MSc i undervisning engelsk til talere af andre sprog (TESOL)
University of St Andrews
Nøgleinformation
Campus placering
Saint Andrews, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 23.530 / per year *
Ansøgningsfrist
08 Aug 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* oversøisk / hjemme: £11.120
Introduktion
Disse kurser giver mulighed for at integrere teori og praksis ved at undervise i engelsk til talere af andre sprog. De er designet til at være nyttige for erfarne lærere og dem, der overvejer en karriere inden for engelskundervisning.
Studerende, der har en interesse i et bestemt område af TESOL, kan også vælge en af fem specialer at fokusere på og opgradere med en TESOL-grad i det speciale.
Vælg dit kursus
Disse fleksible kurser giver dig mulighed for at vælge den vej, der passer bedst til dine ambitioner. Du kan:
- Opnå enten en MSc-, PGDip- eller PGCert-kvalifikation
- Studer 'på campus' i St. Andrews eller online
- Start i september eller januar
- Vælg et valgfrit speciale
Master of Science (MSc)
Et års fuldtidsundervisningskursus. Kandidatuddannelsen kræver, at du tager otte moduler og gennemfører en afhandling på 15.000 ord.
Valgfri speciale
Du kan vælge at fokusere dine studier på et bestemt interesseområde ved at tage TESOL med et speciale. Tilgængelige specialer er:
- Vurdering og evaluering
- Engelsk til akademiske formål
- Engelsk Medium Instruktion
- Undervisning unge lærere
- Teknologi til undervisning
Kursus detaljer
TESOL-programmer drives af International Education Institute.
Højdepunkter
- Integrer teori og praksis – diskuter teoretiske begreber og rammer i små grupper og online skriftlige fora og anvend disse gennem anvendte vurderinger
- Interager med en global kohorte af studerende, der studerer både i St. Andrews og online, gennem modullæringsaktiviteter
- Engager dig i og reflekter over en ny sproglæringsoplevelse for at få et alsidigt perspektiv på sprogundervisning og -læring
- Få adgang til en valgfri og supplerende ressourcebank med materiale parallelt med dit PGT-program for at understøtte både din læring og udviklingen af din professionelle identitet
- Slut dig til erfarne praktikere og lærde i det engelsksprogede undervisningssamfund med muligheder for at blive involveret i løbende faglige udviklingsarrangementer og den årlige engelsk for akademiske formål (EAP) konference
Antallet af underviste moduler, du vil tage, afhænger af, om du læser til MSc-, PGDip- eller PGCert-graden. Dem på MSc og PGDip vil tage fem obligatoriske moduler plus tre valgfrie moduler. Hvis du beslutter dig for at tage TESOL med et speciale, skal du tage et af dine valgfrie moduler i dette speciale. Dem på PGCert vil tage fire moduler efter eget valg. Hvis du beslutter dig for at tage et PGCert med speciale, skal du tage dit specialemodul plus tre moduler mere.
Du vil studere hvert modul i fem uger.
I hvert modul interagerer du online i et ugentligt skriftligt diskussionsforum (eller lignende aktivitet) med andre postgraduate studerende i St. Andrews og rundt om i verden, hvilket giver mulighed for at lære af jævnaldrende, der bor og arbejder i en bred vifte af sammenhænge.
Selvom programmet ikke inkluderer en undervisningsplacering eller praktik, understøtter det eleverne i at udforske, hvordan teori kan anvendes i virkelige situationer gennem:
- Praktiske lærings- og vurderingsopgaver
- Materialeudviklingsaktiviteter
- Deltagelse som elev i sprogundervisning
- Et begrænset antal peer-undervisningsaktiviteter
Uden for modulopbygning tilbydes du også chancen for at søge om mentorerede undervisningsmuligheder. I indeværende akademiske år har International Education Institute:
- Vejledte studerende i ledende Academic English Service workshops
- Støttede studerende til at præsentere på vores årlige engelsk for akademiske formål konference
- Engageret flere elever i støttede assisterende lærerroller på sommerkurser
- Tilbød eleverne mulighed for at undervise flygtninge i lokalsamfundet
TESOL specialer
Bedømmelse og evaluering
Dette speciale henvender sig til pædagogiske praktikere med særlig interesse for vurdering og evaluering. Det åbner op for muligheder for at arbejde i en bred vifte af akademiske miljøer, enten at skrive vurderingsmateriale eller træne dem, der skriver og leverer vurdering og evaluering.
