MSc i marketing
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £10.200 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Du får et stærkt fundament i markedsføringsteori og praksis med vores MSc Marketing. Vi opfordrer til innovative og kreative tilgange til din læring med:
- live case-studier
- konsulentprojekter
- færdighedsværksteder.
Du bliver en del af et inkluderende, internationalt læringsmiljø. Du vil kombinere teori og praksis for at udvikle de nøglefærdigheder, som arbejdsgiverne leder efter. Og du får en forståelse af:
- kundeadfærd og forventninger, og de mange forskellige kanaler, der bruges til at interagere med kunderne
- analysere marketingdata
- udarbejdelse af en marketingstrategi for globale brands og organisationer.
Du vil udvikle beslutningstagningsevnerne og begrundelsen for at udarbejde marketingplaner og kommunikation. Og du kan udvikle et område med marketingekspertise med en række specialistmoduler, der giver dig flere karrieremuligheder.
Hvis du starter i september, kan du vælge at tage et års lønnet vejledt praktikophold i en marketingrolle. Denne erhvervserfaring vil forberede dig til din fremtidige karriere.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Introduktion til principperne for markedsføring
Dette modul introducerer de vigtigste principper for markedsføring ved at studere de teorier, der ligger til grund for markedsføringen. Den undersøger købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå markedsføringsfolk planlægger, styrer, gennemfører og overvåger markedsføringsprogrammer inden for rammerne af det 21. århundredes internationale miljø. - Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Professionel og akademisk udvikling
Dette modul til udvikling af professionelle og akademiske færdigheder hjælper dig med at blive en livslang lærende, udvikle karrierefokus og forbedre din beskæftigelsesegnethed. Du starter med at fokusere på, hvordan du opnår dit bedste akademiske niveau, og derefter udvikler du dine færdigheder med hensyn til beskæftigelse og karriereplanlægning. Du vil arbejde med en plan for selvudvikling og tage lederskab i din egen læring og udvikling. Du vil blive coachet i at identificere, deltage i og reflektere over, hvordan du kan drage fordel af udviklingsaktiviteter inden for universitetet og eksternt. - Research Methods for Events and Marketing
Dette modul giver dig de færdigheder, der gør dig i stand til at foretage selvstændig markedsføringsforskning. Studerende på kandidatuddannelserne forventes at foretage effektiv forskning ved at trække på en række sekundære og primære datakilder i forbindelse med forberedelsen af kursusarbejdet. Du vil blive præsenteret for en række metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og undersøgelsesfærdigheder. Desuden er dette modul rettet mod forberedelse til og succesfuld gennemførelse af stringent og systematisk forskning af høj kvalitet inden for erhvervsliv og ledelse. - Marketingstrategi for digitale og sociale medier
Digitale teknologier har forandret markedsføringen, de tilbyder nye kilder til kundeindsigt, de har dramatisk ændret kundeadfærd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket den måde, hvorpå organisationer interagerer med deres kunder og vigtigste interessenter. Formålet med dette modul er at anlægge et strategisk perspektiv på det digitale og sociale mediemiljø. Den fokuserer på samspillet mellem forbrugere, virksomheder og andre organisationer, og hvordan digital tænkning kan bidrage til en effektiv markedsføring. Webbaserede medier, mobile platforme, sociale medier og digitale værktøjer gennemgås, praktiseres og evalueres kritisk for at identificere vellykkede resultater og skabe moderne digitale markedsføringsstrategier. - Global marketingstrategi
Du vil bygge videre på modulet Principles of Marketing og udforske det globale marketingmiljø. Der lægges særlig vægt på internationalisering og skabelse og udvikling af globale markeder. Du vil forstå de principper, påvirkninger og institutioner, der påvirker udviklingen af international handel og globale markedsføringsstrategier. Du vil analysere muligheder og begrænsninger i forbindelse med global markedsføringsstrategi og de tilhørende organisatoriske og kontrolmæssige spørgsmål i forbindelse med udviklingen af globale markeder. Dette omfatter en forståelse af betydningen af etiske og sociale spørgsmål.
