MSc i økonomi og forretningsadministration - Brand Management og marketingkommunikation
University of Southern Denmark
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Odense, Danmark
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* gratis for fuldtidsstuderende fra de nordiske lande eller fra EU/EØS -landene og Schweiz; 4.250 EUR pr. Semester for studerende med et ikke-EU/EØS-statsborgerskab eller et ikke-schweizisk statsborgerskab
Introduktion
Denne masterprofil fokuserer på marketingkommunikationsprocesser fra virksomheds- til brandniveau ved hjælp af avancerede sociokulturelle teoretiske perspektiver på forbrugermarkeder. Studerende vil tilegne sig kompetencen til at analysere de grundlæggende sociale og kulturelle principper og logikker, der ligger til grund for nutidens branding og kommunikationsudfordringer, ved hjælp af state-of-the-art marketingtanke og avancerede etnografiske metoder. Ud over en reflekteret forståelse af traditionel branding og marketing, vil de få dyb indsigt i de skift, der skyldes sociale medier, kreative forbrugere eller forbrugernes modstand.
Indlæggelser
Læreplan
Program struktur
Uddannelsen undervises af et internationalt fakultet med et væld af erfaringer og forskellige teoretiske og kulturelle baggrunde. Det skiller sig ud fra andre branding-programmer på grund af dets klare fokus på sociale og kulturelle perspektiver, og det introducerer eleverne til den aktuelle state-of-the-art inden for dette forskningsfelt. Studerende vil blive dygtige til at analysere nutidige forhold mellem marketingkommunikation og branding, selskabs- og forbrugermarkederne, samt anvende moderne principper for kulturel brand management og etnografiske markedsundersøgelsesmetoder.
Programresultat
Læringsresultater
Specifikke kompetencer for profilen inden for brand management og markedsføringskommunikation
Profilens fokusområde er marketingkommunikationsprocessen fra virksomheds- til brandniveau ved hjælp af avancerede, sociokulturelle teoretiske perspektiver på forbrugermarkeder. Kandidater med denne profil vil have større viden inden for de emner, der er relevante for dette, og kompetencerne til at analysere de grundlæggende sociale og kulturelle principper og logikker, der ligger til grund for nutidige kommunikations- og brandingudfordringer, ved hjælp af avancerede etnografiske metoder. Den færdiguddannede har viden om og færdigheder i at anvende metoder, der kan støtte virksomhedens udvikling og især med hensyn til brand management på både strategisk og taktisk niveau, samfundsvidenskabelig forskningsmetodologi og kvalitative metoder.
Endelig vil kandidaten have opnået kompetencer til at analysere de moderne relationer mellem marketingkommunikation og branding, virksomheder og forbrugermarkeder samt anvende moderne principper for kulturel brand management og etnografiske markedsundersøgelsesmetoder.
Generelle kompetencer for cand.merc. i økonomi og virksomhedsadministration
Alle profiler på Master of Science in Economics and Business Administration på University of Southern Denmark har de samme generelle kompetencer. Hver profil har et fokusområde, hvor den færdiguddannede får specifik viden, færdigheder og kompetencer. Nedenfor kan du læse om de generelle kompetencer og det specifikke fokusområde for de forskningsorienterede uddannelser, der udbydes på Campus Odense.
Viden og forståelse
Masteruddannelsen i økonomi og erhvervsøkonomi leverer viden, som inden for profilens fokusområde er baseret på den højeste internationale forskning inden for et fagområde. Den færdiguddannede er i stand til at forstå og på et videnskabeligt grundlag at reflektere over viden inden for fagområdet/-fagområderne og til at identificere relevante videnskabelige spørgsmål.
Færdigheder
Den færdiguddannede kan på kvalificeret vis udvælge og anvende videnskabelige metoder og teorier til indsamling og analyse af kvantitative og kvalitative data til beskrivelse og kompleks analyse af virksomhedens interne og eksterne forhold samt teoretiske spørgsmål i forbindelse med disse områder. Den færdiguddannede kan opstille nye analysemodeller og problemløsninger på grundlag af de gennemførte analyser. Den færdiguddannede kan formidle sin viden og diskutere faglige og videnskabelige spørgsmål med kolleger, ledelsen og det omgivende samfund.
Kompetencer
En cand.merc. i økonomi og erhvervsøkonomi kan inden for profilens område håndtere arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og kræver nye løsningsmodeller. Den færdiguddannede kan selvstændigt iværksætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig fagligt ansvar. Den færdiguddannede kan selvstændigt tage ansvar for sin egen faglige udvikling og specialisering. En kandidatgrad i økonomi og virksomhedsadministration giver kandidaterne mulighed for at arbejde med at løse specialiserede opgaver inden for de forskellige funktionsområder i organisationer i den offentlige og private sektor.
Galleri
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
MSc-uddannelsen i Brand Management og Marketing Communication på Campus Odense giver dig et fremragende og alsidigt grundlag for fremtidige karrieremuligheder. Kurserne tilbyder en unik kombination af teori og praksis for at sikre et solidt teoretisk grundlag og værktøjer, der er lette at anvende i dit første job.
De kompetencer, der opnås under studierne i Odense, kan bruges i udviklingen af pensum, lige fra at blive en individuel iværksætter, arbejde som specialist i store multinationale virksomheder eller som konsulent internationalt.
Uanset om du ønsker en karriere som selvstændig eller som leder i offentlige eller private virksomheder, vil denne uddannelse give din fremtidige karriere et løft. Du kan f.eks. arbejde med at finde og forske i nye ideer til planlægning, ledelse og realisering af forretningskoncepter i danske og internationale virksomheder. Med denne uddannelse er du kvalificeret til et job i Danmark eller i udlandet for eksempel:
Brand Management og markedsføringskommunikation: Brand Manager, produktkoordinator