MSc i marketing for den kreative økonomi (MScMCE)
Hong Kong Baptist University (HKBU) School of Business
Nøgleinformation
Campus placering
Kowloon Tong, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
29 Feb 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
Kreativitetstendenser
Master of Science (MSc) in Marketing for the Creative Economy (MScMCE) kører på to stigende tendenser på markederne:
- Den hurtige ekspansion af den kreative økonomi i de senere år (f.eks. reklame, kunst og kunsthåndværk, musik, design, video, computerspil, interaktive medier);
- Tendensen med at anvende kunst og kulturelle elementer i forretningsdrift i industripraksis (f.eks. kunstcentre, musikunderholdning).
Kunst x Marketing
Det giver en tværfaglig platform til at pleje "Arts x Marketing" talentfulde unge individer, der er i stand til at styre, drive, administrere og fremme kreative initiativer, projekter og politikker inden for en globalt konkurrencedygtig økologi ved at tilbyde den nødvendige ekspertuddannelse i forretning og marketing til udmærke sig på dette felt.
Programfunktioner
Et unikt og tværfagligt program
Programmet sigter mod at dyrke kreative og kulturelle ledere med viden, der kan anvendes i detailmarkedet, iværksætteri, kreative industrier og kunstadministration og -ledelse;
Kreativ servicelæring
Studerende kommer til at løse virkelige problemer gennem Creative Service-Learning Project. Et tilskud på HK$5.000 vil blive givet til hver elev for at støtte Creative Service-Learning Project. Præsentationer vil blive gennemført via et virtuelt symposium, hvor studerende kan udveksle ideer med akademikere og praktikere over hele kloden.
International fordybelse
Programmet tilbyder oversøisk fordybelse, som giver studerende mulighed for at deltage i en to-ugers oversøisk ekskursion* i sommerperioden for at udvide deres erfaring og forståelse af kreative økonomier på internationalt niveau. Et tilskud på HK$10.000 vil blive givet til hver elev til denne studietur;
* Alternativer vil blive givet, hvis studieturen skal aflyses, omlægges eller reduceres.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Internationale postgraduate stipendier
Kvalificerede internationale ansøgere vil blive overvejet til International Postgraduate Scholarship baseret på deres all-round rekord og interviewpræstation. Modtagere vil modtage fuld undervisningsfritagelse og en leveydelse på HK$100.000 (ca. US$12.820).
Pris for fremragende akademisk præstation
Op til 10 stipendier vil blive givet til ansøgere med enestående akademisk præstation, afhængigt af kvalifikationer.
Målrettet Undervist Postgraduate Programs Fellowships Scheme
En undervisningsreduktion på op til HK$120.000 til fremragende lokale ansøgere, afhængigt af kvalifikationer.
Økonomisk bistand til studerende
Mens undervisningsgebyret ikke dækker udgifterne til den 2-ugers oversøiske ekskursion, vil der blive givet et tilskud på HK$10.000 til hver elev til studieturen. Et tilskud på HK$5.000 vil blive givet til hver elev for at støtte Creative Service Learning Project.
Læreplan
MScMCE-programmet har 18 enheder af kerneunderviste kurser (inklusive 3 enheder til et kreativt servicelæringsprojekt), 9 enheder af valgfrie underviste kurser og 3 enheder til en påkrævet oversøisk ekskursion.
Kernekurser (21 enheder)
1. semester (12 enheder)
- Strategisk markedsføringsledelse
- Brandudvikling og sponsorering
- Digitale marketingstrategier
- Entreprenørskab i de kreative økonomier
Semester 2 (6 enheder)
- Seminarer i moderne markedsføringsspørgsmål i kreative økonomier
- Kreativt service-læringsprojekt
Sommer (3 enheder)
- 2-ugers udlandsrejse*
* Rejserelaterede udgifter vil blive afholdt, hvis der er planlagt en udlandsrejse. Der vil blive stillet alternativer til rådighed, hvis studieturen skal aflyses, omlægges eller reduceres. Uddannelsen giver et tilskud (HK10.000/elev) til studieturen. For detaljer, kontakt venligst programkontoret.
Valgfag (9 enheder)
1. semester (3 enheder)
- Kritisk engageret: Kreative praksisser i kontekst
- Forskningsmetodik for billedkunst
- Virksomhedsregnskab
Semester 2 (6 enheder)
- Kurser udbudt af Institut for Marketing på Handelshøjskolen, HKBU (1 ud af 2 kurser)
- Socialt ansvarligt entreprenørskab i en international kontekst
- Services Marketing Management
- Kurser udbudt af Academy of Visual Arts (AVA), HKBU (1 ud af 2 kurser)
- Kunst og offentligheden: fortolkning og præsentation
- Billedkunstteori og kritik
Programundervisning
Karrieremuligheder
Efter endt uddannelse forventes vores kandidater at kunne
Administrative/ledelsesmæssige roller
Påtage sig administrative/ledelsesmæssige roller (f.eks. museumsledelse, kunstadministratorer) i kulturelle og kreative industrier, institutioner, organisationer eller myndigheder (f.eks. West Kowloon Cultural District i Hong Kong, kinesisk opera, museer, scenekunst); eller
Iværksættere
Være iværksættere, der driver kunstrelaterede virksomheder (f.eks. kunstnere, der ønsker at etablere deres egen virksomhed); eller
Marketing-roller
Arbejde som marketingledere (f.eks. digital marketing manager/officer, marketing manager/direktør, brand manager) på virksomheds- og forbrugermarkeder (f.eks. detailmarked, destinations- og fritidsmarkedsføring).