MSc i uddannelse

Generelt

Program beskrivelse

MSc i uddannelse er designet til studerende, der har interesse i uddannelsespraksis, organisation eller forskning. Gennem moduler, der indeholder komparative og internationale perspektiver, vil du studere erfaringer fra Storbritannien og over hele verden og udforske de komplekse problemer, lærere og uddannelsesledere og beslutningstagere står overfor i en stadig mere globaliseret kontekst. Disse udfordringer inkluderer aspekter som design af læseplaner, levering af undervisning i en verden i hurtig forandring eller effekterne af internationalisering og globalisering på uddannelsesideer og -praksis.

Programmet giver en dybdegående forståelse af uddannelse som et studieretning, men også af forbindelserne mellem uddannelse og andre sociale institutioner, der spiller en rolle i at tackle komplekse uddannelsesproblemer. Ved at arbejde tæt sammen med klassekammerater og akademisk personale vil du have mulighed for at udforske disse spørgsmål og drage fordel af tværfaglige perspektiver, herunder uddannelse, sociologi og psykologi. Du vil blive udfordret til at evaluere og formulere anbefalinger til uddannelsespraksis og organisering og designe innovative interventioner, der vil styrke eleverne ved at forbedre kvaliteten og relevansen af deres uddannelse.

Programmet lægger særlig vægt på de største uddannelsessektorer: grundskole og sekundær uddannelse, men giver dig også mulighed for at diskutere udviklingen inden for uddannelse fra et bredere perspektiv på livslang læring - fra førskoleundervisning og videregående uddannelse til voksenuddannelse og ikke-formel uddannelse - der genkender sammenhængen mellem de forskellige dele af uddannelsessystemerne. I dit afhandling kan du vælge at fokusere på ethvert niveau af formel uddannelse eller på ikke-formel uddannelse.

Bemærk, at selvom dette program er velegnet til uddannelsesfolk, der søger at udvikle deres karriere, er det ikke en undervisningskvalifikation og giver ikke kvalificeret lærerstatus (QTS). Hvis du er interesseret i at starte en undervisningskarriere, skal du kontrollere undervisningskvalifikationskravene for det land og sektor, hvor du har til hensigt at arbejde.

Karakteristiske træk

  • Inddragelse af førende lærde i undervisningen i programmet giver dig mulighed for at lære om aktuel forskning og teori.
  • Muligheden for at studere uddannelse på måder, der inkluderer, men går ud over et fokus på klasseværelsespraksis for at tackle de bredere debatter omkring uddannelse og lægge grundlaget for en bredere vifte af karrierer end en dedikeret undervisningskvalifikation tillader.
  • Det dedikerede modul om kritisk tænkning og andre fagspecifikke færdigheder er nødvendige for at drage fordel af dine oplevelser som postgraduate studerende.
  • Nære forbindelser med skoler, colleges og andre uddannelsesorganisationer, der giver muligheder for aktivt engagement med uddannelsesudøvere og beslutningstagere.
  • Muligheden for at lære i en skole, der er kendt for sin banebrydende forskning inden for uddannelse og samfundsvidenskab mere generelt: Vi blev placeret 5. på uddannelse og 3. til sociologi i Storbritannien for forskningskvalitet i den nyeste Research Excellent Framework (REF).

Adgangskriterier

Ansøgere skal normalt have mindst 2: 2-grader inden for et relevant fagområde eller have passende erhvervserfaring.

Kurset er rettet mod nyuddannede, fra dem, der ikke har nogen eller lidt erhvervserfaring med uddannelsesrelateret arbejde, og til midtkarriere, der er engageret i undervisning, levering af andre uddannelsesrelaterede aktiviteter, administration af uddannelsesinstitutioner eller analyse af uddannelsespraksis. Det giver dig mulighed for at udvikle din viden om undervisning og læring og din evne til at forstå og udføre forskning i uddannelsesmæssige sammenhænge.

Dette program er velegnet til kandidater med baggrund i samfundsvidenskab eller humaniora. Personer med baggrund inden for andre områder og mere end 3 års undervisning, uddannelsesadministration / planlægning, uddannelsesforskning eller beslægtet erfaring kan overvejes til optagelse i programmet.

Information til internationale studerende:

Yderligere oplysninger om adgangskrav til dette program for internationale studerende kan fås fra programmets optagelsesteam.

Krav til engelsk sprog for ikke-britiske ansøgere

Typisk IELTS-tilbud: 6,5 (med mindst 6,5 skriftligt og ikke mindre end 5,5 i alle andre kategorier).

Ansøgere, der har behov for et visum på niveau 4 for at studere i England, skal fremlægge en acceptabel engelsk sprogkvalifikation for at opfylde kravene til UKVI (UK Visa og Immigration).

Struktur

For en fuldtidsstuderende forventes det, at du tager en kombination af kerne- og valgfrie moduler i år ét (120 point).

I år to vil du gennemføre et disputationsmodul (60 point).

De viste moduler er et eksempel på den typiske læseplan og vil blive gennemgået inden studieåret 2020/21. De sidste moduler offentliggøres i september 2020.

