MSc i matematik
University Of L'Aquila
Nøgleinformation
Campus placering
L'Aquila, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Matematik
Institut: Informationsteknik, Datalogi og Matematik
Niveau: Kandidat
Klasse: LM40
Optagelsestypologi: Åben optagelse med vurdering af personlige kompetencer og færdigheder
Internationalisering : International uddannelse
Dette uddannelsesforløb sigter mod at give de studerende en solid baggrund i matematik og samtidig mulighed for at opnå en praktisk og tværfaglig forberedelse. Det er organiseret i to-årige uddannelsesforløb på i alt 120 point.
Indlæggelser
Læreplan
Kandidater skal vise en meget god forståelse for de vigtigste matematiske teknikker og en god evne til at anvende dem i modellering af fysiske, biologiske og økonomiske fænomener.
De skal have meget gode induktive og deduktive ræsonnement færdigheder.
I detaljer er uddannelsesstien tilrettelagt for at erhverve:
Viden:
- meget god viden om og forståelse for matematiske teknikker inden for teoretiske områder, som de studerende opnår ved at deltage i obligatoriske kurser i algebra, matematisk analyse, 1. års geometri.
- indgående kendskab til matematisk modellering: mekanik, analytisk mekanik, klassiske matematiske modeller af fysik, som studerende erhverver ved at deltage i kurser i matematisk fysik og fysik;
- dybdegående analyse af specifikke matematiske og modelleringsteknikker, som eleverne tilegner sig ved at deltage i kurser i sandsynlighed og matematisk fysik;
- kendskab til de videnskabelige beregningsteknikker, som studerende opnår ved at deltage i kurset Numerisk analyse;
- avanceret viden om modeller og bevisteknikker inden for specifikke områder, både teoretiske og praktiske, ved hjælp af valgfrie kurser tilhørende ovennævnte sektorer, som spænder efter de studerendes valg fra de mest teoretiske til de mest praktiske, som f.eks. som økonomi, teknik og ledelse.
- viden om matematikkens undervisningsteknikker og læreprocesser.
Evner:
- Evne til at forstå og håndtere komplekse matematiske strukturer;
- Evne til at anvende, bearbejde og udtænke avancerede beregningsteknikker;
- Høje abstraktionsniveauer og streng deduktion af de konsekvenser, hypotesen indebærer;
- Evne til at konvertere et reelt problem til en matematisk model;
- Evne til at løse komplekse problemer ved at løse ligninger og optimeringsteknikker;
- Evne til at kommunikere deres egne ræsonnementer og resultater på en klar og effektiv måde til både eksperter og ikke-eksperter, i både skriftlig og mundtlig form;
- Evne til formelt at udtrykke de love, der regulerer fænomenernes dynamik, gennem det tværfaglige samarbejde;
- Evne til at overføre deres egen matematiske viden til tredjemand;
Læringsmetoder: dedikerede grundlæggende og karakteristiske undervisningsprogrammer.
Evaluering og prøvemetoder: individuelle prøver med afsluttende mundtlig og skriftlig prøve, eventuelle mellemprøver med delevaluering eller feedbackformål.
Anvendelse af viden og forståelse
Kandidater skal kunne anvende deres viden og forståelsesevner til at udvise en professionel tilgang til deres arbejde, og de skal have solide kompetencer til både at rejse og understøtte argumenter og løse problemer inden for deres eget fagområde.
De skal være i stand til at identificere alle de væsentlige elementer i et problem og kunne modellere det i matematiske termer. De skal også være i stand til at forstå, bruge og designe passende analytiske og numeriske metoder til de behandlede problemstillinger.
I detaljer skal eleverne erhverve:
Specifikke kompetencer:
- Evne til at løse komplekse problemer på en logisk og stringent måde.
- Regnefærdigheder med avancerede teoretiske og praktiske matematiske værktøjer.
- Evne til at udlede beslutningsstrategier på baggrund af foreslåede og analyserede modeller.
- Evne og fleksibilitet til at anvende disse ræsonnementværktøjer til ethvert kognitivt område.
- Evne til at analysere et beslutningsproblem på en kritisk og stringent måde.
- Evne til at producere strenge og originale beviser.
Læringsmetoder: undervisningsprogrammer med aksiomatiske behandlinger. Omfattende øvelse af calculus og numeriske øvelser.
Evaluering og afprøvningsmetoder: alle skriftlige prøver giver mulighed for anvendelse af viden til at løse problemer, der endnu ikke er stødt på.
At dømme
Kandidater skal være i stand til kritisk at analysere et matematisk bevis og producere et standardbevis, hvis det er nødvendigt. Desuden skal de kunne lave selvstændige bibliografiske undersøgelser ved at bruge matematikbøger og ved at gøre sig fortrolige med videnskabelige og specialiserede tidsskrifter. Endelig skal de være i stand til at bruge WEB-arkiver til deres videnskabelige forskning ved at vælge den nødvendige information.
Læringsmetoder: Disse evner er resultatet af træningsaktiviteter.
Evaluering og afprøvningsmetoder: I mellemprøverne bliver eleverne bedt om selvstændigt at løse både teoretiske og beregningsmæssige matematiske problemer. De bliver desuden bedt om at udvise en god grad af selvstændighed ved at udtænke og skrive specialet.
Kommunikationsegenskaber
Kandidater skal kunne præsentere deres egen forskning eller resultaterne af en bibliografisk forskning for et publikum af både specialister og amatører.
Læringsmetoder: Træningsaktiviteter udført ved at arbejde i team og skrive rapporter og/eller essays. Forberedelse af den mundtlige og skriftlige fremlæggelse af den afsluttende eksamen.
