Dette Masters of Science i folkesundhed er designet til at udstyre studerende med de omsættelige og overførbare færdigheder og kompetencer, der vil forbedre deres karriere inden for folkesundhed eller andre sundhedsrelaterede discipliner, både lokalt og internationalt. Programmet kan tages på deltid eller på fuld tid. Dette kompetencebaserede blandede læringsprogram består af fem kernemoduler, et praktikum og et forskningsprojekt. Moduler leveres i et blandet format gennem en blanding af casestudier, online forelæsninger, klasseværelsesbaserede workshops, gruppeopgaver og individuelle projekter. Public Health MSc er tildelt et agentur for offentlig sundhedsundervisning (APHEA) -akkreditering for sin fremragende læseplan inden for folkesundhedsområdet.OversigtFokus for dette Masters of Science i folkesundhedsprogrammet er at flytte fra den traditionelle folkesundhedsundervisning til den kompetencebaserede og anvendte folkesundhed. Programmet er usædvanligt i styrken af vores moduler inden for global sundhed og bæredygtig udvikling, de sociale determinanter for sundheds- og sundhedssystemer, folkesundhedsforskning og dataanalyse, design, overvågning og evaluering af folkesundhedsinterventioner. Fra denne kandidatgrad vil enhver kandidat uanset deres faglige baggrund være i stand til at undersøge, designe, evaluere og tackle folkesundhedsudfordringer og giver dem en unik mulighed for tværfagligt studium og arbejde. Den studerende reflekterer også kritisk over deres egen og andres læringsstile og praksis.
Programmet består af fem kernemoduler med onlineforelæsninger, ansigts-til-ansigt-opbygningsworkshops på campus, practicum og et forskningsprojekt. Studerende kan tilmelde sig på heltid eller deltid. Fuldtidsuddannelsen løber i et akademisk år.
Læringsresultater:
1.1 Viden - bredde og venlighed:<UL>Demonstrere en dybdegående forståelse af kompleksiteten af folkesundhed og sundhedssystemer i forskellige sammenhænge.Undersøg problemer, der hindrer sundhed nationalt og globalt, og identificer de udfordringer, der står over for opnåelsen af de bæredygtige udviklingsmålUL>Knowhow og dygtighed - rækkevidde og selektivitet:<UL>Brug forskellige tilgange, værktøjer og målinger til at designe, levere, overvåge og evaluere folkesundhedsinterventioner.UL>Kompetence - Kontekst og rolle:<UL>Udvikle kvantitative og kvalitative forsknings- og dataanalysefærdigheder til kritisk at vurdere og designe forskellige metodologiske tilgange til at løse folkesundhedsspørgsmål.UL>1.2. Kompetence - At lære at lære:<UL>Udvikle analytiske og faglige færdigheder i planlægning, styring, overvågning og evaluering af sundhedstjenester, politikker, programmer, projekter og initiativer.Anvend en designtænkningstilgang til at identificere, teste og implementere kreative folkesundhedsløsninger for at forbedre globale sundhedsspørgsmål.Evaluer kritiske nutidige problemer inden for sundhedsledelse og undersøge tendenser og udviklinger inden for strategisk ledelse relateret til folkesundhedsorganisationer.UL>1.3. Kompetence - Indsigt:<UL>Deltag i mening med UL refleksion for at identificere, fortolke, forbedre og evaluere personlige, kulturelle og professionelle kompetencer til at styre deres karriere.UL>ProgramindholdHvert modul kører som seks ugers blok. I løbet af de første tre uger vil de studerende arbejde individuelt med casestudier og modtage en række online forelæsninger og tutorials, der dækker indholdet af dette modul. Studerende skal svare på en række multiple choice-spørgsmål baseret på hver forelæsning og casestudier. I modulets fjerde uge vil eleverne engagere sig med medstuderende og vejledere i workshops og gruppeopgaver på campus.
De sidste to uger af modulet vil være dedikeret til individuelle projekter, hvor de studerende får mulighed for at demonstrere kompetence til at anvende den viden og færdigheder, de har tilegnet sig gennem hele modulet. Gennem modulet vil eleverne bruge en e-portefølje til at dokumentere og reflektere over deres kompetenceopnåelse. Feedback på deres læring vil blive givet løbende, og de studerende er i stand til at spore deres egen personlige udvikling gennem hele programmet.
Den anden fantastiske funktion er, at studerende får mulighed for at deltage i disse en-ugers workshops i Limerick eller på en af vores samarbejdende campusser i Sao Paulo i Brasilien, Boston i USA og i Indien.
Practicum-modulet er 8 ugers kompetencebaseret, planlagt, overvåget og evalueret praksiserfaring. Dette modul introducerer de studerende til den praktiske praksis inden for folkesundhed som en måde at oversætte de kompetencer, som de studerende har tilegnet sig under kandidatuddannelsen inden for folkesundhed, til handling for at få professionel erfaring.
