MSc i entreprenørskab og global markedsføring (MScEGM)
Hong Kong Baptist University (HKBU) School of Business
Nøgleinformation
Campus placering
Kowloon Tong, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
15 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jan 2025
Introduktion
Master of Science in Entrepreneurship and Global Marketing (MScEGM) er en fælles pris, der tilbydes af Department of Marketing, Hong Kong Baptist University og Grenoble École de Management på en 15-måneders fuldtidsstudiebasis.
- International eksponering: Ved at tilbringe første semester i Frankrig og andet semester i Hong Kong, kan studerende opleve østen og vesten på et enkelt år gennem global eksponering.
- Læringsoplevelse i verdensklasse: En unik international samarbejdsmulighed for studerende til at opleve læring og undervisning af høj kvalitet, der udnytter styrkerne fra to forskningsledede handelsskoler, som tilbyder internationalt anerkendte erhvervs- og ledelsesprogrammer.
- Fælles pris: Hong Kongs første fælles mastergrad i entreprenørskab og global markedsføring, hvilket fører til en enkelt mastergrad, der udstedes i fællesskab af Hong Kong Baptist University og Grenoble Ecole de Management.
- Mulighed for at arbejde i Hong Kong: Kandidater, der ikke er fra Hong Kong, kan ansøge om at blive og arbejde i Hong Kong i 12 måneder efter endt uddannelse, uanset om de har fået et tilbud om ansættelse eller ej.
Ideelle studerende
Programmet er designet til studerende, der søger en kandidatuddannelse for lettere at kunne avancere til management og andre lederroller eller for at starte en karriere som iværksætter. Ansøgere fra alle lande vil komme i betragtning, hvis de kan dokumentere de nødvendige sprogkundskaber.
Programresultat
Programmets mål
- Give de studerende iværksætterviden og færdigheder til at håndtere komplekse, dynamiske og globale forretningsproblemer, som en organisation støder på.
- Udvikle de studerendes forståelse af marketingteori og -praksis for at gøre dem i stand til at opbygge og kritisk evaluere strategier, der imødekommer globaliseringens forretningsmæssige udfordringer.
- Udvikle de studerendes innovative tænkning til at håndtere spørgsmål og problemer, der opstår i en organisation og i det sociale miljø.
- Giv de studerende en unik mulighed for at opleve international uddannelse af høj kvalitet leveret af to forskningsledede handelshøjskoler, hvor de vil interagere med fakulteter og studerende fra forskellige kulturer.
Grenoble École de Management
Grenoble École de Management (GEM) i Grenoble, Frankrig, blev grundlagt i 1984 og er rangeret som den 6.th bedste franske skole (Le Point 2018, 2019) og 21st bedste europæiske handelsskole (Financial Times 2017), og har ekspertisen inden for teknologi- og innovationsledelse til at blive en verdensleder, som er baseret i verdens femte mest opfindsomme by (Forbes magazine). Grenoble École de Management tilbyder 50 programmer fra bachelor- til ph.d.-niveau og har 8 internationale campusser, bl.a. i Berlin, London og Moskva.
Læringsmål
- Løsninger: De studerende vil demonstrere en forståelse af iværksætterteori, værktøjer og forretningsmodeller ved at anvende dem til at foreslå integrerede løsninger på forretningsproblemer.
- Markedsføring: De studerende vil demonstrere en forståelse af den marketingviden, der kræves for at udføre marketingaktiviteter i en global kontekst.
- Analytisk: Studerende vil anvende analytisk, kritisk og kreativ tænkning til at håndtere forandringer og skabe nye virksomheder.
- Teamwork: De studerende vil demonstrere teamwork og mundtlige og skriftlige kommunikationsevner til at styre innovation og løse forretningsproblemer.
Læreplan
Læreplanen er omhyggeligt designet til at omfavne et globalt syn med globale casestudier og et forretningsprojekt, der omhandler principperne og praksisserne for iværksætteri og international marketingledelse. Endnu vigtigere, at have de studerende til at tilbringe et semester i Frankrig og et semester i Hong Kong vil generere synergier mellem to institutioner, der er gennemsyret af forretningspraksis i meget forskellige regioner i verden. For de studerende vil dette give den bedste form for global eksponering.
Program struktur
Programmet har 33 Hong Kong Baptist University-enheder med underviste kurser. Forretningsprojektet (eller den akademiske afhandling) tegner sig for 15 Hong Kong Baptist University-enheder. Kravene til programmet er som følger:
januar semester (18 enheder)
- MKTG 7010 Startup Creation Process and Entrepreneurial Ecosystem (3 enheder)
- MKTG 7020 Entrepreneurship and Business Opportunities (3 enheder)
- MKTG 7030 New Venture Business Planning, Small and Family Business (3 enheder)
- MKTG 7040 Regnskab og økonomi for iværksættere (3 enheder)
- MKTG 7050 Strategic Management (1,5 enheder)
- MKTG 7060 Marketing Planning (1,5 enheder)
- MKTG 7110 Socialt ansvarligt iværksætteri i en international kontekst (3 enheder)
september semester (15 enheder)
- MKTG 7070 Advanced Effektivt salg, forhandling og interkulturel kommunikation (3 enheder)
- MKTG 7080 Corporate Entrepreneurship and Business Development (3 enheder)
- MKTG 7090 Ledelse og teambuilding for iværksættere (3 enheder)
- MKTG 7100 digital marketingstrategi (3 enheder)
- MKTG 7120 Global Marketing (3 enheder)
Afhandlingsperiode
- MKTG 7130 Business Project / Akademisk afhandling (15 enheder)
Business Project (BP)
Den studerende skal gennemføre en BP på cirka 20.000 ord i længden. For at gennemføre BP'en med succes skal den studerende udvikle et nyt forslag til virksomhedstart, herunder markeds-, produkt- og benchmarkanalyse, og levere køreplan og handlingsplan til at hjælpe under beslutningsprocessen for udvikling og introduktion til markedet af denne nye forretning. BP'en skal være kulminationen på de studerendes efteruddannelse. Dette er deres mulighed for at anvende den viden, de har erhvervet i løbet af deres program, på et specifikt forretningsproblem inden for deres felt.
