MSc i psykologi
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £8.300 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vi har designet dette konverteringskursus til studerende, der ønsker at blive professionelle psykologer. Vores psykologi MSc er ideel, hvis du er uddannet i et andet fag end psykologi, eller en psykologi kandidat, hvis bachelorgrad ikke er professionelt anerkendt. Du opnår en kvalifikation i psykologi, der:
- giver berettigelse til kandidatmedlemskab af British Psychological Society (BPS)
- etablerer Graduate Basis for Chartered Membership (GBC).
Du vil udvikle en forankring i centrale teorier, metoder og praksis inden for psykologi inden for kerneområderne:
- udviklingspsykologi
- kognitiv psykologi
- biologisk psykologi
- individuelle forskelle
- Socialpsykologi
- historiske og konceptuelle spørgsmål
- psykisk sundhed og lidelser
- forskningsparadigmer
- metoder og måleteknikker
- statistisk og kvalitativ analyse.
Integrationen af teori, forskning og praksis, som er synlig gennem hele kurset, vil gøre dig i stand til at omsætte din viden i praksis for at udføre et stykke praktisk, uafhængig forskning.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Kognitive og sociale aspekter af udvikling (20 credits)
Dette modul giver et overblik over nogle af de vigtigste teorier og forskningsparadigmer inden for udviklingspsykologi, herunder social og kognitiv udvikling og kulturens indvirkning på udviklingen. Emnerne behandles ved at undersøge forskningsartikler og teorier ud fra en kritisk tilgang. Modulet har til formål at fremme grundlæggende akademiske/forskningsmæssige færdigheder, der er relevante for psykologi, såsom læsning af forskningsartikler, kritisk evaluering af forskning og skrivefærdigheder. - Konceptuelle spørgsmål og socialpsykologi (20 credits)
Dette modul giver en introduktion til nogle af de konceptuelle aspekter af psykologien (ontologi, epistemologi, metodologi og etik) og giver også et generelt overblik over de vigtigste temaer inden for socialpsykologi, herunder moderne teorier om moral, det virtuelle selv, kærlighed og tiltrækning, adfærdsændringer, altruisme og fordomme. - Hjerne og kognition (20 credits)
Dette modul introducerer de centrale aspekter af hjernens organisation og funktion og de tilhørende sensoriske og motoriske systemer. Den ser også på kognitiv behandling og forskning i forholdet mellem kognition og hjernebehandling, som findes inden for neuropsykologi og kognitiv neurovidenskab. Emnerne omfatter grundlæggende neuroanatomi, metoder inden for neurovidenskabelig og kognitiv forskning samt nogle centrale emner inden for kognition og kognitiv neurovidenskab, f.eks. syn, opmærksomhed, sprog, problemløsning og beslutningstagning. Aktuelle modeller og teorier vil blive præsenteret sammen med aktuelle argumenter og eksperimentelle undersøgelser. - Dataanalyse og statistik for psykologi (20 credits)
Hovedformålet med dette modul er, at du skal blive fortrolig med centrale statistiske begreber, som de anvendes i psykologisk videnskab. Formålet er at øge din forståelse af statistiske begreber og dataanalyse i psykologi og at give dig indsigt i praksis inden for kvantitativ dataanalyse. Modulet forbereder dig på at planlægge din egen kvantitative dataanalyse, når du udformer din egen forskning. - Intelligens, personlighed og individuelle forskelle (20 credits)
Dette modul vil øge din viden om teori og forskningsmetoder inden for intelligens, personlighed og individuelle forskelle. Det vil give mulighed for at udvikle forskningsfærdigheder, reflektere over den videnskabelige undersøgelses karakter og fremme den psykologiske videnskab på disse områder. Den vil også udvikle grundlæggende akademiske/forskningsmæssige færdigheder, der er relevante for psykologi, såsom at læse forskningsartikler, kritisk vurdere forskning og skrivefærdigheder. - Psykologisk sundhed og psykiske lidelser (20 credits)
