MSc i computer- og systemteknik
University Of L'Aquila
Nøgleinformation
Campus placering
L'Aquila, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Computer- og systemteknik
Institut: Informationsteknik, Datalogi og Matematik
Niveau: Kandidat
Klasse: LM32
Optagelsestypologi: Åben optagelse med vurdering af personlige kompetencer og færdigheder
Internationalisering: International uddannelse
Kandidatuddannelsen i computer- og systemteknik er rettet mod at uddanne professionelle personer med solide kompetencer inden for informationsteknologi, der er i stand til at forstå, styre og bidrage til innovation inden for informationsbehandlingssystemer og automatiseringssystemer og i stand til at arbejde trygt i det internationale sammenhæng.
Indlæggelser
Læreplan
Kandidaterne i dette studieforløb skal have kendskab til de vigtigste, også avancerede, metoder og teknologier for korrekt at beskrive og modellere tekniske problemer, der kræver computer- og systembaserede løsninger. Da evnen til at formulere problemer på en stringent måde gennem de mest passende matematiske modeller er afgørende vigtig, er 9 – 15 ECTS anvendt matematik inkluderet i studiet. For at forstå de forskellige problemstillinger relateret til computerteknik (informations- og kommunikationsteknologi) har studiet indsat 18 – 27 ECTS ingeniørrelaterede fag.
Desuden kan studerende, takket være 12 ECTS af fritvalgsmoduler, uddybe de ingeniørtemaer, der interesserer dem mest. Den nødvendige viden og kompetencer til at forstå og analysere computer- og systembaserede løsninger på ingeniørmæssige problemer gives af en lang række undervisningsprogrammer, der tilhører særegne disciplinære sektorer (fra 45 til 63 ECTS). Desuden har de studerende mulighed for at vælge forskellige faglige kurser, op til maksimalt 12 ECTS, afholdt af erhvervsfolk, hvor de erhvervede forståelsesevner testes, især på specifikke forretningstemaer.
Opnåelsen af viden og forståelsesfærdigheder vurderes ensartet inden for rammerne af alle de prøver og prøver, der er fastsat i uddannelsesforløbets undervisningsmoduler.
Fra det akademiske år 2021/2022 er det også aktivt et pensum i elektrisk fremdrift og kontrol (E-PiCo) . Det er en 2-årig masteruddannelse inden for kandidatuddannelsen i computer- og systemteknik ved University of L'Aquila. Oplysninger om opkaldet kan findes på dette link .
Anvendelse af viden og forståelse
Kandidaterne i dette studieforløb vil være i stand til at anvende den erhvervede viden til at nå følgende mål:
- formulere reelle problemer gennem matematiske modeller og identificere den mest passende for det pågældende problem (statiske eller dynamiske, stokastiske eller deterministiske, kontinuerlige eller diskrete modeller);
- Kravanalyse på automatiserings- og kontrolsystemer og vurdering af overholdelse af krav og specifikationer;
- Design og implementering af estimerings- og kontrolsystemer;
- Matematisk modellering af fysiske systemer til simulering og verifikation af kontrolalgoritmer, med særlig henvisning til industrirobotter;
- Hardware- og softwareimplementering af strømproduktionskontrol- og industrielle automationssystemer;
- identificere og anvende problemløsningsalgoritmer, definere og vurdere innovative algoritmer;
- Evne til at analysere og designe effektive algoritmer og datastrukturer;
- Analyse- og designfærdigheder i forbindelse med moderne softwareudviklings livscyklus (iterativ, inkrementel, evolutionær) og avancerede værktøjer til softwareudvikling/administration/vedligeholdelse;
- Analysedesign og vedligeholdelse af komplekse softwarearkitekturer/systemer (forretningssystemer, systemer på web, mobilsystemer, geografiske informationssystemer, komplekse databasesystemer);
- Design af interaktive computersystemer og hjerne-computer-grænseflader;
- Analyse og design af indlejrede hardware/software systemer.
Disse mål opnås takket være de metodiske grundprincipper givet af både teoribaserede undervisningsmoduler og projektaktiviteter, der er tilvejebragt af nogle undervisningsmoduler, der afsluttes med en praktisk prøve, hvor eleverne skal udføre en projektaktivitet inden for en arbejdsgruppe, som giver mulighed for realisering eller en computerbaseret simulering af algoritmer, komplekse softwaresystemer (baseret på forskellige typer arkitekturer), interaktive systemer, komplekse databaser og indlejrede hardware/softwaresystemer.
At dømme
Takket være den solide metodiske forberedelse og workshopaktiviteterne opnår kandidater færdighederne til at analysere resultaterne af projekter, eksperimenter og/eller simuleringer og vurdere, om en bestemt model eller procedure er passende. Dette vil give dem mulighed for at interagere med andre professionelle figurer og træffe beslutninger for at løse tilstrækkeligt mulige problemer inden for datalogi og automatisering i overensstemmelse med den valgte uddannelse Pathway .