Akademisk afhandling
Dette kursus kræver, at den studerende forsker i et emne, der passer til området for iværksætteri og global markedsføring. Afhandlingen bør involvere engagement i teoretiske begreber og praktisk anvendelse på et iværksætter- og/eller globalt marketingspørgsmål.
Samlede enheder: 48 enheder
Bemærkning: Studieordningen kan ændre sig fra tid til anden.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Internationalt postgraduat stipendium (IPS)
International Postgraduate Scholarship (IPS) tilbydes til fremragende internationale studerende. Stipendiemodtagere vil få fuld fritagelse for studieafgift plus HK$100.000 i leveomkostninger (ca. US$12.820). Kvalificerede ansøgere vil komme i betragtning til stipendiet samtidig med ansøgningerne baseret på deres samlede ansøgningsprofil og interviewpræstation. Det er ikke nødvendigt med en separat ansøgning om et skoleophold.
Konkurrencen om stipendier stiger, som året skrider frem, så vi anbefaler, at du starter din ansøgning tidligt.
Seed Funding-støtte til startup-projekter
I slutningen af programmet vil studerende med projekter med stort potentiale få mulighed for at præsentere deres forretningsidéer for investorer. Projekter af høj kvalitet kan modtage risikovillig kapital til at grundlægge deres egne virksomheder. Der uddeles op til 1 million HKD til potentielle opstartsvirksomhedsprojekter.
Konkurrencer og finansiering for iværksætterstuderende
Studerende med iværksætterplaner rådes til at deltage i forskellige konkurrencer og pitching-events for yderligere at finpudse deres forretningsplaner og færdigheder. Forretningsplaner med teknologiske og innovative elementer har større sandsynlighed for at tiltrække finansieringskilder. Desuden er forretningsidéer, der forsøger at løse lokale eller globale sociale problemer, mere tilbøjelige til at tiltrække startkapital til sociale virksomheder.
Andre
Stipendier (som kan være i form af fritagelse for studieafgift) vil blive tilbudt af Hong Kong Baptist University som følger:
Optagelseslegat #
- Stipendier på HK$25.000 til HK$50.000 vil blive givet til nye deltagere med en GMAT-score på 650 eller derover.
- Stipendier på HK$10.000 til HK$50.000 vil blive givet til nye deltagere med en forretningsplan med stort potentiale.
Pris for succesfuld opstart
- HK$50.000 til en studerende, der starter en virksomhed ved afslutningen af programmet^.
Pris for akademisk ekspertise
- HK$10.000 med akademisk ekspertise efter endt program for de 3 bedste studerende.
Pris for livslang læring
- Graduates og Associate Degree graduates fra HKBU, HKBU-CIE, HKBU-SCE og BNU-HKBU-UIC er berettiget til denne Lifelong Learning Award på HK$10.000, hvis de bliver optaget på MScEGM-programmet.
Finansiel støtte fra Angel Funds
- Der er mulighed for støtte til opstart af kvalificerede projekter.
Stipendier udbudt af Grenoble Ecole de Management
For detaljer, besøg venligst Grenoble Ecole de Management's hjemmeside.
# Disse stipendier udbydes fra sag til sag og afhængigt af tilgængelighed.
Nomineringer til dette stipendium skal godkendes endeligt af programmets bestyrelse.
Ovenstående oplysninger er kun til reference og kan ændres uden forudgående varsel. Hong Kong Baptist University forbeholder sig retten til den endelige beslutning og fortolkning i tilfælde af uoverensstemmelser.
Galleri
Programundervisning
Karrieremuligheder
Programmet er designet til studerende, der søger efteruddannelse for at avancere i ledelses- og lederroller eller for at starte en iværksætterkarriere.Vi ønsker generelt at forberede eleverne til karriere som:
- Global Brand Manager
- Global salgs- og marketingchef
- Global Strategic Marketing Manager
- Iværksættere
- Projektledere
- Forsknings- og udviklingsledere (F&U).
- Enhver lederstilling i e-business og højteknologiske industrier
- Global Customer Service Manager
- Global Digital Marketing Manager
- Global MarCom Manager
- Efterfølgere til familieejede virksomheder
- Forretningsudviklere
- Business-to-Business (B til B) produktchefer
Akkrediteringer
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.