Vurdering er i stigende grad blevet set som en integreret del af læringsprocessen.
Et speciale i vurdering og evaluering vil støtte dig i at forstå udviklingen af den nuværende testkultur i uddannelsen, herunder reflektere over hvordan, hvornår og hvorfor vi vurderer.
Der er også praktisk værdi ved specialet. At være i stand til at evaluere og forbedre tests, skabe støttematerialer, vejlede eksaminatorer og evaluere effektiviteten af vurderinger er derfor værdsatte færdigheder for pædagogiske praktikere.
Denne specialisering vil hjælpe dig med at få en større forståelse af den fulde vurderingscyklus.
Engelsk til akademiske formål (EAP)
EAP-specialismen giver eleverne mulighed for at integrere teori og praksis i at undervise i engelsk til talere af andre sprog, med et særligt fokus på undervisning i akademisk engelsk. Det åbner op for muligheder for at arbejde som EAP-vejleder, kursusdesigner eller vurderingsspecialist.
EAP er en voksende disciplin, og engelsk betragtes som den akademiske lingua franca. Der er et stærkt behov for evidensbaseret træning og udvikling i de praktiske undervisningsfærdigheder, der er nødvendige for dette mangfoldige og dynamiske felt.
Du vil være i stand til at udvikle viden og færdigheder inden for akademiske diskurser, materialedesign og vurdering af EAP.
Engelsk Medium Instruction (EMI)
EMI-specialet henvender sig til lærere med en særlig interesse for engelskundervisning. Dette er et aspekt af undervisning i engelsk, der vokser hurtigt og tilbyder forskellige roller for indholdslærere, engelsksprogede lærere og engelsk til akademiske formål (EAP).
Det åbner op for muligheder for at arbejde på ethvert uddannelsesniveau, der dækker EFL og EAP, samt lærerudvikling og institutionel ledelse. Det er også gavnligt for undervisere i enhver disciplin, der arbejder eller planlægger at arbejde, med studerende, der er brugere af engelsk som et ekstra sprog.
Som en relativt ny studieretning kan EMI udvikle sig på mange måder, hvilket giver muligheder for kreativitet og innovation, fra grundskole til videregående uddannelse.
Undervisning unge lærere
Dette speciale er rettet mod lærere med en særlig interesse i at undervise unge elever. Det åbner op for muligheder for at arbejde i en række forskellige førskole-, grundskole- og ungdomsuddannelser som lærer eller politikspecialist.
Denne grad har til formål at hjælpe dig med at tage hensyn til kognitiv udvikling i tilgange og metoder i forbindelse med undervisning af børn eller teenagere (fra 4 til 18 år). At tage dette speciale vil give dig en kvalifikation, der fremhæver din viden og forståelse af disse aldersgruppers behov og styrker. Dette er fordelagtigt, da fremtidige arbejdsgivere med det samme kan se, at du er mere tilbøjelig til at være kvalificeret til at undervise på skoler på ethvert niveau.
Du vil være i stand til at lave en portfolio på fire lektioner til sammenhænge, hvor du kan vælge dig selv, hvilket giver plads til kreativitet og fokus på din foretrukne aldersgruppe.
Teknologi til undervisning
Dette speciale giver eleverne mulighed for at integrere teori og praksis i undervisningen med et særligt fokus på teknologi til undervisning. Kandidater med erfaring inden for teknologi til undervisning er efterspurgte i en lang række uddannelsesmiljøer for at forbedre teknologistyret tilbud.
Dette speciale henvender sig til studerende, der ønsker at udvikle den pædagogiske viden, der ligger til grund for anvendelsen af teknologi i sprogklasser. Dette er et tværfagligt kursus, der trækker på kilder fra en række forskellige områder som uddannelse, psykologi, sociologi, design, ludologi, lingvistik og filosofi.