Udarbejdelsen og sammensætningen af den afsluttende afhandling vil give et særligt bidrag til opnåelsen af dette mål; dette arbejde skal være resultatet af en personlig genbearbejdning af det indhold, der er behandlet i studieordningen.
Vurderingen af den autonome bedømmelse udføres gennem skriftlige og/eller mundtlige prøver, især gennem dem, der er fastsat i de projektbaserede discipliner, og for de øvrige uddannelsesaktiviteter gennem den afsluttende eksamen.
Kommunikationsegenskaber
I løbet af studiet, gennem prøverne og forberedelsen af den afsluttende eksamen, opnår dimittender de passende kommunikationsevner til at udtrykke sig i mundtlig, skriftlig og multimedieform om de disciplinære spørgsmål, både på et generelt og specialiseret niveau. Disse kommunikationsevner, udtrykt på italiensk, vil løbende blive vurderet under mellemeksamenerne og især under den afsluttende eksamen.
Studerende vil blive forpligtet til at vise forståelse og kommunikationsevner også på engelsk, i det mindste i deres teknisk-videnskabelige kontekst. Sidstnævnte mål vil blive opnået ved at tilbyde undervisningsprogrammer på engelsk.
Disse evner vil blive udviklet under de regelmæssige træningsaktiviteter, som studieforløbet sørger for, og gennem forskellige øjeblikke af diskussion og debat (seminarer, konferencer, guidede besøg osv.).
Kommunikationsevnerne bedømmes gennem skriftlige og/eller mundtlige prøver, som stilles til rådighed af mellemprøverne og andre uddannelsesaktiviteter, og især gennem den afsluttende eksamen.
Læringsevner
Kandidater skal altid være up-to-date og anerkende de teknologiske innovationer inden for computer- og systemteknik, uddanne medarbejdere, deltage i forsknings- og udviklingsgrupper i IT- og automationsindustrien og bidrage til grunduddannelsen i inden for datalogi og automatisering.
Studerende udvikler hovedsageligt disse evner gennem den individuelle undersøgelse af de emner, der er dækket under de frontale lektioner og øvelser. Udviklingen af afhandlingen giver mulighed for konsultation og personlig genudarbejdelse af specifik videnskabelig og teknisk litteratur.
Indlæringskompetencerne vurderes gennem skriftlige og/eller mundtlige prøver, der er fastsat ved mellemprøverne og andre træningsaktiviteter, gennem projektaktiviteterne på nogle undervisningsprogrammer og især gennem den afsluttende prøve.
Programresultat
Kandidatuddannelsen i computer- og systemteknik er rettet mod at uddanne professionelle personer med solide kompetencer inden for informationsteknologi, der er i stand til at forstå, styre og bidrage til innovation inden for informationsbehandlingssystemer og automatiseringssystemer og i stand til at arbejde trygt i det internationale sammenhæng.
Dette Degree Course forfølger den særprægede målsætninger for kategori og omfatter to uddannelse Pathways med specifikke funktioner.
Uddannelsen Pathway "Computer" har til hensigt at overføre viden om de avancerede sprog, modeller og metoder i sektoren for informationsbehandlingssystemer, der er nødvendige for design, realisering og verifikation af komplekse computersystemer.
Uddannelsen Pathway "Systemer" er rettet mod at udvikle kompetencer til modellering, identifikation, analyse, kontrol og optimering af systemer i komplekse sammenhænge, såsom for eksempel robotteknologi eller indlejrede elektroniske systemer, med henblik på at designe, styre og overvåge automatiserede kontrolsystemer.
For at nå disse mål og fremme en tværfaglig tilgang, både træning Pathways udvikler:
- Dyb matematisk viden, egnet til hver Pathway ;
- Stort kendskab til både IT- og automationssektorer, for begge Pathways ;
- Solid viden om de teoretisk-videnskabelige aspekter af ingeniørvidenskab.