Forskningsprojektmodulet gør det muligt for studerende at identificere et hul i folkesundhedsforskningen, formulere deres forskningsspørgsmål og designe et forskningsprojekt. I slutningen af modulet forventes de studerende at aflevere deres endelige rapport i tidsskriftartikelformat. Alle moduler er anført i nedenstående tabel inklusive de semestre, hvor modulerne kører:Fuld tidÅr 1 Fuld tid - Efterår<UL>Folkesundhed og sundhedssystemer (9 ECTS)Folkesundhedsinterventioner (9 ECTS)Folkesundhedsforskning og dataanalyse (9 ECTS)UL>År 1 Fuld tid - Forår<UL>Overvågning og evaluering inden for folkesundhed (9 ECTS)Global sundhed og bæredygtig udvikling (9 ECTS)Public Health Practicum (15 ECTS)UL>År 1 Fuld tid - Sommer<UL>Forskningsprojekt (30 ECTS)UL>DeltidÅr 1 Deltid - Efterår<UL>Folkesundhed og sundhedssystemer (9 ECTS)Folkesundhedsinterventioner (9 ECTS)Folkesundhedsforskning og dataanalyse (9 ECTS)UL>År 1 Deltid - Forår<UL>Overvågning og evaluering inden for folkesundhed (9 ECTS)Global sundhed og bæredygtig udvikling (9 ECTS)UL>År 2 Deltid - Efterår<UL>Public Health Practicum (15 ECTS)UL>År 2 Deltid - Forår<UL>Forskningsprojekt (30 ECTS)UL>Program leveringUge 1-3 (online) - Uge 4 (på campus) - Uge 5-6 (individuelt projekt)Uge 1 Uge 2 Uge 3 Uge 4 Uge 5-6 Enhed 1 Enhed 2 Enhed 3 5 dages færdighedsbaseret workshop Individuelt projekt (produkt) 5 timers online materiale 5 timers online materiale 5 timers online materiale Komplekse sagsscenarier - Casestudie Casestudie Casestudie Gruppeprojekt - 25 MCQ-eksamen 25 MCQ-eksamen 25 MCQ-eksamen Præsentationer - Mærker: 10% Mærker: 10% Mærker: 10% Mærker: 20% 50%AdgangskravHvem kan ansøge
Kandidater fra medicin, folkesundhed, farmaceutisk tandpleje, paramedicin, sygepleje, allierede sundhedspersonale, psykologi, ingeniørarbejde, udviklingsstudier, miljøvidenskab, jura, statistik, økonomi, politikstudier, samfundsvidenskab, forretning, ledelse, markedsføring og andet relevant eller passende emner
Ansøgere skal have et minimum på 2,1 (anden klasses æresgrad 1) resultat i deres første honours bachelorgrad (NFQ niveau 8 eller en anden internationalt anerkendt ækvivalent). Præmier på 2: 2 eller derunder kan overvejes, hvis ansøgere demonstrerer mindst fem års relevant folkesundhedserfaring.
Hvad skal du medtage i din ansøgning?<UL>En konceptnotat af det forskningsprojekt, de agter at gøre som en del af programmet.En personlig erklæring, der beskriver, hvorfor de ønsker at gennemføre programmet.Kvalifikationsudskrifter og certifikater.Certificerede engelske oversættelser af dine udskrifter / certifikater, hvor originalerne er på et andet sprog end engelsk.En kopi af dit fødselsattest / pas (der viser dit juridiske navn).UL>Engelsk Sprogkrav
Ansøgere, hvis førstesprog ikke er engelsk, skal fremlægge bevis for enten forudgående succesf UL afslutning af en eksamensbevis undervist gennem engelsk eller opfylde et af nedenstående kriterier (ikke længere end to år før ansøgning):
Acceptable engelsksprogede kvalifikationer inkluderer følgende:<UL>Kandidateksamen fra europæiske lande, hvor engelsk præsenteres som et emne og et acceptabelt niveau, opnås.Irish Leaving Certificate engelsk –Ordinært niveau klasse D eller derover.TOEFL - 580 (papirbaseret) eller 90 (internetbaseret).IELTS - Minimum score på 6,5 med ikke mindre end 6 i en enkelt komponent.Engelsk test for engelsk og akademisk formål (ETAPP) - klasse C1.GCE 'O' niveau engelsk sprog / GCSE engelsk sprog - klasse C eller derover.Cambridge Assessment English - Certificate of Proficiency in English - Grade C / Certificate in Advanced English Grade B.GCE-eksamensnævn - Oxford delegering af lokale eksamener - Grad C / Cambridge Local Examinations Syndicate - School Certificate Pass 1-6 / University of London Entrance and School Examinations Council - School Certificate Certificate 1-6.UL>Resultater i andre eksamener end dem, der er anført ovenfor, kan også accepteres som værende i overensstemmelse med vores engelsksprogede krav. Kontakt International Education Division for rådgivning.Graduate ProfileDette program vil oprette kandidaterne til en succesfuld UL karriere inden for folkesundhed som akademisk forsker, dataanalytiker, epidemiolog, sundhedspolitisk officer, projektleder, sundhedsøkonom, folkesundhedssygeplejerske, folkesundhedstandlæge i forskellige omgivelser, herunder sundhed , forskning, forretning, regering, nationale, internationale og ikke-statslige organisationer.
Dette masterprogram anbefales til studerende, der ønsker at erhverve omsættelige og overførbare færdigheder, og dem, der gerne vil have en følelse af personlig bedrift, og dem, der gerne vil bevæge sig i ledende stillinger inden for sundhedsvæsenet. Programmet vil udstyre studerende med differentierede kompetencer, herunder håndgribelige færdigheder, der ikke kun markedsføres til fremtidige arbejdsgivere, men de forbereder også vores kandidater til selvstændig virksomhed og konsulentfirmaer.