Du vil udvikle tekniske færdigheder inden for en række applikationer, såsom datadrevet og spilbaseret læring. Du vil også udvikle projektledelsesevner ved at bruge teknikker fra agilt design og designtænkning.
Indlæggelser
Læreplan
Obligatoriske moduler
Action Research and Reflection for Education Practitioners: Giver en læringsoplevelse, hvor du kan reflektere over begreber og teorier, du studerer i andre moduler, og forbinde dem med klasseværelsespraksis. Modulet udforsker aktionsforskning for praktikere i klasseværelset, hvilket giver et middel til, at pædagogiske praktikere kan forstå deres kontekster og planlægge systematiske undersøgelser i disse sammenhænge.
Sprogundervisningsmetodologi: Udforsker de teorier, der informerer undervisningspraksis og analyserer de implikationer, disse har i forhold til måder at lære på, det anvendte materiale, lærerrollen og læringsrummene. Dette er vigtigt for alle dem, der søger at forstå undervisningsmiljøer mere klart, og for dem, der har mulighed for at påvirke undervisningsmiljøer.
Lingvistik for sproglærere: Udstyrer dig med de færdigheder, der kræves til at beskrive og analysere sprog. Det forudsætter ikke forudgående kendskab til lingvistik og søger at introducere dig til udvalgte grundlæggende begreber, der er relevante for engelskundervisning. Du tilegner dig passende terminologi og teknikker i analyse og beskrivelse af grammatiske termer og strukturer.
Andetsprogstilegnelse: Hvordan lærer vi sprog? Betyder det nogen forskel, hvilken alder vi starter i? Hvorfor ser nogle elever ud til at klare sig bedre end andre? Svar på disse spørgsmål og mange flere ville være meget nyttige for at informere sproglærere og vejlede eleverne. Dette modul udforsker teorier om andetsprogstilegnelse for at opnå en vis forståelse af, hvad elever gør, hvordan elever adskiller sig, og de strategier, de kan bruge. Denne viden og forståelse evalueres for at anvende teori i praksis.
Uddannelse og forskning: Lærere forventes i stigende grad at være evidens-informerede eller endda evidens-ledede; forbruge, skabe og dele forskning. Dette modul omhandler, hvordan vi evaluerer kvaliteten af forskning for at beslutte, hvad der er strengt og informativt for vores praksis, hvordan vi kan bygge videre på eksisterende forskning, når vi planlægger vores interventioner, og hvordan vi designer, piloterer og reflekterer over effektiviteten af forskellige dataindsamlingsinstrumenter. . Vi overvejer en række forskningskontekster og værdier for at hjælpe dig med aktivt at engagere dig i pædagogisk forskning.
De her opførte moduler er vejledende. Der er ingen garanti for, at de kører til september 2024, og nogle elementer kan ændres.
Valgfrie moduler
Hvis du tager TESOL med speciale, skal et af disse moduler være relateret til specialet.
Vurdering og evaluering i pædagogik: Overvejer teori og praksis om vurdering i pædagogik. Du vil lære nøglebegreber i begge dele, hvordan man designer og forbedrer tests til forskellige formål, og hvordan man gør produktiv brug af vurdering i undervisningen. Vi overvejer også nogle af de bredere sociale konsekvenser af vurdering og test, og hvordan lærere navigerer i spændinger, når de fremmer elevernes læring inden for en målekultur. Modulet giver mulighed for at reflektere over, hvordan forskellige tilgange såsom mestringslæring eller aktiv læring afspejles i vurderingsdesign, samt at kritisere aspekter af vurdering såsom brug af tidsfrister, gruppeopgaver, multiple choice-spørgsmål og gamification.
Engelsk Medium Undervisning: I de senere år har der været en hastig stigning i undervisningen i akademiske fag gennem engelsk i lande, hvor størstedelen af befolkningen ikke bruger engelsk som modersmål. Dette modul udforsker denne globale tendens fra indholds- og sproglærere såvel som studerendes synspunkt. Den overvejer den brede vifte af engelsk medium undervisningskontekster, evaluerer teori inden for undervisning og læring, sprogtilegnelse og interkulturel kommunikation i et forsøg på at løse nogle af de involverede praktiske udfordringer.