Derfor vedrører de karakteristiske undervisningsprogrammer i begge læseplaner:
- Design af effektive algoritmer på komplekse datastrukturer;
- Det grundlæggende i software engineering;
- Design, realisering og evaluering af avancerede brugergrænseflader;
- Design, realisering og brug af komplekse data warehouse;
- Design, realisering og forespørgsel af territoriale databaser;
- Studiet af modeller og metoder til logisk og fysisk beskyttelse af databaser;
- Modeller og metoder til systemanalyse og simulering i både deterministiske og stokastiske sammenhænge;
- Dataanalyse og filtreringsteknikker;
- Modeller og teknikker til statisk og dynamisk optimering;
- Computermodellering og simulering af dynamiske systemer;
- avanceret robotteknologi;
- Modellering og kontrol/verifikationsalgoritmer til hybridsystemer;
- HW og SW designmetoder for indlejrede systemer;
- Design af kraftelektroniske enheder til automatisering og energi.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Rolle i et arbejdsmiljø:
Som analytikere vil kandidatuddannelserne i computer- og systemteknik have til opgave at analysere kundernes behov og de relevante problemstillinger, definere projektkrav og specifikationer for applikationer og it-systemer (såsom computernetværk, software, webapplikationer, databaser). , grænseflader...) eller automatiske systemer (såsom indlejrede systemer, robotsystemer, kontrol- og overvågningssystemer osv.).
De termer, der normalt bruges til at beskrive denne slags erhverv, er: Systemanalytiker, IT-analytiker og teknisk konsulent.
Som designere vil de skulle bruge moderne teknikker og værktøjer til effektivt design af computer- og automationskomponenter, systemer og processer, også ved at bruge deres kompetencer i definitionen af matematiske modeller til analyse og simulering af processer og kontrolsystemer.
De kan også have funktioner til at kontrollere og validere computer-/automatiseringssystemers ydeevne, udføre eksperimenter og analysere og fortolke data.
De termer, der normalt bruges til at beskrive denne form for erhverv, er: Software- og systemingeniør (eller designer), kontrolsystemingeniør, softwareudvikler.
Som administratorer skal computer- og systemingeniørerne dybt forstå og administrere komplekse informations- og automationssystemer ved at analysere deres kvalitet, identificere mulige kritiske forhold og foreslå løsninger.
De termer, der normalt bruges til at beskrive denne slags professioner, er: Systemadministrator (Data Base Manager, Plant Manager), Systemadministrator.
Færdigheder forbundet med funktionen
Rolle kompetencer:
Den viden og kompetencer, som undervisningsprogrammerne i dette studieforløb giver, vedrører forståelse og realisering af algoritmer, softwaredesign, design og realisering af bruger-maskine-grænseflader, design, realisering og brug af databaser og informationssystemer. For hvad angår de ”Systemer” Træning Pathway , viden og kompetencer billede henvisning modellering, analyse, simulering, identifikation og kontrol af forskellige typer af dynamiske systemer (kontinuerlig, diskrete, hybrid, lineære, ikke-lineær, deterministisk og stokastisk), industrirobotter , statistisk analyse af data og målinger, design og realisering af indlejrede kontrolsystemer og effektelektroniske systemer til enhedsstyringen.
Disse kompetencer giver computer- og systemingeniører mulighed for at analysere og forstå informationsbehandlingssystemer og kontrolsystemer designet og realiseret af andre, og kritisk vurdere deres egnethed i forhold til anvendelse, kvalitet og ydeevne.
Som systemanalytikere vil de bruge den erhvervede viden til at analysere og forstå industrielle problemstillinger og foreslå computerbaserede eller systembaserede løsninger, der definerer modeller, der vil blive brugt i designfasen.
Som software- og systemdesignere vil computer- og systemingeniører bruge den erhvervede viden til at udføre følgende aktiviteter:
- Softwaredesign og -programmering (Område: Softwareudvikling);
- Netværksdesign (computernetværk) (Område: Informationssystemer);
- Applikationsudvikler, der bruger databaser (Område: Informationssystemer);
- Robot- eller automatiserede systemer design og programmering (Område: Automation Systems);
- Design af kontinuerlige og hændelsesbaserede automatiske kontrolsystemer (Område: Automatic Control Systems);
- indlejrede systemer design og udvikling (Område: Embedded Systems Design);
- Salgssupportassistent af computersystemer (Område: Kommerciel sektor).
Professionel status.
Professionelle muligheder:
De vigtigste faglige muligheder gives både af industrier, især i teknologisk avancerede sektorer, der realiserer produkter, herunder delsystemer og computer/automatiseringskomponenter (såsom logik- og kontrolenheder, elektroniske styreenheder, indlejrede systemer, dataindsamling og lagringsenhed) og af industrier, virksomheder eller institutioner, der tilhører forskellige sektorer, der leverer tjenester ved hjælp af systemer, der behandler information og automatisering (for eksempel inden for produktion af varer og tjenester, offentlig administration, finans, kommunikation, transport, forsyning, vedligeholdelse og kvalitetskontrol).
Blandt de vigtigste interesseområder for kandidater i computer- og systemteknik er der:
Elektronik, elektromekanik, luftfart og rumfart, bilindustrien, kemi, maskiner og anlæg til automatiserede systemer, computerkomponenter, test- og måleudstyr, bioteknik.