Du vil tage fem obligatoriske 20-kreditmoduler - et valgfrit modul på 20 kredit og en 60 kredit-afhandling om et emne, der er aftalt med din vejleder - for at udgøre de fulde 180 kreditter, du har brug for for at gennemføre programmet.

Undervises moduler

De fem obligatoriske moduler inkluderer centrale sociale færdigheder og materielle emner i uddannelsen. Det valgfrie modul giver dig mulighed for at skræddersy din grad til dine egne interesser. Hvert undervist modul er værd 20 point, hvilket betyder, at det skal tage cirka 200 timer at gennemføre inklusive formel undervisning, uafhængig studerende og tidsforbrug på vurderingsopgaver.

afhandling

Efter en vellykket afslutning af de underviste moduler, bliver du bedt om at fremstille en 60 studiepoeng om et uddannelsesrelateret emne efter eget valg.

Denne afhandling involverer et lille uafhængigt forskningsstykke, der gør det muligt for dig at udvikle dine interesser i et materielt område, der er relateret til programmet og til at praktisere den viden og de færdigheder, der er udviklet gennem deltagelse i de underviste moduler.

Du vil få tildelt en afhandling vejleder til at hjælpe med planlægning, gennemførelse og skrivning af forskningsprojektet.

Universitetet er forpligtet til at give et bredt udvalg af modulindstillinger, hvor det er muligt, men vær opmærksom på, at selvom alt for at tilbyde valg kan være begrænset under visse omstændigheder. Dette skyldes det faktum, at nogle moduler har et begrænset antal ledige pladser, der er tildelt efter først til mølle-basis, mens andre har et minimum af studerendes antal, inden de skal køre, for at sikre, at en passende uddannelseskvalitet kan leveres; nogle moduler kræver, at studerende allerede har taget bestemte fag, og andre er kerne eller kræves på det program, du tager. Moduler kan også være begrænset på grund af tidsplan sammenstød, og selvom universitetet arbejder for at minimere forstyrrelser i valget, anbefaler vi dig at søge råd hos den relevante skole om de tilgængelige modulvalg.

128702_books-bookstore-book-reading-159711.jpegPixabay / Pexels

Læring og vurdering

Hvordan bliver jeg undervist?

Du lærer af lærde, der bidrager til fremtiden for deres felt. Vores kurser afspejler både kerneidéerne i deres discipliner og moderne debatter, teorier og forskning.

Undervisningsmetoder inkluderer en blanding af forelæsninger, seminarer, uafhængigt studium og selvstyret læring, der bruger online ressourcer, individuelt arbejde og gruppeopgaver. Forelæsninger giver generelt et overblik over det relevante emne, introducerer nøglebegreber eller forskning og fremhæver nutidige spørgsmål eller debatter. I modsætning til forelæsninger giver seminarer dig muligheden for at diskutere bestemte læsninger, forskning eller emner i detaljer. Dette giver dig mulighed for at konsolidere din forståelse og få feedback om din individuelle læring. Seminarer giver dig også mulighed for at finpudse dine kommunikations-, præsentations- og samarbejdsevner, når du deltager i gruppediskussioner og andre opgaver.

Når samfundsvidenskaben udvikler sig som respons på den sociale verden, ændres vores læseplan også. Vores studerende spiller en vigtig rolle i denne udvikling, hvor studenterpanelet høres om større ændringer, og alle studerende gennemfører modulevalueringer og en årlig studerendeundersøgelse.

Hvordan vil jeg blive støttet?

En personlig tutor vil guide dig i løbet af dine studier og vil være tilgængelig for at diskutere fremskridt og give råd og vejledning om dine akademiske studier. Student Hub og kontoret for underviste programmer, begge placeret i Glamorgan Building, kan også give råd om, hvordan man får adgang til universitetstjenester.

Alle moduler inden for kurset bruger Cardiff University virtuelle læringsmiljø (VLE) - Learning Central - hvor du finder kursusmateriale, links til relateret materiale og information vedrørende vurderingsopgaver, herunder fx vurderingskriterier, links til tidligere papirer (hvis relevant) og retningslinjer for indsendelse af vurderinger.

Ekstra modulspecifik support ydes af seminarvejlere, undervisere og / eller modulkonference. Støtte til afhandlingen ydes af en vejleder, der regelmæssigt mødes med dig.

Formativ feedback

Formativ feedback er den feedback, der ikke bidrager til beslutninger om progression eller gradklassificering. Målet med formativ feedback er at forbedre din forståelse og læring, før du afslutter din summative vurdering. Mere specifikt hjælper formativ feedback dig med at:

  • Identificer dine styrker og svagheder og målområder, der har brug for arbejde;
  • Hjælp medarbejdere til at støtte dig og løse de problemer, der er identificeret med målrettede strategier for forbedring.

Formativ feedback leveres rutinemæssigt i seminarer. Derudover kan moduler omfatte specifik formativ vurdering designet til at hjælpe dig med at forberede dig til den efterfølgende summative vurdering.

