MSc i marketing
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 23.100 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Apr 2024
* Nordirland, Irland, England, Skotland eller Wales: £7.470 | EU Andet og International: £21.500
Introduktion
Designet til det digitale marketingmiljø omfatter MSc in Marketing elementer af marketingledelse og -strategi, forbrugeradfærd, digital markedsføring (herunder Google Analytics), marketinganalyse (herunder SAS-databasetræning), forskningsmetoder og international markedsføring.
MSc Marketing-programmet er designet til at udstyre den næste generation af marketingmedarbejdere med de nødvendige konceptuelle, analytiske og praktiske færdigheder, der kræves af virksomheder for at konkurrere på den globale markedsplads.
Professionelle akkrediteringer
Akkreditering er opnået fra The Chartered Institute of Marketing (CIM) - Det førende professionelle organ for marketingfolk over hele verden, som eksisterer for at udvikle marketingfaget, opretholde professionelle standarder og forbedre færdighederne hos marketingudøvere. Studerende på MSc Marketing-programmet kan tilmelde sig som studerende med CIM og vil have adgang til alle CIM-ressourcer, herunder webinarer og Marketing Expert (et ekstra gebyr vil opkræves). Studerende vil være i stand til at deltage i lokale CIM-afdelingsarrangementer og seminarer, som tilbyder netværksmuligheder og chancen for at holde sig ajour med den aktuelle marketingtænkning og praksis. Efter en vellykket gennemførelse af MSc Marketing-programmet vil de studerende have en række undtagelser fra CIM faglige eksamener. Studerende kan tage CiM-certifikatet i professionel markedsføring, som kræver, at de gennemfører ét online-modul (studerende er fritaget for 2 andre moduler) eller CiM-diplomet i professionel markedsføring, som kræver, at de gennemfører to online-moduler (studerende er fritaget for 1 andet moduler). modul).
Modulet Digital Marketing (med Google Analytics) opfordrer eleverne til at arbejde hen imod en Google Analytics Individual Qualification (GAIQ). Dette er et signal til arbejdsgiverne om, at vores MSc Marketing-studerende har både de teoretiske og praktiske færdigheder til at konkurrere. Eksamensgebyret vil blive refunderet af skolen (med forbehold for opnåelse af prisen i løbet af modulet).
Branche links
Studerende vil have mulighed for at ansøge om et minimum 12-ugers betalt praktikophold som en mulighed i semester 3, studerende vil blive forpligtet til at gennemføre et aktionsforskningsprojekt og aflevere en rapport baseret på dette. Denne mulighed er i stedet for at gennemføre en traditionel forskningsafhandling eller et akademisk forskningsprojekt. Denne mulighed, som kun er tilgængelig for højtydende studerende, giver mulighed for at anvende og gennemgå akademiske og teoretiske principper i praksis. Det giver også eleverne erfaringer fra den virkelige verden med at arbejde i et marketingmiljø.
Studenterfaring
Undervisningsmetoder og læring kan omfatte forelæsninger, tutorials, seminarer, casestudier, computer-/softwaredemonstrationer, ikke-bogsmedier (videoer og podcasts), individuel forskning, mundtlige præsentationer, gruppeprojekter, online diskussionsfora, industribesøg, praktikerworkshops og praktikmuligheder.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Kurset kan kun tages på fuld tid. Studerende gennemfører fire moduler i semester 1 (september til december) og yderligere 4 i semester 2 (januar til april/maj). I semester 3 (juli til september) gennemfører de studerende enten det traditionelle afhandlings-, praktik- og arbejdsbaserede projekt eller det akademiske forskningsprojekt.
Semester 1
Marketing Management
Dette modul fungerer som en platform til at forstå den vidtrækkende og holistiske anvendelse af marketing som både en filosofi og funktion i nutidige organisationer. Modulet fungerer som en base for kandidatuddannelsen i marketing, hvilket giver det nødvendige videnniveau, der er nødvendigt for at komme videre i de parallelle og sekventielle moduler i kurset. Modulet undervises på et introduktionsniveau. Det forudsætter ingen forhåndskendskab til forretningssystemet - markedsføring i særdeleshed.
Strategisk markedsføring
Dette modul tjener til at give en forståelse af markedsføring fra både et ledelses- og forbrugerperspektiv. Dette modul vil bygge på din forståelse af ledelse med marketingteori og praktiske illustrative cases om de udfordringer, som marketingchefen står over for. I løbet af dette modul vil du udforske grænsefladerne mellem marketing og institutioner, strategi, organisation og psykologi i den sociale praksis af marketingstrategi. Dette vil hjælpe dig til kritisk at evaluere og få praktisk erfaring i, hvordan agenturet for marketinglederskab bidrager til skabelsen, vedligeholdelsen og forstyrrelsen af markeder og strategier.
Digital markedsføring
Dette modul har til formål at give de studerende den viden og de færdigheder, der kræves for at udvikle marketingstrategier, der kan anvendes på internet-/mobilplatforme samt integreres med offline platforme. Den sætter digital marketingledelse i kontekst som en nøgleskaber af kundeværdi og beskæftiger sig med strategisk indsigt i virksomheden, dens kunder og de udfordringer, den står over for.