Valgfrie moduler
- Kundeindsigt og engagement
Du undersøger, hvordan du kan erhverve, fastholde og øge andelen af gode kunders pengepung, og hvordan du kan nedprioritere uønskede kunder uden at udløse hævnadfærd. Den er baseret på den forudsætning, at kunderne er organisationens essens, da organisationen ville fejle uden kunderne. Modulet tager udgangspunkt i en kundeorienteret tilgang og anerkender det hyperforbundne miljø, som organisationer opererer i i dag. Teknologier og metodologiske tilgange til at opnå kundeindsigt og til at opbygge detaljerede kundeprofiler drøftes. Modulet behandler desuden, hvordan man kan samarbejde med kunderne på måder, der skaber værdi for begge parter. Der anvendes virkelige casestudier samt elevernes egne erfaringer som kunder. - Digital marketing og analyse
Du vil udforske den digitale teknologis makro- og mikroeffekter på marketingledelse, før du ser på spørgsmålene i forbindelse med implementering og gennemførelse af en digital marketingkampagne, herunder etiske spørgsmål. Desuden vil du undersøge, hvordan digitale oplysninger bruges til at træffe strategiske marketingbeslutninger og evaluere og forbedre marketingresultater. Du vil udvikle færdigheder inden for problemløsning, kritisk ræsonnement, udformning af markedsundersøgelser, kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, brug af teknologi inden for markedsføringsledelse samt analyse og fortolkning af markedsføringsdata. - Content Marketing Management
Dette modul undersøger begreberne branded content og content marketing. Du vil især fokusere på den rolle og anvendelse af content marketing som en ny ledelsesmæssig tilgang til marketingkommunikation. Modulet undersøger kritisk det fundamentale paradigmeskift inden for marketingkommunikation fra push- til pull-markedsføring, som har ført til fremkomsten af branded content og content marketing. Desuden præciserer dette modul, hvad der adskiller branded content og content marketing fra andre centrale marketingkommunikationskoncepter og forvaltningstilgange. Du vil lære at udvikle etisk ansvarlig content marketing management praksis på tværs af en række forskellige sektorer og tage hensyn til flere interessenter på regionalt, nationalt og internationalt plan. - Brand and Marketing Communications
Du vil udforske den rolle og anvendelse af moderne brand- og marketingkommunikation og den grundlæggende indsigt i, at en organisations brandstrategi skal være i centrum for alle dens marketingkommunikationsaktiviteter. Et professionelt og etisk ansvarligt fokus vil hjælpe dig med at tage hensyn til flere interessenters behov - f.eks. forbrugere, virksomheder, medierne, pressionsgrupper - i en global sammenhæng. En bred vifte af markedsføringskommunikationskanaler og -værktøjer vil blive vurderet kritisk. Dette omfatter reklame, PR, sponsorater og digital markedsføringskommunikation. Kreativ og strategisk indsigt fra den aktuelle praksis vil hjælpe dig med at forstå og anvende dine færdigheder inden for marketingkommunikation. - Strategisk brand management
Du vil undersøge, hvordan brands skabes og forvaltes med succes. Du vil udforske den nyeste forskning og praksis inden for strategisk brand management og fokusere på innovative tilgange til udvikling af nye produkter. De vigtigste etiske, miljømæssige og sociokulturelle implikationer for moderne brand management analyseres i regionale, nationale og globale sammenhænge. Den nyeste forskning og praksis inden for strategisk brand management og brugen af sociale medier og digital kommunikationsteknologi undersøges. Når du har afsluttet dette modul, vil du have opnået avanceret viden om de nyeste værktøjer, teknikker og bredere samfundsmæssige implikationer af moderne strategisk brand management. - International Luxury Marketing
Dette modul undersøger de strategiske beslutninger, der er involveret i markedsføring af luksusvarer og management af luksusmærker. Du får mulighed for at planlægge og kritisk vurdere luksusmarkedsføringskampagner. Luksusmærker er unikke, fordi de tilbyder forbrugeren et produkt eller en tjenesteydelse af høj kvalitet kombineret med de følelsesmæssige fordele, som prestige og eksklusivitet giver. Dette modul samler moderne teorier og praksis inden for markedsføring af luksusprodukter, der spænder over mange områder som f.eks. smykker, modetilbehør, turisme, god vin, spiritus og prestigebiler. - Ledelse af luksusoplevelsen