Evaluering og prøvningsmetoder: Bedømmelse af den mundtlige evne ved mundtlige prøver. Præsentation af specialeafhandlingen.
Læringsevner
Kandidater skal have opnået en dyb forståelse af arten og metoderne for matematisk forskning, og hvordan den kan anvendes på forskellige områder. Desuden skal de være i stand til at udvikle komplekse beviser og modificere standardbeviser for at tilpasse dem til nye situationer ved at studere videnskabelige problemstillinger. De skal også forstå grænserne for deres viden og være i stand til at identificere og vælge bøger og andet nyttigt materiale for at øge deres viden. Læringsmetoder: Professorer og vejledere vejleder studerende med henblik på at forbedre deres studiemetode fra første år.
Det engelske sprog, som er en forudsætning for adgangen på et mellemniveau, øges konstant og gradvist under uddannelsesprocessen.
Evaluering og testmetoder: En forkert studiemetode tillader ikke studerende at deltage korrekt i dette studieforløb. Evaluering af tilegnelsen af temaer foreslået til autonom læring.
Programresultat
Dette uddannelsesforløb sigter mod at give de studerende en solid baggrund i matematik og samtidig mulighed for at opnå en praktisk og tværfaglig forberedelse. Det er organiseret i to-årige uddannelsesforløb på i alt 120 point.
Det første år er rettet til dybdegående analyse af avancerede matematikfag, og studiet af matematiske teknikker, der derefter vil blive anvendt til analyse af forskellige problemer inden for matematik, fysik, finans, biologi mv.
På andet år får de studerende mulighed for, ved at vælge nogle dybdegående uddannelsesforløb, at orientere deres teoretiske eller praktiske uddannelse mod de forskellige ovennævnte sektorer, med intentionen om en lettere adgang til arbejdsverdenen, takket være de specifikke kompetencer erhvervet.
Dette studieforløb er anerkendt som en international kandidatgrad, da undervisningsprogrammerne er på engelsk, og der er forskellige akademiske samarbejdsaftaler med udenlandske institutioner om samtidig udstedelse af titlen i slutningen af uddannelsesforløbet.
Detaljerne vedrørende disse konventioner godkendes årligt og repræsenterer et tillæg til de akademiske bestemmelser for referencen Athenaeum.
I detaljer er der givet to uddannelsesveje:
- REN OG ANVENDT MATEMATIK;
- ANVENDT OG TVERDISCIPLINÆR MATEMATIK.
Listen over de uddannelsesaktiviteter, som de tre uddannelsesveje giver, er nævnt i vedhæftet fil. De forskellige uddannelsesveje er alligevel tilrettelagt for at erhverve:
- alle de grundlæggende teknikker inden for matematisk analyse, geometri, algebra, numerisk analyse og sandsynlighed;
- indgående kendskab til matematisk modellering;
- dybdegående analyse af specifikke matematiske og modelleringsteknikker;
Disse mål menes at give kandidater i matematik mulighed for at fortsætte deres studier til en ph.d.-grad eller få direkte adgang til arbejdsverdenen, med særlig opmærksomhed på lærerfaget og de sektorer, der er stærkt orienteret mod kvantitative metoder, såsom forsikringsselskaber og finansiel virksomhed. institutioner, institutter for statistisk, social og økonomisk forskning, IKT-virksomheder (informations- og kommunikationsteknologi).
Programundervisning
Karrieremuligheder
Rolle i et arbejdsmiljø:
Funktioner med stort ansvar i opbygning og analyse af forskellige typer af matematiske modeller og i design og analyse af opløsningsmetoder inden for flere anvendelsesområder, mere præcist inden for følgende områder:
- Miljø og meteorologi;
- Banker, forsikringsselskaber og finans;
- Forlagsindustri og videnskabskommunikation; Logistik og transport;
- Biomedicinske og sundhedsvidenskabelige videnskaber og i alle de sektorer, der kræver brug af matematiske modeller;
- Formidling af matematik og naturvidenskab.
- Undervisning.
- Original forskning inden for matematik.
Færdigheder forbundet med funktionen
Rolle kompetencer:
Fleksibel mentalitet, stærke beregnings- og computerfærdigheder, et godt kendskab til styring, analyse og behandling af numeriske data og evnen til at opbygge, analysere og styre matematiske modeller.
Hurtig indføring i forskellige arbejdsmiljøer og gode lærings-, skabe- og designfærdigheder med hensyn til nye faglige teknikker.
Evne til at kommunikere deres egne og andre forfatteres problemer, ideer og løsninger vedrørende avancerede matematiksektorer til specialister eller ikke-specialister, på italiensk og engelsk, i både skriftlig og mundtlig form.
Evne til at give en streng demonstration af de matematiske resultater, selvom de ikke er korreleret til allerede kendte resultater.
Evne til teoretisk at løse komplekse problemer i specifikke sektorer af matematik, sammen med evnen til at opbygge og analysere passende metoder til eksplicit løsning.
Professionel status.
Professionelle muligheder:
Virksomheder og firmaer, der opererer i applikations-, videnskabelige, industrielle, forretnings- og servicesektoren og i den offentlige administration.
Fortsat og koordineret samarbejde, samarbejdsaftaler eller som freelancere for forlag, aviser, magasiner, radio- og tv-netværk, Hjemmesider og i det hele taget kommunikations- og multimedievirksomheder.
Kandidater, der har det rigtige antal universitetspoint i henhold til gældende lov, vil kunne få adgang til adgangsprøverne til uddannelserne for lærere for folkeskoler og gymnasier.
Adgang til forskningsfeltet ved at gennemføre yderligere studier i ph.d.-uddannelser, i matematik eller i andre naturvidenskabelige discipliner.