MSc i mode & luksuriøs marketing
York St John University
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 9.300 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Hjemme- og EU-studerende om året; Internationale / ikke-EU-studerende: £ 12.750 om året
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vær på forkant med mode og luksus marketing praksis.
Kursusoversigt
Erfaring er alt. Luksus marketing handler om, hvordan mærker får folk til at føle sig. Designet til at understøtte din karriereudvikling samt din personlige og faglige udvikling, bygger dette kursus dine færdigheder specifikt inden for mode og luksusbaseret markedsføring. Du vil udvikle en kritisk forståelse af de dimensioner, processer, muligheder og udfordringer, som organisationer, der skaber, designer, producerer, distribuerer, markedsfører og sælger varer og tjenester i konkurrencedygtige, hurtige industrier med luksus og mode, står overfor.
Adgangskrav
- Ansøgere vil normalt have mindst en 2: 2 Honours grad i en beslægtet disciplin, men overvejelser kan gives til ansøgere med en 2: 2 Honours grad i ethvert emne, så længe de har afsluttet relevant erhvervserfaring eller kan vise stærk indsigt ind i undersøgelsesområdet.
- Studerende hvis første sprog ikke er engelsk vil være forpligtet til at opnå IELTS 6 eller derover med ikke mindre end Band 6 i noget område eller tilsvarende.
Kursusindhold
Kommunikation og forbindelse er afgørende for succesen af et luksusmærke. Forbrugeradfærd bliver stadig mere kompleks, da folk bliver mere kræsne og krævende af deres produkter. Kundernes behov er ændret i de senere år, da forbrugerne udvikler en mere omfattende bevidsthed om spørgsmål som bæredygtighed, ægthed og gennemsigtighed.
Denne kandidatuddannelse i luksus og mode markedsføring tager en moderne og banebrydende tilgang til luksus og mode-baseret uddannelse. Adressering af nye trends i forbrugerisme udvikler elever, der har et organisatorisk fokus på nutidens forbrugere, da de løbende re-evaluerer deres prioriteter og stiller spørgsmålstegn ved, hvad de virkelig værdsætter.
Ved at dække markedsmixens fulde bredde lærer du om de nøgle metoder, som mærkerne bruger til at gøre sig til at skille sig ud i denne eksklusive markedsplads. Du vil diskutere virkningen af visuelle sociale netværk, afdække historiefortællingen bag mærker og opdage virkningen af online platforme på at diversificere salgsverdenen. Fra erfaringsmæssig markedsføring til de digitale strategier, der gør det største splash i reklamen i dag, er dette kursus i spidsen for brandanalyse.
Du vil undersøge bedste praksis inden for områder som ny venture ide generation, juridisk etablering og beskyttelse, business funding og effektiv forretningsplanlægning.
Kursusstruktur
Læreplanen giver et karrierefokuseret overblik over disse industrier, hvilket sikrer, at du vil forlade med ajourført viden og anvendelige færdigheder. De skræddersyede og moderne moduler vil hjælpe dig med at forberede dine fremtidige karriereplaner. Integreret med programmets filosofi er muligheden for at kombinere og forbinde teori og praksis, med muligheder for at engagere sig i placeringer, business shadowing, konsulentprojekter og live business research provisioner.
Du vil forbedre og udvikle din egen færdighedsbase for at hjælpe dig med at forberede dig til arbejde på luksus- og modefeltene med potentiale til at udvikle specialkundskaber og strategiske færdigheder, der er nødvendige for at skabe og styre en bæredygtig mode og luksusvirksomhed. Vi vil bidrage til at styrke din beskæftigelsesevne gennem deltagelse i en lang række undervisnings- og læringserfaringer. Du får mulighed for at få erhvervserfaring og engagere dig i projektarbejde ved at engagere dig med et netværk af branchens eksperter og fagfolk inden for dit studieområde. Klassefri fredage vil bidrage til at lette tid til erhvervserfaring.
Du vil deltage i aktive og støttende fora og trække på praktisk ekspertise fra området. Vi vil tilbyde dig en støttende platform til kritisk refleksion, gennem anvendelse af akademiske teorier til dine virkelige arbejdsbaserede situationer. Dette vil afspejles gennem en række vurderingsmetoder, der bruges til at spejle organisationsbaserede aktiviteter.
