MSc i marketing og digitale medier
ESCP Business School
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
15 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 23.900 / per course
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
MSc in Marketing and Digital Media fokuserer primært på det digitale marketingfelt for at give de studerende et integreret overblik over de forskellige digitale marketingværktøjer, og hvordan de kan spille en vigtig rolle i opbygningen af et brand. Den lægger også vægt på, hvordan man anvender marketingteknikker og vigtige strategiske marketingaspekter i en stadig mere digital og globaliseret verden. På den måde udstyres de studerende i løbet af læringsprocessen med de færdigheder og den viden, der skal til for at få succes i en international, banebrydende karriere inden for marketing.
Programmet anvender en række forskellige undervisningsmetoder, såsom blended learning samt case- og projektbaseret undervisning, for at fremme praktisk læring, der giver de studerende mulighed for at omsætte teoretiske koncepter til praksis.
De studerende starter deres studier i den pulserende by Madrid, hvor de bor i de første to semestre. Dernæst vil de studerende tage specialiseringskurser i enten London eller Berlin og afslutte deres studier i Madrid, hvor de vil deltage i konsulentprojekter. Ud over alle disse oplevelser vil de studerende også interagere med førende tech-virksomheder under det internationale studieseminar, hvilket giver de studerende en opdateret og global videnbase, der er baseret på den seneste udvikling på det digitale marked.
Højdepunkter:
- 15 måneder fuldtids MSc (120 ECTS)
- Multikulturel studieretning på en handelshøjskole
- Et internationalt seminar på
- Go-to-market specialiseringsspor i London (Mode, luksus og innovation) eller Berlin (Big Data & Analytics)
- Undervises på engelsk
- De studerende opnår en grad, den franske mastergrad (DEAMIE), og et ESCP-diplom, MSc in Marketing & Digital Media.
- Et kursus i spansk fordybelse
- Minimum 4 måneders praktik
- Styrk din profil med stærke lederevner og networking
- Tilføj værdi til dit CV ved at udnytte en højt rangeret handelsskole som ESCP
- Rangeret som den bedste master i digital markedsføring i Spanien af EL MUNDO
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Kursusmoduler
9 måneder med teoriundervisning, studier af ekspertise og praktiske sager
Kurserne omhandler både teori og praktiske anvendelser i det virkelige liv. De undervises fra slutningen af september til juni af ESCP-fakultetet og succesfulde fagfolk. De omfattede også talrige møder og seminarer med fagfolk i denne sektor.
Semester 1
Juli - september
30ECTS - Online
Kun studerende, hvis eksamen havde 180 ECTS, før de påbegyndte kandidatuddannelsen, skal gennemføre Term 1, som indebærer yderligere 30 ECTS. Det er nødvendigt at gennemføre disse yderligere 30 ECTS for at overholde akkrediteringsreglerne.
- Økonomi
- Markedsføring
- Strategi
- Regnskab & Finans
- Statistik til ledelse
- Lederskab
Semester 2
September-december - Madrid
- Data og analyser til beslutningstagning
- Introduktion til digital markedsføring
- Opbygning af et brand
- Strategiske markedsføringsbeslutninger: Business Game
- Kundeoplevelse
- Finansiering til markedsføring *
- Digital projektstyring for marketingfolk *
- Digital Analytics 1: Design og kodning af websted I
- Digital Analytics 2: Google Analytics
- Digitale samtaler
- Effektiv kommunikation
- Seminar om kandidatafhandling
Madrid- Live Case Study: L'ORÉAL
* Valgfrie kurser
3. semester
januar-april - Madrid
- Kommunikation 360
- Reklame i den digitale tidsalder
- Forhandlinger om medieplanlægning og -indkøb *
- Robotter og AI i erhvervslivet *
- Branded Content
- Kreativitet i reklame
- Forvaltning af sociale medier
- Mobilstrategi
- Prisfastsættelse & Kundeværdi
- Forskningsmetoder for marketingfolk
- Digital analyse 1: Design og kodning af websted II
- Digital Analytics 3: SEM & SEO
- Digital Analytics 4: Google Adwords
Madrid- Live Case Study: HAVAS & WAVEMAKER
* Valgfrie kurser
Term 4
Specialiseringsspor med henblik på markedsintroduktion
April - juni - London eller Berlin & Madrid
- Internationalt studieseminar
London
- Digital transformation og iværksætteri
- Digitalt spor inden for mode og luksus
Berlin
- Big Data & Analytics-sporet
Madrid
- Strategisk planlægning af konsulentprojekter
- Internationalt rådgivningsprojekt og afsluttende seminar
5. semester
Professionalisering
Juli - december
- Praktikophold
- Professionel afhandling
Programresultat
Åbenhed og mangfoldighed
Samspillet med lærere fra mere end 20 nationaliteter garanterer en større dybde i multikulturel læring. Studerende på MSc i marketing og digitale medier kommer fra forskellige lande og har forskellige baggrunde: ingeniører, læger, farmaceuter, studerende i litteratur og jura osv. De udgør en gruppe af multikulturelle deltagere, hvilket gør udveksling og arbejde i grupper endnu mere berigende.
Pas på at du alle har din egen identitet og personlighed, har programmet til formål at gøre dig nysgerrig og alsidig til at hjælpe dig med at lykkes i dit fremtidige professionelle liv.
Denne mester har uddannet mere end 600 deltagere. De besætter nu strategiske og operationelle markedsføringsstillinger og kommunikation i en række virksomheder verden over.
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Global Trade Marketing Manager
- Global produktchef
- Vækst & Content marketing manager
- Regional Key Account Manager
- Manager for digitalt indhold og sociale medier
- Strateg for digitale medier
- Specialist i digital kvalitet
- Marketing & Operations Manager
- Designer af brand og kundeoplevelse
- Business Analyst
- Konsulent i markedsføring og kommunikation
- Digital kampagnechef
- Strategisk marketingchef
- E-Commerce manager
- Brand Manager
- Marketingchef
- Produktchef
- Digital Marketing Manager
Akkrediteringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.