Engelsk til akademiske formål: At forberede og støtte studerende, der kommer for at studere til bachelor- eller postgraduate grader gennem engelsk er et af de mest udfordrende, men givende job inden for sprogundervisning. For at gøre dette godt, skal en EAP-lærer forstå konteksten for videregående uddannelse; nøgleprincipperne bag læring på et universitet; tekst og diskurs i fællesskaberne i de forskellige discipliner, teorier og praksis for vurdering; og de mest effektive metoder og materialer til at motivere eleverne og hjælpe dem ind i et diskursfællesskab.
Undervisning af unge elever: Udforsker teorier om børns udvikling og læring, der er grundlæggende for forståelsen af børns andetsprogstilegnelse, nemlig børn i alderen 4 til 7, 8 til 11 og 12 til 18. Børnepsykologi skal tages i betragtning i udviklingen af undervisningsmaterialer, undervisningsstile og klasseledelse. Der er også et praktisk element til modulet, i form af opgaver, der kræver, at du laver lektionsplaner og materialer til at dele med dine kammerater, for at anvende teori til praksis.
Teknologi til undervisning: Introducerer dig til de vigtigste teorier, begreber og praksisser for teknologi i sprogundervisning. Du vil være i stand til kritisk at overveje rollen og formålet med forskellige teknologiformer i uddannelse i en bred vifte af indstillinger for at identificere og konceptualisere problemer inden for dine professionelle sammenhænge.
Valgfrie moduler kan ændres hvert år og kræver, at et minimum antal deltagere tilbydes. Nogle moduler kan kun tillade et begrænset antal studerende. Se universitetets holdning til studieplansudvikling.
De her opførte moduler er vejledende. Der er ingen garanti for, at de kører til september 2024, og nogle elementer kan ændres.
Dissertation (kun MSc)
Kun dem på kandidatuddannelsen er forpligtet til at aflevere en afhandling.
Til afhandlingen vælger du et emne af interesse for dig og din fremtidige karriere. Du vil læse relateret litteratur og udføre uafhængig forskning om dit emne.
Studenterafhandlinger vil blive overvåget af IE-medarbejdere. Vejledere vil guide forskningsprocessen og hjælpe dig med at formulere en passende forskningshypotese. De vil give råd om relevant litteratur og hvordan du planlægger din tid effektivt.
Den færdige afhandling på 15.000 ord skal afleveres inden en bestemt dato i august.
Undervisning
Undervisningsformat
Du vil tage en række underviste moduler i løbet af de første to semestre af programmet, som leveres gennem en blanding af:
- Live forelæsninger
- Ansigt til ansigt seminarer
- Arbejdstid
- Aktiviteter uden for klassen
Vurdering
I hvert fem-ugers modul vil du integrere teori og praksis ved at diskutere og kritisere teoretiske begreber og rammer og derefter anvende dem gennem en række praktiske vurderinger. Vurderinger vil omfatte:
- En række forskellige typer skriftlige opgaver
- Præsentationer
- Udarbejdelse af undervisningsplaner
- Materialeudvikling.
Stipendier og finansiering
St Andrews er forpligtet til at tiltrække de allerbedste studerende, uanset økonomiske forhold. Stipendier belønner akademisk ekspertise og er designet til at hjælpe studerende med at forsørge sig selv under deres tid på universitetet.
Ansøgere med flygtningestatus, humanitær beskyttelse, diskretionær orlov og asylansøgerstatus opfordres til at ansøge om økonomisk støttestipendier. Din studieafgiftsstatus vil afgøre, hvilke stipendier der er tilgængelige for dig.
Stipendierne og finansieringskataloget tilbyder en søgbar oversigt over finansieringsmuligheder, der tilbydes af universitetet til gebyrer, leveomkostninger, rejser og initiativer.
Karrieremuligheder
TESOL-kandidater er udstyret med en række færdigheder og erfaringer, der giver dem mulighed for at påtage sig en række forskellige roller. Størstedelen af TESOL-studerende arbejder inden for uddannelse, enten som undervisere eller undervisere, forskere eller politiske beslutningstagere. Andre kandidater arbejder inden for forlagsvirksomhed, journalistik og ledelse.
Programundervisning
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.