Et fremtrædende træk ved programmet er en årlig feltur, hvor du vil besøge internationale mode hovedstæder og engagere sig med branchens ledere til at udforske processerne bag fremtrædende flagskibsforretninger, der tilbyder verdensklasse oplevelsesmæssig luksus. Du vil også høre fra internationale mode- og luksusmærker om, hvordan de designer, udvikler og markedsfører varer i overensstemmelse med stadigt skiftende markedsbehov.
moduler
Alle moduler er obligatoriske:
Virksomheden inden for luksus- og modemarketing, 15 kreditter
Evnen til at genkende og imødekomme kundernes behov har aldrig været så vigtig med de nylige skift i forbrugerisme mod mere tankevækkende og overvejede køb. Du lærer om teorien og driften i forbindelse med markedsføring inden for luksus- og modebranchen og giver forståelse for, hvordan organisationer kan identificere og imødekomme behovene hos interne og eksterne interessenter.
Du vil blive introduceret til specifikke marketingkoncepter, såsom marketingmix, Porters 'fem kræfter' -metodologi, marketingkommunikationsmix og produktudviklingsprocessen. Du vil overveje en bredere forståelse af definitionen af markedsføring, markedsføringens rolle, dens funktioner og forskellige koncepter, som kan hjælpe en marketingmedarbejder. Derefter vil du fokusere på anvendelse og tilpasning af marketingteori til verden af luksus og mode.
Teori og praksis med oplevelseslig luksus, 15 kreditter
Du vil udforske konteksten af moderne teorier, praksis, tendenser og arbejdsmønstre, der har udviklet sig inden for luksusforbruget varer og servicesektor ved at fokusere på de udviklende industrier inden for luksusrejser, motorsport, gæstfrihed og aktiviteter.
Ved at opdage, hvordan luksusmodehuse kan skabe meningsfulde oplevelser og oplevelsesmæssige luksusmomenter med forbrugerne, vil dette modul give dig mulighed for at forstå, kritisk evaluere og anvende konceptuelle rammer og teori til domænet af globale luksustjenester og sætte pris på de mere raffinerede områder af luksustjeneste. Du vil udvikle din forståelse af organisationskulturen for luksustjenester og gæstfrihed.
Forelæsninger vil undersøge temaer, herunder sammenhængen inden for luksusforbrugervarer, egenskaber ved luksusmærketjenester og -produkter, den politiske økonomi af luksusmærker, forbrugernes rolle i branchen og de vigtigste tendenser i brancherne. Du lærer, hvordan man opretter autentiske og meningsfulde forhold til forbrugere af luksusprodukter, og hvordan man udvikler disse forhold, mens man skaber luksusoplevelser i verdensklasse.
Globale tendenser og udvikling inden for luksus, 15 kreditter
Forandringshastigheden inden for luksussektoren er hurtig. De mest succesrige luksusfirmaer bliver regelmæssigt udfordret og krævet at revidere deres strategiske retning for at forblive relevante for forbrugerne.
For at være konkurrencedygtige skal luksusvirksomheder forstå de centrale problemer, der forvandler denne sektor. I dette modul vil du undersøge tendenser og udvikling, der omformer luksusmarkedet og evaluere de markedsføringsmetoder, som luksusvirksomheder skal udvikle som svar på forbrugerændringer. Med udgangspunkt i den nyeste brancheindsigt og markedsdata vil vi blande case study-læring med live projektarbejde og være vært for gæstetalere fra hele luksusbranchen.
Du vil fokusere på at analysere det makro-miljømæssige pres på luksussektoren og hvordan disse for nylig har udviklet sig. Dette inkluderer at koncentrere sig om de skiftende radikale ændringer i forbrugernes forventninger og store fremskridt i den digitale verden, lære hvordan luksusfirmaer bedst kan reagere på de kortsigtede tendenser og de langsigtede ændringer, der er nødvendige for at overleve. Modeller af ny forbrugerisme vil blive undersøgt med fokus på, hvordan luksusorganisationer kan reagere på de globale tendenser inden for etisk praksis, bæredygtighed, ægthed, forbrugeroprettet indhold og delingsøkonomien.
Modeopkøb, merchandising og logistik, 15 kreditter
Placerer produktet midt i mode- og luksusmarkedsføringsprocessen, skitserer dette modul, hvordan markedsføringssucces bestemmes af egnethed, styrke og særegenhed for de produkter og tjenester, der er udviklet eller anskaffet af mode- og luksusvirksomheder.
Ud fra viden og indsigt udviklet af andre moduler i programmet, der udforsker koncepter som forbruger- og markedstendenser og principperne for effektiv brandstyring, vil dette modul fokusere på nøglefærdighederne i dataanalyse, økonomisk præstationsgennemgang og projektplanlægning. Ved at bygge videre på indsigt og ekspertise fra førende online trendbureauer, såsom WGSN og InStyle, sammen med ekspertisen og oplevelsen hos mode- og luksuskøbere, der repræsenterer en bred vifte af virksomheder, vil du opbygge et netværk af kontakter og en påskønnelse af pålidelige digitale ressourcer .
