MSc i økonomi og forretningsadministration - International Business and Marketing
University of Southern Denmark
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Odense, Danmark
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* gratis for fuldtidsstuderende fra de nordiske lande eller fra EU/EØS -landene og Schweiz; 4.250 EUR pr. Semester for studerende med et ikke-EU/EØS-statsborgerskab eller et ikke-schweizisk statsborgerskab
Introduktion
SDU inviterer dig til et unikt program i International Business (IB), der tilbyder to års forskningsindsigt og teoretisk viden anvendt på virkelige case-udfordringer. Du vil være forberedt på udfordringer i forbindelse med udviklingen af internationale forretnings- og marketingstrategier i lyset af globale megatrends, strategiske partnerskaber og marketingkanaler og dermed til stillinger inden for mange funktionelle områder rundt om i verden.
Programmet omfatter seks obligatoriske kurser i de første to semestre (60 ECTS), 30 ECTS, der skal indsamles i valgfag i det tredje semester, og kandidatafhandlingen i det fjerde semester (30 ECTS). De obligatoriske kurser giver indsigt i international forretningsstrategi, internationale strategiske partnerskaber, marketingkanaler og hvordan man markedsfører på tværs af kulturer, innovation i lyset af teknologiske megatrends og giver relevante analytiske eller metodiske færdigheder. Vi tilbyder en rig portefølje af valgfrie kurser på SDU som du kan bruge til at tilpasse dit studieprogram. Du kan også bruge det tredje semester til at studere i udlandet, som SDU har mange partnere til. Hvis du har valgt en anden partner, kontrollerer vi accept af kurser, før du går for at sikre, at du indsamler det relevante ECTS.
Indlæggelser
Læreplan
Program struktur
Uddannelsen varer to år. Det omfatter seks obligatoriske kurser på de første to semestre (60 ECTS), 30 ECTS, der skal samles i valgfag på tredje semester, og kandidatspecialet på fjerde semester (30 ECTS). Studerende, der starter i februar, begynder med de kurser, der er angivet som andet semester og går derefter videre til de kurser, der er angivet som første semester, før de vælger valgfag og skriver specialet.
Undervisningsformen er en blanding af traditionelle forelæsninger, projektopgaver og individuelle og gruppeopgaver samt case-baseret undervisning. Vores kurser giver indsigt i state-of-the-art forskning samt en god blanding af teoretiske grundlag og praktiske anvendelser af teoretisk viden til virksomhedspraksis.
Vores akademiske år er opdelt i to semestre, der hver omfatter 15 ugers undervisning. Efterårssemesteret starter 1. september og slutter lige før jul. Forårssemesteret starter 1. februar og slutter omkring 1. juni. Eksamener finder sted i henholdsvis januar og juni.
Programresultat
Læringsresultater
Specifikke kompetencer for profilen i international markedsføring af virksomheder
Profilens fokusområde er international forretning og markedsføring, herunder en avanceret forståelse af det internationale forretningsmiljø og udvikling af et globalt perspektiv på virksomheder, der opererer i forskellige nationale og kulturelle sammenhænge. Dimittenderne får viden om og færdigheder i at anvende metoder og værktøjer, som kan støtte virksomhedens forhold til det eksterne miljø med særlig vægt på kunden. De opnår kompetencer, der kvalificerer dem til en karriere som landechef, marketingchef, import- eller eksportchef, konsulent inden for international forretning og markedsføring eller mere specifikt til en stilling med relation til udenlandsk forretningsudvikling, internationalt salg og innovationsledelse.
Generelle kompetencer for cand.merc. i økonomi og virksomhedsadministration
Alle profiler på Master of Science in Economics and Business Administration på University of Southern Denmark har de samme generelle kompetencer. Hver profil har et fokusområde, hvor den færdiguddannede får specifik viden, færdigheder og kompetencer. Nedenfor kan du læse om de generelle kompetencer og det specifikke fokusområde for de forskningsorienterede uddannelser, der udbydes på Campus Odense.
Viden og forståelse
Masteruddannelsen i økonomi og erhvervsøkonomi leverer viden, som inden for profilens fokusområde er baseret på den højeste internationale forskning inden for et fagområde. Den færdiguddannede er i stand til at forstå og på et videnskabeligt grundlag at reflektere over viden inden for fagområdet/-fagområderne og til at identificere relevante videnskabelige spørgsmål.
Færdigheder
Den færdiguddannede kan på kvalificeret vis udvælge og anvende videnskabelige metoder og teorier til indsamling og analyse af kvantitative og kvalitative data til beskrivelse og kompleks analyse af virksomhedens interne og eksterne forhold samt teoretiske spørgsmål i forbindelse med disse områder. Den færdiguddannede kan opstille nye analysemodeller og problemløsninger på grundlag af de gennemførte analyser. Den færdiguddannede kan formidle sin viden og diskutere faglige og videnskabelige spørgsmål med kolleger, ledelsen og det omgivende samfund.
Kompetencer
En cand.merc. i økonomi og erhvervsøkonomi kan inden for profilens område håndtere arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og kræver nye løsningsmodeller. Den færdiguddannede kan selvstændigt iværksætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig fagligt ansvar. Den færdiguddannede kan selvstændigt tage ansvar for sin egen faglige udvikling og specialisering. En kandidatgrad i økonomi og virksomhedsadministration giver kandidaterne mulighed for at løse specialiserede opgaver inden for de forskellige funktionsområder i organisationer i den offentlige og private sektor.
Galleri
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Uanset om du ønsker en karriere som selvstændig, international konsulent eller som leder i offentlige eller private virksomheder, vil denne uddannelse styrke din fremtidige karriere. Typiske stillinger, som vores kandidater besætter, er marketingchefer, landechefer, internationale produkt- og brand managers samt produkt- og forretningsudviklere.
Vi tilbyder forskellige former for samarbejde med virksomheder fra klassiske gæsteforelæsninger til case-konkurrencer og samarbejde om masterafhandlinger for at optimere din adgang til arbejdsmarkedet.