Summativ feedback

Summativ feedback er den feedback, der bidrager til beslutninger om progression eller gradklassificering. Målet med den summative vurdering er at indikere, hvor godt du har været i stand til at opfylde de tilsigtede læringsresultater i et modul og vil gøre det muligt for dig at identificere de nødvendige handlinger (feed-forward) for at forbedre i fremtidige vurderinger.

Al feedback på kurser leveres elektronisk for at sikre, at det er let tilgængeligt og let at læse. Verbal feedback gives til præsentationer, men der gives også skriftlig feedback, hvis / hvor præsentationen bidrager væsentligt til modulmærket.

Feedback på klasseprøver leveres normalt som skriftlig feedback til hele klassen, men du kan også diskutere dit individuelle testpapir og det mærke, det blev tildelt modulkoordinatoren.

Alle mærker og feedback foretages under henvisning til de relevante mærkningskriterier.

Hvordan vil jeg blive vurderet?

Typiske vurderingsformater inkluderer individuelle opgaver, kurser, projekter, præsentationer eller klasseprøver. Den mest almindelige vurderingsform er produktion af kurser. Tidsfrister spredes gennem hele studieåret.

En vigtig del af vurderingen er feedback. Der findes feedback i enhver proces, aktivitet eller information, der forbedrer læring ved at give de studerende mulighed for at reflektere over deres nuværende eller nylige niveau af opnåelse eller deres forståelse af et emne. Det kan leveres individuelt eller til grupper og kan antage mange former. Det er lydhør over for udviklingsforventningerne til vores programmer og discipliner.

Omfanget af feedback inkluderer en-til-en individuel feedback; generisk feedback; peer feedback; uformel feedback; egenevaluering, der skal indsendes sammen med vurderingen.

Akademisk personale og peers kan bruge en række forskellige metoder til at levere disse typer feedback: skriftlig feedback; annotering af en tekst; mundtlig feedback; seminar diskussion.

Hvilke færdigheder vil jeg øve og udvikle?

Viden

Efter afslutningen af programmet vil du være i stand til:

  • Demonstrere en dyb og systematisk forståelse af kerneteorier og koncepter relateret til uddannelsespolitik, organisation og praksis
  • Analysere og placere lokal og national uddannelsespraksis og -politikker inden for deres bredere globale og historiske sammenhæng
  • Demonstrere et højt kendskab til metodologiske og etiske overvejelser, der er relevante for forskning i uddannelsesspørgsmål

Intellektuelle færdigheder:

Efter afslutningen af programmet vil du være i stand til:

  • Identificer systematisk komplekse forbindelser mellem aspekter af uddannelsesteori og politik og praksis (inden for uddannelse og beslægtede områder)
  • Evaluer eksisterende forskning og stipendium i uddannelsesspørgsmål kritisk og træffe informerede vurderinger mellem konkurrerende påstande og teoretiske perspektiver
  • Beskriv og kritisk reflektere over politik og praksis i forbindelse med komplekse uddannelsesspørgsmål og om forbindelsen mellem uddannelse og andre sociale institutioner
  • Indsamle, evaluere, syntetisere og fortolke forskellige former for komplekse data effektivt - herunder i form af en projektafhandling

Professionelle praktiske færdigheder:

Efter afslutningen af programmet vil du være i stand til:

  • Formulere originale løsninger til at tackle både velkendte og ukendte problemer for at styrke uddannelsespolitik og praksis
  • Demonstrere en kritisk forståelse af evidensbaserede tilgange til design, implementering og evaluering af uddannelsesinterventioner

Nødvendige færdigheder:

Efter afslutningen af programmet vil du være i stand til:

  • Kommuniker (skriftligt og mundtligt) forskningsresultater klart til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper, arbejde i international sammenhæng, problemløsning, tidsstyring, IKT og individuelle og teamwork færdigheder
  • Evaluer dit eget arbejde og vær selvkritisk

Karriereudsigter

Vi opfordrer vores studerende til at tænke over livet ud over universitetet fra første dag, ved at tilbyde moduler og support for at give dig en konkurrencefordel ved eksamen. At omdanne teori til praktisk anvendelse og give erfaring med arbejdsverdenen er vigtige aspekter af alle vores uddannelsesplaner og hjælper med at forberede vores kandidater til livet efter videregående uddannelser.

Kandidater i dette program kan arbejde i uddannelsesrelaterede områder inden for formelle eller ikke-formelle uddannelsesorganisationer, i regeringsafdelinger og tilsynsmyndigheder, i ikke-statslige organisationer, herunder stiftelser og tænketanke, der arbejder, i velgørenhedsorganisationer, medierne eller som sociale iværksættere i uddannelsesområde.

Senest opdateret Jan 2020

Om skolen

Our world-leading research was ranked 5th amongst UK universities in the most recent Research Excellence Framework for quality and 2nd for impact. We provide an educationally outstanding experience fo ... Læs mere

Our world-leading research was ranked 5th amongst UK universities in the most recent Research Excellence Framework for quality and 2nd for impact. We provide an educationally outstanding experience for our students. Minimer