MSc i global marketing
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 8.400 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsstudenter i UK/EU
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kombinerer nuværende akademisk tænkning og branchepraksis for at afspejle den dynamiske og internationale karakter af global marketing.
Ved udformningen af dette program har universitetet bygget på årtier med både akademisk og praktiserende erfaring inden for marketing for at producere en grad, der afspejler den stadig mere globale dynamik i moderne forretning.
MSc Global Marketing er designet til at give dig en integreret viden om nutidens teorier og praksis inden for branchen. Du får de værktøjer og teknikker, der er nødvendige for at opbygge en vellykket marketingkarriere inden for det voksende globale forretningsmiljø. Du vil udvikle viden inden for centrale områder, herunder forbrugeradfærd, marketingplanlægning, branding og brug af digitale teknologier. Du vil også få en omfattende forståelse af de tværkulturelle udfordringer inden for international forretning, og du vil udvikle den viden, marketingekspertise og personlige færdigheder, der er afgørende for global marketing.
MSc Global Marketing -programmet sigter mod at give de studerende en omfattende forståelse af nye temaer og nutidige udfordringer, som marketingfolk står over for i et globalt miljø og strategier, politikker og praksis, der er nøglen til at løse disse udfordringer.
Du vil forbedre din studerendes beskæftigelsesegnethed gennem deltagelse i en bred vifte af undervisnings- og læringsoplevelser, herunder integrerende casestudier, gruppeprojekter og præsentationer og branchetalere.
Uddannelsesmæssige formål med programmet
MSc Global Marketing -programmet sigter mod at give de studerende en omfattende forståelse af nye temaer og nutidige udfordringer, som marketingfolk står over for i et globalt miljø og strategier, politikker og praksis, der er nøglen til at løse disse udfordringer. Centralt i programmet er udviklingen af studerendes personlige og faglige kompetence med vægt på ansvarligt lederskab og bæredygtig marketingpraksis.
De erklærede værdier for MSc Global Marketing er at være intellektuelt udfordrende, fagligt relevante og at være lydhøre over for studerendes og branchens behov. I betragtning af disse værdier er programmets overordnede formål at give eleverne en intellektuelt udfordrende og erhvervsrelevant uddannelse til kandidatniveau inden for global marketing, der ikke kun er internationalt relevant, men også virkelig global i sin omfattende dækning fra branding til multi- kanalkommunikation samt strategisk marketingplanlægning for at levere kundeværdi gennem produkt- og serviceinnovation. Denne kandidatgrad vil forbedre de studerendes beskæftigelsesegnethed gennem deltagelse i en bred vifte af undervisnings- og læringsoplevelser, herunder integrerende casestudier, gruppeprojekter og præsentationer og branchetalere.
Programmet har til formål at imødekomme behovene hos studerende, der ønsker at forfølge en karriere inden for marketing inden for en global markedsplads. Studerende kan komme fra en baggrund for at have studeret et forretningsrelateret emne, som ønsker at få en større forståelse af Global Marketing for at forbedre deres karrieremuligheder. Programmet vil imidlertid også være attraktivt for ansøgere, der har studeret ikke-forretningsrelaterede emner (f.eks. Ingeniørvidenskab, samfundsvidenskab, psykologi osv.) På bachelor-niveau. Programmet tilbydes på fuld tid. Fremtidig overvejelse kan overvejes til en deltidsstudiemulighed. Programteamet mener, at programmet eller modulerne i det vil appellere til eksisterende iværksættere og arbejdende ledere, og teamet er ivrig efter, at praktiserende læger ansøger. Programmet hilser ansøgninger velkommen via den fleksible adgangsrute, der involverer kreditoverførsel og RPL.
Indlæggelser
Læreplan
Oplysninger om modulet
Underviste moduler vurderes ved en kombination af kursusarbejde, diskussionsfora og online tests.
Global markedsføringsstrategi
Overvejer de udfordringer, som organisationer står over for på det moderne globale B2B- og B2C-marked, og undersøger de strategiske muligheder, der opstår i forbindelse med markedsføringsplanlægning. Med udgangspunkt i et strategisk marketingplanlægningsperspektiv vil dette modul udstyre de studerende med de nødvendige værktøjer, færdigheder og indsigt til at skabe en omfattende, sammenhængende og kongruent strategisk global marketingplan.
