en "anvendt" tilgang til læring. Dette kaldes undertiden "problembaseret læring" eller PBL. Med denne tilgang lærer du ved at arbejde med problemer, der er tilpasset komplekse, virkelige situationer. Vi bruger vores forbindelser med erhvervsfolk til at hjælpe med at udtænke de problemer, vi bruger i undervisningen. Det fører til en mere spændende og relevant oplevelse for de studerende.
Fuldtidsmodus
Du vil modtage nyt materiale hver uge med mellemliggende vejledning eller seminarer. Der er også intensive studieuger og en europæisk studietur, hvor du lærer sammen med studerende fra begge studieretninger.
Fjernundervisning
Det virtuelle læringsmiljø (VLE) er den primære leveringsform. Du vil også have kontakt via e-mail og telefon i de perioder, hvor du ikke er på campus.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Alle vores fjernundervisningsstuderende er ansat på fuld tid i fremtrædende virksomheder i sektoren.
Fuldtidsstuderende finder lignende beskæftigelse kort efter endt uddannelse. De har typisk stillinger som (assisterende) projektledere. Men den brede viden, som vores studerende får, giver dem fleksibilitet til at fungere effektivt i en række forskellige roller.
Lokale og nationale byggefirmaer, bygherrer, projektledere, husbyggere, landmænd og boligforeninger ansætter regelmæssigt vores kandidater.
Mange kandidater er ansat globalt - herunder i:
- Indien
- Pakistan
- Sydafrika
- Canada
- Australien
- Peru
- Mellemøsten
- Kina.