Dette modul forbedrer din viden om teori og forskningsmetoder inden for psykologisk sundhed og mentale sundhedstilstande. Indholdet vil omfatte, hvordan vi konceptualiserer mentale sundhedstilstande, særlige overvejelser om at udføre forskning i forbindelse med klinisk psykologi og psykologisk sundhed, overvejelser om faktorer i forbindelse med psykologisk sundhed (f.eks. stress, søvn, sundhedsadfærd) og udvalgte mentale sundhedstilstande (f.eks. angstlidelser, personlighedsforstyrrelser). Disse emner vil blive behandlet inden for rammerne af aktuel psykologisk forskning og teorier for at udvikle en forståelse af de processer (f.eks. biologiske, psykologiske), der kan spille en årsagsskabende eller opretholdende rolle. - Kvalitative metoder og forskningskompetencer (10 credits)
Dette modul har til formål at udvikle din viden om kvalitative metoder og forskningskompetencer i psykologi. Desuden er det meningen, at den skal give dig en struktureret ramme, inden for hvilken du kan udvikle dine forskningskompetencer, herunder forskningsetik, dataindsamling, kvalitativ dataanalyse, datarapportering og præsentation af data. Modulet hjælper dig også med at udføre det teoretiske og metodologiske grundarbejde til din forskningsbaserede afhandling og giver dig mulighed for at få feedback fra en vejleder og dine kolleger på dine forskningsplaner.
Afsluttende projekt
- Forskningsbaseret afhandling (50 credits)
Denne forskningsbaserede afhandling er 6-8.000 ord lang. Der er tale om et udvidet og overvåget arbejde, som indeholder nye empiriske data. Den er altid baseret på en grundig gennemgang af den relevante videnskabelige litteratur og kræver normalt indsamling af eksperimentelle data. Formålet med afhandlingen er at give dig mulighed for at udvikle dine egne idéer inden for et specifikt psykologisk område og give dig erfaring med forskningsdesign, dataindsamling, analyse og fortolkning. Du vil også få mulighed for at arbejde sammen med en erfaren akademiker fra psykologiteamet.
Bemærk venligst: Da vores kurser revideres regelmæssigt som en del af vores kvalitetssikringsramme, kan de moduler, du kan vælge mellem, variere fra dem, der er vist her. Kursets struktur kan også betyde, at nogle moduler ikke er tilgængelige for dig.
Programundervisning
Karrieremuligheder
For mange af vores studerende er deres kandidatgrad et springbræt til en professionel uddannelse med henblik på en karriere inden for psykologi (f.eks. pædagogisk, arbejdspsykologi eller klinisk psykologi). Nogle vælger at fortsætte deres akademiske studier og gå videre til specialiserede masteruddannelser eller ph.d.-forskning. Andre har fortalt os, at de har anvendt de færdigheder og den viden, de har lært, i forskellige sammenhænge, herunder i hotelbranchen, i den velgørende sektor og i forlagsbranchen. Ud over udviklingen af en bred psykologisk viden og færdigheder som krævet af BPS, er de succesfulde kandidater fra dette kursus udstyret med interpersonelle, praktiske, kommunikations- og analytiske færdigheder, som er uundværlige for mange karrierer, både inden for og uden for psykologi.
Psykologiteamet tilbyder mange muligheder for de studerende til at forbedre deres erfaring og viden om karriere-/uddannelsesmuligheder med henblik på at finpudse og støtte deres fremtidige valg. For eksempel har de studerende mulighed for at arbejde som forskningsassistenter med en af de akademiske forskere på en række forskellige forskningsprojekter, lære om den igangværende forskning og det forskningsudstyr, der bruges i vores forskningslaboratorier, blive involveret i frivilligt arbejde for lokale velgørende organisationer og organisationer, som vi har forbindelser med, eller deltage i vores regelmæssige karrieresamtaler og livlige forskningsseminarer. På regelmæssige møder med deres akademiske rådgiver opfordres de studerende til at tænke over deres færdigheder (herunder overførbare færdigheder udviklet på kurset), karriereplaner og behov for uddannelse/erfaring, rådgives om måder at komme videre på og tilbydes praktisk hjælp med ansøgninger til fremtidig uddannelse og beskæftigelse.