Begrundelsen bag modulet er at udsætte dig på en så livslignende måde som muligt for de kompleksiteter, udfordringer og krav, der er forbundet med udviklingen af en effektiv købsplan og driftsbudget. Det mest markante giver dette modul dig muligheden for at forhøre de etiske og bæredygtige spørgsmål forbundet med indkøbsprocessen på tværs af alle områder af mode- og luksusforsyningskæden. Fra analysen af avanceret forskning, der er relevant for fremskridt inden for økologisk og planetbeskyttende indkøb, vil modulet også give et særligt fokus på fordele og udfordringer forbundet med at tage en etisk købsposition.
Erhvervserfaring, 15 kreditter
Dette modul er en væsentlig og karakteristisk del af forberedelsen til din succesrige ansættelse i industrien eller ledelsen af din egen virksomhed. Som en fremtidig brantspecialist eller virksomhedsejer er det meget vigtigt, at du oplever industridynamik i et miljø, hvor du empirisk kan anvende teoretisk viden. At forstå betydningen af relationsopbygning og brancheforbindelser vil være afgørende for din succes på arbejdspladsen.
Modulet sigter mod at give dig muligheder for at:
- Demonstrer dine evner til planlægning, forskning og tidsstyring
- Udvikle passende nøglefærdigheder, der er nødvendige for effektiv deltagelse i en professionel ramme, herunder personlig organisation, kommunikation og målsætning
- Overvej den teoretiske viden og forståelse og anvend dette i praksis
- Evaluer det professionelle organisationsmiljø kritisk ved at opsummere bedste praksis og forbedringsmuligheder
- Udvikle en række relevante selvpræsentationsevner, som understøtter dine professionelle forhåbninger
- Komplet fagspecifikt erhvervsprojekt
Luksusmærke strategi, 15 kreditter
Tag et strategisk syn på de dynamiske egenskaber og muligheder inden for den globale luksusvare- og servicesektor, et af de hurtigst voksende områder inden for erhvervslivet i dag. Dette modul er bygget på princippet om at producere og udvikle et luksusmærke og giver dig et detaljeret kig på luksus, branding og styring i hele værdikæden.
Emnerne inkluderer en gennemgang af nogle af de største brandudviklingssuksesser og -fejl i luksusverdenen, luksusmærkepositionering, prisfastsættelse, juridiske problemer, design og implementering af luksusmærkestrategier, kreativitet inden for forvaltning af luksusmærker og skabelse af bæredygtige, etiske og autentiske mærker. Gennem en analyse af moderne modefirmaer vil du blive introduceret til de nyeste teorier sammen med professionelt orienterede implikationer inden for ledelse af luksusmærker. Efter en vellykket afslutning af kurset, vil du have erhvervet den viden og evner, der kræves for at kunne udvikle, implementere og styre marketingkampagner med luksusmærker.
Globale modemærker og omnikanals kommunikation, 15 kreditter
Markedsføringskommunikation inkorporerer de metoder, processer, betydninger, opfattelser og handlinger, der er forbundet med måderne, hvorpå produkter, tjenester og mærker præsenteres for, betragtes af publikum. Den globale markedsplads består af et komplekst sæt konkurrenter, der kæmper for kunderne i et hurtigt skiftende miljø, med nye virksomheder dukker op dagligt. Små virksomheder, internetbaserede operationer og globale konglomerater er alle en del af det verdensomspændende luksus- og modemarkedsføringsmiljø.
En stadig stigende række medier og visuelle kommunikationsplatforme er tilgængelige for disse virksomheder til at sælge deres produkter. Derfor vokser reklame- og marketingmetoder konstant og tilpasser sig, når antallet af måder at nå ud til potentielle kunder løbende stiger og alternative metoder udvides.
I lyset af disse sofistikerede og rodede markedsforhold skal fremtidens mode- og luksusmarkedsføringsledere kommunikere autentiske og overbevisende mærker gennem en omnichannel-tilgang. I dette modul vil du udforske og undersøge disse udfordringer og undersøge konsekvenserne af effektiv marketingkommunikation internationalt og på tværs af alle platforme. Modulet giver dig kritisk viden om de relevante teorier og modeller for markedskommunikation samt industrieksempler fra både førende mærker og start-up virksomheder i verden af luksus og mode.
Modehistorie og nutidig kultur, 15 kreditter
I dette modul vil du blive introduceret til modehistorien, med fokus på analyse af tøj, tilbehør og deres reaktioner på kulturelle ændringer gennem tiden. Du arbejder både samarbejdende og individuelt for at analysere tidligere og nuværende koncepter af global mode, foretage en analyse af stilarter og værker hos store modehuse og kommende designere.