Produkt- og serviceinnovation og global logistik
Undersøger sammenhængen mellem en iværksættermentalitet og dens rolle i produkt- og serviceinnovationsprocessen i en privat, offentlig eller tredje sektor. De studerende skal kritisk vurdere effektive og ansvarlige markedsføringsløsninger for indkøb og global logistik for at bringe innovationer på markedet.
Udvikling af personlige og faglige kompetencer
Gør det muligt for eleverne at identificere, forstå, udvikle og formulere deres vigtigste personlige evner i forbindelse med deres fremtidige karriereønsker. De studerende får mulighed for at tage et praktikophold, arbejde som frivillig, studere i udlandet eller deltage i skrivebordsbaseret rådgivning. De studerende vil blive opfordret til at anvende begreberne personlig og professionel udvikling på det, de oplever uden for klasseværelset, for at blive bedre forberedt på deres personlige og professionelle liv.
Bæredygtig markedsføring styret af forbrugerne
Giver en kritisk, dybdegående forståelse af forbrugerstyret bæredygtig markedsføringspraksis. De studerende introduceres til begrebet kundeindsigt og dets rolle i beslutningstagningen inden for marketing. Modulet evaluerer de psykologiske, sociale og økonomiske rødder af disciplinen forbrugeradfærd og relaterer disse til nutidige forbrugere.
Global branding og integreret markedsføringskommunikation
Giver de studerende en kritisk forståelse af, hvordan et brand kan markedsføres via digital kommunikation og placeres på det globale marked. Forskellige sektorer, herunder mode, luksus, rejser, underholdning og teknologi, udforskes, samtidig med at de studerende får en dybtgående forståelse af brandingteori.
Forskningsprojekt: Design og metoder
Introducerer de studerende til forskningsmetoder, tids- og projektstyringsfærdigheder, der er vigtige for deres afhandling og lignende opgaver i fremtiden. Modulet giver grundlæggende viden om forskningsdesign på tværs af nøgleområder og anlægger et kritisk perspektiv ved sammenligning og kontrast af alternative forskningsmodeller.
Afhandling
Det sidste element i programmet er afhandlingen, som giver dig mulighed for at udforme og gennemføre et stykke original forskning inden for et relevant markedsføringsområde, som kan blive startskuddet til din karriere inden for global markedsføring.
Programresultat
Det primære mål med dette program er at give en bred, analytisk og integrerende undersøgelse af global markedsføring. Specifikt er de pædagogiske mål angivet som følger:
- At tilbyde en differentieret læringsoplevelse på kandidatniveau, der kombinerer fælles og programspecifikke moduler, så de studerende kan drage fordel af skolens ekspertise inden for markedsføring, organisationsetik, personlig og professionel udvikling og dens niche-styrke inden for områder af anvendt forretning og ledelse samt dens internationale orientering og forskningskultur.
- At give de studerende mulighed for samtidig at udvikle kritisk tænkning, viden om moderne og bæredygtig markedsføringspraksis og de personlige og iværksættermæssige evner, der er nødvendige for at opnå beskæftigelse som færdiguddannet i en national eller international sammenhæng.
- At tilbyde et bredt spektrum af viden om markedsføring og at udvikle de holdninger og færdigheder, der er nødvendige for at få succes som ansvarlig, uafhængig og professionel.
- At udvikle de kritiske forskningsevner, der er nødvendige for at gennemføre et komplekst og selvstændigt udformet forskningsprojekt med succes.
- At udvikle de studerendes dybdegående, anvendte og integrerede viden om moderne marketing management i en national og global sammenhæng.
- At fremme praktisk og kreativ udvikling af færdigheder inden for centrale områder af markedsføring med fokus på forbrugeradfærd, markedsføringsplanlægning, branding, brug af digitale teknologier samt produkt- og serviceinnovation, indkøb og logistik.
- At tilbyde specialister dybdegående indsigt i internationale organisationers markedsføringsaktiviteter og -strategier i private, offentlige og tredje sektorer samt i business to business- og business to consumer-sammenhænge.
- At give en række muligheder for markedsanalyse og beslutningstagning inden for markedsføringsstrategi og kommunikation.
- At give den viden og de praktiske færdigheder, der er nødvendige for at udvikle og implementere et brand i et multikanalmiljø.