Dette modul forbinder driftsledelse med de centrale strategiske aspekter af international ledelse af luksusdetailhandel på tværs af forskellige kanaler. Du vil opdage, hvordan nogle destinationer er blevet synonymt med luksus, fordi de er i stand til at skabe og levere en problemfri luksusoplevelse. Nøglen til dette er ikke kun forvaltningen af kanaler til markedet, men også evnen til at skabe, forvalte og pleje et troværdigt og konsekvent forhold til kunderne. I en tid, hvor forfalskede varer også er blevet et almindeligt problem for denne branche, er det mere centralt end nogensinde før at styre oplevelsen af luksusvarer og -tjenester for at sikre luksusvarers vedvarende succes.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Dette modul giver dig mulighed for at udforske og udvikle din ekspertise inden for et område af interesse. Du opfordres til at vælge emner, som vil være værdifulde i din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrende aktivitet, hvor du skal drive dit eget forskningsprojekt, mens du bliver vejledt og rådgivet af en vejleder, baseret på det forslag, der er udviklet i modulet Research Methods in Marketing and Events. - Kundeprojekt
Du får mulighed for at forbinde teori med praksis ved at analysere et reelt organisatorisk problem. Efter at have identificeret et projekt (med godkendelse fra både kundevirksomheden og modullederen) undersøger du et bestemt emne, som kan understøttes af den relevante litteratur og ved at foretage primær forskning med kunden. Dette modul er ikke et praktikophold, men kan tages i forbindelse med et praktikophold, som du har fundet og deltager i. Det pågældende "problem" kan være et aktuelt ledelsesproblem for kundeorganisationen eller relateret til fremtidige strategiske valg. Kundeprojektet giver dig en vigtig læring og personlig udvikling.
Praktikophold
- Marketing Practice (sandwich mode)
Dette modul er en fantastisk mulighed for at få et års overvåget, betalt erhvervserfaring i Storbritannien eller internationalt i en marketingfunktion. Du vil undersøge en markedsføringsudfordring i en kommerciel eller nonprofitorganisation. I løbet af dette modul anvender du de praktiske begreber, du har lært på kurset. Når du arbejder for organisationen, vil du være ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine fremskridt.
Vi tilbyder masser af støtte til at hjælpe dig med at finde betalt arbejdserfaring og få kontakt med forskellige organisationer. Vores praktikantteam (WAVES) har en database, der registrerer muligheder for praktikophold, og de afholder adskillige praktikantmesser, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. Det er dit ansvar at skaffe dig en praktikplads, og det kræver en stor indsats, men det giver dig værdifuld erfaring. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele denne periode.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Vores kandidater er ansat i marketingfunktioner over hele verden; det omfatter job i medie-, digitale, brand- og kommunikationsbureauer og interne marketinglederstillinger inden for så forskellige områder som hurtigt omstillede forbrugsvarer, detailhandel, hotel- og restaurationsbranchen, rejsebranchen, forlagsbranchen og fremstillingsindustrien. Blandt de nuværende arbejdsgivere kan nævnes:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC
Samt en række små og mellemstore "digitale" bureauer.
Eksempler på stillinger inden for markedsføring, som vores kandidater har fået, er bl.a:
- marketingchefer
- marketingplanlæggere
- brand managers
- kommunikationschefer for virksomheder
- social media community managers.
Desuden går nogle af vores studerende videre til at starte deres egne virksomheder.
Vi har stærke relationer med virksomheder i en række forskellige brancher. Disse relationer er en forudsætning for programmets udformning og levering og giver mulighed for praktik og beskæftigelse.
Ud over den professionelle karriereudvikling, der tilbydes inden for programmet, har universitetet en aktiv og entusiastisk karriereservice. Denne tjeneste hjælper dig med at få en "konkurrencefordel", når du søger job, ved at tilbyde hjælp til CV'er og prøvevurderingscentre og jobsamtaler.
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.