MSc i marketing
University of Strathclyde Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Glasgow, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 15.400
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Når du studerer en MSc Marketing på Strathclyde Business School, lærer du på en banebrydende internationalt kendt akademisk organisation, der udvikler morgendagens forretningssind.
En prisvindende institution, vi blev tildelt Times Higher Education UK Business School of the Year 2016 og også anerkendt som Scottish University of the Year 2020 af The Sunday Times Good University Guide.
- velegnet til ikke-erhvervsuddannede, der ønsker at forfølge en karriere inden for dette område
- udvikle forståelse for markedsføring i forhold til enkeltpersoner og organisationer
- gennemføre et branchemarkedsføringsprojekt
- afspejler den dynamiske og teknologisk innovative karakter af moderne markedsføring, der spænder over den private, offentlige og tredje sektor
Med vores Masters of Marketing-program får du et solidt kendskab til principperne for markedsføring og udvikler en forståelse af forbrugeradfærd i forhold til enkeltpersoner og organisationer. Vi vil sikre, at du får de nødvendige tekniske og personlige færdigheder til din fremtidige karriere.
Indlæggelser
Læreplan
Hvad du vil studere
Du vil studere syv obligatoriske klasser og vælge fire valgfrie klasser fra en bred liste, som afspejler den nuværende mangfoldighed i moderne markedsføringspraksis.
Den underviste komponent vil blive dækket i semester 1 og 2. Begge semestre løber over 12 uger. På cand.merc.-niveau udføres afhandlingen i sommerhalvåret.
Ledelse og teambuilding
I løbet af programmet får du mulighed for gruppearbejde med dine medstuderende. Dette giver dig mulighed for at netværke med dine kolleger og udvikle nøgleledelse, teambuilding og lederskabsevner.
Beskæftigelsesevne og karriereudvikling
Kurset har en dedikeret karrierespecialist til gruppesessioner, employability-seminarer, individuelle interviews og CV-samling og fortsætter med at støtte kandidater i et år efter endt uddannelse.
Kursusindhold
Semester 1
Kerneklasser
- Strategisk Marketing Management
- Forbrugeradfærd
- International Marketing Research
- Brand Management & Strategi
Semester 2
Kerneklasser
- Marketing Works: Konsulentkonsulentprojekt
- Afhandlingsfærdigheder
Valgfag
Vælg fire. Listen varierer fra år til år. Nedenstående liste over valgfag er for studerende, der starter i september. Valget vil sandsynligvis være mere begrænset for studerende, der starter i januar.
- Destination Marketing Management
- Forvaltning af turistressourcer
- International Services Marketing
- Moderne forbrugere
- Kundestyring 2 – Digital markedsføring
- Eksportmarkedsføring
- Integreret Marketing Communications
- International Culture & Heritage Marketing
- Sportsmarkedsføring i en global kontekst
- Retail Marketing Management
Efterårssæson
afhandling
Et godt præstationsniveau på tværs af begge semestre og et tilfredsstillende forskningsforslag er nødvendigt for, at studerende kan komme videre til afhandlingsfasen på kandidatuddannelsen. Afhandlingen er din mulighed for at studere i dybden et specifikt marketingproblem inden for et område af personlig interesse.
Afhandlinger involverer typisk skrivebordsforskning og litteraturgennemgange, derefter casestudier af individuelle virksomheder eller mindre primær forskning. Dette giver mulighed for originalitet af tanker, forskningsfeltarbejde og analyse og præsentation af resultater.
Læring & undervisning
Undervisningsmetoder omfatter casestudier, simuleringer, seminarer, præsentationer, teamwork, problemløsningsøvelser og 'hands-on' virkelige forretningsprojekter.
Disse metoder er designet til at lette integrationen af de teoretiske og praktiske aspekter af programmet og tilskynde til interaktion mellem studerende. Alle klasser kræver et højt niveau af eleven.
En omfattende støttepakke tilbydes for at forbedre din læring og sikre maksimalt udbytte i din studieperiode. Dette omfatter:
- en pakke med væsentlige tekster til alle kerneklasser
- beskæftigelsesegnethedsseminarer og karriererådgivning
- Adgang til relevante databaser
- et rådgivende udvalg for studerende/medarbejdere, der giver en effektiv mekanisme til elevfeedback i løbet af året
Hvert år beder vi vores elever om at vurdere værdien af både kvaliteten af undervisningen og den tilhørende støttepakke for at sikre, at vi holder de højeste standarder.
Metoder
Læring og undervisningsmetoder vil variere mellem kurserne. Disse vil omfatte:
- online opdateringer
- klassediskussioner
- rollespilsøvelser
- casestudier
- rettede læseopgaver
- gæsteforelæsninger
- studerende-ledede præsentationer
- DVD/Podcast præsentationer
- Computerbaseret/erfaringsbaseret læring
- Selvmotiveret læsning og research
Vurdering
Bedømmelse for kerneklasser består af en kombination af prøver på 60 % og opgaver på 40 %. Valgfag har ingen eksamener og bedømmes på forskellige måder ved hjælp af essay-/rapportbaserede opgaver med en værdi på 100%.
Gæsteforelæsere
Foredragsholdere i verdensklasse fra store internationale organisationer holder foredrag om vores programmer, der afspejler afdelingens høje kaliber af industrisamarbejde.
Karrieremuligheder
Vores mastergrad i marketing er anerkendt globalt for sin ekspertise, og kandidater udvikler karrierer inden for marketing og relateret beskæftigelse over hele verden. Nogle kandidater vælger at fortsætte med at læse til en ph.d.
Jobtitler og arbejdsgivere
Et lille udvalg af stillingsbetegnelser og arbejdsgivere er repræsenteret i følgende eksempler*.
Jobtitler omfatter:
- Kategori Marketing Executive
- Integreret marketingmedarbejder
- Manager
- Operations Manager
- UK Sales Planner
Arbejdsgivere omfatter:
- IRONMAN Østrig
- Microsoft
- Ripple
*Baseret på resultaterne af undersøgelsen af National Destinations of Leavers from Higher Education.
Ranglister
3. i Storbritannien for markedsføring
Programundervisning
Stipendier og finansiering
skotske postgraduate studerende
Skotske postgraduate studerende kan muligvis ansøge om støtte fra Student Awards Agency Scotland (SAAS). Støtten er i form af et studieafgiftslån og for berettigede studerende et leveomkostningslån.
Studerende fra England
Studerende, der er almindeligt bosiddende i England, skal muligvis ansøge om postgraduate støtte fra Student Finance England. Støtten er et lån på op til £10.280, som kan bruges til både studieafgifter og leveomkostninger.
Studerende fra Wales
Studerende, der normalt er bosat i Wales, skal muligvis ansøge om postgraduate støtte fra Student Finance Wales. Støtten er et lån på op til £10.280, som kan bruges til både studieafgifter og leveomkostninger.
Studerende, der kommer fra Nordirland
Postgraduate studerende, der normalt er bosiddende i Nordirland, kan muligvis ansøge om støtte fra Student Finance Nordirland. Støtten er et studieafgiftslån på op til £5.500.
Internationale studerende
Vi har et stort udvalg af stipendier til rådighed for at hjælpe dig med at finansiere dine studier.
Akkrediteringer
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.