Regnskab
Dette modul undersøger teori og praksis om regnskab på et ikke-specialistniveau. Dette omfatter emner som funktionen af regnskab og kontrol i organisationer, finansielt regnskab, regnskabsanalyse og ledelsesregnskab.
Semester 2 – Kernemoduler
Forbrugeradfærd
Målet med dette kursus er at sætte studerende i stand til at udvikle en dyb forståelse af, hvordan forbrugeradfærdsteori og -praksis er opstået til at spille en nøglerolle i forståelsen af forbrugere og deres forbrugskontekster. Studerende vil være i stand til at forstå og evaluere, hvordan forbrugerforskning og dens praksis anvendes i organisationer for at drive virksomhedens præstationer og forbedre forbrugeroplevelsen, analysere og kritisk evaluere rollen og effektiviteten af nøgleforbrugerforskningspraksis samt forstå og kritisere vigtigheden af forbrugerforskning for at bevirke ændringer på markedet for forbrugere, praktikere, ledelse og medarbejdere.
International markedsføring
Fokus på modulet er på teori, praksis og udfordringer, som marketingchefer, der arbejder i et globalt/internationalt miljø, står over for, og de begreber og teorier, der kan bruges til at informere markedsføringsbeslutninger i disse sammenhænge. Efter afslutningen af modulet vil de studerende forstå karakteren, omfanget og rollen af markedsføring i virksomheder, der opererer i et globalt/internationalt miljø, og være i stand til at anvende nøglebegreber og teorier på marketingproblemer, som ledere, der arbejder i et globalt/internationalt miljø, står over for.
Marketing Analytics
Dette modul fokuserer på en ny og spændende udvikling inden for markedsføringsteori og praksis. Brugen af data, 'big data', til at hjælpe med markedsføringsbeslutninger og ansvarlighed bliver ved med at vokse i betydning, især i den nuværende tidsalder med besparelser og ressourceknaphed. Modulet tager både en teoretisk og praktisk tilgang til brugen af marketinganalyse i praksis. Et højdepunkt ved modulet er brugen af SAS- eller SPSS-software til at analysere data til markedsføringsrelateret beslutningstagning og evalueringsformål. Studerende, der gennemfører modulet med succes, vil være i stand til at signalere til potentielle arbejdsgivere, at de har de teoretiske, praktiske plus industristandard softwarefærdigheder til at konkurrere.
Forskningsmetoder og -teknikker
Dette modul har til formål at give de studerende en række færdigheder til at udføre effektiv forskning i erhvervslivet og ledelsen. De færdigheder, der læres i dette modul, vil være anvendelige på tværs af professioner, da relevansen og vigtigheden af at kunne designe forskning, fortolke, kritisk analysere og vurdere kvalitativ og kvantitativ information er afgørende i nutidens ledelsesverden. Det generelle formål med modulet er at introducere de studerende til forskningsprocessen og præsentere de samfundsvidenskabelige værktøjer og metoder, der kræves for at udføre din specialeforskning. Dette kursus har tre separate, men nært beslægtede komponenter - en diskussion af forskningsdesignprocessen, forskningsmetodologiske principper og forskningskompetencer. Ved afslutningen af kurset skal den studerende være i stand til at vurdere styrker og svagheder ved forskellige metodiske tilgange og formulere kvalitetsforskningsprojekter.
Semester 3
(vælg i alt 60 CATS)
- Afhandling (60 CATS)
- Marketingpraktik og arbejdsbaseret forskningsprojekt (60 CATS) *
- Akademisk forskningsprojekt + 2 underviste moduler (Moderne spørgsmål i ledelse og forretningsstyring og etik) (60 CATS)
De tre muligheder for semester tre vil hver især sætte de studerende i stand til at udnytte den viden og de færdigheder, som er erhvervet i modulet Forskningsmetoder for Erhverv.
Afhandlingen kræver, at de studerende påtager sig et betydeligt forskningsprojekt og skriver en afhandling om deres undersøgelse og dens resultater.
Markedsføringspraktik og arbejdsbaseret projekt kræver, at studerende påtager sig et 12-ugers betalt praktikophold, som vil omfatte et aktionsforskningsprojekt, som de skal skrive op som en rapport (ligner i detaljer og længde til en traditionel afhandling). Bemærk venligst, at praktikpladser tildeles på konkurrencebasis baseret på CV'er og samtaler.
Den tredje mulighed er et aktionsforskningsprojekt i form af en kritisk litteraturgennemgang samt færdiggørelse af to moduler (Contemporary Issues in Management and Business Governance and Ethics), som undervises i blokke over et par uger om sommeren.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater med et solidt kendskab til moderne marketingtænkning og bedste praksis kombineret med en solid forankring i markedsundersøgelsesmetoder, værktøjer og applikationer vil sandsynligvis sikre beskæftigelse inden for følgende områder: digital marketing, marketinganalyse, marketingundersøgelser og nye produkt introduktioner, key account management, eksportprojekter og relateret international ekspansion samt brand management arbejde.
Grad plus pris for undervisningsfærdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at opnå bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige færdigheder. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt fra et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder dette Grad Plus. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.