MSc i ledelse
Università Cattolica del Sacro Cuore
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
09 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
Master of Science in Management-graden er designet til studerende, der stræber efter at spille en aktiv rolle i ledelsesmæssige processer, der er typiske for globale virksomheder. Studerende udforsker områder, der er kritiske for enhver virksomhed, herunder regnskab og kontrol, organisatorisk adfærd, driftsledelse, marketing og kommunikation, økonomi og strategisk ledelse.
Programmet giver avanceret uddannelse inden for nøgleområderne ledelse og forretningsadministration i globale sammenhænge. En stor styrke ved programmet er kombinationen af et stærkt analytisk fundament og applikationer til problemer i den virkelige verden. Studerende vil lære at integrere internationale ledelses- og innovationsspørgsmål samt industri- og økonomirelaterede kompetencer til at forstå skiftende globale organisationer. Undervisningsmetoder spænder fra gruppeprojektarbejde og casestudier til rollespil og simuleringer.
Dobbelt grad
Università Cattolica del Sacro CuoreKandidatuddannelsen i Ledelse giver gennem Det Økonomiske Fakultet sine studerende mulighed for efter studievejen at opnå en dobbeltkvalifikation:
- Laurea Magistrale i ledelse - Università Cattolica del Sacro Cuore
Og
- Master of Science i International Marketing - Boston University, OR
- Master of Commerce fra University of Western Australia
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Ikke-europæiske indbyggere
Kandidater kan anmode om "UCSC International Scholarship", mens de udfylder onlineansøgningen.
UCSC International Scholarship er en årlig reduktion af studieafgifter, der fremmes af Università Cattolica for at fremme internationale studerendes adgang til uddannelser.
Rabatten dækker omkring 37% af de samlede omkostninger.
Ansøgere får besked om tildelingen via e-mail, når de modtager et tilbud om optagelse.
For det akademiske år 2022/23 er studieafgiften gældende for studerende, der modtager UCSC International Scholarship, € 6,050.
Dette stipendium forlænges automatisk fra år til år i den normale varighed af uddannelsen. Succesfulde kandidater skal bevare fuldtidsindskrivningsstatus for at afslutte deres grader til tiden. Såfremt kandidaten ikke dimitterer på den forventede dato, vil alle meromkostninger være for den studerendes regning.
Hvis studerende modtager andre former for økonomisk støtte (stipendier og indkvartering, der tilbydes af EDUCatt), vil UCSC International Scholarship ikke blive tildelt.
Læreplan
Undervisningskalenderen er organiseret i tre kvartaler (efterårs-, vinter- og forårssemester).
Første år
- Ledelsesøkonomi - 8 ECTS
- Matematik til ledelse - 8 ECTS
- Tværnational erhvervsret - 8 ECTS
- Fire valgfag blandt - 32 ECTS
- Virksomhedsfinansiering (optioner, futures og derivater)
- Virksomhedens strategi
- Kundebaseret marketingstrategi
- Finansiel regnskabsføring og analyse (hovedspørgsmål ved anvendelsen af IFRS)
- HR ledelse
- Ledelseskontrolsystemer
- Supply chain management
Andet år
- Et valgfag blandt - 8 ECTS:
- Industriel organisation
- International økonomi
- Arbejdsøkonomi
- Monetær økonomi og aktivprissætning
- Den Europæiske Unions politiske økonomi
- To valgfag blandt - 16 ECTS
- Forretningskommunikation
- Forandringsledelse
- International corporate finance
- Ledelsesinformationssystemer
- Præstationsmåling
- Projektledelse
- Arbejds- og organisationspsykologi
- Et valgfag blandt - 8 ECTS
- Anvendt statistik og big data (business analytics)
- Brand management
- Corporate governance og social ansvarlighed
- Tværkulturel ledelse
- Entreprenørskab
- International virksomhedsledelse
- Offentlig ledelse
- Business Lab: introduktionskursus - 4 ECTS
- Feltprojekt eller praktik - 8 ECTS
- Valgfag - 8 ECTS
- Speciale - 12 ECTS
Feltarbejde aktiviteter
Alle MScM-studerende er involveret i feltarbejde (enten et praktikophold eller et feltprojekt) med en gruppe af førende virksomheder.
Ved udgangen af år 1 søger studerende om optagelse på 5 business labs, som er uddannelsens kerne. Business labs forudser integration af femten forretningspartnere opdelt i fem tematiske sektorer:
- Konsulentfirmaer
- Multinationale virksomheder
- Luksus og mode
- Små og mellemstore virksomheder
- Sundhedsorganisationer
Hvert laboratorium består af:
- Et introduktionskursus (4 ECTS): kurset afholdes i 2. semester i år 2 (januar-marts);
- Et feltprojekt eller et praktikophold (8 ECTS): dette "feltarbejde" er planlagt i 2. og/eller 3. semester af år 2 (januar-juni), afhængigt af de aftaler, der er indgået med laboratoriets partnervirksomheder;
- To business lab valgfag (16 CFU).
I store træk:
- et praktikophold (8 ECTS) er et træningsprojekt, der har til formål at fremme en "on the job"-uddannelse samt tilegnelse af praktisk viden, der involverer business lab-partnere som tutorer/mentorer for den studerende; det foregår mod slutningen af uddannelsen (i 2. og/eller 3. semester af år 2) og kræver, at eleverne har mindst 250 timers arbejde, enten på deltid (ca. fire måneder) eller fuld tid (ca. to måneder);
- et feltprojekt (8 ECTS) består af teamwork vejledt af en professor med erhvervserfaring med det formål at levere et "konsulentprojekt" til en af laboratoriets partnervirksomheder om aktuelle problemstillinger; det varer normalt tre måneder, finder sted mod slutningen af uddannelsen (i 2. og/eller 3. semester af år 2) og kræver eleverne mindst 250 timers arbejde.
Karrieremuligheder
Uddannelsen åbner op for en bred vifte af karrieremuligheder. Kandidater har både den tekniske viden og de metodiske værktøjer, der er egnede til at forfølge professionelle og ledelsesmæssige karrierer i store virksomheder, der beskæftiger sig med internationale og multikulturelle spørgsmål, såvel som mindre og nationale virksomheder, der implementerer og administrerer internationale processer og strategier.
De kan også blive ph.d. programmer globalt.