Med fokus på fortolkning af tegn i nutidens modekultur og implikationerne af styling på mode viser dette modul de mange forhold mellem modeindustrien, andre kreative felt og populærkultur. Derfor vil forbindelsen mellem kultur og mode blive kritisk analyseret med fokus på nøgledesigners betydning og detailhandlernes rolle i at imødekomme forbrugernes krav.
I en spændende central case study vil du udforske London selv, opdage de mange ikoniske arvemærker, der findes i London og overveje deres udvikling over tid. Foruden forelæsningerne og seminarerne besøger du moderne detailhandlere, udstillinger og gallerier, herunder Victoria & Albert Museum og The Museum of London.
Mode og luksus Capstone-projekt, 60 kreditter
Capstone-projektet er et multifacetteret modul, der giver dig mulighed for at gennemføre en række forskellige ruter frem til kursets afslutning. Formålet med dette modul er at opmuntre dig til at vælge en rute, hvor du kan demonstrere den forståelse og viden, du får fra kurset og vise, hvordan dette kan anvendes på en praktisk eller teoretisk måde i en bestemt indstilling eller kontekst.
Der er fire mulige ruter:
- afhandling
- Business Consultancy Project - som vil involvere forsøg på at løse et forretnings problem inden for din organisation
- Nyt forretningsprojekt - du vil foreslå en start-venture og give alt det understøttelsesmateriale og de begrundelser, der kræves for at vise, at ideen har et reelt potentiale og fortjeneste
- Opret forbindelse til forretning - du vil tilslutte dig en organisation, som du ikke kender og fungere som konsulent ved at udforske en ny markedsmulighed eller undersøge et forretnings problem
Undervisning og læring
Vi anerkender, at du muligvis har et væld af praktisk viden og erfaring, du kan bringe til dette kursus. Vi opfordrer til dette inden for programmet og ønsker, at studerende aktivt skal dele deres tanker og oplevelser med hinanden. Bare rolig, hvis du ikke har været engageret i formel uddannelse i nogen tid - vi vil tilbyde støtte med studiefærdigheder, konventioner om akademisk analyse og skrivning gennem hele programmet.
Programmets filosofi er bygget op omkring at samle relevant akademisk teori og praktisk erfaring, så du kan skabe en dybere forståelse og udvikle dig selv som individ og som leder. Vi vil opfordre dig til at deltage, da ressourcer til at lære eksplicit indeholde viden, erfaring og færdigheder hos alle kursusmedlemmer og medarbejdere.
Vi starter med en intensiv kerne fire ugers modul, efterfulgt af tre otte ugers moduler hvert semester. I semester to, får du mulighed for at få erhvervserfaring. Alle moduler leveres ved hjælp af en række undervisnings-, lærings- og vurderingsstrategier. Det drejer sig om forelæsninger, seminarer, et gæstelæserprogram, vejledninger, workshops, brug af online materialer og Global Café-stil læringsaktiviteter. Klasseaktiviteter, online diskussioner og problemløsning øvelser vil give dig mulighed for at få feedback om din viden og forståelse forud for eventuelle formelle summative vurderinger.
Vurdering og feedback
Du vil blive vurderet gennem et arbejdsprogram, der udføres under studiet af hvert modul. Dette omfatter præsentationer, kritiske essays, porteføljer, reflekterende tidsskrifter og casestudier. Vi vil give mulighed for formativ vurdering tilbagemelding at informere dit arbejde forud for indsendelse fra hver modul tutor. Du vil modtage detaljeret feedback om vurderinger for at hjælpe dig med at udvikle og løbende forbedre din ydeevne, mens du er på programmet. Rådgivning vil blive givet i relation til udvikling, yderligere områder til forskning og vejledning om, hvordan du forbedrer din fagkundskab.
Forskningsmuligheder
Vi vil bruge vores brede netværk af industrirelationer og partnerskaber i London og videre for at give dig mulighed for at deltage i praktikophold, forretningskonsulenter eller virksomhedsforskning. *
* Med forbehold for tilgængelighed.
Gebyrer og finansiering
Studieafgift for postgraduate 2019-20
Postgraduate study er en stor investering og er bevist at tilføre værdi til din uddannelse *, hvilket betyder, at du vil lære mere, tjene mere og opnå mere. Der er adskillige måder, hvorpå du kan få hjælp til at finansiere postgraduate-studier, fra stipendier og lån til forskningsstipendier.
* Dem, der studerer med en postgraduate grad, tjener i gennemsnit £ 6.000 om året mere end dem, der kun har en bacheloruddannelse. - baseret på data fra 2015-16 Destination af ledere fra højere uddannelse (DHLE).
Studieafgifterne for York St John University for 2019-20 adgang til Postgraduate Tutorial MA / MSc grader er:
- £ 9.300 om året for studerende i UK / EU, Jersey, Guernsey og Isle of Man.
- 12.750 £ om året for internationale (ikke-EU) studerende.